Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

Andrew

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 02. Syyskuu 2016, 16:53 (muokannut jarnopa 02. Syyskuu 2016, 17:50)Peukku ylös +1Peukku alas -0

Ajattelin tehdä tästä nyt login vielä tännekin erillisen devblogin lisäksi. Sen löydätte täältä. relitgames.com blogiin pyrin kirjoittelemaan viikottain mikäli jotain uutta tulee saatua aikaiseksi.

Andrew on toistaiseksi vielä työnimi pelille jota tässä on nyt kolmatta viikkoa tullut työstettyä. Kyseessä on pixel art grafiikalla toteutettu 2D-scroller joka pyrkii yhdistelemään perinteisiä point 'n click- ja shooter-elementtejä mukavaksi kokonaisuudeksi immersiivisen tarinankerronnan ohella. Tavoitteena on ratkaista caseja ja rikoksia, ilman sen suurempaa päämäärää. Tämä kuulostaa näin alkuunsa luultavasti tylsältä, mutta tarinan edetessä pelaajalle tulee eteen tilanteita joissa aikaisempia kokemuksia pystyy käyttämään hyödyksi tulevien tapausten kohdalla. 

Story

Spoiler
Andrew on pelin päähahmo, vastavalmistunut poliisikoulun kasvatti joka jää töihin synnyinkaupunkiinsa, Crash Valley nimiseen pieneen kaupunkiin. Andrew'n aisaparina toimii muutamaa vuotta vanhempi Jason. Parivaljakon ja kahden muun poliisin johtavana elimenä kaupungin poliisilaitoksella toimii vanhempi rikosetsivä Hefner. Pelin tarina sijoittuu 60- ja 90-luvun väliin joista jokainen vuosikymmen on oma ajanjakso Andrew'n elämässä ja yksi luku pelissä. Sen suuremmin spoilaamatta tarinaa Andrew kuitenkin joutuu elämässään vaikeiden valintojen ja käänteiden myötä tottumaan ajatukseen, että elämä ei ole ihan niin vaivatonta mitä pienessä kaupungissa kasvaessaan olisi uskonut. Muutamia kaavailtuja jaksoja ovat kuitenkin introssa tapahtuva kenttäpoliisin työ, armeijaan värväytyminen ja komennus(luultavasti Vietnam ja 70-luku), yleneminen uralla ja suurempaan kaupunkiin siirtyminen töiden perässä. Myös ystävien menetystä käsitellään pelissä. Peli alkaa 60-luvulta Andrew'n toimiessa vielä kenttäpoliisina.



Toiminnallisuus
Spoiler
Pelissä päähahmon ohjaus tapahtuu joko WASD+hiiri kombinaatiolla tai ohjaimella. Pelissä on käytettävänä laajalla skaalalla aseita ja erilliset "Shoot" ja "Investigate" moodit, joita pelaaja vaihtaa tilanteen vaatiessa. Esimerkiksi ympäristön tutkailuun ja johtolankojen etsimiseen ei rauta auta vaan investigate-moodi tulee tarpeeseen jotta pelissä pystyy etenemään. Tulitaistelun koittaessa taas "Shoot"-moodille tulee käyttöä. Visuaalisena efektinä pelissä on tuo vanhan putkitelevision näköinen efekti jolla pyritään luomaan tunnelmaa, tämä on toki grafiikka-asetuksista kytkettävissä pois jotta kukaan ei kuole epilepsiaan.


Hahmot (WIP)
Spoiler
Tämän hetkinen hahmokattaus on vielä erittäin suppea, mutta siinä on muutama Crash Valleyn asukas ja keskeiset hahmot Andrew'n työpaikasta.

Andrew

Jason

Det. Hefner

Bruce

Earl

Hobo

Rakennusmies



Aseita(WIP)
Näissä pyrin hakemaan realistisuutta ja tekemään jokaisen aseen aina sitä mukaa mitä kyseisellä vuosikymmenellä on lainvalvojien/rikollisten toimesta käytetty.
Spoiler
Remington Model 1100 TAC 4

Smith&Wesson Model 29

M1 Carbine


Screenshotteja(WIP)
Spoiler

Dialogitestailua

Poliisiasemaa


Shoot / Investigate-moodi switchailua



Tavoitteita
  • Pelattava demo joka sisältää ensimmäisestä luvusta muutaman tehtävän.
  • +6h pelattavaa materiaalia
  • Täysi ohjaintuki
  • Useita avattavia saavutuksia

EDIT: Note-to-self älä paina enteriä liian aikaisin.
4x
Tykkään
#1: 02. Syyskuu 2016, 22:56Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tuo tehdasalue näyttää melko muikealta. Yhtenä ehdotuksena, vaikka varmaan tuleekin muuttumaan, niin muuttaisin pelin fontit sellaisiksi typewriter-tyyppisiksi, joka sopisi pelin henkeen IMO parhaiten.
Tykkään
#2: 02. Syyskuu 2016, 23:19Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tuo tehdasalue näyttää melko muikealta. Yhtenä ehdotuksena, vaikka varmaan tuleekin muuttumaan, niin muuttaisin pelin fontit sellaisiksi typewriter-tyyppisiksi, joka sopisi pelin henkeen IMO parhaiten.
Kiitti palautteesta! Typewriter-fonttia ja efektiä itseasiassa testailinkin jo tänään.
Tykkään
#3: 04. Syyskuu 2016, 12:57Peukku ylös +0Peukku alas -0
Millä tavalla toteutit tuon VHS efektin, jos saa kysyä? Näyttää hyvältä  (y)
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#4: 04. Syyskuu 2016, 15:31Peukku ylös +0Peukku alas -0
Millä tavalla toteutit tuon VHS efektin, jos saa kysyä? Näyttää hyvältä  (y)
Kiitokset. Tuo VHS-efekti on toteutettu ihan vaan Construct 2 efektitoiminnolla. Siihen on ketjutettu alimmalle layerille Grayscale, Noise, Horizontal Blur, Bulge ja Pixelate efektit joilla onnistuu jäljittelemään aika hyvin. Tämän toki voi kytkeä pois grafiikka-asetuksista. Ajattelin vielä, että jos tekisin siihen lisäksi vielä kevyen Scanline-filtterin päälle.

Nämä tosin on vaan näitä visuaaleja jotka hion loppuun sitten kun on pelimekaniikka ja grafiikkapuoli kuosissa. Jälkimmäisen kanssa on helvetillinen opettelu.
Tykkään
#5: 04. Syyskuu 2016, 16:21Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kannattaa muuten lisätä joko outline tai varjo fonttiin, tekee siitä siistimmän näköisen. Ja se monospace fontti on ihan hyvä idea.

Mun mielestä suurin osa grafiikoista on jo ihan tyylikkäät. Hahmot näyttävät ihan hyvältä ja sopii tohon tyyliin. Taustat on myös imo ihan hienot, ehkä vähän liian tyhjät tosin.
Tarina kuulostaa oikein mielenkiintoiselta, tosin en tiedä kuinka hyvin komennus sopii muuhun peliin pelillisesti, jos muulta osin pelataan poliisina.
Tykkään
Spoiler

#6: 04. Syyskuu 2016, 18:16Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kannattaa muuten lisätä joko outline tai varjo fonttiin, tekee siitä siistimmän näköisen. Ja se monospace fontti on ihan hyvä idea.

Mun mielestä suurin osa grafiikoista on jo ihan tyylikkäät. Hahmot näyttävät ihan hyvältä ja sopii tohon tyyliin. Taustat on myös imo ihan hienot, ehkä vähän liian tyhjät tosin.
Tarina kuulostaa oikein mielenkiintoiselta, tosin en tiedä kuinka hyvin komennus sopii muuhun peliin pelillisesti, jos muulta osin pelataan poliisina.

Kiitokset palautteesta. Fontti toki vaihtuu vielä jahka löydän sopivan typewriter fontin. Suunnitelmissa oli tuo outlinen lisääminen, mutta varjokaan ei ole huono idis.

Tarinankirjoitus on vielä pahasti vaiheessa joten pitää miettiä tuota komennusta myös siitä seuraavien chapterien osalta.
Tykkään
#7: 09. Syyskuu 2016, 17:54Peukku ylös +0Peukku alas -0
Viime aikoina ollut uuden skenen piirtelyä sekä vihollisten AI:n suunnittelua. Myös tarinaa on tullut jonkin verran kirjoiteltua eteenpäin. Investigate-moodin toteutus on pahasti vaiheessa, pitää perehtyä siihen ensi viikolla paremmin.

Tein jonkinlaiset sääilmiöt peliin. Kokeilin nyt alustavasti vesi- ja lumisadetta. Lumi mielestäni näyttää hyvältä.

Let it snow, let it snow..
Spoiler


Have you ever seen the rain?
Spoiler


Hahmojen animointiin olisi tarkoitus pureutua vielä tälle viikkoa.
Tykkään

Sivuja: [1]
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC