Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi GameDev Suomi Kilpailut
Kesäkisa 2016: Arvostelut & Äänestys
Sivuja: [1]

Kesäkisa 2016: Arvostelut & Äänestys

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 01. Syyskuu 2016, 11:59 (muokannut Micco 13. Syyskuu 2016, 18:09)Peukku ylös +0Peukku alas -0



Yleisöäänestys ja tuomareiden arviot
Yleisöäänestys toimii samalla tavalla kuin viimeksikin, lukaise ohjeet läpi ja anna äänesi kuulua! Tälläkertaa samaan topiciin myös tuomarit postaavat viralliset arvionsa.


Tuomaristo
Kisassa tuomareina toimivat seuraavat henkilöt:
  • Poizen
  • Hessu
  • Morderca
  • Furry


Äänestysohjeet
1. Lataa kaikki pelit
2. Testaa kaikki pelit
3. Lähetä tähän aiheeseen selkeästi viesti, josta ilmenee kaikki pelit parhausjärjestyksessä parhaimmasta huonoinpaan.

Esimerkkipostaus:
Lainaus käyttäjältä: Jörgen Tötterström
1. Super mega death racing 3D
2. Eeppinen tappelu peli
3. Balls adventure
4. Mun eka peli
5. top down räiskintä
4. Äänestys suoritettu!


Kisaan osallistuvat pelit
- The Skelepod Roope Lainevuo "404", Iiro Pelttari ja Santtu Rissanen
- Mortal Metanoia (Mattie & Murzy)
- SUBPAR 2K16 Snowstorm: Ultimate Barrage - Pro Arctic Racing (Riuku, Reaktori & Mayhemoid)

Muuta jännää tietoa
- Äänestysaikaa on viikko + kuluvan viikon päivät. Äänestysdeadline on täten 18.9. Kello 23:59:59.
- Mikäli tuomariarviot myöhästyvät pahasti, saa äänestää tuomareiden arvioiden saapumiseeen saakka
- Vain tässä aiheessa olevat äänestysviestit otetaan huomioon!
- Ei jaettuja sijoja, keksi järjestys
- Pisteitä voi antaa, mutta niitä ei huomioida laskennassa
- Listaa kaikki pelit! Muuten äänesi ei ole validi!
- Tuomarit eivät saa osallistua tähän yleisöäänestykseen
- Kun äänestysaika on loppunut, tulisi tuomarienkin arvostelujen olla julki. Tämän jälkeen lasken pisteet, dokumentoin laskutavan kuten viimekin kerroilla. Laskentametodi on sama.
- Palkintojenjako sitten kun voittajat selvillä
- Kilpailuun osallistuneet saavat äänestää, mutta omaa peliä ei saa listata, ja jos listaa niin sille ei itseltään pisteitä laskennassa heru

Tähän aiheeseen ainostaan validit äänestysviestit, sekä tuomareiden arviot! Muut viestit tullaan poistamaan! Jos arvostelet pelit epävirallisena tuomarina, voit julkaista arviosi täällä, kunhan jostain päin viestiä löytyy selkeästi tuo äänestämiseen vaadittava lista!
Tykkään
Spoiler




#1: 11. Syyskuu 2016, 16:15 (muokannut Poizen 11. Syyskuu 2016, 16:28)Peukku ylös +3Peukku alas -0
    Huh. Tulipas saatua aikaan jonkunnäköiset arvostelut. Spoilereissa yksittäisten aihealueiden pisteet, jotka voi heilahdella vähän epätasaisesti fiilispohjalta. En oikeasti tiennyt saako Skelepod vai Subpar 2k16 hopeaa ennen kuin heittelin pisteitä ilmaan ja katsoin lopputulosta.


    == The Skelepod ==

    Pelattavuus

    Peli on tosiaan alpha-vaiheessa. Sen huomaa jo menusta. Tässä on siis ihan hauska pikku RPG:n alku, mutta täysmittaiseen peliin on vielä pitkä taival. Sisältöä ei ensinnäkään ole tuhottomasti, ja bugeja ja hiomattomia kulmia on.[/list]
    Kokeilin tietenkin heti alkuun pistää pelin fullscreeniin, mutta peli ei tykännyt siitä. Pieniä hiomattomuuksia. Toinen on se, että ovea ei pysty avaamaan jos seisoo aivan kiinni siinä. Meni siis pieni tovi ennen kuin hoksasin sen ja pääsin etenemään. Hitboxit on myös kummallisia, kun käärme voi haukata ilmaa yhden blokin alempana ja tehdä damagea.
    Fataalin errorinkin sain aikaan ensimmäisellä pelikerralla, kun level up screen ilmestyi kesken dialogin. Joo, sitten vaan peli alusta. Onneksi tässä on näitä erilaisia dialogivaihtoehtoja, jotta on jotain uutta koettavaa joka kerta. Suosittelisin melkein, että viholliset ym. objektit jäädytetään jotenkin dialogien ajaksi. Nimittäin toisessa tilanteessa mato kävi kimppuun kesken Navin selostuksen.
    Kontrollit. Ne on vähän kummalliset eikä niitä voi remapata. Kun hiirtäkään ei käytetä mihinkään, niin mieluusti ohjaisin nuolinapeista ja Z:sta ja X:stä. Ja joku juoksunappi olisi kiva. Huoneissa kun ei ole hirveän tiheään äksöniä, ainakaan silloin jos kuolit ja joudut kulkemaan autioiden maisemien läpi alusta asti.
    Ne MS Paintilla piirretyt lyhdyt on muuten vissiin savepointteja. Niiden funktiota ei taideta selittää missään vaiheessa enkä sitä tajunnu ennen kuin respawnasin sellaisen viereen.
    Pelissä ei ole mitään varsinaista juonen alustusta, enkä kaipaakaan heti alkuun mitään wall of textiä. Mutten ihmettele vaikka tähän olisi suunnitteilla joku syvällisempi cavestorymainen tarina, joka sitoo jotenkin nämä kaikki esitellyt elementit yhteen. Lore buildingia on havaittavissa, mutta Skelepodin ja armeijan taustatarinat jää tässä teaser-versiossa vielä hämärän peittoon.
    Tarinasta puheen ollen, noita dialogeja voisi ehkä kirjoittaa puhtaaksi. Muutenkin englanti on vähän töksähtelevää paikoittain.
     
    Spoiler
    Viihdyttävyys: 65/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 47/100
    Pelimekaniikat: 67/100
    Laajuus: 59/100
    Monipuolisuus: 69/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 68/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 40/100
    Uusi idea: 71/100
    Juoni: 93/100
    Ohjeistus: 89/100
    35/50

    ---
    Grafiikka
     
    Kivat värikkäät graffat. Laadukasta pixel arttia. Itse tehtyä luonnollisesti, joten tyylikin pysyy yhtenäisenä. Onnittelut artistille. Parallax scrollingitkin on kohdillaan.
    Graffa on osittain vielä vaiheessa; mm. savepoint-lyhdyt näyttää placeholdereilta.
     
    Spoiler
    Laatu: 89/100
    Yhtenäisyys: 93/100
    Monipuolisuus: 97/100
    Itsetehty: 100/100
    24/25

    ---
    Äänet
     
    Propsit soundtrackista. Laatumusiikkia, ja vissiinkin jälleen ihan tiimin omaa käsialaa. Ensimmäinen ambientti musiikki jo asettaa todella hyvää tunnelmaa. (Vähän vaan häiritsee, ettei se looppaa täydellisesti.) Suurimman osa ajasta taustalla soi aina joku kiva hyväntuulinen tune. Tykkään kyllä. Monipuolisia ja tarttuvia biisejä.
    Ääniefektit ei ole samanlaista sokeria korvalle. Ne on jotenkin liian teräviä ja töksähtäviä eikä ne sulaudu kunnolla äänimaisemaan. Ja pelistä ilmeisesti kehitysvaiheen takia puuttuu joitain ääniä. Esimerkiksi nyrkillä huitaisusta ja erinäisten tavaroiden poiminnasta luulisi kuuluvan jotkut äänimerkit.
     
    Spoiler
    Laatu: 80/100
    Yhtenäisyys: 86/100
    Monipuolisuus: 81/100
    Itsetehty: 100/100
    22/25

    Yhteensä: 81/100


    ==  Mortal Metanoia ==

    Pelattavuus
     
    Heti alkuun huomaa, että polishia on vaikka muille jakaa. Kaikki on tehty vimosen päälle. Ei ole mitään perusteellista puutetta, josta voisin itkeä.
    Näyttämönä on joku vieras maailma. Oli siinä joku Hunger Games -tarinakin, mutta se unohtui saman tien. Asian ydin on, että lahdataan alieneita.
    Alkuun on mukavasti lyhyt tutoriaalihuone, jossa tärkeimmät napit tulee tutuksi. Ja kontrollit on toimivat. Ainakin suurimmaksi osaksi. Aseenvaihto ei toimi ihan saumattomasti, koska hitboxit on vissiin vähän persiillään. Mutta se ei loppujen lopuksi ylitsepääsemättömästi häiritse.
    Aseet on hienoja ja vaihtelevia. Ja tuntuu todella palkitsevalta oneshotata äijiä laser shotgunilla. Viimeisenä saatava ase on yllättävän hyödytön; ainoa upgrade, joka ei tunnu tehokkaammalta, pelkkä trolli. Myös grenade launcher ottaa vähän koppaan, koska sillä ei näytä olevan mitään vaikutusta esimerkiksi loottilaatikoihin ja valvontakameroihin. Ja vähän kaipailin aseen reloadausnappia, josta olisi iloa kun jäljellä on tyyliin enää yksi kuti.
    Peli tosiaan imaisi mukaansa ja nuo muutamat levelit ihan hurahti. Kentissä oli sen verran erilaisia elementtejä, vaihtelua ja toiminnantäyteisyyttä, ettei kertaakaan tuntunut että peli toisti itseään. Vaikeuskäyrä on erinomainen; myöhemmistä tasoista löytyy kunnon haastetta. Vihulaiset on kiinnostavia ja mielikuvituksellisia. (Yhdessä kohdassa kenttäsuunnittelija oli kyllä tehnyt ilkeän tempun. Opinpahan olemaan metsästämättä mahdollisia easter eggejä.)
    Graffat, musiikit, äänet ja gameplay muodostaa todella mainion ammattimaisen hiotun paketin. Pelasin pelin pariin kertaan läpi. Ehdottomasti kisan paras peli. Solidia työtä.
    No, sisältöä eli lähinnä kenttiä voisi olla enemmänkin. Siksi haluankin uskoa, että "to be continued..." on oikea lupaus, koska en jättäisi jatko-osaa väliin.
     
    Spoiler
    Viihdyttävyys: 100/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 99/100
    Pelimekaniikat: 95/100
    Laajuus: 60/100
    Monipuolisuus: 87/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 96/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 90/100
    Uusi idea: 85/100
    Juoni: 72/100
    Ohjeistus: 100/100
    44,5/50

    ---
    Grafiikka
     
    Yksityiskohtaista nättiä graffaa. Ukossa ja nurmikossa on idle-animaatiota, mikä elävöittää kivasti. Ja parallax-taustat on ihan napissa. Väripaletti on .
    Yksi juttu mikä pisti simmuun on että ukko moonwalkkaa takaperin kulkiessaan.
     
    Spoiler
    Laatu: 92/100
    Yhtenäisyys: 100/100
    Monipuolisuus: 100/100
    Itsetehty: 100/100
    24,5/25

    ---
    Äänet
     
    Musiikkia ja ääniäkään ei ole tosiaan miten tahansa roiskittu peliin, vaan äänimaailma on suunniteltu ajatuksella ja lopputulos on fantastinen. Toteutuksesta vastaakin ihan pro-tiimi.
     
    25/25
     
    Yhteensä: 94/100


    == SUBPAR 2K16 Snowstorm: Ultimate Barrage - Pro Arctic Racing ==

    Pelattavuus
     
    Ehdin unohtaa, että tämä on Unity-peli. Varmaan ensimmäinen kisapeli ikinä, jota ei ole tehty GM:llä. Should be interesting.
    Jes, viimeinkin peli jossa on gamepad-tuki. Ohjeessa on mainittu tärkeimmät napit, mutta sen lisäksi on jotain mystisiä lisänappeja. Kelkkaa voi keikutella olkapäänapeista ja D-padista voi zoomailla. Onko nämä jotain ylimääräisiä Unityn oletusnappeja? Kameran liikuttelu hiirestä on muuten aika turha häiritsevä toiminto.
    Ihan näppärän pelin näköjään saa aikaan Unityn 3D-fysiikkamoottorilla. Ja 3D-peli on kivaa vaihtelua; tässä on ihan modernin konsolipelin fiilistä. Peli tuntuu kuitenkin aika pitkälti vain pelimoottorin fiitsereiden kokeilulta, koska se on loppujen lopuksi pelkistetty perusrallipeli. Maailmaa mullistavia elementtejä tai sisältöä ei ole nimeksikään. Tosin en tiedä onko peliin suunnitteilla vaikka mitä lisäjuttuja.
    Toistaiseksi pelissä ei kuitenkaan ole hirveästi tekemistä. Ehkä olen vaan ihan noob, mutta mitään trikkejä tai driftailuja en päässyt tekemään. ”Game feel” ei ole ihan napissa: Toisaalta kaatuminen on helppoa, mutta toisaalta peli oikaisee kelkkaa automaattisesti. Kelkkaa voi käännellä rajusti kesken ilmalennon. Laskeutuessa vauhti putoaa dramaattisesti. Ohjattavuus tuntuu siis vähän kömpelöltä, ei-hallitulta, epätodelliselta. En osaa ihan tarkkaan sanoa. Sekin, että jos kaadut päällesi, niin saatat joutua aloittamaan alusta koko pelin.
    En myöskään päässyt kokeilemaan multipeliä, mikä ehkä entisestään latisti tunnelmaa. Ei siis sillä ettei yksinpelikin ollut semi-viihdyttävä; on ihan rentoa pulkkailla ja kuunnella biisejä.
    Kenttiä on vain kolme, eikä niissä ole suurempia muistettavia eroja. Maisemat pysyy samana.
     
    Spoiler
    Viihdyttävyys: 50/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 40/100
    Pelimekaniikat: 35/100
    Laajuus: 45/100
    Monipuolisuus: 30/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 39/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 45/100
    Uusi idea: 15/100
    Juoni: 60/100
    Ohjeistus: 85/100
    22,5/50

    ---
    Grafiikka
     
    Ihan kivat pelkistetyt talvimaisemat. Lunta ja kuusia. Ei ole millään vibranteilla väreillä pilattu. Kelkkaa ajava mammutti on ihan hauska, pelin kiintopiste. Sen mallintamiseen on kulunut mahdollisesti suurin osa graffaan käytetystä ajasta.
    En tiedä miksi osa HUDista on low res, siis ainakin nopeusmittari ja hostausruudun napit. Ja peli näyttää vähän keskeneräiseltä noiden randomien lieriöiden takia.

    Spoiler
    Laatu: 70/100
    Yhtenäisyys: 84/100
    Monipuolisuus: 50/100
    Itsetehty: 100/100
    19/25

    ---
    Äänet
     
    Pelin mukana tulee koko soittolistallinen musiikkia, minkä takia ei ole ihme että paketti on parisataa megaa. Rentoja biisejä, sekalaista elektronista musiikkia, ei varsinaisesti mitään teemaa. Sen lisäksi kuunnellaan moottorin hyrinää. Erittäin simplistinen äänimaailma siis.
     
    Spoiler
    Laatu: 75/100
    Yhtenäisyys: 75/100
    Monipuolisuus: 40/100
    Itsetehty: 10/100
    12,5/25

    Yhteensä: 54/100



    Eli:
    Koodia: [Valitse]
    Mortal Metanoia  94/100
    The Skelepod     81/100
    SUBPAR 2K16      54/100
    2x
    Tykkään
    Spoiler
    #2: 15. Syyskuu 2016, 10:30Peukku ylös +0Peukku alas -0
    1. SUBPAR 2K16
    2. Mortal Metanoia
    3. The Skelepod

    Kahden ensimmäisen järjestyksen päätääminen oli todella vaikeaa. Lopulta päädyin tähän ratkaisuun siksi, että tykkäsin vain SUBPARin pelaamisesta hiukan enemmän. Pistän tarkemmat arvostelut tulemaan pelien omiin aiheisiin kunhan kerkeän.
    Tykkään
    Spoiler
    #3: 19. Syyskuu 2016, 13:57 (muokannut Hessu 19. Syyskuu 2016, 21:45)Peukku ylös +2Peukku alas -0
    Semmoiset arvostelut. :D Samalla menetelmällä kuin Poizen, mutta yritin olla tuomatta liikaa samoja pointteja esiin.

    The Skelepod

    Pelattavuus:
    Peli on vasta pelinalku, mutta kaikki tähän mennessä toimii ihan hyvin, bugeja toki löytyy jonkin verran. Olisi hyvä jos kontrollit saisi uudelleenasetella, sillä nykyinen näppäinsijoittelu tuntui itselleni aika oudolta. Ovien avaaminen on myös vähän erikoisesti toteutettu, sillä niihin ei saa koskea, tai muuten avaaminen ei onnistu. Ja juu, pari kertaa sain jostain aivan tuntemattomasta syystä errorin bossissa. Tykkään että vuoropuheluissa saa päättää omat repliikkinsä neljästä vaihtoehdosta, mutta tarinasta ei tässä vaiheessa vielä kauheasti paljasteta. Muuten, possut eivät pysty tuottamaan yhtään damagea, joten miksi ne voivat tuhota suojakilven?
    Ensimmäisellä yrityksellä sain aivan ensimmäisestä käärmeestä jonkun oksan, jonka avulla pystyi heittelemään lehtiä. Ei varmaan mikään kovin yleinen esine, sillä en löytänyt sitä enää koskaan myöhemmin.
    Spoiler
    Viihdyttävyys: 60/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 45/100
    Pelimekaniikat: 72/100
    Laajuus: 33/100
    Monipuolisuus: 58/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 64/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 61/100
    Uusi idea: 57/100
    Juoni: 70/100
    Ohjeistus: 89/100

    30,5/50

    ---

    Grafiikat:
    Todella nättiä pikseligrafiikkaa ihanan pirteällä värimaailmalla ja animaatiotkin ovat kohdallaan, tykkään siitä yksityiskohdasta että hahmo osaa iskeä molemmilla käsillä. Se tosin tarvitsee vielä lyöntianimaatiot joissa kävelee ja hyppää samalla. Puhekuplat menevät välillä vähän hassusti, sillä minibossi sanoo monesti Bernien repliikit. Toisella peluukerralla bossi myös toisti jostain syystä "this is the trap of the year"-läpän tapettuani sen.
    Spoiler
    Laatu: 90/100
    Yhtenäisyys: 95/100
    Monipuolisuus: 90/100
    Itsetehty: 100/100

    23,5/25

    ---

    Äänet ja musiikki:
    Hauskat musiikit jotka sopivat ihan hyvin yhteenkin. Tykkään varsinkin siitä normaalisti kentissä soivasta tunnarista. Ääniefektejä tarvitaan kyllä enemmän. Biisit on vielä tehty itse, propsit siitä.
    Spoiler
    Laatu: 85/100
    Yhtenäisyys: 84/100
    Monipuolisuus: 70/100
    Itsetehty: 100/100

    21/25

    YHTEENSÄ: 75/100



    SUBPAR 2K16 Snowstorm: Ultimate Barrage - Pro Arctic Racing

    Pelattavuus:
    Heti alkuun harmitti etten pystynyt kokeilemaan moninpeliä. No, lähdin ajemaan yksin ja se oli ihan rentoa. Kivaa vaihtelua muihin kisapeleihin verrattuna. Kaikki mitä pystyin tekemään oli ratojen läpi ajeleminen ilman ihmeellisempiä lisäkommervenkkejä. Tykkäsin, että kameraa pystyy kääntelemään hiirellä, mutta täten olisi kiva jos hiiren saisi piiloon. Jäällä ajeleminen oli helvetillistä, varsinkin jos piti mennä jostain aitojen välistä läpi. Olisi hauska jos hahmo lentäisi kelkan kyydistä voimakkasta törmäyksestä. Jännittävää muuten, että kelkan jalaksia voi käännellä vaikka hahmo olisi pudonnut jo kyydistä. Kontrollit toimivat hyvin, niissä ei ole valittamista. Mitään juonta pelissä ei nyt ole sillä se ei ole tämän idea.
    Spoiler
    Viihdyttävyys: 53/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 40/100
    Pelimekaniikat: 48/100
    Laajuus: 39/100
    Monipuolisuus: 40/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 90/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 94/100
    Uusi idea: 13/100
    Juoni: 0/100
    Ohjeistus: 95/100

    32/50

    ---

    Grafiikat:
    Kivoja lumimaisemia ja hahmokin on hassunhauska. Hahmon ja kelkan modifointimahdollisuudet ovat mukava lisä, vaikka ne rajoittuvatkin värien muunteluun ja pään vääntelyyn. Kenttien maisemat pysyvät samanlaisina, vaikka Möhkälevuorella kiivetäänkin korkeuksiin. Häiritsi että kelkan jalakset menivät koko ajan maan alle.
    Spoiler
    Laatu: 69/100
    Yhtenäisyys: 95/100
    Monipuolisuus: 40/100
    Itsetehty: 100/100

    19/25

    ---

    Äänet ja musiikki:
    Ihmettelin miksi pelillä oli melkoisesti kokoa, mutta selatessani musiikkilistaa se selvisi. Kiva määrä kappaleita, jotka lisäävät sisältöä peliin, sitä kun ei hirveästi muuten ole. Melkein kaikki sopivat peliin.
    Spoiler
    Laatu: 74/100
    Yhtenäisyys: 70/100
    Monipuolisuus: 50/100
    Itsetehty: 0/100

    12/25

    YHTEENSÄ: 63/100



    Mortal Metanoia

    Pelattavuus:
    Odotin tältä paljon, mutta sain vielä enemmän. Vaikka peli onkin todella helppo, sitä oli uskomattoman hauska pelata. Varsinkin kolmannen aseen saatuani vihollisten tappamisesta tuli monta kertaa hauskempaa, sillä osat sai alas kertalaakista. Kaksi viimeistä asetta olivat vähän pettymyksiä. Jos oli tarkoituksena että parhaan aseen saisi viimeisenä, olisin laittanut viimeiseksi tuon laseraseen (oikeastaan hyvä, ettei näin ollut koska ase oli niin hauska :D). Sisältöä tässä on näin lyhyeksi peliksi kyllä hyvin, kenttäsuunnittelukin toimii. Tosin toisessa kunnon kentässä on loppupäässä kohta, jonne voi pudottautua, mutta josta ei juuri ja juuri pääse pois (tai sitten olen vaan huono), mikä häiritsi hieman kun sinne ensimmäisellä kerralla putosin. Laatikot ovat myös liian kestäviä. Energiapallosia pystyi muuten juosta karkuun kummallisen pitkän aikaa.
    Pelin juoni on vähän kuin pornossa: sellainen on keksitty, mutta ei sillä mitään suurta merkitystä ole.
    Spoiler
    Viihdyttävyys: 95/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 92/100
    Pelimekaniikat: 94/100
    Laajuus: 59/100
    Monipuolisuus: 90/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 90/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 96/100
    Uusi idea: 64/100
    Juoni: 36/100
    Ohjeistus: 95/100

    40,5/50

    ---

    Grafiikat:
    Jälleen kerran mahtavaa grafiikkaa Mattielta animaatioineen päivineen. Kaikki on hyvin suunniteltua ja hiottua. Kaikki viholliset ja satunnaiset kenttiä koristavat...öh...asiat ovat erittäin mielenkiintoisia. Alun cutscenekin on varsin näyttävä ja myös efektit ovat kultaa. Hauska ominaisuus muuten, että kamerat voi räjäyttää (vaikka siten voikin vahingoittaa vain itseään, nyyh).
    Spoiler
    Laatu: 94/100
    Yhtenäisyys: 100/100
    Monipuolisuus: 100/100
    Itsetehty: 100/100

    24.5/25

    ---

    Äänet ja musiikki:
    Äänimaailma on ammattilaisten käsialaa ja sen kyllä huomaa. Kaikki on toteutettu täydellisesti enkä oikeastaan löytänyt ainuttakaan ääntä, joka olisi ollut epäsopiva. Tunnelma on juuri kohdillaan.
    Spoiler
    Laatu: 100/100
    Yhtenäisyys: 100/100
    Monipuolisuus: 100/100
    Itsetehty: 100/100
    (listasin silti koska miksi ei :D)

    25/25

    YHTEENSÄ: 90/100


    Mortal Metanoia: 90/100
    The Skelepod: 75/100
    SUBPAR 2K16 Snowstorm: Ultimate Barrage - Pro Arctic Racing: 63/100
    Tykkään
    Spoiler



    CHIPTUNEA
    #4: 20. Syyskuu 2016, 01:27 (muokannut Furry 20. Syyskuu 2016, 01:31)Peukku ylös +2Peukku alas -0
    Pistetäänpä sitten itsekin tuolla hyväksi havaitulla kaavalla nämä arviot.


    The Skelepod


    Pelattavuus:

    Aloitetaanpa risuilla. Hitboxit ovissa olivat vähän pois paikoiltaan, kuoleman jälkeen koko tyhjän kartan läpi rullaaminen oli turhauttavaa, pelissä ei oikein ollut sisältöä (mikä tosin wip-projektille on ihan ominaista), levelit olivat vähän "kävelysimulaattori"-tyyppisiä lukuunottamatta yhtä bossitaistelua, omituiset kontrollit (miksei z&x ja nuolet?), turhan isot dialogiboksit ja kaupan päälle niitä ei voinut edes skipata. Ruusuiset puolet: oli mukava kirjo aseita, toimivaa tasohyppelyä - fysiikat asialliset.

    Spoiler
    Viihdyttävyys: 50/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 25/100
    Pelimekaniikat: 70/100
    Laajuus: 15/100
    Monipuolisuus: 30/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 40/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 70/100
    Uusi idea: 50/100
    Juoni: 70/100
    Ohjeistus: 70/100


    24,5/50

    ---

    Grafiikat:

    Joitain puutteita grafiikan osalta, esim. juurikin nuo dialogit liian isoja ja pari selkeästi keskeneräistä spriteä mm. kartalla. Muuten animointi & pixelart olivat pelin loistavinta antia. Taustat ehkä vähän laiskat, mutta hyvää työtä!
    Spoiler

    Laatu: 90/100
    Yhtenäisyys: 80/100
    Monipuolisuus: 80/100
    Itsetehty: 100/100


    22/25

    ---

    Äänet ja musiikki:

    Musiikit olivat ihan ok ja ääniefektejä löytyi ihan kivasti. Ehkä toisaalta tuollainen 8-bittisvaikutteinen musiikki ei käy ihan täysin yhteen "realistisempien" äänien kanssa, mutta eipä tuo niin suuri kontrasti ollut.

    Spoiler

    Laatu:70/100
    Yhtenäisyys: 60/100
    Monipuolisuus: 20/100
    Itsetehty: 100/100

    15/25

    YHTEENSÄ: 61.5/100



    SUBPAR 2K16 Snowstorm: Ultimate Barrage - Pro Arctic Racing


    Pelattavuus:

    Nettipelin toimivuutta en valitettavasti päässyt koittamaan, mutta vetelin sitten yksikseen. Kentät olivat puuduttavan pitkiä, ehkä lyhemmät mutta enemmän koukkuja täynnä olevat radat olisivat toimineet paremmin? Ohjaus ja fysiikka oli kyllä aika taistelua, ilmeisesti ihan Unityn omalla fysiikkamoottorilla mentiin? Parempi ratkaisu olisi imo ollut vaikka ihan tavallinen auton fysiikka. Esimerkiksi jäällä oli ihan mahdotonta kulkea. Peli kuitenkin toimi ihan hyvin, ei bugeja, tosin kelkka saattoi välillä kääntyä päälaelleen ja jäädä sikseen. Kustomoinnista plussaa!
    Spoiler
    Viihdyttävyys: 60/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 50/100
    Pelimekaniikat: 50/100
    Laajuus: 30/100
    Monipuolisuus: 40/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 70/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 70/100
    Uusi idea: 30/100
    Juoni: 10/100
    Ohjeistus: 50/100


    23/50

    ---

    Grafiikat:

    Ihan mukavat perus 3d-grafiikat oli tässä. Sen verta simppelihköt oli, että oletan niiden olevan oma_tekemät.

    Spoiler

    Laatu: 75/100
    Yhtenäisyys: 80/100
    Monipuolisuus: 70/100
    Itsetehty: 100/100


    20/25

    ---

    Äänet ja musiikki:

    Ihan passeli biisilistaus tässä, joita tosin tuo moottorin ääni hiukan häiritsi. Olisi saanut olla myös muita ääniefektejä seassa, jotain "thumps", kun kelkka osuu maahan vaikkapa.
    Spoiler

    Laatu: 80/100
    Yhtenäisyys: 80/100
    Monipuolisuus: 70/100
    Itsetehty: 100/100



    20/25

    YHTEENSÄ: 63/100



    Mortal Metanoia


    Pelattavuus:

    Lyhykäinen, mutta laadukas peli. Ohjeistuksia olisi hiukan voinut olla, minä kun luulin koko pelin ajan, että peliä pelataan niin, että viimeisimpänä saatu ase pysyy kunnes taas kehitytään seuraavaan - en siis hokannut, että asettahan voi vaihtaa. :D Periaatteessa koko pelin idea nyt on nähty jo aikaisemmin, ei tarjonnut juuri mitään uutta, mutta koko paketti vain toimii sen verran hyvin, ettei se juuri haitannut.
    Spoiler
    Viihdyttävyys: 80/100
    Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 40/100
    Pelimekaniikat: 70/100
    Laajuus: 30/100
    Monipuolisuus: 50/100
    Kontrollit/käyttöliittymä: 60/100
    Bugisuus/bugien kriittisyys: 90/100
    Uusi idea: 20/100
    Juoni: 40/100
    Ohjeistus: 50/100


    26,5/50

    ---

    Grafiikat:

    Oli kyllä hiton komeat. Mattie on GDS:n kärkikastia grafiikan saralla, joten mitäpä muuta voikaan odottaa. Olisin kyllä toivonut enemmän maiseman muutosta peliin, ihan simppeli väripaletin muutoskin vaikka taustoissa olisi elävöittänyt paljon.
    Spoiler

    Laatu: 90/100
    Yhtenäisyys: 90/100
    Monipuolisuus: 70/100
    Itsetehty: 100/100


    23/25

    ---

    Äänet ja musiikki:

    Musiikkia oli vain menussa, mutta ääniefektejä riittikin sitten pelin puolella. Efekteistä tuli hyvä "vaste", esimerkiksi kudin osuessa seinään. Miinuksia ehkä vähän ylikäytetystä 8bittismaailmasta.
    Spoiler

    Laatu: 80/100
    Yhtenäisyys: 100/100
    Monipuolisuus: 80/100
    Itsetehty: 100/100


    22.5/25

    YHTEENSÄ: 72/100
    Tykkään

    Sivuja: [1]
    GameDev Suomi GameDev Suomi Kilpailut
    Kesäkisa 2016: Arvostelut & Äänestys
     

    Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC