Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

Critter Mayhem

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 03. Marraskuu 2016, 14:52Peukku ylös +0Peukku alas -0

Critter Mayhem on hulvaton kahden pelaajan local multiplayer shooteri! Pelin monipuoliset aseet ja vauhdikas pelattavuus takaavat toiminnan täytteiset pelihetket.

Kuinka peliä pelataan?
Pelaaja joku kuolee ensimmäisenä 10 kertaa, häviää ottalun. Yksinkertaista. Kentässä voi juosta ja ampua ruudun reunalta toiselle puolelle. Hahmolla voi myös mennä kyykkyyn, ja kyykystä hyppäämällä hahmo hyppää korkeammalle, mikä on myös iso etu. Pelin kontrollit löytyvät readesta (ja osin pelissä).

Screenshotteja:
Spoiler

Lataa (5mb)

Vaikka peli on keskeneräinen postasin tämän valmiisiin peleihin, koska tuskin tulen tätä enää kehittämään. Olisi silti kiva saada palautetta pelistä jotta tiedän jatkossa missä olisi kehitettävän varaa. Kyseessä on siis n. 3 viikossa muiden kiireiden ohessa tehty peli, jonka tein ensimmäistä kertaa yksin (Eleyn avustuksella). Graffat ja ekaa kertaa äänetkin on myös mun käsialaa... En ehtiny valitettavasti saada yksinpeli moodia peliin mukaan, mutta jos jollain on kavereita joiden kanssa pelata niin suosittelen testausta.
Tykkään
Spoiler

twitter
#1: 08. Marraskuu 2016, 23:04Peukku ylös +0Peukku alas -0
Critter Mayhem
Mattie & Eley
Yhteenveto: Audiovisuaalisesti hieno, mutta pelinä tylsä.
Ei peliä siltikään kovin kauaa jaksanut pelata, mutta ainakaan nopeudesta ja haasteesta ei ollut pulaa oikeaa pelaajaa vastaan. Peli kaipaisi enemmän taktisia vaihtoehtoja vastustajan voittamiseksi. Oman hahmon löytäminen kuoleman jälkeen tuotti kaverilleni ongelmia koska hahmon ulkonäky vaihtui. Aseista oli vaikea sanoa mitä ne ampuivat ulkonäön perusteella, joten respawnin jälkeen oli syytä aina ampua testilaukaus asetyypin varmistamiseksi. Tuki vielä useammalle pelaajalle, enemmän tapoja tuhota vastustajat (esim. päälle hyppääminen, erilaisten ansojen aktivointi) ja lisää kenttiä niin tästä tulisi hauska peli pelattavaksi kaveriporukalla. Ihan hauska pikkupeli joka tapauksessa.

Todellinen yhteenveto: Audiovisuaalisesti hieno, vauhdikas pikkupeli kaverin kanssa pelattavaksi. Kärsii sisällön puutteesta.

Heiii, kiitos hyvistä arvosteluista ja palautteesta! (:

Osan ongelmista jo tiesinkin, kuten tuon aseiden sekoittumisen toisiin. Siksi värjäsinkin piiput eri värisiksi jotta ne erottuisivat edes vähän paremmin. Muutenkaan grafiikat eivät ole pelattavuuden kannalta hyvät. Tein ne viimeisen päivän aikana joten niitä ei ehtiny enää paljoa mukauttaa peliin. Halusin väkisin 'syksyiset' grafiikat peliin joka oli huono ratkaisu koska projectilet/efektit sekoittuvat maastoon ja sitä kautta pelaaminen vaikeutuu.

Aioin tehdä useampia kenttiä mutta en ois voinu testata niitä kunnolla koska mulla ei ollu ketään testikaveria muutamana viimeisenä devauspäivänä. Tässä vaiheessa mietin myös muita ansatyyppejä mutta jätin tekemättä sillä ei niitä olisi tuohon yhteen kenttään saanut mahdutettua. Tuo päälle hyppääminen ois kyllä loistava tähän. D:

Mikset muuten toiminut samantien tuomarina kun jaksoit kirjoittaa näin kattavat arvostelut? :P

Ja nyt voin taas vaihteeksi vähän kritisoida tapaa jolla pelejä on yleensä tapana arvostella edes kunnolla kokeilematta. On aika turhauttavaa kun omaa peliä arvostellaan hyvin pintapuolisen vilkaisun perusteella. Oikeasti siis pelasin peliä myös kaverin kanssa ja pelikokemus oli hyvin erilainen.

Edit: Selvyyden vuoksi selitän vielä mikä ihmeen yhteenveto/todellinen yhteenveto temppuilu tässä on. Halusin siis vain esimerkin kautta korostaa sitä kuinka ankeaa on saada pelistä palautetta jos arvostelija ei ole kunnolla pelannut peliä. Tämä on ainakin minua harmittanut useammankin pelin kohdalla ja toivoisin että myös tuomarit kiinnittäisivät tähän enemmän huomiota. Minulla ei ole mitään Mattien ja Eleyn peliä vastaan.

Hyvä pointti. En tiiä oliko tämä kritiikkiä vain minua kohtaan.. Mutta voin sanoa, että ainakin tuomarina toimiessani oon aina pyrkiny testaamaan kisapelit niin läpikotaisin kuin mahdollista. Äänestystä varten tehtävä testaus on eri juttu. Silloin tulee testattua aika pintapuolisesti mikä on mielestäni ihan 'oikeutettua' sillä ei äänestystä varten edes oikeasti vaadita arvosteluja. Paikoin epäreilu tuo meidän kisojen arvostelu/äänestys tapa mutta tämä ei taida olla oikea threadi keskustella siitä (:
Tykkään
Spoiler

twitter
#2: 09. Marraskuu 2016, 07:45Peukku ylös +0Peukku alas -0
Mikset muuten toiminut samantien tuomarina kun jaksoit kirjoittaa näin kattavat arvostelut? :P

Hyvä pointti. En tiiä oliko tämä kritiikkiä vain minua kohtaan..
Ei ollut tarkoitus kritisoida sinua tai ketään muutakaan tuomarina toiminutta, vaan tuoda esille ongelmaa jonka olen jo aiemmin huomannut. Harkitsin kyllä tuomaroimista, mutta pelattuani kaikkia pelejä tuli sellainen tunne, että en pysty antamaan numeerisia arvosanoja (enkä haluaisi lytätä aloittelijan peliä). Niinpä päätin vain kirjoittaa kirjalliset arvostelut sillä oletin kehittäjien kaipaavan eniten niitä.
1x
Tykkään
Spoiler

Sivuja: [1]