Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

Speedrunning

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 02. Tammikuu 2017, 17:09
Muistin taas pitkästä aikaa tämän foorumin :)

Teinpä nyt aiheen speedrunnauksesta koska se on yks mun lempipelityyleistä (?) Olen speedrunnannut Portal 2:sta ja yksittäisten tasojen ajat on parhaimmillaan 71. maailmanlistoilla 8-)
Koko Portal 2 speedrunennätys kahden yrityksen jälkeen 2h 40 min eli ei paha :roll: (toisaalta maailmanennätys on jotai päälle tunti)

Oisko täällä muita speedrunnauksesta innostuneita niin voisi vähän kisata ajoilla ;)

Jos miettii mitä peliä speedrunnais niin Portal 2 on hyvä. Sisäänrakennettu Steam cloudin kautta toimiva challenge-mode ottaa ajat itsestään ja tallentaa ne steamtilille. Pystyy myös pelaamaan kenttiä yksitellen ja samaa tasoa 50 kertaa putkeen niin kauan että onnistuu edes kerran :D. Portalin speedrun on monipuolista myös (kohtuullisen nopeaa/tarkkaa ampumista, bunnyhoppia ja glitchausta).

Toki voi ehottaa muitakin pelejä speedrunnaukseen, voin koittaa haastaa kuhan peli ei ole kovin hintava. Mulla on kyllä aika paljo pelejä mutta ei kaikkia siltikää (really? :???:). Jos pelissä ei ole omaa ajanottoa niin kohtuu nopeasti pelattava peli olis hyvä (jos siis otetaan aikaa kun koko peli pelataan läpi)

Olen miettinyt muitakin speedrunpelejä kuin Portal 2 mutta en oikeen ole keksinyt mitään, joten mielellään otan vastaan niitä ehdotuksia. (y) :)
Tykkään
#1: 02. Tammikuu 2017, 18:02
Olen aika slow-runnaaja enemmänkin, kun tykkään jäädä mutustelemaan pelimaailmojen ympäristöjä usein. Metroidit ovat kyllä speedrunnauksessa oma taiteenlajinsa etenkin, kun niihin yhdistelee sequence breakingia. Niiden speedruneja on tullut seurailtua ja Master-88 taitaa olla Suomen alan kärkeä noissa monien maailmanennätysten kera. Voisihan noita itsekin kokeilla saamaan paremmilla ajoilla menemään, mutta primen ykköstä ehkä jaksaisi vain kokeilla sequence breikata, jos siitä saisi sen aikaisen space jumpin haksattua. Muilta menoilta ei tosin siihenkään riitä minulla aika. Mutta jos Metroid-speedrunit kiinnostaa, niin tsekkaa ihmeessä, mitä kaikkea ainakin Super Metroidissa on ihmiset duunailleet (ei niitä kaikkia ihmisiksi tosin uskoisi).

Portal 1:stä olen kyllä jotain speed challengeja koitellut, mutta ei niihin paljoa kärsivällisyys lopulta riitä.
Tykkään

Sivuja: [1]