Mortal Metanoia
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta. |
![]() Kyseessä on siis action-painotteinen platformeri, missä menoa ja mäiskettä riittää. Kokonaisuutena peli on vielä kovin kovasti kesken, vaikka itse moottoria ja mekaniikkoja onkin jo jonkin verran viilailtu. Tarkoituksena olisi saada peliin huomattavasti enemmän kontenttia, suvanto-kohtia jatkuvan taistelun lisäksi ja myös jonkinlaista tarinalinjaa olisi tarkoitus rakennella. Tullaan Mattien kanssa päivittelemään tähän ketjuun sitten kunhan projekti edistyy pitemmälle, mutta palaute jo tässä vaiheessa on erittäin tervetullutta ![]() Kuvakaappauksia: Spoiler ![]() ![]() ![]() ![]() Demolinkki: http://koodiboksi.com/metanoia/01375/ |
|||
Peli vaikuttaa oikein hyvältä. Hyvä kontrollit ja muistuttaa jostain syystä hieman haloa, jos se olisi 2D. Kyllähän tuosta olisi jo ainesta Steamiin.
|
|||
Yritin tässä testailla, mutta seuraava ongelma tuli eteen kun pelaaja otti osuman:
___________________________________________ ############################################################################################ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event0 for object obj_blood_sprayer_tiny: Push :: Execution Error - Variable Get 103488.touchedSolid(100128, -2147483648) at gml_Object_obj_blood_sprayer_tiny_Step_0 ############################################################################################ |
|||
Yritin tässä testailla, mutta seuraava ongelma tuli eteen kun pelaaja otti osuman: Erittäin mielenkiintoista, omissa testauksissa ei ole tullut tuollaista bugia vastaan, mutta nyt koodia tarkastellessa ymmärrän kyllä mistä tuollainen virhe voisi johtua. Kiitos raportista. Päivitin tuohon aloituspostauksen linkkiin uuden version, missä tätä ongelmaa ei pitäisi enää olla, niin pääset pelailemaan ![]() |
|||
Siksi haluankin uskoa, että "to be continued..." on oikea lupaus, koska en jättäisi jatko-osaa väliin.Kiitos Poizenille arvostelusta! Oli kiva kuulla että tykkäsit pelistä. ![]() Ja kyllä, jatkoa olisi luvassa. Itseasiassa me ollaan jo jatkettu pelin kehitystä. Tämän takia olisikin kiva saada vielä lisää kommentteja/ideota/parannusehdotuksia uusilta testaajilta. Oon itse aloittanut grafiikoiden parantelun/uudelleentyöstämisen. Pelissä on vielä aika paljon nopeasti tehtyä Jamien aikaista grafiikkaa minkä aion pistää uuteen uskoon heti aluksi. Murzy taas on alkanut tekemään level editoria niin ei tarvitsisi enää hajoilla GM:n room editoriin. Tässä GifCamin pilaamaa giffiä jossa mm. päivitetyt vihuspritet ja räjähdysanimaatio: ![]() |
|||
Todella asiallinen projekti. Pelattavuus on jo nyt hyvin mallillaan. On täysin pelaajan taidoista kiinni väistää vihollistuli ja ajoittaa oma ammuskelu, yksinkertaista ja haastavaa, juuri niinkuin pitää!
Graafinen tyylikin on hienoa, vie ainakin mut takaisin wanhoille Amiga-ajoille ![]() Ääniefektit olivat jees, tosin aseiden äänet saisivat olla ehkä vielä munakkaammat, nyt oli vähän sellainen "piu piu" meininki, ainakin osassa aseita. Viholliset voisivat välillä myös vaikka karjua tai öristä tms. kuollessaan. Musiikki istui pelin tyyliin, tosin ei ole erityisen melodista, enemmän jää sinne taustalle, tukee kyllä pelin tunnelmaa. Paria pikkujuttua mietin: mielestäni laatikot voisivat tuhoutua yhdellä osumalla, nyt sujuva eteneminen jotenkin pysähtyy laatikoiden kohdalla. Tosin silloin kyllä laatikot eivät tarjoa pelaajalle enää suojaa samallailla... noh mene ja tiedä ![]() Toinen juttu oli se piikikäs "kasvi", luulin että se on este edessäni, eikä taustalla. Upealta vaikuttaa, mielelläni pelaisin tätä lisääkin. Toivottavasti saatte tehtyä loppuun asti. |
|||
Muutaman mapin kerkesin pelata tuossa, mutta ensipuraisulla jäi fiilis laadukkaasta pelistä jo tässä vaiheessa. Pikseligrafiikka miellytti silmää jo introssa ja sitä samaa sai myös kentissä. Animointi ja kontrasti oli erittäin hyvä. Ainut asia mitä itse pelimekaaniikassa jäin kaipaamaan oli jonkinlainen pop-up tms. notifikaatio, että sain uuden aseen. En hoksannut joka välissä tarkastella rullaa ja vetelin sillä aloitusluikkarilla aika pitkään. Itse hahmon liikkuvuuteen voisi lisätä ehkä crouchin. Välillä sen puutetta jäi kaipaamaan kun tulitti vihollista hyppien laatikon välistä. Aseiden äänimaailmassa hieman parantamisen varaa.
Odotan innolla valmista projektia! ![]() |
|||
Ääniefektit olivat jees, tosin aseiden äänet saisivat olla ehkä vielä munakkaammat, nyt oli vähän sellainen "piu piu" meininki, ainakin osassa aseita. Viholliset voisivat välillä myös vaikka karjua tai öristä tms. kuollessaan. Aseiden äänimaailmassa hieman parantamisen varaa. Tämä varsin totta, tällä hetkellä nuo ääniefektit on aika nopeaan sutaistuja, joita varmasti tullaan hiomaan kunhan projekti etenee pitemmälle. GMC:n puolella ekasta pelattavasta demosta äänet puuttuivat kokonaan ja tästä tuli aika paljon noottia, joten pistettiin nyt edes jonkinlaista äänimaailmaa peliin sisään. ![]() Paria pikkujuttua mietin: mielestäni laatikot voisivat tuhoutua yhdellä osumalla, nyt sujuva eteneminen jotenkin pysähtyy laatikoiden kohdalla. Tosin silloin kyllä laatikot eivät tarjoa pelaajalle enää suojaa samallailla... noh mene ja tiedä Mjoo, noi laatikot on tällä hetkellä ehkä pikkaisen huolettomasti lätkitty noihin nykyisiin kenttiin jossain kohtaa vähän huonoihinkin paikkoihin. Varmaan kehitetään tuota tuhoutuvien objektien systeemiäkin siten, että olisi vähän eritasoisia esteitä, joista osa tuhoutuu helpommin kun toiset – helpottaen näin kenttäsuunnittelua. Itse hahmon liikkuvuuteen voisi lisätä ehkä crouchin. Välillä sen puutetta jäi kaipaamaan kun tulitti vihollista hyppien laatikon välistä. Kyykkyliikkeestä en uskalla sanoa mitään, mutta varmasti jonkinlainen väistöliikemekaniikka tullaan lisäämään peliin vielä nykyisten liikkeiden lisäksi mikä mahdollistaisi ammusten väistelyn tulitaistelussa. Kiitos palautteesta! ![]() --- Tässä vielä pieni sneak-peek kenttäeditorista. Tulen varmaan jossain vaiheessa tekemään varsinaisen devlog postauksen, kunhan editorin mekaniikat on pidemmälle kehiteltyjä. ![]() |
|||
On kyllä huikea peli! Grafiikat on loistavat ja pelattavuus on loistava, mitä muuta enää tarvitaan? No tietenkin lisää kenttiä! Minuakin hiukan häiritsi nuo liian kestävät laatikot, varsinkin viimeisellä aseella. Henkilökahtaisesti tykkään platformereissa pienistä puzzleista aina välissä, eli jos jotain semmoisia saisi niin
![]() |
|||
Spoiler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Päivitystä hieman graffapuolelta.. Oon hitaasti mutta varmasti uusinu grafiikkaa. Tässä gifissä uutta on mm: lentopommivihu, tileset, vihujen projectilet yms.. Testasin myös hieman järeämpää veriefektiä. Mitä ootte mieltä, onko parempi kuin vanhempi veri jonka voi nähdä esim.tästä? |
|||
Näin puhelimellq vähän vaikea nähdä, mutta veri pomppii liian paljon.
![]() |
|||
Spoiler ![]() ![]() ![]() ![]() |
Siis herran jumala rupesin itkemään oli koskettavan kaunis taideteos
![]() ![]() ![]() |
|||
Siis herran jumala rupesin itkemään oli koskettavan kaunis taideteos Ja tuollasta ############################################################################################ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event0 for object obj_player: Unable to find any instance for object index '-4' name '<undefined>' at gml_Script_player_jump ############################################################################################ -------------------------------------------------------------------------------------------- stack frame is gml_Script_player_jump (line 0) gml_Object_obj_player_Step_0 ![]() |
|||
Ja tuollasta Osaatko sanoa yhtään tarkemmin millaisissa olosuhteissa sait tuon bugin esiintymään? |
|||
Kaunista grafiikkaa ja pelattavuus oli erittäin sujuvaa. Nautin myös siitä kuinka smooth ja viimeistelty tunnelma pelissä jo oli. Lisää levuja ja tarinaa tähän ja Greenlightiin
![]() Ainiin ja tosiaan, laatikot olivat kieltämättä melko lujia. Viholliset kuolivat muutamaan kutiin (tämä on hyvä asia) mutta puulaatikko ei väistä heti. Lisää ääniä myös jäin kaipaamaan. |
|||
Spoiler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |