Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1] 2 3

PuzzGun

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 25. Joulukuu 2016, 22:46 (muokannut pantteri 02. Tammikuu 2017, 17:34)Peukku ylös +1Peukku alas -0
PuzzGun on puzzle tasohyppelyä jossa hahmona toimii linnanraunioissa seikkaileva länkkäri joka haluaa löytää tiensä timantin luokse. Länkkärillä on käytössä ase johon on mahdollista kerätä viittä erilaista panosta vihreää, keltaista, punaista, tummansinistä ja vaaleansinistä.

Kuva
Spoiler





Ammuksilla ammutaan vain harmaita palikoita ruskeille ei tapahdu mitään, ammukset muuttavat palikoita seuraavasti. (listaan voi tulevaisuudessa tulla vielä lisää erilaisia värejä)

Vihreä: lisää palikan ammutavan palikan päälle, sivulle tai alas riippuen mihin reunaan ammut
Keltainen: hyppäät palikasta korkeammalle
punainen:  Voit kävellä katossa ja seinissä
Tummansininen: tekee palikasta taustapalikan
Vaaleansininen: tekee palikasta tippuvan palikan jota voi myös siirrellä

Myös erilaisia ansoja on perus piikit/sirkkeli ja Laaseri on kehitteillä se on esim pakko lyhentää vihreällä palikalla tai hissillä niin että pääset ohi, ansoilla on siis tarkotus lisätä puzzle elementtiä eikä tehdä vaikeita hyppyjä tai ylityksiä. Naillä ammuksilla ja ansoilla saa nyt jo erittäin kinkkisiä kenttiä, on tullut testautettua peliä tuttuilla ja heille on tullut fiilis että pakko päästä kenttä läpi ja välillä pääsevätkin puolentunnin aivojumpan jälkeen. Tämä on rehellisesti sanottuna ensimmäinen tekemämme peli, joka on saanut positiivista palautetta ja sitä on myös jaksettu pelata. Peli on tarkoitus pistää joulukisaan arvostelujen toivossa ja jos porukka tykkää niin kehitys jatkuu ja rima nousee ylemmäs.


Kertokaa jos jollain on fps ongelmaa eli se on 40-43 vaikka pitäisi olla 59-60.



Fps ongelmasta

- Ei tapahdu ensimmäisellä pelikerralla
- Ei tapahdu projektissa vain jos teen pelin
- Jos laskee 40 fps ei enää nouse 60fps (todella harvoin käy 60fps, mutta jos niin noin 3-7 sekunniksi)
- Epäilemme, että vsync on syyllinen
- En tiedä onko syy vain minun koneessa, koska kavereilla ei ole ongelmaa ole esiintynyt
- Jos laskee 40fps pitää peli asentaa uudestaan, että saa toimimaan 60fps
 


Lataus

Tykkään

#1: 25. Joulukuu 2016, 23:59Peukku ylös +0Peukku alas -0
FPS jokaisella pelikerralla vakaa 60. (AMD A10-8700P, radeon R7 M370, 8gt ram, Win10)

Tosi kivan oloinen peli! Grafiikat on mainiot ja pelattavuus toimii. Ensimakusteluilla en päässyt kutoskenttää pidemmälle, olen varmaan vähän tyhäm mutta pitää jatkaa pelailua :D
1x
Tykkään
Spoiler




#2: 26. Joulukuu 2016, 13:13Peukku ylös +0Peukku alas -0
FPS jokaisella pelikerralla vakaa 60. (AMD A10-8700P, radeon R7 M370, 8gt ram, Win10)

Tosi kivan oloinen peli! Grafiikat on mainiot ja pelattavuus toimii. Ensimakusteluilla en päässyt kutoskenttää pidemmälle, olen varmaan vähän tyhäm mutta pitää jatkaa pelailua :D

Kiitos, kommentista. fps ongelma on kyllä todellinen mysteeri.
tuskin olet tyhäm koska vaikeusaste saattaa tosiaan nousta liian nopeasti :D
Kentistä löytyy todella ihmeellisiä oikoreittejä joka ei ole tarkoitus.
Tykkään

#3: 29. Joulukuu 2016, 14:03Peukku ylös +1Peukku alas -0
Peli oli oikein mukava, viimeisimpiä puzzleja meni hetki pähkäillä. Tosi hyvin toimi ja itsellänikin tuli huomat 1fps droppaus kun ammuin jokasuuntaan pyssyillä.
Mukavia puzzleja ja tykkäsin kyllä tosi paljon!
1x
Tykkään
Sometimes you just need to be a hero.

Pixel Arttia
#4: 30. Joulukuu 2016, 18:49Peukku ylös +0Peukku alas -0
Peli oli oikein mukava, viimeisimpiä puzzleja meni hetki pähkäillä. Tosi hyvin toimi ja itsellänikin tuli huomat 1fps droppaus kun ammuin jokasuuntaan pyssyillä.
Mukavia puzzleja ja tykkäsin kyllä tosi paljon!

Kiitos kommentista! nyt tullut korjailtua muutamia bugeja ja ehkä saatu fps ongelma korjattua.
Tässä vielä kuva uudesta palikasta jonka ympärillä on  pienemmän painovoiman omaava alue, joten pitkät hypyt ovat mahdollisia. Lisäksi uusin pelin iconin.

Kuva
Spoiler

Tykkään

#5: 30. Joulukuu 2016, 20:01 (muokannut Poizen 30. Joulukuu 2016, 20:03)Peukku ylös +1Peukku alas -0
Vanha ikoni olikin aika härskin näköinen. :D

Joo, tykkäsin suuresti pelistä. Mielenkiinto heräsi jo silloin kun nähtiin ensimmäisiä kuvia. Konsepti on omaperäinen jne. (kirjoittelen toivottavasti arvosteluun enemmän). Sen verran aivojumppaa sai harrastaa ettei yhden päivän aikana jaksanut pelata loppuunkaan. Pelasin lopulta läpi. Annan aploodit kenttäsuunnittelusta. Vaikka välillä hämäsi se, että palikoita jäi yli (esimerkkinä [SPOILERS] level 8, level 14, level 21). Jos tasoissa ei ole ylimääräisiä palikoita vain pelaajan hämäyksen vuoksi, niin suht monessa tasossa on silloin useampi ratkaisu tarkoituksella tai tarkoittamatta, enkä keksinyt "oikeita" ratkaisuja niissä millään.

Vähän valituksiakin on. Ensinnäkin se, että kaksi eri blokkia on molemmat sinisen sävyjä. Sekoitin ne monta kertaa ainakin alkuun. Toinenhan voisi olla vaikka violetti, right? Toiseksi, vaaleansinisen palikan jysähdysääni on järkyttävän kovalla volyymilla.
Ai niin, ja eräs turhauttava mekaniikka on se miten punainen blokki toimii. Tuntuu että se ei toimi ihan loogisesti. Ensimmäinen näistä hypyistä on mahdollinen, toinen ei:

Käytännössähän tasot ei vaadi tuollaista kikkailua, mutta ainakin näennäisesti sen pitäisi olla mahdollista, ja kaikkea tulee kokeiltua tasojen ratkaisemiseksi.
Ukko tuntuu myös putoavan nopeammin sivulle kuin alas.

Joka tapauksessa peli piti mielenkiinnon ja ratkaisujen keksiminen oli palkitsevaa. Vähän pelatessa toivoin että tässä olisi level editor, jossa saisi leikkiä ja kokeilla tehdä omia tasoja.

Jos tähän muuten on tulossa vielä lisää tasoja, niin miten olisi semmoinen idea että ne olisi jaoteltu jotenkin "maailmoihin" (vrt. mikä tahansa mobiilipeli)? Levelit olisi siis jaoteltu pienempiin annoksiin teeman mukaan tai jotain. Ja/tai uudessa maailmassa voitaisiin esitellä uusi blokki. Eri maailmojen leveleissä vaikka erivärinen tausta. Heittelen vaan ideoita.
1x
Tykkään
Spoiler
#6: 30. Joulukuu 2016, 20:47 (muokannut pantteri 02. Tammikuu 2017, 17:41)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kiitos kommentista ja arvokkaista tiedoista! Kentät on nyt korjattu, enää ei jää ylinmääräisiä palikoita, toki jotkin ketät pääsee siltin kahdella tapaa se on kuitenkin tarkoitus.
Vaaleansinisen ja tummansinisen sävyeroa on nyt lisätty, jysähdys ääni on korjattu.
jos painovoimasi suunta on normaali voit tarttua kaikkiin punasen palikan sivuihin.
Kenttäeditori tulee jos koodarin taidot riittävät sen toteuttamiseen. Mailmojen jaottelukin tulee jos jaksan sen toteuttaa, pelin kehitys ei todellakaan lopu tähän, koska porukka tykkää tätä pelata.

Edit. Lataus vaihdettu Pakatuksi.ZIP -tiedostoksi (peliin ei ole lisätty mitään muutoksia)
 
 
Tykkään

#7: 08. Tammikuu 2017, 17:18 (muokannut pantteri 08. Tammikuu 2017, 19:41)Peukku ylös +0Peukku alas -0
kiitos Poizenille, Mattielle ja Hessulle! Tämän takia kisaan osallistuttiin että saadaan hyviä arvosteluita, näin tiedetään mitä korjataan ja mistä tykättiin.

Muutamia teidän pointteja

- Kukaan ei tykännyt "E-nappi" systeemistä joten se muutetaan erinlaiseksi
- Mattien mielestä vaikeus nousi liian nopeasti, Tätä tullaan kyllä muokkaamaan helpottamalla joitain ratoja ja lisäämällä väliin uusia.
- Ihmeellisiä oikoreittejä joissain kentissä (korjattu)
- Punainen palikka aiheutti kaikille hämmennystä, tullaan muokkaamaan (ei tiedetä miten, koska ei haluta rikkoa edellisiä tasoja)
- Kaikki kaipaa vaihtelua grafikkaan, Yritän hoitaa homman.
- Mattie haluaa lisää partikkeliefektejä, tullaan lisäämään.
- Mattien idea "Uuden panoksen tullessa mukaan, sille olisi voinut varata 1-2 kenttää jossa olisi käytetty (lähes) pelkästään kyseistä panosta" tullaan toteuttamaan.
- Poizenin idea "tasoissahan voisi olla joku bonusesine (vaikka joku kultainen pääkallo)" Harkinnassa, toteutetaan jos vanhat mapit eivät kärsi tästä.
- Musiikit tosiaan ryöstetty, hankimme kyllä jonkun joka sellaiset tähän säveltää ; )

Jos jotain mainitsemisen arvoista unohtui niin kertokaahan.

 
3x
Tykkään

#8: 10. Tammikuu 2017, 19:29 (muokannut Mattie 10. Tammikuu 2017, 19:30)Peukku ylös +3Peukku alas -0
Tuli vielä uudestaan testattua peliä ja tässä vielä hieman palautetta..

vaikeustaso/level progress
---
Tykkäsin tuosta, että pelissä ei ole mitään tutoriaalia, vaan peliä oppii pelaamaan sitä pelaamalla (laittaisin silti kontrollit näkyviin ensimmäisiin kenttiin). Kuitenkin, niinku jo mun arvostelussa sanoin, niin pelin edetessä uusia panoksia ja niiden mekaniikkoja ei esitellä pelaajalle enää riittävän hyvin.

Eka kenttä on täydellinen esimerkki hyvästä ja opettavasta kentästä. Sininen panos esitellään kans hyvin, mutta vihreässä 'esittely' jo hieman unohtuu. Tuossa kentässä alkuun annetaan uusi vieras panos, ja molemmat vanhat. Ainakin itse automaattisesti mietin ensin että mitä voin tehdä vanhoilla tutuilla blockeilla, ennen kuin testaan uutta. Ehkä tästä syystä jumituinkin heti seuraavaan kenttään 10 minuutiksi (tai sitten oon vaan normaalia tyhmempi xP)... Myös panosten/mekaniikkojen rajat voisivat tulla tutuiksi alussa. Esimerkiksi voisi sen jotenkin todentaa pelaajalle, että kuinka korkealle tuo keltainen blocki pompauttaa, jotta jatkossa pelaaja osaa hahmottaa tuon korkeuden.

Jännää, että Hessu ja Poizen pitivät peliä kohtuullisen helppona. Itse en ole päässyt tätä vieläkään läpi :D Se että pelissä on haastetta on hyvä juttu, tämän takia tuun vieläkin palaamaan peliin.. Mutta vaikeustaso nousee ainakin minulle (en pelaa puzzle-pelejä käytännössä yhtään) liian nopeasti, ja väleissä ei ollut paljoakaan kenttiä joissa olisi voinut edes hieman hengähtää.  :|


gravity-panos
---
Tästä tulikin muiltaki kommenttia, että näiden toimivuutta kannattaisi parantaa. Mietin montaa erilaista ratkaisua enkä keksinyt mitään täydellistä - joka ei rikkoisi koko blockien toimivuutta ja sitä kautta kenttiä. Tein pari havainnollistavaa kuvaa.. (kysykää tarkennusta jos on epäselviä)

Spoiler

^tällaiset kävi myös mielessä. Voisi tehdä joidenkin kenttien liikkumisesti smoothimman. mielestäni pudottautumisnappi gravity-blockille olisi kuitenkin ehdoton lisäys
Spoiler

^voisi tehdä näistä hieman smoothimmat, mutta voisi myös sotkea paikoin kenttien toimivuutta
Spoiler

^ajattelin, että olisi hyvä jos blockien ympäri voisi kävellä ympäri automaattisesti. Pois lentäisi vain hyppätessä (ja down-key tiputtautuminen). Tosin nykyisillä kontrolleilla tulisi ongelma oikeassa alakulmassa, sillä näppäimet flippaantuisivat siirryttäessä ala-sivulle.. :7


muita huomioita
---
- Tästäkin huomautti muut, imo pelin pitäisi olla koko ajan skaalattuna ulos. Lisää pelatessa huomasin että zoomia ei loppujen lopuksi tarvitsisi ollenkaan. Peli myös näyttää paremmalta näin
- Level finishin jälkeen suoraan seuraavaan kenttään? Musiikki ei katkeais + varsinkin jos pelaa kenttiä uudestaan, niin ei monesti muista minkä kentän just pelasi läpi
- Tykkäsin tosi paljon tuosta, että vihreällä panoksella näkee mitä kyseinen panos tekis ympäristölle jos ammut tiettyä blockia. Sama voisi olla myös muissa panoksissa, mikä selventäisi varsinkin alussa. (esim. sininen panos tekisi tähdätystä blockista läpinäkyvän ja piirtäisi sen rastin)
- Gamepad support? Myös keyboard (+gamepad) support menuun olisi kiva
- Blockeja tuhoava panos voisi olla esim. violetti niin se ei sekaantuisi jäädyttävään panokseen
- Muistuttaako jääblockin ikoni tarkoituksella vesipisaraa?
- 17. kentässä esitellään hyvin jää-panos.. Myöhemmin on kuitenkin aina tuskallista pelata kentän alku kun kuolee
- En tiedä olisiko sen vaivan arvoista, mutta voisi olla siisti efekti jos restartissa hahmo leijuis alkupisteeseen ja ympärillä muokatut blockit palautuisivat normaaleiksi (pitäisi olla aika nopea efekti)
- Partikkeleita/efektjä voisi lisätä mm. seuraaviin: juoksu, hyppy, jääblockin osuessa maahan,
- Osuessa ruskeisiin blockeihin voisi kuulua erilainen ääni kuin harmaista blockeista
- Joitain ääniä voisi lisätä, mm. askelten äänet
- Kentässä voisi olla jotain leijuvia valoefektejä
- Myös foregroundiin voisi lisätä jotain koristetta, esim. alareunaan pilviä (vaatisi zoom-outin)
- Varsinaisen kentän laitamilla voisi olla muodostelmia nuista tummista koristeblockeista
- Ympäristöä voisi monimutkaistaa graafisesti hieman enemmän (inspiraatiota)
- Idea: sellainen panos, jolla pystyisi teleporttaamaan tietynlaisen blockin luo ampumalla sitä?

Poizenin pari hyvää pointtia mitkä laittaisin myös itse toteen
---
Lainaus
- Ja kun pelissä käytännössä tasoja voi ratkaista monella tapaa, niin tasoissahan voisi olla joku bonusesine (vaikka joku kultainen pääkallo), jonka saaminen vaatii ekstranokkeluutta pelaajalta.
- Ja vaikka simppeliys onkin valttia, niin tulee väistämättäkin mieleen, että olisi kiva jos maisemat muuttuisi pelin kuluessa symboloimaan edistystä pelissä.



Mitä meinaatte tehdä pelin kanssa, jos saan kysyä? Tälläinen varmasti menestyisi ainakin itch.iossa. Steamikään ei ole mahdoton jos sisältöä on luvassa enemmän..

anyways, hyvältä vaikuttaa! toivottavasti kehitätte tästä vielä jotain eeppisempää.  (y)
1x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#9: 10. Tammikuu 2017, 20:15Peukku ylös +0Peukku alas -0
Jännää, että Hessu ja Poizen pitivät peliä kohtuullisen helppona.

En kyllä pitänyt mitenkään helppona pelinä. :D Alussa oli ne muutamat helpot kentät ja sitten juutuinkin heti vähäksi aikaa kun esiteltiin vihreä palikka. Olen samaa mieltä että vaikeustaso nousee melko äkisti. Yhteensä pelin läpäisyyn kulutin varmaan monta monenmoista tuntia. Hessuhan käytännössä speedrunnasi tämän puolellatoistatunnillaan.

Jaanpa omiakin pelimekaniikkaideoita (enkä sano että nämä olisi välttämättä hyviä):
 - Mahdollisuus ratsastaa putoavan vesipisarapalikan kyydissä ja hypätä kesken matkan pois kyydistä. Tämäkin tietty ehkä sotkisi aiempia kenttiä.
 - Hiekkablokkeja joita on valmiiksi kentällä ja niihin vaikuttaa painovoima. Ja ehkäpä niitä ei voi työntää?
 - Peilipalikoita joita on valmiiksi kentällä ja ne heijastaa puzzlegunin ammuksen.
2x
Tykkään
Spoiler
#10: 10. Tammikuu 2017, 20:27Peukku ylös +0Peukku alas -0
^ Aijaa, ku luin teidän arvostelut niin jäi sellainen kuva että peli oli teille helppo  :D
1x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#11: 10. Tammikuu 2017, 22:53 (muokannut pantteri 11. Tammikuu 2017, 20:06)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tuo punainen ei toimi siten, että voi kävellä ympäri, testattu jotenkin hankala käyttöinen oli, myös mattien toinen idea on testattu. Ollaan mietitty myös erottelua kahteen erinliseen palikkaan katto ja seinät erikseen, kyllä selkeyttäisi mutta toisaalta olisi kaksi hyvinsamanlaista palikkaa. Vastaan noihin muihin ideoihin, kun pääsen koneelle. Oli muutamia todella hyviä huomioita ja ideoita mattielta. Jos peli valmistuu se olisi kyllä mukava ujuttaa steamiin.
Tykkään

#12: 11. Tammikuu 2017, 20:05Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tässä nyt muutamiin huomioihin vastauksia.

Lainaus
Tästäkin huomautti muut, imo pelin pitäisi olla koko ajan skaalattuna ulos. Lisää pelatessa huomasin että zoomia ei loppujen lopuksi tarvitsisi ollenkaan. Peli myös näyttää paremmalta näin
Tämä on totta, kun miettii täytyypä ottaa pois ja hieman keskittää joitakin mappeja.
Lainaus
Tykkäsin tosi paljon tuosta, että vihreällä panoksella näkee mitä kyseinen panos tekis ympäristölle jos ammut tiettyä blockia. Sama voisi olla myös muissa panoksissa, mikä selventäisi varsinkin alussa. (esim. sininen panos tekisi tähdätystä blockista läpinäkyvän ja piirtäisi sen rastin)
En ymmärrä miksiköhän tämä ei ole käynyt mielessä, koska erittäin loistava idea. Toteutuu ehdottomasti.

Lainaus
Blockeja tuhoava panos voisi olla esim. violetti niin se ei sekaantuisi jäädyttävään panokseen


Lainaus
17. kentässä esitellään hyvin jää-panos.. Myöhemmin on kuitenkin aina tuskallista pelata kentän alku kun kuolee
Tästä en ihan käsittänyt toista osuutta

Lainaus
Kentässä voisi olla jotain leijuvia valoefektejä
Täytyy toteuttaa, koska toisi paljon tunnelmaa.

Lainaus
Idea: sellainen panos, jolla pystyisi teleporttaamaan tietynlaisen blockin luo ampumalla sitä?
Menee harkintaan.











Tykkään

#13: 11. Tammikuu 2017, 21:57Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tästä en ihan käsittänyt toista osuutta

Ku kuolet tuossa kentässä, niin joudut aina hakemaan ne panokset jääblockin avulla. Tässä kestää joka kerta ~5 sekuntia mikä pitemmän päälle alkaa olla erittäin turhauttavaa.  :P
1x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#14: 11. Tammikuu 2017, 21:58Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ku kuolet tuossa kentässä, niin joudut aina hakemaan ne panokset jääblockin avulla. Tässä kestää joka kerta ~5 sekuntia mikä pitemmän päälle alkaa olla erittäin turhauttavaa.  :P
Jaha, tuohan kuuluu pelin luonteeseen.  :P
Tykkään

Sivuja: [1] 2 3
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC