Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

Cave Pilots

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 31. Elokuu 2017, 23:25 (muokannut Reaktori 01. Syyskuu 2017, 13:11)Peukku ylös +3Peukku alas -0


Kuvaus:
Cave Pilots on yksinkertainen luolalentelypeli, jossa värikkäät kolmi... ei kun siis huipputekniset lentoalukset ottavat rajusti yhteen luolastoissa. Aseina ovat pikse... siis luodit, liekinheittimet ja räjähteet, ja jännitystä lisäämässä on myös vettä, köynnöksiä yms. Pelaajia voi yhdeltä näppäimistöltä tulla maksimissaan kolme, ja tämäkin vain jos näppiksessä on numpad. Pelaaman voi liittyä kuitenkin myös peliohjaimilla (testattu vain ja ainoastaan xbox ohjaimilla), joten teoreettinen pelaajamäärä on siis peräti 15 pelaajaa samanaikaisesti. Saman väriset pelaajat ovat samassa joukkueessa, mutta tämä tarkoittaa käytännössä vain yhteistä pistelaskuria, aseet kun tekevät vahinkoa yhtä lailla vihollisiin kuin omiinkin. Se joukkue, jonka aluksia on viimeisenä jäljellä, saa pisteen.
HUOM! Pelissa on vain ja ainoastaan paikallinen moninpeli, joten varatkaa vähintään yksi kaveri mukaan kun ryhdytte pelaamaan!

Muuta:
Resoluutio: 640 x 360
Pelaajien määrä: 2 - 15(?)  (näppäimistöllä 3 + Xbox-ohjaimilla 4 + muilla kuin xinput ohjaimilla loput)

Kuva:
Spoiler


Koodi, grafiikka ja äänet on kaikki itse tehtyä lukuunottamatta fonttia.

Haluasin erittäin mieluusti kuulla palautetta pelistä, etenkin miten pelaaminen sujuu eri pelaajamäärillä. Kiinnostaisi myös tietää miten peli toimii muilla kuin xbox-ohjaimilla.

Lataa tästä .zip
Lataa tästä .exe!
2x
Tykkään
Spoiler
#1: 09. Syyskuu 2017, 13:44Peukku ylös +0Peukku alas -0
Peli oli oikein hauska ainakin viidellä pelaajalla, ja suosittelen oikeasti kokeilemaan tätä party-pelinä! Edelleen kaipaisin edes jotain palautetta, jotta voin kehittää peliä parempaan suuntaan.
Tykkään
Spoiler
#2: 09. Syyskuu 2017, 16:18Peukku ylös +0Peukku alas -0
Fysiikat oli oikein hyvät ja vesi elementti siisti varsinkin räjähdyksissä. Tausta ja maa voisi erottua paremmin toisistaan sekä muutenkin tilejä voisi vähän tuunata. Testasin peliä yksin joten hirveän intssiiviseksi ei taistelut äitynyt, mutta porukalla varmasti mukavan nostalginen. Aseita voisi olla ehemmän erilaisia (en löytänyt kuin spikeballseja ja kerran joinkinlaisen haulikon muutamalla rundilla) voi kuitenkin olla että niitä on enempi ja otantani oli vain liian pieni.

+ Fysiikat
+ Vesi
+ Kasvit

- Sekavahkot grafiikat
- Sekava aloitus valikko

ps. haluatko kertoa lyhyesti kuinka vesi on tehty?
2x
Tykkään
#3: 09. Syyskuu 2017, 16:37 (muokannut Reaktori 09. Syyskuu 2017, 16:39)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Fysiikat oli oikein hyvät ja vesi elementti siisti varsinkin räjähdyksissä. Tausta ja maa voisi erottua paremmin toisistaan sekä muutenkin tilejä voisi vähän tuunata. Testasin peliä yksin joten hirveän intssiiviseksi ei taistelut äitynyt, mutta porukalla varmasti mukavan nostalginen. Aseita voisi olla ehemmän erilaisia (en löytänyt kuin spikeballseja ja kerran joinkinlaisen haulikon muutamalla rundilla) voi kuitenkin olla että niitä on enempi ja otantani oli vain liian pieni.

+ Fysiikat
+ Vesi
+ Kasvit

- Sekavahkot grafiikat
- Sekava aloitus valikko

ps. haluatko kertoa lyhyesti kuinka vesi on tehty?
Kiitos palautteesta! Vesi on tehty käyttäen googlen LiquidFun-kirjastoa (Edit: Joka on siis nykyään sisäänrakennettuna GameMakerissa). Lyhyesti sanottuna jokainen vesipisara on siis oma fysiikkapohjainen erittäin optimoitu pyöreä kappale. Lue lisää: https://www.yoyogames.com/blog/45/liquidfun-physics-particles, http://google.github.io/liquidfun/. Aseita on tällä hetkellä perusaseen lisäksi 6 erilaista: haulikko, piikkipallot, liekinheitin, kranaatinheitin, rakentinheitin ja lämpöhakeutuvat ohjukset. Aseideoita saa mielellään heitellä lisää.

Menussa pyrin siihen, että jokainen pelaaja voi samaan aikaan tehdä valintoja, mutta lisäksi siihen yhdistyy tutoriaalimaisuus. Jos mieleesi tulee jotain konkreettisia yksityiskohtia miten parantaa menua niin kuulisin niistä mielelläni. Olisi kiva kuulla onko myös muiden mielestä menu liian sekava.
Tykkään
Spoiler
#4: 20. Syyskuu 2017, 21:41Peukku ylös +0Peukku alas -0
Suurkiitokset Peljätylle Miksulle arvosteluista! Olitkin ensimmäinen kommentoija joka pelasi peliä muutenkin kuin vain itsensä kanssa, onnittelut! Haluaisin kehittää peliä vielä ja mahdollisesti laittaa sen Steamiin, joten kaikki palaute on erittäin tervetullutta.

Tässä vastauksia joihinkin arvosteluissa esille tulleisiin seikkoihin:

Kustomoitavien kontrollien puute on myös omasta mielestäni harmillinen juttu, mutta en ole koskaan tehnyt kustomoitavia kontrolleja, joten en myöskään tiedä miten ne GameMakerilla kannattaa toteuttaa. Jos jollakulla on tietoa/ideoita niin antaa tulla.

Grafiikoista sen verran, että ainakin taustoja olisi tarkoitus parannella ja monipuolistaa, ja tietysti myös erilaiset biomit voisivat olla hyvä lisä.

Äänistä voisi sanoa, että moottorin ääni kieltämättä on aika ärsyttävä ja sille täytyy tehdä jotain. En jaksanut/ehtinyt tehdä omia musiikkeja, mutta toisaalta en halunnut lainata muusiikkia muualta. Jos siis joku innokas muusikko jostain syystä haluaa (ilmaiseksi) tehdä tähän peliin musiikit niin ottakoon vapaasti yhteyttä!

Peljätyn Miksun aseideat olivat hyviä ja joitakin niistä olin itsekin suunnitellut. Itse asiassa kimpoilevat ammukset tein peliin heti ensimmäiseksi erikoisaseeksi, mutta seuraukset olivat tuhoisat, kun kaikkialla kimpoili satunnaisesti luoteja. Pysyvät piikkipallot muuten ovat nerokas idea, ne täytyy saada peliin ehdottomasti! Uusia kenttiä olisi tarkoitus myös tehdä.

Ja vielä kerran kiitos Miksulle arvosteluista ja ideoista!
Tykkään
Spoiler
#5: 20. Syyskuu 2017, 22:37 (muokannut Peljätty Miksu 20. Syyskuu 2017, 22:51)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Itse teen vaihdettavat kontrollit sten, että joka pelaajalla (tai controllerilla) on array johon napit listataan tyyliin:
buttons[0] = vk_up;
buttons[1] = ord('A');

Nappien recordaaminen tapahtuu keyboard_lastkey-muuttujalla. Tuota recordaamista en ole mihinkään peliin vielä kerennyt tekemään, eli en tiedä onko siinä jotain ongelmia, mutta pitäisi varmaan toimia.

E: tämähän ei tietenkään toimi kuin näppäimistön kanssa, eli ohjaimille pitää säveltää jotain muuta.
Tykkään
Spoiler

Sivuja: [1]
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC