Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1] 2

Markkinointiaihe

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 26. Syyskuu 2017, 07:19 (muokannut Mercedes 26. Syyskuu 2017, 13:53)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tähän threadiin voi laittaa keskustelua markkinoinnista.


Minun vinkkini: Lähettäkää ilmaispelikoodeja tunnetuille lets play youtubaajille jotta he testaisivat pelinne ja tekisivät pelistänne videon. Ilmaista mainosta.


Edit: Tottakai te jo teette tätä.
1x
Tykkään
#1: 26. Syyskuu 2017, 17:55Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ihan hyvä idea jota itsekin olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että varmaan 90% pelintekijöistä on miettinyt samaa, joten riskinä voi olla että hukkuu massaan. Paras tapa saada tubettajat testaaman omaa peliä onkin tehdä mielenkiintoinen ja näyttävä peli, kun pelkkä testaaminen ei yleensä riitä vaan pelin täytyy olla hyvä, että siitä tehdään video (tai ainahan joku tekee videon tyyliin "worst indegame 2017").

Tässä artikkelissa oli hyviä vinkkejä myös:
https://www.gamecareerguide.com/features/1650/how_to_push_your_game_into_the_.php?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
2x
Tykkään
#2: 27. Syyskuu 2017, 10:42Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ihan hyvä idea jota itsekin olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että varmaan 90% pelintekijöistä on miettinyt samaa, joten riskinä voi olla että hukkuu massaan.


Ajattelin, että ilmaiskoodin antaminen olisi sen verran uniikkia että se rohkaisisi youtubaajaa tekemään videon, ikäänkuin hän olisi "velkaa" peliarvostelun.
Tykkään
#3: 27. Syyskuu 2017, 14:18Peukku ylös +0Peukku alas -0

Ajattelin, että ilmaiskoodin antaminen olisi sen verran uniikkia että se rohkaisisi youtubaajaa tekemään videon, ikäänkuin hän olisi "velkaa" peliarvostelun.

Kun kymmenet tuhannet devaajat spämmää ilmais avaimia tubaajille niin chance että juuri sinun avaimesi päätyy edes hänen pelilistalleen on aika pieni.
Tykkään
#4: 27. Syyskuu 2017, 21:00Peukku ylös +1Peukku alas -0
Redditin eri subredditteihin laittaa tietoa pelistä, niin johan saa lisää seuraajia ja kiinnostuneita ihmisiä. Varsinkin, kuin lähes joka peligenrelle löytyy omat subredditit, jne.
1x
Tykkään
WWW: ROITTO.INFO
TWEET: @PRoitto
#5: 21. Lokakuu 2017, 23:04Peukku ylös +0Peukku alas -0
Voi myös tehdä jostakin Somettajasta/tubettajasta pelin ( Tietenkin vaatii häneltä luvat), niin hän markkinoi puolestasi. Itse sain tälle pelille heti ensimmäisen päivän jälkeen melkein 3000 latausta:
https://play.google.com/store/apps/details?id=games.nuffsaidgames.SlimMill Peliin tulossa päivityksiä ja bugit korjataan, jos/kun niitä löytyy.
1x
Tykkään
#6: 22. Lokakuu 2017, 08:09 (muokannut Mercedes 22. Lokakuu 2017, 08:52)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Yksi mahdollisuus on maksaa mainoksesta/videosta youtubaajalle, joko suoraan tai sitten jonkun firman kautta. Ainakin splay suomi välittää näitä.
Tykkään
#7: 23. Lokakuu 2017, 09:49Peukku ylös +1Peukku alas -0
Voi myös tehdä jostakin Somettajasta/tubettajasta pelin ( Tietenkin vaatii häneltä luvat), niin hän markkinoi puolestasi. Itse sain tälle pelille heti ensimmäisen päivän jälkeen melkein 3000 latausta:
https://play.google.com/store/apps/details?id=games.nuffsaidgames.SlimMill Peliin tulossa päivityksiä ja bugit korjataan, jos/kun niitä löytyy.


Peukutan tätä. Ajankohtaisista aiheista / meemeistä pelejä, koska paljon kohdeyleisöä. Mobiilipelialalla suurin kulu on käyttäjien hankinta / markkinointi. Fiksuin tapa lähestyä asiaa on tehdä paljon pieniä pelejä ja toivoa jonkun nousevan hitiksi. Parasta tässä on että voit promota uusia pelejäsi vanhojen peliesi kautta mainoksilla. Näin käyttäjäkuntasi kasvaa ilmaisen user acquisitionin kautta vanhoista peleistä ja seuraavalla pelilläsi on taas enemmän ilmaista markkinointia, lumipalloefekti.

Itsehän en näin toiminut vaan rupesin heti tekemään isoa projektia jonka toivoin (ja toivon) nousevan hitiksi. Edellä mainittu tapa paljon realistisempi ja sisältää vähemmän riskejä. Muutaman cookie clickker-kloonin tälläkin sivustolla nähnyt joilla kymmeniä tuhansia latauksia. Vaikka peli itse ei tekisi senttiäkään niin se on silti rahan arvoinen markkinointikanava.
1x
Tykkään

#8: 23. Lokakuu 2017, 11:10Peukku ylös +0Peukku alas -0
Igno, puhut asiaa. Varsinkin jos soolona tekee pelejä, niin kannattaa vain ensiksi tehdä minipelejä aiheista/henkilöistä, jotka markkinoivat pelin puolestasi. Matkalla oppii myös lisää taitoja, joista on varmasti hyötyä sen isomman "tälläisenpelinolenainahalunnuttehdä"- julkaisemiseen. Harmitti silloin kun liian myöhään keksin tehdä risumiehestä soundboardin, koska juuri pari päivää aikasemmin joku julkaisi jo kyseisen sovelluksen. Kyseisellä sovelluksella on jo yli 100K latausta, mikä on aivan naurettavaa. Julkaisin kuitenkin oman risumies soundboardin, jonka kylläkin poistin ( Tosin sekin sai muistaakseni melkein 5k latausta.). Muistaa vain kysyä henkilöiltä sitten luvan allekirjoituksen kera käyttää häntä pelissään, ettei tule mitään tekijänoikeusrikkomuksia.

1x
Tykkään
#9: 04. Marraskuu 2017, 07:02Peukku ylös +0Peukku alas -0
Yksi mahdollisuus on maksaa mainoksesta/videosta youtubaajalle, joko suoraan tai sitten jonkun firman kautta. Ainakin splay suomi välittää näitä.


Luin jostain että jos maksaa tubaajalle jolla on esim 100k seuraajaa, se voi maksaa tuhansia euroja.
Tykkään
#10: 05. Marraskuu 2017, 15:30Peukku ylös +0Peukku alas -0

Luin jostain että jos maksaa tubaajalle jolla on esim 100k seuraajaa, se voi maksaa tuhansia euroja.

Helposti. Riippuen tubettajasta, hänen markkinoinnin kattavuudesta ja missä networkissä hän on, hinnat voivat olla jopa viisi numeroisia.
Toki Suomessa on pienemmän hinnat, mutta ulkomailla se skaala on isompi.
2x
Tykkään
Sometimes you just need to be a hero.

Pixel Arttia
#11: 06. Marraskuu 2017, 07:08Peukku ylös +0Peukku alas -0
Helposti. Riippuen tubettajasta, hänen markkinoinnin kattavuudesta ja missä networkissä hän on, hinnat voivat olla jopa viisi numeroisia.
Toki Suomessa on pienemmän hinnat, mutta ulkomailla se skaala on isompi.


Siinä taas yksi syy miksi kannattaa hankkia 100k seuraajaa.
1x
Tykkään
#12: 13. Marraskuu 2017, 09:08Peukku ylös +0Peukku alas -0
Igno, puhut asiaa. Varsinkin jos soolona tekee pelejä, niin kannattaa vain ensiksi tehdä minipelejä aiheista/henkilöistä, jotka markkinoivat pelin puolestasi. Matkalla oppii myös lisää taitoja, joista on varmasti hyötyä sen isomman "tälläisenpelinolenainahalunnuttehdä"- julkaisemiseen. Harmitti silloin kun liian myöhään keksin tehdä risumiehestä soundboardin, koska juuri pari päivää aikasemmin joku julkaisi jo kyseisen sovelluksen. Kyseisellä sovelluksella on jo yli 100K latausta, mikä on aivan naurettavaa. Julkaisin kuitenkin oman risumies soundboardin, jonka kylläkin poistin ( Tosin sekin sai muistaakseni melkein 5k latausta.). Muistaa vain kysyä henkilöiltä sitten luvan allekirjoituksen kera käyttää häntä pelissään, ettei tule mitään tekijänoikeusrikkomuksia.

Nonniin onnittelut onnistuneesta markkinoinnista :DD

* Screenshot_20171113-090408.jpg (443.01 kilotavua, 1080x1920 - tarkasteltu 73 kertaa.)
Tykkään

#13: 13. Marraskuu 2017, 16:05Peukku ylös +0Peukku alas -0
Nonniin onnittelut onnistuneesta markkinoinnista :DD
Kiitos  :D Mitenköhän tuohonkin nyt suhtautuisi  :roll:
Tykkään
#14: 02. Maaliskuu 2018, 11:47Peukku ylös +0Peukku alas -0

Näin peliyhtiö kasvatti liikevaihtonsa nollasta 28 miljoonaan: Linkki talouselämä-lehden verkkosivulle




https://www.talouselama.fi/uutiset/te/b3b00f08-8db9-3ba0-912c-ff42fefaa374?ref=newsletter:76e2&utm_source=Talouselama_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Talouselama_Uutiskirje
Tykkään

Sivuja: [1] 2
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC