Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1] 2 3 ... 10

Arenum

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 01. Toukokuu 2012, 20:54 (muokannut Samppu 05. Elokuu 2012, 21:02)Peukku ylös +0Peukku alas -0


Arenum: yleistietoa

Arenum on vuosia sitten ilmestyneen Areena-pelisarjan kunnianhimoinen jatkaja. Vanhojen Areena-pelien ideana oli johtaa kuuden hengen tiimeissä taisteleva villi gladiaattorilauma maineeseen ja kunniaan. Arenum on periaatteessa hyvinkin samanlainen peli vain parempana.

Projekti on Abnodie Gamesin tekemä ja pääosin vain minä työstän sitä Starmoilin ohella. Pelin pitäisi olla valmis viimeistään elokuun loppuun mennessä. Abnodie Gamesiin kuuluu Samppu, Poizen sekä eräs uusi jäsen: 8-bittiseen musiikkiin erikoistunut Dax Brockington, joka vastaa projekteissamme pelien musiikkipuolesta.

Arenum: idea

Arenumin ideana on luoda pieni, piskuruinen ja heikko gladiaattoritiimi ja muovata siitä koko Valtakunnan paras "lauma", kuten pelin fantasiamaailmassa joukkueita kutsutaan. Pelaaja itse hankkii tiimiinsä taistelijat ja yleensäottaen manageroi tiimiään (hankkii esineet, valitsee taiat, kehittää taitoja). Kun manageroinnit on tehty pelaaja kohtaa liigassa seuraavan joukkueen ja taistelee sitä vastaan.

Taistelut ovat vuoropohjaisia ja niissä on kaksi vaihetta: asettelu- ja taisteluvaihe. Asetteluvaiheessa pelaaja ja vihollinen lätkii valitsemiaan gladiaattoreita vuorotellen kentälle ja taisteluvaiheessa luonnollisesti tapellaan. Kun toisen tiimin kaikki gladiaattorit ovat alhaalla julistetaan toinen puoli voittajaksi. Pelissä on lukemattomia eri taktiikoita ja taistelutyylejä. Joku voi pyrkiä voittoon tekemällä lähes kuolemattoman melee-taisteluun panostavan tiimin, kun taas toinen voi pitää asiat tasapainossa ja kutsua kentälle pari melee-taistelijaa, jousiampujaa, maagikkoa ja parantajaa.

Peli ei tule kuitenkaan olemaan täysin samanlainen vanhan Areena-pelisarjan kanssa, tässä lista suunnitelluista/jo toteutetuista muutoksista:

  • Jokaisella hahmolla on Fatigue Point -muuttuja joka perustuu taistelijan agility-taitoon. Mitä enemmän FP:tä hahmolla on joka vuoro, sitä useammin hän voi iskeä ja liikkua
  • Taistelut eivät ole aina 6 vs. 6 -kokoonpanon mättöjä vaan taistelujen taistelijamäärät vaihtelevat. Virallisten taisteluiden (eli liigaotteluiden) käyttämä kokoonpano on kuitenkin aina 8 vs. 8
  • Online Multiplayer mahdolistaa tuntemattomien pelaajien haastamisen taisteluun. Eniten taisteluita voittanut pelaaja on parhaimmalla sijalla online highscore -listalla
  • Taistelijoiden asetteluvaihe itse matsissa, ei siis ennen sitä
  • Taistelijoita ei voi kouluttaa rahalla vaan jokainen taistelija kerää kokemuspisteitä taisteluissa ja kehittyy niiden mukaan. Taistelijoiden maksimitaso on 10. Myös taistelijoiden eläkeikä nostetaan viiteenkymmeneen, mutta ikävuosina 40-50 joka vuosi taistelija menettää yhden kokemustason tuomat pisteet
  • Uusia esinetyyppejä (mm. amuletit)
  • Enemmän ja pitkäaikaisemmin pelattavaa kuin Areenassa. Liigamestaruuden voittaminen ja tittelin ylläpitäminen ei tule olemaan helppoa
  • Lukuisat pikkumuutokset ja parannukset

Arenum: muuta

Kuulisin mielellään kommentteja ja keskustelua pelistä. Mitä teidän mielestänne kannattaisi muuttaa/lisätä?

Ja tässä vielä kuvankaappaus:
Spoiler


Indiegogo kampanja!



Linkki!
6x
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#1: 01. Toukokuu 2012, 21:02Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelissähän yksi iso muuttuja on yleisö. Eikö sekin kannattaisi lisätä peliin jotenkin? Vaikka tonne taistelukentän ympärille katsomo? Mutta on kyllä muuten perkelee hyvännäköistä settiä, keep it up! :)
1x
Tykkään


Jättänyt GMS:n.
#2: 01. Toukokuu 2012, 21:16Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hyvältä näyttää sekä kuulostaa, en malta odottaa että pääsen tappamaan ja häviämään multipelaajassa  :))
#3: 01. Toukokuu 2012, 22:12 (muokannut Mattie 01. Toukokuu 2012, 22:22)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Mahtavaa.. Pari juttua mikä Areena 5ssä on aina ärsyttänyt: Gladiaattorit jäävät aivan liian nopeaa eläkkeelle, ja mageilla ei tee oikein mitään muuta kuin parantaa. Toivon että nuo jutut paranisivat tässä, tehkää paljon kunnon spellejä joilla oikeasti tekee jotain. :))


Edit: Sori, näköjään olette jo lisänneet gladiaattorien aikaa. Hyvä, mutta tahtoo loitsuja.  [:]

Edit2: Tulipas tälläinen idea: Miten olisi 2v2 taistelut, siis kaksi tiimiä taistelee kahta vastaan? Tai vaikka neljän FFA jossa eniten tappoja saanut voittaa koko ottelun? Tällaiset massiiviset taistelut olisivat kyllä aivan mahtavia varsinkin multiplayerinä.
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#4: 01. Toukokuu 2012, 22:13Peukku ylös +0Peukku alas -0
Vaikuttaa lupaavalta! Kuvan hautakivestä saa sellaisen käsityksen, että gladiaattorit voivat kuolla. Niin ei kuitenkaan taida olla?
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#5: 01. Toukokuu 2012, 22:24Peukku ylös +0Peukku alas -0
Vaikuttaa lupaavalta! Kuvan hautakivestä saa sellaisen käsityksen, että gladiaattorit voivat kuolla. Niin ei kuitenkaan taida olla?
Eivät kuole lopullisesti. Vrt. Worms.

Suuria lupauksia muuten. Toivottavasti myös saadaan muutamassa kuukaudessa kokonainen monipuolinen online-moodin sisältävä peli valmiiksi. :P
Tykkään
Spoiler
#6: 01. Toukokuu 2012, 22:52Peukku ylös +0Peukku alas -0
@Mattie:

Taistelijoiden minimi-ikä on tässä 15 vuotta ja maksimi 50 joten siinä on muikeat 35 vuotta aikaa tapella. Ja taikurit olivat aivan turhia Areena 5:ssa mutta tässä niille tulee todella paljon käyttöä. Maagikot voivat mm. taikoa ylimääräistä FP:tä gladiaattoreille, teleportata itseään/kavereitaan ja vahingoittamiseen tarkoitetut taiat ovat oikeasti tehokkaita ja tehoavat tiettyjä rotuja vastaan erinomaisesti (esimerkkinä muumio, joka ollessaan liikkumatta saa joka roundilla +10% melee ja ranged puolustusta - maagi tappaa ne helposti).

@Reaktori:

Erilaisia ottelumuotoja on jo suunniteltu useita, mutta niiden toteuttamisesta ei ole varmuutta. Tässä lista mitä olemme harkinneet:

  • Multiteam. 1 vs. 1 vs. 1 vs 1 tai 2 vs. 2. Useat tiimit ottavat toisistaan mittaa.
  • Rumble. Joka kolmas vuoro areenalle tulee kummastakin tiimistä uusi taistelija kunnes toisen tiimin kaikki taistelijat ovat "kuolleita".
  • Free-for-All. Kymmenen parasta taistelijaa kymmenestä eri joukkueesta taistelee keskenään. Viimeinen hengissä on voittaja.
  • Challenge. Challengessa pelaaja kohtaa jonkun erikoislaatuisen vastustajan tai haasteen. Esimerkkeinä orjahyökkäys jossa pelaajan on tapettava kaksikymmentäviisi viiden orjan laumoissa tulevaa heikkoa orjaa tai peikon/leijonan/karhunkaato jossa täytyy listiä vahva vihollinen.

Gladiaattori eivät voi otteluissa kuolla lopullisesti ja olen suunnitellut ettei loukkaantumistakaan voi tapahtua. Tyhmää jos esimerkiksi online-multiplayeriin ei saa parasta taistelijaa.
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#7: 01. Toukokuu 2012, 23:33Peukku ylös +0Peukku alas -0
Näyttää helvetin hyvältä, testiversiota pian ulos, jooko? :p
2x
Tykkään
#8: 02. Toukokuu 2012, 07:17Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hyvältä näyttää, vaikken ole koskaan pitänytkään Areenan tapaisista strategia/roolipeleistä. Kokeilun arvoisiahan ne kuitenkin ovat olleet.
Tykkään
Spoiler



#9: 02. Toukokuu 2012, 07:59Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tiimeissä voi näköjään olla useita saman rodun edustajia. Onkohan se varmasti hyvä tasapainon kannalta...? Kuvitelkaa vaikka areena 5 tiimi jossa on pelkkiä kivihirviöitä. Siitä ei tuu kaunista jälkeä. Tosin ei se kyllä oo yhtä hienoa jos ei voi pamauttaa vihollisia 5kk koomaan  :|. Onhan pelissä aseilla tönäisemismahdollisuus samalla tavalla kun areenassa?
2x
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#10: 02. Toukokuu 2012, 09:06Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tiimeissä voi näköjään olla useita saman rodun edustajia. Onkohan se varmasti hyvä tasapainon kannalta...? Kuvitelkaa vaikka areena 5 tiimi jossa on pelkkiä kivihirviöitä. Siitä ei tuu kaunista jälkeä. Tosin ei se kyllä oo yhtä hienoa jos ei voi pamauttaa vihollisia 5kk koomaan  :|. Onhan pelissä aseilla tönäisemismahdollisuus samalla tavalla kun areenassa?
^^Kivihirviö taisi tykätä postistasi

ja ontopikkina sanotaanko vaikka että projekti kuulostaa mielenkiintoiselta.
1x
Tykkään
#11: 02. Toukokuu 2012, 09:52Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tiimeissä voi näköjään olla useita saman rodun edustajia. Onkohan se varmasti hyvä tasapainon kannalta...? Kuvitelkaa vaikka areena 5 tiimi jossa on pelkkiä kivihirviöitä. Siitä ei tuu kaunista jälkeä. Tosin ei se kyllä oo yhtä hienoa jos ei voi pamauttaa vihollisia 5kk koomaan  :|. Onhan pelissä aseilla tönäisemismahdollisuus samalla tavalla kun areenassa?

Kyllä, vihollisia voi tönäistä jos taistelija onnistuu tekemään kriittisen iskun. Ja tuollainen kivihirviötiimi on helppo laittaa matalaksi jos omistaa joukkueessaan pari maagikkoa: heittää vaan pysäytysloitsuja niin mokomat eivät pääse iholle.

Tässä rodut eroavat Areenasta siten, että ne eivät anna mitään ylivoimaisia asioita esimerkiksi vahinkoon (kuten kivihirviöt) vaan jokaisella rodulla on oma passiivinen etu. Muumio saa paikoillaan ollessa lisää puolustusta, jättiä ei voi tönäistä aseilla taaksepäin, vampyyri imee vihollisten elämää hyökkäyksillään jne.

Pyrin luomaan kaikista taktiikoista (myös rotuspämmäystaktiikoista) tasavertaisia. Jos asetteluvaiheessa näet vihollisesti tuovan kentälle pelkkiä örkkejä/kivihirviöitä/jättejä voit itse saman tien napata kentälle pari maagikkoa.
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#12: 02. Toukokuu 2012, 11:21Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kyllä, vihollisia voi tönäistä jos taistelija onnistuu tekemään kriittisen iskun. Ja tuollainen kivihirviötiimi on helppo laittaa matalaksi jos omistaa joukkueessaan pari maagikkoa: heittää vaan pysäytysloitsuja niin mokomat eivät pääse iholle.

Tässä rodut eroavat Areenasta siten, että ne eivät anna mitään ylivoimaisia asioita esimerkiksi vahinkoon (kuten kivihirviöt) vaan jokaisella rodulla on oma passiivinen etu. Muumio saa paikoillaan ollessa lisää puolustusta, jättiä ei voi tönäistä aseilla taaksepäin, vampyyri imee vihollisten elämää hyökkäyksillään jne.

Pyrin luomaan kaikista taktiikoista (myös rotuspämmäystaktiikoista) tasavertaisia. Jos asetteluvaiheessa näet vihollisesti tuovan kentälle pelkkiä örkkejä/kivihirviöitä/jättejä voit itse saman tien napata kentälle pari maagikkoa.
Passiiviset edut kuulostavat ihan hyvältä idealta, mutta ei kai areenassa ollut mitään ylivoimaisia rotukohtaisia etuja? Esimerkiksi kivihirviön rotukohtainen bonus on nyrkkihöykkäys +10, mikä ei mielestäni kuulosta kovin ylivoimaiselta. Kova vahinko tuli niiden hullusta voimasta ja siitä kun uhrit lenteli päin seiniä.
Siis eikö ole tulossa rotukohtaisia bonuksia kuten esim. Ninja: väistö +15, Parantajatar: parannusloitsut +15, siunausloitsut +5 tai Munkki: nuijahyökkäys +5, nuijatorjunta +5, parannusloitsut +5?
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#13: 02. Toukokuu 2012, 11:31Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ei siinä ylivoimaisia rotuja ole, mutta osa niistä (mm. kivihirviö, peikko, zombie jne.) ovat paljon parempia kuin muut. Kuka esim. värvää Kaamion kun olisi mahdollisuus olisi ottaa zombin? Itse aina alotan pelin niin monesti alusta että löydän 20 vuotiaan kunnon rodun. Sampun suunnittelema systeemi kuulostaa mun mielestä todella hyvältä. Kunhan jaksatte todella tehä jokaiselle omalaatuisen specialkyvyn. :))
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#14: 02. Toukokuu 2012, 15:03Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tässä lista suunnitelluista erikoiskyvyistä. Huomatkaa, etten keksinyt Lintuolennolle (FALCON) tai puoli-ihmiselle (MONGREL) mitään erikoiskykyjä. Jotkut rodut saavat myös bonuksena resistansseja.



Klikkaa suuremmaksi.

EDIT: Ja muistakaa, että kaikki noista on vasta suunnittelutasolla. Itse pelissä niitä tullaan tasapainoittamaan paljon.
2x
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC