Tai rekisteröidy jo tänään!

Äänestys

Miltä tuntuu uusi Devastated?
Parempi kuin entinen
- 12 (100%)
Huonompi kuin entinen
- 0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 10

Sivuja: [1] 2 3 4

Devastated

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 31. Maaliskuu 2012, 15:18 (muokannut Micco 29. Kesäkuu 2012, 14:26)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Vuonna 2010 alkoi Micon kunnianhimoisin projekti ikinä - Devastated. Projekti sai paljon kannatusta, ja se kasvoi kasvamistaan. Kuitenkin, projektin edetessä ja ajan kuluessa vastaan tuli ongelmia. Peli oli koodattu paikoitellen hyvin paskasti, ja joitain pelisuunnitteillisia puutteitakin oli havaittavissa. Koodiviidakkouden takia projekti lopulta jäätyi.

Nyt, vuonna 2012 Miccoa vitutti. Devastated oli suuri projekti, ja olihan samppukin uhannut bänneillä mikäli peli ei valmistu. Jotain oli tehtävä.

Koodiviidakko on niin suuri, että viidakkoveitsellä sen harventaminen tulisi olemaan todella tuskallinen työ. Niinpä Micco päätyi äärimmäisiin keinoihin.

2.0

Project Re-Devastated, eli Devastated-peli aloitettuna alusta. Peli tulee olemaan samanlainen kuin edeltäjänsä, mutta joitain asioita olisi tarkoitus muuttaa. Puhtaalta pöydältä aloitan siis siksi, koska alkuperäinen peli on tehty tosi tyhmästi paikoitellen ja asiat on korjattu miljoonaan kertaan osittain purkkaviritelmillä. Peli oli myös omasta mielestäni paikoitellen tylsä, etenkin taistelu kaipasi vaihtelua. Tarina oli myös aika kämäinen. Näinpä, ajattelin aloittaa alusta ja tehdä devastatedista paljon paremman :)

Muutoslistalle joutuvat:
  • Aseet. Niitä oli liian vähän. Tarkoitus olisi saada jotain vaihtelevuutta, ja todella paljon erilaisia aseita.
  • Roolipeliominaisuudet. Levelit, abilityt ja erikoiskyvyt, kaikki tulevat toimimaan eri tavalla.
  • Tarinaan tulee muutoksia.
  • Loottaus. Paljon erilaista romua jota viholliset pudottavat ja niillä täyttää inventaarion, jota sitten myydään kylissä.
  • Inventaarion täysremontti.
  • Enemmän erilaisia vihollisia.

Jotkin asiat säilyvät täysin muuttumattomina, ja jopa copypastataan suoraan edeltäjästä:
  • Pääsääntöisesti grafiikka. Joitain asioita teen kuitenkin uusiksi.
  • Musiikit.
  • Ääniefektit.
  • Useat dialogit ja tekstit.
  • Pelimaailma, joitain muutoksia saattaa tosin tulla.

Projektin cutscene-graafikoksi ja yleiseksi muusaksi on tarjoutunut Samppu. Sampulta sain peliin liittyen kivasti ideoita. FluoZorin cutscene-grafiikoissa ei ole mitään vikaa mutta Sampun kanssa olen enemmän tekemisissä sattuneesta syystä joten ajattelin että hän olisi työhön oiva mies. :)

Subject 460-E "Edward" by Samppu

Lance Holdeman by Samppu

Niille jotka eivät ole koskaan pelanneet/kuulleet Devastatedista, kerrottakoon että kyseessä on avoimeen maailmaan perustuva, sivulta päin kuvattu ammuskeluroolipeli. Inspiraatio peliin on haettu mm. Iji:stä, Fallout-peleistä ja Borderlandsista. Peli on post-apokalyptinen, eli maailma on tuhottu järjettömän tehokkaan vetypommin avulla ihmispopulaation harventamiseksi Lance Holdemanin toimesta. Pelin idea on "TAPA PRESSA!", eli tappaa Holdeman. :P

Nyt kun päätin aloittaa kaiken projektin alusta niin teillä olisi hyvä mahdollisuus vaikuttaa siihen mitä peliin tulee. Olen miettinyt maailman rakennetta; haluaisitteko vanhan ruudukkomaisen screeneistä koostuvan maailman, vai yhtenäisen maailman? Yhtenäinen olisi kaikista hienoin saumattomana, mutta tämä vaatisi ison koodaustyön. Ei mahdoton, mutta monen asian pitäisi toimia eri lailla. Yhtenäisen maailman toteuttaisin todennäköisesti saumallisena, eli siten, että aina välillä vaihtuu roomi jossain loogisessa kohdassa, esim. luolan tai tunnelin suulla.

Ensimmäinen testiversio, Alpha Demo 1, julkaistiin 29.6.2012:

LATAA TÄSTÄ!

Mitä Alpha Demo 1 sisältää?
  • Toivottavasti hyvinkin toimiva pelimoottori
  • 3 questia
  • varmaan 1 000 000 erilaista esinettä, joista pääsette kokeilemaan kolmea :roll:
  • Alkucutscenet Miccon paskakuvilla/luonnoksilla (Sampun kuvat tulevat myöhemmin)
  • Torakoiden tappamista

Pelissä on paljonkin, jotka ovat toimivana mutta ette saa niitä käyttöönne. Olisin voinut laittaa jonnekkin semmosen "Betacaven" jossa saatte 50 leveliä heti ja 1000 asetta ja armoria käyttöönne, mutta sitten tulevaisuudessa niistä ei olisi mitään iloa ja uutuudenhienoutta kun saa pelin parhaita aseita legitisti :D

Pelissä on mukana englanninkielinen tekstifile, mutta tulevaisuudessa pelin mukaan tulee myös suomenkielinen tekstifilu. Nykysellään kieltä ei siis voi valita, mutta kielitiedostoa editoimalla pelistä saa vaikka savonkielisen. Pelissä ei voi vielä myöskään tallentaa eikä esineitä voi ostaa/myydä.

Tulevissa versioissa näppäimet voi vaihtaa, mutta koska tässä ei ole vielä kunnon menuja niin pelaaminen onnistuu defaultnäppäimillä:

• Liikkuminen = vasen ja oikea nuoli
  • Hyppy = nuoli ylös
  • Kyykkyyn = nuoli alas
  • Ampuminen, valintanappi menussa = Z
  • Toiminto = X
  • Lyönti = C
  • Menu, inventaario, Exit = V, I, Esc
  • Lataa ase = R
  • Tech-skillit = A, S, D (täytyy unlockata TECH-attribuutilla)

Wanhan Devastaatin video trailer by Samppu:

Projekti on aika alkuvaiheessa, mutta periaatteessa minulla on valmista materiaalia grafiikan muodossa aika paljon, joten sen tekemiseen ei kulu aikaa. Jos projekti lähtee kunnolla rullaamaan niin saatan saada aika nopeasti paljon aikaan, onhan miulla jo kesäloma menossa 8-)

Miltä kuulostaa, paskalta ajatukselta vai hyvältä feenikslinnun uudelleensyntymiseltä vanhan projun tuhkista? :P
4x
Tykkään
Spoiler

#1: 31. Maaliskuu 2012, 15:23Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kuulostaa hyvältä feenikslinnun uudelleensyntymiseltä vanhan projun tuhkista!!! Odotan erittäin innolla, keep it going!! (y):) (y):)
Tykkään

Jättänyt GMS:n.
#2: 31. Maaliskuu 2012, 15:47Peukku ylös +0Peukku alas -0
Loistavaa! Kuulostaa hyvältä uudelleensyntymiseltä. Hyvä että sulla alkoi jo loma :D Päästään pelaamaan aikasemmin.
Minusta se käy hyvin, että vanha ruudukkomaailma jäisi. Sopii mielestäni juuri tämän tyyliseen peliin.
Tykkään
Spoiler
#3: 31. Maaliskuu 2012, 16:11Peukku ylös +0Peukku alas -0
Itsehän olenkin jo sanonut, että yhtenäinen maailma luolia ja talojen sisätiloja lukuun ottamatta (eli sellaisia paikkoja, joihin mennään sisään ovesta jne.) olisi aivan loistava. Silloin esimerkiksi junissa ja vaikkapa jossain howerbike-tyylisissä ajoneuvoissa kulkeminen onnistuisi niin, ettei sillä vain teleportata paikasta toiseen vaan näkisi kuinka maisemat rullaa taustalla. Muutenkin yhtenäinen maailma saisi pelin tuntumaan hyvin "professionaaliselta" ja kaikin puolin paremmalta.
2x
Tykkään
Badgeja:
Spoiler

#4: 31. Maaliskuu 2012, 23:48Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hmm, tosiaan semmoinen täysin saumaton maailma olisi tosi hieno mutta se vaatisi sen, että teen kentän latautumaan livenä pelaajan ympärille. Saattaisi onnistua, mutta katsotaan. Tavallaan tykkään itse tuosta ruudukkotyylistä, mutta jos tekisin "viewillä varustetun maailman" (lol onpa hieno termi : D) niin voisin pistää maailman pieniin osiin, ja aina välillä tapahtuisi pieni nytkähdystauko, kuten vaikkapa Pokemon-peleissä. Pitää miettiä.

Tässä olisi ensimmäinen kuva pelistä:

Kuvan oikeassa reunassa näkyy aseeseen liittyvää roinaa. Alkuperäiseen Devastatediin oli tulossa hurjat 8 asetta, tähän niitä tulee järjetön määrä - aseita generoidaan randomilla :P Aseen tehokkuudesta eniten kertoo sen valmistaja (kuvassa "QWAF") ja sen numero (kuvassa 93). Ja tähän tulee plasma- ja laseraseita :P
3x
Tykkään
Spoiler

#5: 31. Maaliskuu 2012, 23:52Peukku ylös +0Peukku alas -0
Toivottavasti keksit jotakin tähtäyksen suhteen, muistelen näet että oli aika lehvetin vaikea tappaa jotain rottia jollakin pistoolilla vaimikälieoli :D Näyttää kivalta. (y):)
Tykkään

#6: 31. Maaliskuu 2012, 23:56Peukku ylös +0Peukku alas -0
Toivottavasti keksit jotakin tähtäyksen suhteen, muistelen näet että oli aika lehvetin vaikea tappaa jotain rottia jollakin pistoolilla vaimikälieoli :D Näyttää kivalta. (y):)
Joo, tuon otan huomioon. Tässä kun menee kyykkyyn niin pelaaja menee entistä alemmas ja laitan että aseen tarkkuus nousee paljon, joten torakka/pieni kohde pitäisi olla helpompaa ottaa hengiltä ;)
2x
Tykkään
Spoiler

#7: 08. Huhtikuu 2012, 00:18Peukku ylös +0Peukku alas -0
Projekti edistyy. Rakentelen tässä vanhoja järjestelmiä takaisin, ja voi elämän kevät miten paskasti olen joitain juttuja ennen koodannutkaan. Nykyään paremmilla koodaustyyleillä saan paljon pienemmällä vaivalla samalaista tai jopa parempaa jälkeä aikaiseksi. Uudistuksiakin olen jo tehnyt, tässä vähän kuvatuksia:

Asekuvake on oumaigaad placeholderi

Elikkäs, pelin plättis-shooter moottori alkaa olla valmis. Rope-elementtien vaikutus hahmoon ei ole vielä tehty, mutta ei ole suuri työ. Kuten nokkelimmat näkevät kuvasta, tässä on myös mm. burstaavia aseita :P Tuo kuvan oikean ylälaidan asetekstihommeli on tuossa vain väliaikaisesti, koska sillä testailen asegeneraattorin toimivuutta.

Hahmonkehitysruutu. Skillien/attribuuttien määrä on kasvanut yhdellä ja endurance on saanut väistyä intelligencen tieltä. Hahmokehitys on muuttunut hieman enemmän roolipelimäisemmäksi, ja peliin on tulossa myös tasokatto. Hahmon kehittämistä tulee miettiä kunnolla, sillä saadakseen kykyjä huipputasolle (10), on erikoistuttava. Kaikkea ei voi hallita täydellisesti.

Tekstilootat tehty. Ja mitä siinä lukeekaan? Kyllä, tähän peliin tulee ulkoiset kielitiedostot. Pelin mukana tulee defaulttina englanti ja suomi, mutta jos joku haluaa kääntää vaikka ruotsiksi niin siitä vaan :D Kielet ladataan tekstitiedostoista.

Sitten kysymys teille, pelin tekijä toverit:
Custom controlsit - tarpeelliset? Tällähetkellä niille on tuki tavallaan tulossa, mutta kun mietin tässä vaan että miten paljon tähän tulee nappeja. Kaikki nuolet + tulitus (Z) + Toiminta (X) + Nyrkki (C) + Pausemenun/inventaarion avaaminen (V/ESC/I) + aseiden pikavalinnat 0-9 + tekniikkataitojen* aktivointinäppäimet ASDF. Eli aikaslailla paljon nappeja, joten ei jää hirveästi loogista uudelleenjäsentelytilaa...

* Tekniikkataidot = uusi ominaisuus, joita avataan ja kehitetään "TECH"-attribuutilla. Vähän niinkuin jotain perusropen hyökkäystaikoja mutta ne liittyvät pelaajan nanotekniikkaan. :P
1x
Tykkään
Spoiler

#8: 08. Huhtikuu 2012, 00:29Peukku ylös +0Peukku alas -0
Vihdoinkin jatkat tätä. Nyt sitten olisi parasta tehdä loppuun asti...  :P
1x
Tykkään
#9: 08. Huhtikuu 2012, 03:45Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ehdottomasti kustomoitavat kontrollit, niiden tekeminen ei ole kovin vaivalloista ja niistä on varmasti joillekin iloa (esim. läppärinäppikset ovat usein tosi erikoisia ja niissä näppäinten uudelleenbindaus on tarpeellista). Kaikkia noita lukuisia näppäimiä tuskin kukaan muuttaa täysin mutta muutaman nappulan vaihto voi olla tosi tarpeellista.

Mitään erityistä kommenttia on vaikea antaa kun itse olen ollut suunnittelussa ideoita suoltamassa, mutta peli näyttää kuitenkin tosi hyvältä :D
Tykkään
Badgeja:
Spoiler

#10: 08. Huhtikuu 2012, 12:43Peukku ylös +0Peukku alas -0
Vihdoinkin jatkat tätä. Nyt sitten olisi parasta tehdä loppuun asti...  :P
Koitetaan tällä kertaa :P Nyt minulla on kuitenkin selkeä tavoite ja pelin kokonaisjuoni/tapahtumasarja/mainquest/whatever suurinpiirtein suunniteltuna, joten tällä kertaa tiedän mitä olen tekemässä :D

Ehdottomasti kustomoitavat kontrollit, niiden tekeminen ei ole kovin vaivalloista ja niistä on varmasti joillekin iloa (esim. läppärinäppikset ovat usein tosi erikoisia ja niissä näppäinten uudelleenbindaus on tarpeellista). Kaikkia noita lukuisia näppäimiä tuskin kukaan muuttaa täysin mutta muutaman nappulan vaihto voi olla tosi tarpeellista.

Mitään erityistä kommenttia on vaikea antaa kun itse olen ollut suunnittelussa ideoita suoltamassa, mutta peli näyttää kuitenkin tosi hyvältä :D
Joo, no tällä hetkellä kustomoitavat kontrollit ovat tulossa. Näppäimien tarkistuksen olen toteuttanut keyboard_checkillä, ja näppäimet on tallennettu muuttujiin. Mietin vaan noita näppäinten määrää, mutta olet kyllä oikeassa että jotkut saattavat haluta vaihtaa vaikka vain osan näppäimistä. Joissan näppiksessä ZXC-napit voivat olla ihan eri paikoissa kun näissä mihin me olemme tottuneet, joten joillekkin tuosta voi olla itseasiassa paljon hyötyä.

Hmm, suomenkielisenä nämä kuulostavat aika jänniltä :D Ehkä se johtuu vain siitä, että ei ole tottunut suomenkielisiin rooli/räiskintäpeleihin :P
Tykkään
Spoiler

#11: 08. Huhtikuu 2012, 14:46Peukku ylös +0Peukku alas -0
Koitetaan tällä kertaa :P Nyt minulla on kuitenkin selkeä tavoite ja pelin kokonaisjuoni/tapahtumasarja/mainquest/whatever suurinpiirtein suunniteltuna, joten tällä kertaa tiedän mitä olen tekemässä :D
Joo, no tällä hetkellä kustomoitavat kontrollit ovat tulossa. Näppäimien tarkistuksen olen toteuttanut keyboard_checkillä, ja näppäimet on tallennettu muuttujiin. Mietin vaan noita näppäinten määrää, mutta olet kyllä oikeassa että jotkut saattavat haluta vaihtaa vaikka vain osan näppäimistä. Joissan näppiksessä ZXC-napit voivat olla ihan eri paikoissa kun näissä mihin me olemme tottuneet, joten joillekkin tuosta voi olla itseasiassa paljon hyötyä.

Hmm, suomenkielisenä nämä kuulostavat aika jänniltä :D Ehkä se johtuu vain siitä, että ei ole tottunut suomenkielisiin rooli/räiskintäpeleihin :P
Pitäisikö EXP:an olla kokemus?
Tykkään
Spoiler

#12: 08. Huhtikuu 2012, 23:42Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pitäisikö EXP:an olla kokemus?
Joo, pitäisi periaatteessa. Mutta toisaalta HP:n kuuluisi olla myös "Osumapisteet", mutta se jo kuulostaisi aika paskalle. Ajattelin jättää nuo HP:n ja EXP:n tuolleen, kun jotenkin kuulostaa imo tyhmältä lause "Tason 2 torakka tapettu +5 KOKEMUS" :P
Tykkään
Spoiler

#13: 08. Huhtikuu 2012, 23:49Peukku ylös +0Peukku alas -0
Joo, pitäisi periaatteessa. Mutta toisaalta HP:n kuuluisi olla myös "Osumapisteet", mutta se jo kuulostaisi aika paskalle. Ajattelin jättää nuo HP:n ja EXP:n tuolleen, kun jotenkin kuulostaa imo tyhmältä lause "Tason 2 torakka tapettu +5 KOKEMUS" :P

Imo ei tyhmältä, mutta ehkä vähän pitkältä :/

Jooh, mutta on kyllä erittäin mahtavan kuuloinen projekti, ja 0.3.2 oli se mitä minä pelasin ja kokeumus pelkkää kultaa:)
Tykkään

#14: 18. Huhtikuu 2012, 16:13Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tilannekatsausta:

Viimeaikoina olen taistellut inventaariosysteemin kanssa. Pikkuhiljaa se alkaa kuitenkin valmistua, tällähetkellä se tukee aseita, panoksia ja armoreita. Aseita voi ottaa ja niitä voi käyttää, ja armoreita voi käyttää. Muut itemit vielä puuttuvat.

Aseiden pikavaihtamiseen olen ajatellut sellaista pikavalintaa, että kun painaa pikavaihtonapin pohjaan (defaulttina välilyönti), niin tulee sellainen rengasmenu, jossa valitaan ase/tavara nuolinäppäimillä. Tällä tavalla voi vaihtaa käyttäjän määrittelemiin yhdeksään eri aseeseen. Eli periaatteessa samanlainen systeemi kuin Fallout 3 -pelissä, ainakin olisi vähemmän näppäimiä ja vaihtamisnappi olisi helpommin saatavilla :P

Tajusin tässä juuri että nyt olen tekemässä peliä niin, että rakentelen ensin vakaan pohjan, jonka päälle on sitten nopea rakentaa itse peli. Kunhan nämä hikiset tekniikka/moottorityöt on tehty niin pääsen luultavasti rakentamaan peliä aika tehokkaasti ;)

Lisäsin töpöön nyt myös äänestyksen maailmatyypistä. Eli yhtenäinen vai ruudukko - mielestäni molemmissa on hyvät ja huonot puolensa, joten kysynkin teidän mielipidettänne :P

Näyttääkö inventaario miten sekavalta mielestänne? :D Yritin tehdä siitä mahdollisimman selkeän ja helppokäyttöisen :P
4x
Tykkään
Spoiler

Sivuja: [1] 2 3 4