Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: 1 [2] 3

Pixelia

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
#15: 21. Toukokuu 2017, 17:07Peukku ylös +1Peukku alas -0
Ootko kokeillut heittää gitillä terminaalin/komentoikkunan kautta tavaraa bitbuckettiin tms? Se osaa näyttää paremmin noita virheviestejä, kuin toi sourcetree..
Tykkään
WWW: ROITTO.INFO
TWEET: @PRoitto
#16: 23. Toukokuu 2017, 12:43 (muokannut TheHeroOfNoOne 23. Toukokuu 2017, 12:47)Peukku ylös +1Peukku alas -0
karhu, kiitos neuvosta. SourceTree ongelma selvisi yhteydenotolla ohjelman tarjoajaan.
Mitään vikaa ei ollut minun ohjelmassa, vaan heidän tietokannassa oli joitain minun käyttäjän oikeuksia ja tietoja korruptoitunut, ja asia on nyt korjattu.

Tämän ansiosta pääsin jatkamaan Pixeliaa eteenpäin ja innostuin koodaamaan loot chestit.
GIF:ssä avaan chesti nro. 1:n ja otan tavaran inventaariooni. Sitten avaan chesti nro. 2:n ja otan eri tavaran inventaariooni.
Kaikilla loot chesteillä on uniikki sisältönsä, ja lootin arvo tulee skaalautumaan pelaajan levelin mukaan, eli heti alussa ei voi randomilla löytää pelin parasta asetta.
Tällä hetkellä listassa ei ole näkyvissä tavaroiden hintaa, koska hinnan määrittäminen on vielä vaiheessa. "Pw" tarkoittaa painoa, mutta vielä en paljasta mistä lyhenne tulee.

* loot_chest.gif (798.07 kilotavua, 512x460 - tarkasteltu 81 kertaa.)
Tykkään
#17: 16. Kesäkuu 2017, 11:37Peukku ylös +2Peukku alas -0
Tällä kertaa olen lisännyt peliin equipmentit.
Demossa laitan varusteita päälle. Jokaisesta varusteesta saan armoria sekä joitain buffeja (enchanting tulee myös myöhemmin).
Jos laitan Broken helmetin päälle ja sen jälkeen Knight helmetin, niin kaiken järjen mukaan päässä voi olla vain yksi kypärä, jolloin toinen unequippaa.

* equipments.gif (698.84 kilotavua, 800x346 - tarkasteltu 84 kertaa.)
5x
Tykkään
#18: 16. Kesäkuu 2017, 19:12Peukku ylös +1Peukku alas -0
Tätä projektia on mukava seurata, kun siinä on paljon samoja elementtejä kuin omaan peliini tulee, niin voi vähän katsoa miten olet minkäkin asian toteuttanut (y) Laita lisää pätkiä vaan kehiin aina kun saat jotain valmiiksi  :roll:
Tykkään
#19: 20. Kesäkuu 2017, 21:29 (muokannut TheHeroOfNoOne 21. Kesäkuu 2017, 21:04)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tällä kertaa olen viimeistellyt peliin health ja damage määrät.
En ole ihan vielä päättänyt, mihin tuo vihollisten health bar tulee sijoittumaan
ja tulevatko healthin numeraaliset arvot näkymään.
Myöhemmin tulen viimeistelemään myös armor määrät, jolloin osa damagesta kohdistuu vain armoriin.
Tässä demossa hakkaan harjoitusnukkea, jolloin se menettää healthia ja näyttää tehdyn damagen määrän.
Criticaaliset iskut näkyvät punaisina numeroina.
Ps. jalkojen animaatio hiukan flippaa, mutta ei anneta sen häiritä  :P

* training_dummy.gif (458.79 kilotavua, 212x372 - tarkasteltu 72 kertaa.)
3x
Tykkään
#20: 21. Kesäkuu 2017, 23:56 (muokannut TheHeroOfNoOne 21. Kesäkuu 2017, 23:58)Peukku ylös +1Peukku alas -0
Sain seuraavana iltana koodattua armor määrät.
Tumma palkki kuvaa armoria ja armoriin kohdistuva damage näkyy mustina numeroina.
Tämä mekanismi on laskettu vähän erikoisemmalla tavalla:
vihollisten armor penetration ei ole vakio,
vaan armorin ja maxArmorin suhde määrää kuinka paljon penetration on:

if (armor > 0) {
   damageToHealth = round(damage*(1-(armor/maxArmor)));
   damageToArmor = damage;
   armor -= damageToArmor;
   if (armor < 0) {
      armor = 0;
   }
} else {
   damageToHealth = damage;
}
healthPoints -= damageToHealth;
if (healthPoints < 0) {
   healthPoints = 0;
}


Eli mitä vähemmän armoria, sen suurempi armor penetration.

* training_dummy_2.gif (619.91 kilotavua, 168x336 - tarkasteltu 78 kertaa.)
1x
Tykkään
#21: 05. Elokuu 2017, 16:39 (muokannut TheHeroOfNoOne 06. Elokuu 2017, 11:55)Peukku ylös +1Peukku alas -0
Ensimmäistä kertaa säädin Gamemaker Studiolla partikkelien kanssa.
Partikkeli functiot ovat kyllä todella kattavia ominaisuuksiltaa ja niillä voi luoda upeita efektejä.

Tässä pari - ei vielä lopullista - partikkeli efektiä:

Ensimmäisessä demossa kosketan liekkiä, jolloin hahmo syttyy hetkeksi palamaan.
Tuli sammuu, mutta hahmo on hetken vielä kuuma eli cooldownissa, jolloin ei pysty syttymään heti uudelleen.



Toisessa demossa kosketan jäätä, jolloin hahmo jähmettyy ja jäätyy hetkeksi.
Jää sulaa, mutta hahmo on hetken vielä kylmä.

1x
Tykkään
#22: 05. Elokuu 2017, 19:27Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kuvat ei näy :/
Tykkään
#23: 05. Elokuu 2017, 22:04Peukku ylös +0Peukku alas -0
Damit... fileupload.net ei näköjään halua tehdä yhteistyötä kanssani, yritän korjata gif:it lähipäivinä.  :|
Tykkään
#24: 05. Elokuu 2017, 22:27Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ei vaikuta miltään varsinaiselta kuvahostilta tuo sivu. Kannattaa pistää kuvat suosiolla Imguriin.
Tykkään
Spoiler
#25: 06. Elokuu 2017, 12:01Peukku ylös +0Peukku alas -0
Gifit on nyt korjattu.
1x
Tykkään
#26: 05. Joulukuu 2017, 12:02 (muokannut TheHeroOfNoOne 05. Joulukuu 2017, 12:05)Peukku ylös +1Peukku alas -0
Huh huh, kylläpä aika rientää.
Kiitän <3 kaikkien mielenkiinnosta projektiani kohtaan, ja pahoittelen etten ole tänne julkaissut mitään pitkään aikaan.
Mitä sen enempää selittelemään: vapaa-aikani on mennyt kouluun ja pelaamiseen.

Olen saanut ammattikorkeakoulun ohjelmoinnin kursseilta ideoita ja vihjeitä uusiin tekniikoihin koodata,
ja pelaamisen kautta mallia, mitä tulen tekemään peliini.

Lisäksi olen tutustunut uusiin ihmisiin, joista eräs on luonut itse multiplayerpelin. Joten häneltä saan neuvoja kun tulee sen aika.
Sillä mikä olisi hauskempaa kuin jakaa seikkailut Pixeliassa ja kokemukset kavereiden kanssa.
Otan tämän huomioon tekemisessäni, jotta multiplayerin lisääminen kävisi mahdollisimaan vaivattomasti.

Nyt joulukuun aikana olisi tavoitteena saada jotain näytettävää tännekkin
ennen kuin lähden tammikuussa puoleksi tai koko vuodeksi armeijaan.

Kiinnostukseni tätä projektia kohtaan ei ole vähentynyt eikä tule haihtumaan.
Jatkan Pixelian työstämistä sitten armeijan jälkeen.
2x
Tykkään
#27: 07. Tammikuu 2018, 20:24Peukku ylös +2Peukku alas -0
Lupasin jotain näytettävää ennen intin aloittamista.  :roll:
Julkaisut yksinään eivät välttämättä ole mielenkiintoisia,
joten tässä olisi tarjolla jotain mielenkiintoisempaa:

Pixelia - Prototype 0.0.0.1
https://www.dropbox.com/s/40qcdjgtathdghb/Pixelia%20-%20Prototype%200.0.0.1.rar?dl=0

Tämä on ensimmäinen julkaisemani prototyyppi pelistä, jotta TE pääsiisitte näkemään
tarkemmin, mitä kaikkea olen saanut väsättyä.
Olen karsinut tästä paljon pois, ja tiedän monen asian olevan vielä bugisia ja kesken.
4x
Tykkään
#28: 08. Tammikuu 2018, 11:50 (muokannut Mattie 13. Helmikuu 2018, 12:23)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Yllätyin kuinka paljon sisältöä pelissä jo on, lupaavalta vaikuttaa. :o Näin nopean testauksen jälkeen sanon vaan, että objektien kanssa oli vaikea interaktioida. Tämä johtunee siitä, että niitä käyttääkseen joutui seisomaan oudosti objektin sivussa. Hiiren käyttö näppäimistö-kontrollien kanssa oli hieman tuskallista.. Miettisin ite että kannattaisiko muuttaa liikkuminen WASDiin ja ehkä antaa enemmän kontrollia hiirelle? Lisäksi inventory/kaupat/crafting tuntui hieman vaikeakäyttöiseltä näppäimistöllä.
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#29: 08. Tammikuu 2018, 17:12Peukku ylös +0Peukku alas -0
Samoja havaintoja Mattien kanssa. Hyväksi todettua WASD kontrollea kannattaa käyttää ja E mieluummin niin että seisoo kohdalla kuin, että toimii vain edestä. Mineraalit spawnasivat myös liian nopeasti uudelleen luolisssa. Rahaa pystyi myös loottimaan rajattomasti, mutta kolikot oli varmaan vain testimielessä kylässä. Mineraaleille ja puille tekisin jonkun global timerin jolloin ne eivät olisi aina valmiina kun huoneeseen tulee takaisin. Craftaus toimi hienosti. Toivottavasti olet toteuttanut sen scipteillä koska muuten olet kusessa kun craftattavaa tulee enemmän. Vihollisia jäin myös kaipaamaan. Kartassa vihdeä brush-väri ei myöskään sopinut pelin muuhun tyyliin, mutta sekin varmaan korvaantuu kartalla myöhemmin.

Arkkuihin en päässyt käsiksi mitenkään, onko siihen jokin jippo vai onko vain vaiheessa vielä. Kentistä voisi myös tehdä isompia.
Tykkään

Sivuja: 1 [2] 3
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC