Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: 1 [2] 3

Mortal Metanoia

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
#15: 04. Lokakuu 2016, 22:05Peukku ylös +0Peukku alas -0
Päivitelläänpäs devlogiakin välillä, ainakin graffan puolelta..  :roll:

Useiden parannatusten lisäksi oon ehtiny tekemään mm. uuden sniper-vihollisen:


Sain myös just valmiiksi uuden taustan. Nyt tuo tarinan pätkäkin saattaa käydä enemmän järkeen kun ollaan areenan sisällä.  ;D
-+



... Mitä nyt muuta ollaan saatu aikaan viime päivityksestä niin level editori alkaa olla jo aika hyvällä mallilla ja kenttien teko sillä on nyt todella vaivatonta verrattuna GameMakerin room editoriin. Tämän lisäksi pelissä on nyt pari uutta vihollista joista toisesta olisi tarkoitus tehdä jonkilainen minibossi. Alankin tekemään tälle grafiikoita seuraavaksi..
5x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#16: 04. Lokakuu 2016, 22:06Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tuo tausta  <3
Järjettömän hyvää pixeli arttia.
3x
Tykkään
Spoiler
#17: 17. Lokakuu 2016, 14:16Peukku ylös +1Peukku alas -0

huhuh, sehän oli lähellä


@Miguli, kiitos!
11x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#18: 17. Lokakuu 2016, 14:49Peukku ylös +1Peukku alas -0
Siis tämä alkaa olla jo aika uskomattoman hyvää grafiikkaa. On todella hieno ajatella että tätä tasoa löytyy täältä foorumilta! Mahtavaa työtä  *->
1x
Tykkään
:Lasse:
#19: 17. Lokakuu 2016, 19:39Peukku ylös +0Peukku alas -0
Huhhuh, sanattomaksi vetää. :D Tässä näkyy kyllä vuosien harjoittelun tulos, tekee mieli itsekin vääntää omaan projektiin spritejä näitä katsellessa. (y)
Tykkään
Spoiler



CHIPTUNEA
#20: 18. Lokakuu 2016, 13:54 (muokannut pantteri 18. Lokakuu 2016, 15:34)Peukku ylös +0Peukku alas -0
No on komia, ja tuo animaatio on mahtava! Toivottavasti nähtäisiin itse pelikin vielä joskus valmiina asti.
Tykkään

#21: 27. Joulukuu 2016, 23:26Peukku ylös +0Peukku alas -0
No on komia, ja tuo animaatio on mahtava! Toivottavasti nähtäisiin itse pelikin vielä joskus valmiina asti.

Nyt tuli tuplat, mutta pakko kysäistä että miten peli edistyy?
Äänet, ja grafiikat ovat erittäin loistavia pelattavuuskin on moitteetonta ainakaan mitään kummallista en huomannut,  kun läpäisin pelin.
Aseita olisi kyllä mukava vaihdella myös rullasta.
 
1x
Tykkään

#22: 28. Joulukuu 2016, 13:27Peukku ylös +0Peukku alas -0
Nyt tuli tuplat, mutta pakko kysäistä että miten peli edistyy?

Projektin eteneminen hidastui valitettavan kovasti loppuvuotta kohden, kun muut kiireet puski päälle. Kevään puolella olisi taas kuitenkin tarkoitus iskeä kovaa! Laitellaan lisää päivityksiä, kunhan meillä on taas jotain siistiä näytettävää  (y)
2x
Tykkään
#23: 19. Huhtikuu 2017, 19:17 (muokannut Mattie 20. Huhtikuu 2017, 21:07)Peukku ylös +2Peukku alas -0
Noniin, hieman päivitystä projektista kun ollaan saatu viimein kehitettyä peliä eteenpäin..  O_O

Pistin hahmon grafiikat täysin uusiksi. Hahmolla on nyt uudet sulavammat animaatiot. Ase on vielä pelkkä testikappale, joka peittyy taustaan tosi pahasti tällä hetkellä. Myös kädet tulee varmaan vielä vaatimaan hieman säätöä, mutta nekin on jo nyt paljon paremmat kun entiset staattiset kädet. Alla uusien graffojen vertailua vanhoihin:


Hahmolla voi mennä nyt myös kyykkyyn, ja kyykyssä voi myös kävellä. Kyykkyyn meno mahdollistaa suojan ottamisen mm. laatikoista ja maastosta. Tällä pääsee toivottavasti kikkailemaan kenttäsuunnittelussa jonkin verran. Jarnopa taisi tätä ominaisuutta aikoinaan toivoa. ;D Crouchin näkee toiminnassa videosta alempana.. Kyykyssä oleminen parantaa ampumisen tarkkuutta reilusti. Juostessa ja hyppiessä ampuminen on todella epätarkkaa. Lisäksi me aateltiin että maastoon olis kiva saada vähän vaihtelua ja päätettiin tuoda mukaan slopet:


Pelissä on nyt myös ovia ja hissejä joilla saa mukaan hieman puzzle-elementtiä viimeistään myöhempiin kenttiin:


Hei, ja jos ootte kyseisillä sivustoilla niin seuratkaa ihmeessä pelin kehitystä Twitterissä ja Youtubessa! Varmaan tässä piakkoin aletaan puskemaan päivityksiä myös näitä kautta.
3x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#24: 21. Huhtikuu 2017, 00:03 (muokannut Mattie 21. Huhtikuu 2017, 00:05)Peukku ylös +1Peukku alas -0


Muutin aseiden tyyliä ja kasvatin niiden kokoa. Nyt niillä on jopa kaksi väriä eikä ne enää sekoitu taustaan. Seuraavaksi pitää varmaan uusia efektit, kun ne eivät enää näytä uusituilla aseilla oikein miltään.  :D

4x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#25: 07. Toukokuu 2017, 00:20Peukku ylös +2Peukku alas -0
Pistettiin ihan oikeaa HD-tasoista videonpätkää siitä, miltä peli näyttää tänään YouTubeen:


Kun lähdettiin noita testikenttiä tekemään niin vielä huomattiin, että mekaniikoissa on kehittämisen varaa. Esimerkiksi noi kapeat käytävät on tosi kinkkisiä mestoja taistella. Seuraavaksi testiin lähtee josko voitaisiin lisätä hahmon arsenaaliin myös jonkinlaisia käsikranaatteja noiden ahtaitten ja muutenkin hankaloiden paikkojen varalle.

Mainittakoon, että tosi paljon on tullut tehtyä kanssa kaikkea vähän isompaakin tuolla pellin alla Mattien tekemien graafisten päivitysten lisäksi. Videoilta voi esimerkiksi bongata noita aktivoitavia ovia ja hissejä. Kyseessä on melko joustava systeemi, missä noita kytkimiä ja aktivoitavia olioita voi linkittää suht vaivattomasti pelin editorissa. Näitten avulla on tarkoitus luoda kenttiin mielenkiintoisia elementtejä, ja rikkoa pelin täysin lineaarista luonnetta.

Aika paljon vielä riittää pientä viilattavaa, ennen kuin päästään oikeasti tuottamaan sisältöä peliin, mutta tosi paljon on tultu jo eteenpäin noista jamibuildeista!
2x
Tykkään
#26: 07. Toukokuu 2017, 08:40 (muokannut Mercedes 07. Toukokuu 2017, 08:43)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Onnea! Pelin twitter-sivu on saanut päivässä sata uutta seuraajaa!
1x
Tykkään
#27: 24. Toukokuu 2017, 23:18Peukku ylös +2Peukku alas -0
Päivitystä pukkaa:

Tässä viimepäivinä protoiltu kranaattien heittomekanismia, jotta taistelut tiukoissa — tai vihollisten nirhaaminen vaikeapääsyisissä paikoissa – olisi helpompaa. Tarkoituksena olisi, että arsenaalissa olisi käytössä ainakin paria erityyppistä kranaattia. Vielä hiukan työn alla, että miten saadaan animoitua ja muuten saamaan systeemi toimimaan muiden kontrollien ja ampumissysteemin kanssa sulavasti.

Tuli kanssa huomattua, että kranaattien viskomisen toteuttaminen ei teknisesti ole sieltä helpoimmasta päästä. Jo pelkästään hyväntuntuisen heittomekanismin virittely tuotti jonkinverran vaivaa. Toistaiseksi parhaimman oloinen heittomekanismi, mitä on protoiltu, on sellainen missä kranaatin heittorata käy tähtäimen kautta. Tekemistä kyllä vielä riittää, että saadaan tämäkin mekaniikka kohdilleen ja toimimaan niin että se tuntuu yhtä hyvältä kuin muutkin hahmon kontrollit.

Tässä vielä giffiä:


----

Jos joltakulta jäänyt välistä, niin peli löytyy nyt myös Steamin Greenlightista. Käykäähän äänestämässä  ;)

4x
Tykkään
#28: 08. Kesäkuu 2017, 20:39Peukku ylös +2Peukku alas -0
Aamusta saatiin tieto että Mortal Metanoia on päässyt Greenlightista läpi! Steam Directin myötä eipä tällä enää paljoa merkitystä ole, mutta on tuo silti ihan siistiä että päästiin läpi. Porukka tuntui olevan kiinnostunut pelistä ja saatiin paljon hyviä kommentteja. Kiitos vaan teillekin jotka kävitte äänenne antamassa.

Nyt me jatketaan pelin kehitystä normaalisti. Tässä on vielä tosi paljon hommaa ennen kuin voidaan alkaa edes miettiä julkaisua.. Vaikka haluttais peli ulos mahdollisimman nopeaa, niin ei kuitenkaan mitään juosten kustua versiota pelistä haluta julkaista. Pitää jatkossa myös tänne päivitellä ku tulee jotain isompaa uutisoitavaa.
5x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#29: 09. Kesäkuu 2017, 05:08Peukku ylös +0Peukku alas -0
Aamusta saatiin tieto että Mortal Metanoia on päässyt Greenlightista läpi! Steam Directin myötä eipä tällä enää paljoa merkitystä ole, mutta on tuo silti ihan siistiä että päästiin läpi. Porukka tuntui olevan kiinnostunut pelistä ja saatiin paljon hyviä kommentteja. Kiitos vaan teillekin jotka kävitte äänenne antamassa.

Nyt me jatketaan pelin kehitystä normaalisti. Tässä on vielä tosi paljon hommaa ennen kuin voidaan alkaa edes miettiä julkaisua.. Vaikka haluttais peli ulos mahdollisimman nopeaa, niin ei kuitenkaan mitään juosten kustua versiota pelistä haluta julkaista. Pitää jatkossa myös tänne päivitellä ku tulee jotain isompaa uutisoitavaa.




Ottakaa huomioon että peliä voi päivittää julkaisun jälkeenkin. Ja sen voi kai julkaista early acceessina, vai voiko? Itseäni kiehtoi pelissä ennen kaikkea grafiikka.
Tykkään

Sivuja: 1 [2] 3
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC