Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Yleinen keskustelu
Apua pelin julkaisemiseen Google Playssa
Sivuja: [1]

Apua pelin julkaisemiseen Google Playssa

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 13. Marraskuu 2017, 20:12Peukku ylös +1Peukku alas -0
Hei hyvät ystävät!
Tahtoisin julkaista GameMaker Studiolla tekemäni pelin (Dream Princess) Googlen Play storessa, mutta kaipaisin ohjeita miten tämä käytännössä tapahtuu. Olen säätänyt tarvittavat kehitysympäristöt omalle koneelleni siihen pisteeseen, että saan pelin pelattavaksi omaan luuriini. Tästä eteenpäin minulla ei kuitenkaan ole tietoa mitä tehdä. Voisiko joku neuvoa miten peli julkaistaan ja miten saa mainoksia näkyviin yms., kun käytössä on GameMaker Studio? Kiitos!
2x
Tykkään
Spoiler
#1: 13. Marraskuu 2017, 21:34 (muokannut nufseid 14. Marraskuu 2017, 10:17)Peukku ylös +3Peukku alas -0
Hei!

Eli siis menet sivustolle https://play.google.com/apps/publish/ ja kirjaudut sisään Google-tililläsi. Maksaa muistaakseni 25$ ja ohjeet ovat aika selkeitä, mutta ekalla kerralla menee varmaan pari tuntia. Pelin julkaisemiseen tarvitset screenshotteja pelistä, 1024x500px ominaisuuskuvan ja 512x512px "ikonin". Tässä on hyvä ja selkeä videopätkä: https://www.youtube.com/watch?v=vIusIlp6YGE

Mainoksiin tarvitset vaikka admob-tilin: https://www.google.com/admob. Sieltä teet vaikka välimainoksen, eli koko näytön video, kuva tai tekstimainos. Sieltä sitten valitset myös onko mainoksella jokin tietty aikaraja kuinka usein sitä voi näyttää. Tallentamisen jälkeen saat Mainosyksikön tunnuksen: ca-app-pub-jne

Sitten Gamemaker studiossa sun pitää importata extensioni:

Extensions-> GooglePlayServicesExtension

Itse näytän mainokset seuraavalla koodilla:
Tämä siis toimii myös Ios:llä. Tämän koodin syötät esimerkiksi objektiin nimeltää obj_ads ja create eventiin. 


if (os_type == os_ios)
{
    GoogleMobileAds_Init("Syötä tähän mainosyksiköntunnus ca-app-pub-jne");
    global.bannerId = "";

}
else
{
    GoogleMobileAds_Init("Syötä tähän mainosyksiköntunnus ca-app-pub-jne");
    global.bannerId = "";
}

GoogleMobileAds_AddBannerAt(global.bannerId, GoogleMobileAds_Banner, 200,1);
Tuossa on myös koodi bannerimainokseen, eli syötät sen tuohon bannerID:hen, jos siis käytät sitä. Itse en suosittele, koska ne ovat ärsyttäviä ja tuottavat todella vähän.

Sitten koodi milloin haluat näyttää mainoksen, eli vaikka silloin kuin kuolet pelissä:

if(os_type == os_android || os_type == os_ios)
{
event_inherited();
GoogleMobileAds_LoadInterstitial();
global.interLoading = true;
alarm[1] = 5;
}


Tuossahan se alarmi sitten näyttää mainoksen, eli alarm[1] vielä:

if(os_type == os_android || os_type == os_ios)
{
event_inherited();
GoogleMobileAds_ShowInterstitial();
}


Onnea pelin julkaisemiseen :)

6x
Tykkään

Sivuja: [1]
GameDev Suomi Pelinkehitys Yleinen keskustelu
Apua pelin julkaisemiseen Google Playssa
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC