Sivuja: [1]
Lottokone [Android] -lottoamissimulaattori
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta. |
Tein tälläsen Lotto-simulaattorin ajankuluksi, kun tykkään itsekin lottoilla ja tälläisiä tilastoja kaipaisin oikeeseenkin Lottoon.
Eli Lottokoneessa pelaat ilman oikeaa rahaa ja voit tilastoista katsella helposti, paljonko olet pelannut, paljonko mitäkin voittoja tullut yms. Peli on vasta alkuvaiheissa ja pientä viilausta tarvii varmasti ja virheitä on mitä todennäköisemmin. Palaute olisi toivottavaa, mitä voisi vielä parantaa yms ![]() Koko noin 12 mb. Latauslinkki:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jessesopanen.lottokone ![]() ![]() |
|||
Ihan hauska idea.
Muutama bugi ja ehdotus: - sama numero voi tulla useamman kerran. (Eli voittorivi voi olla vaikka 1,2,2,2,5,8,5) -Joku pelaa 10 peliä nappi voisi olla kiva lisä. - ehkä turha ominaisuus, mutta olisi kiva nähdä joku eniten ja vähiten esiintynyt numero. Muutoin ihan kiva naksutella ja testailla. Ulkoasulle voisi tietysti jotain tehdä. |
|||
Ihan hauska idea. Kiitos palautteesta. Voi ei, vieläkö niitä samoja numeroita tulee. Luulin että sain sen korjattua jo ![]() Mites mä saisin sen korjattua? Mulla on nyt, kun painaa "pelaa" -nappia:
jne.. |
|||
Eihän tuo nykyinen koodi pidä millään tapaa huolta siitä ettei samat numerot toistu
![]() Yleensä en tähän tapaan tee valmista koodia, mutta tässä nyt pienet pätkät mistä pääset hieman kärylle siitä miten homman voisi esimerkiksi hoitaa: Tee ensin skripti mikä arpoo numeroita, niin toiston määrä koodissa vähenee, ja jos vaikka haluaisi tehdä jatkossa vastaavan systeemin vaikka Kenolle, niin ei tarvitse tuota numeroiden määrää muuttaa miljoonaan eri paikkaan. Samalla tehdään myös tarkistus jo arvottujen numeroiden välttämiseksi: ///arvoNumero(ds_list - nykyiset numerot) Sitten vaan käytetään skriptiä numeroiden arpomiseen ja talletetaan tulokset. var arvotutNumerot = ds_list_create(); // Luodaan listatietorakenne numeroiden talletukseen ja käsittelyyn Arvontatulosten säilyttely globaaleissa muuttujissa ei ole ehkä myöskään paras mahdollinen tapa hoitaa homma, mutta ehkä tämänkokoisessa projektissa tälläinen ratkaisu saattaa toimia mutkitta. |
|||
Tämä toimi myös android-tabletin kanssa. Minulla oli sellainen ongelma, että kun menin katsomaan mainoksia se kyllä avasi mainoksen mutta siitä ei päässyt pois. Jouduin pakottamaan lopetuksen asetusten kautta. Vielä jäin kaipaamaan järjestelmä-, ja harava pelaamista. Lisäksi loton säännöt uudistuvat ensi kuussa ja tulee kuulemma uusi numero arvottavaksi, en kyllä tiedä miten koska veikkaus ei anna enempää tietoja siitä. Ja oikeasti lotossa ei voita 3+1 ja 3+2 voittoluokilla mitään, viking lotossa kyllä mutta siinä taas arvotaan vain kuusi numeroa.
Ja Murzy, jos käsitin oikein tuossa sinun koodissa tuplausnumero arvotaan samalla lailla kuin muut numerot, tämä ei käy koska tuplattu numero voi olla sama kuin aikaisemmin arvottu numero joten se pitää arpoa käskyllä tuplausNumero=irandom_range(1,39) ,ei siis arvoNumeroa käyttäen. |
|||
![]() |
Se on joka tapauksessa turhan tehoton tapa, että arvotaan numeroita niin kauan kunnes ei tule samoja. Mieluummin:
// laitetaan kaikki mahdolliset numerot listaan |
|||
Spoiler ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja Murzy, jos käsitin oikein tuossa sinun koodissa tuplausnumero arvotaan samalla lailla kuin muut numerot, tämä ei käy koska tuplattu numero voi olla sama kuin aikaisemmin arvottu numero joten se pitää arpoa käskyllä tuplausNumero=irandom_range(1,39) ,ei siis arvoNumeroa käyttäen. Ah, totta. Tämä menee tietämättömyyden piikkiin, kun en tälläisiä Lottolisäveroja normaalisti pelaa ![]() Se on joka tapauksessa turhan tehoton tapa, että arvotaan numeroita niin kauan kunnes ei tule samoja. Mieluummin: Ainiin, ds_listeillehän löytyy tälläinen valmis sekotuskomentokin. Tosiaan varmaan elegantimpi tapa hoitaa homma kotiin sen avulla. Näiden vinkkien lisäksi muista myös kutsua pelin alussa jossain vaiheessa randomize();-komentoa, jolloin kaikki satunnaisfunktiot eivät palauta pelin käynnistyttyä aina samoja arvoja. |
|||
Suurkiitokset! Sain nyt vihdoinkin tuon ongelman korjattua ds_listillä
![]() |
|||
Tämä toimi myös android-tabletin kanssa. Minulla oli sellainen ongelma, että kun menin katsomaan mainoksia se kyllä avasi mainoksen mutta siitä ei päässyt pois. Jouduin pakottamaan lopetuksen asetusten kautta. Vielä jäin kaipaamaan järjestelmä-, ja harava pelaamista. Lisäksi loton säännöt uudistuvat ensi kuussa ja tulee kuulemma uusi numero arvottavaksi, en kyllä tiedä miten koska veikkaus ei anna enempää tietoja siitä. Ja oikeasti lotossa ei voita 3+1 ja 3+2 voittoluokilla mitään, viking lotossa kyllä mutta siinä taas arvotaan vain kuusi numeroa. Mikähän siinä mainoksessa on vikana. En ole kokeillut tabletilla, mutta ainakin tuo testimainos toimii hyvin puhelimella. Kiitos tuosta, niin korjasin voittoluokat nyt. Muistelin, että Lotossa oli noita Plus-voittoluokkia ainakin joskus. Nyt pitäisi olla kaikki korjattu. Saas nähdä saanko uuden version Google Playhin, kun Game Makeriin ei ole vissiin korjattu sitä LibPNG-ongelmaa vielä. |
|||
Hyvältä vaikutti, ainoa mikä hämäsi hieman oli tuo tuplaus (rasti ruudussa), oletin että se oli valittuna.. not
![]() Pnglib on tosiaan korjattu eli kun päivität hässäkät ja buildaat uudestaan niin se kolmio katoaa google play consolesta vähän ajan kuluttua apk lähettämisestä. IAP näytti olevan myös päällä tuossa (billing permission), jos ei tarvetta käyttää missään vaiheessa niin kannattaa napata se pois. Tulee oletuksena google play services extensioniin (extensionin android välilehti). |
|||
Sain mainokset toimimaan, se oli kai minussa vika etten saanut niitä toimimaan ennen. Pelaan siis tabletilla.
Se minkä huomasin oli se että jos voittaa 4+1 oikein, niin ohjelma ei osaa laskea niitä voittoluokkaan 4 oikein niinkuin pitäisi, 4+1 voittoluokkaa ei ole olemassakaan, se lasketaan voitoksi 4 oikein. Muuten ohjelma toimii hyvin. |
|||
![]() |