Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

Super Ball Puzzle

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 26. Elokuu 2016, 10:44Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tästä hieman pelattavaa pöntöllä istuessasi.

Super Ball Puzzle sisältää:

+ Helpot kontrollit
+ keräiltäviä tähtiä
+ erilaisia vihollisia
+ GameMakerin oma fysiikkamoottori

Pelistä puuttuu:

- Effektit
- Paljon kenttiä
- Pieni grafiikka parannuksia( Haluan kuitenki pitää pelin ulkonäön simppelinä)
- Trampoliini? Boosti joka ampuu pallon ylös. Tämä on jo tekeillä, mutta se ei vielä
toimi niinkuin haluisin.
- Kuvat voisivat olla houkuttelevampia ja videotraileri pelistä pitäisi tehdä.



Kokeilkaa ja kertokaa mitä mieltä olette, mutta jos ainoa mielipiteesi on google play:n olevan
täynnä samanlaisia pelejä, niin unohda tämä peli. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nuffsaidgames.SuperBallPuzzle
Tykkään
#1: 26. Elokuu 2016, 11:21Peukku ylös +1Peukku alas -0
Pelailin läpi muutaman kentän ja tässä hieman kommenttia ja parannusehdotuksia nopean pelailun pohjalta.


 - Panosta kenttäsuunnitteluun. Puzzlepeleissä on tärkeää, että kenttä kentältä tutustutetaan pelaaja uuteen ominaisuuteen tai mekaniikkaan ja sitten seuraavissa kentissä hyödynnetään näitä. Nyt tuntui hieman siltä, että kenttiin oli heitetty summanmutikassa mitä sattuu
- Juiciness, pelissä ei ole oikein minkäänlaista elävöittämistä.
- Exit - nappi!
- Press here to move left voisi olla mielestäni Hold. En tiedä johtuuko vain omasta väsyyneestä aivostani, mutta minulla kului tuskaisen kauan aikaa tajuta, että miten palloa liikutetaan :D
- Vaihtoehtoinen liikkumistapa voisi olla mobiililaitteen tilttaaminen. mielestäni tämä olisi hauskempi tapa. Voisiko tulla edes vaihtoehdoksi asetuksiin?
- Aika kenttiin! Osa kentistä oli sellaisia, joissa olisi mukava kilpailla omaa ennätystä vastaan, sillä oli esteitä joita päin ei voi mennä täysiä jne. Tulevaisuudessa tämän mekaniikan ympärille saisi rakennettua myös online highscoret
- Kerättävät tähdet voisi ottaa hyötykäyttöön -> tee niiden keräämisestä vaikeampaa (Esimerkiksi aikahaasteet voisivat olla sellaisia, että saat uuden tähden tms) ja tee vaikka 3 tähteä per kenttä. Näitä voisi sitten käyttää cosmetic - ostoksiin. Eli erilaista palloa ja muuta sellaista.
- Grafiikka oli melko mielenkiintoista. Jos haluat mobiilipuolella latauksia, niin uskallan väittää että grafiikka on todella suuressa osassa, jotta Play - kaupan selaajan saa vakuuttuneeksi ja ylittämään latauskynnyksensä.


Jotain muutakin oli mielessä, mutta en nyt enää muista. Naksuttelen muutaman kentän lisää ja kommentoin mahdollisesti myöhemmin lisää.

Tässä on kuitenkin ihan hyvä pelinalku, jota itse sanoisin ehkä vasta moottoriksi. Mikäli jatkat ja parantelet, niin saa tästä vähintään mainitsemasilaisen "Pelattavaa pöntölle" - pelin ja miksei tässä olisi ainesta peruskoulun välituntipeliksikin.
Tykkään
NInjan matkimista


Spoiler






:carrot2:
#2: 26. Elokuu 2016, 11:25Peukku ylös +1Peukku alas -0
Fysiikat ja ohjaaminen toimivat ihan hyvin, mutta pelaaminen ei ollut erityisen hauskaa. Kentät oli aika itseään toistavia (en tosin pelannut kuin n. 10 kenttää), eikä pelillä ole minkäänlaista uudelleenpelattavuusarvoa. Ei ole mitään syytä pelataa kenttää uudelleen, jos siinä ei oteta esim. aikaa. Sisältöä puuttuu runsaasti, muutakin sisältöä kuin kenttiä tarvitaan. Pelaajan customisointi ja erilaiset avattavat asiat (muuta kuin kenttä kentän perään) puuttuvat.

Suosittelen vahvasti grafiikan uudistamista. On ihan OK jos haluaa pitää grafiikan simppelinä, muta niiden pitäisi silti näyttää kelvolliselta. Pallo pelaajana on ehkä yksinkertaisin mitä voi vaan keksiä. Jos palloa haluaa käyttää niin sen tulee olla edes sitten omalaatuinen, kuten vaikkapa Mattien ja Eleyn Mignon pelissä.

Musiikit oli ihan jees, mutta en rehellisesti näe syytä miksi tätä tulisi pelattua ellei grafiikoita paranneta ja sisältöä lisätä. Tärkeintä olisi lisätä aika jokaiseen kenttään.
Tykkään
Spoiler

#3: 26. Elokuu 2016, 13:24Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelailin läpi muutaman kentän ja tässä hieman kommenttia ja parannusehdotuksia nopean pelailun pohjalta.


 - Panosta kenttäsuunnitteluun. Puzzlepeleissä on tärkeää, että kenttä kentältä tutustutetaan pelaaja uuteen ominaisuuteen tai mekaniikkaan ja sitten seuraavissa kentissä hyödynnetään näitä. Nyt tuntui hieman siltä, että kenttiin oli heitetty summanmutikassa mitä sattuu
- Juiciness, pelissä ei ole oikein minkäänlaista elävöittämistä.
- Exit - nappi!
- Press here to move left voisi olla mielestäni Hold. En tiedä johtuuko vain omasta väsyyneestä aivostani, mutta minulla kului tuskaisen kauan aikaa tajuta, että miten palloa liikutetaan :D
- Vaihtoehtoinen liikkumistapa voisi olla mobiililaitteen tilttaaminen. mielestäni tämä olisi hauskempi tapa. Voisiko tulla edes vaihtoehdoksi asetuksiin?
- Aika kenttiin! Osa kentistä oli sellaisia, joissa olisi mukava kilpailla omaa ennätystä vastaan, sillä oli esteitä joita päin ei voi mennä täysiä jne. Tulevaisuudessa tämän mekaniikan ympärille saisi rakennettua myös online highscoret
- Kerättävät tähdet voisi ottaa hyötykäyttöön -> tee niiden keräämisestä vaikeampaa (Esimerkiksi aikahaasteet voisivat olla sellaisia, että saat uuden tähden tms) ja tee vaikka 3 tähteä per kenttä. Näitä voisi sitten käyttää cosmetic - ostoksiin. Eli erilaista palloa ja muuta sellaista.
- Grafiikka oli melko mielenkiintoista. Jos haluat mobiilipuolella latauksia, niin uskallan väittää että grafiikka on todella suuressa osassa, jotta Play - kaupan selaajan saa vakuuttuneeksi ja ylittämään latauskynnyksensä.


Jotain muutakin oli mielessä, mutta en nyt enää muista. Naksuttelen muutaman kentän lisää ja kommentoin mahdollisesti myöhemmin lisää.

Tässä on kuitenkin ihan hyvä pelinalku, jota itse sanoisin ehkä vasta moottoriksi. Mikäli jatkat ja parantelet, niin saa tästä vähintään mainitsemasilaisen "Pelattavaa pöntölle" - pelin ja miksei tässä olisi ainesta peruskoulun välituntipeliksikin.

- Alussa on tosiaan aika simppelit kentät. Päivitn juuri peli ja se sisältää nyt 20 kenttää. Näissä parissa uudessa kentässä on jo hieman haastetta.
- Exit nappi ei tietääkseni sulje sovellusta kokonaan, eli jättää pelin pyörimään. Onko olemassa jotain koodipätkää, millä saisi sen suljettua kokonaan?
- Nojoo, totta tuo et Hold olis parempi, koska sitähän pitää painaa pohjassa.  :D
- Ajanotto toisi kyllä uudelleen pelattavuutta. Sellaista on miettinyt pariin muuhunkin projektiini.

Kiitos, että jaksat kokeilla ja arvostella  :)
Tykkään
#4: 26. Elokuu 2016, 13:29 (muokannut nufseid 26. Elokuu 2016, 13:31)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Fysiikat ja ohjaaminen toimivat ihan hyvin, mutta pelaaminen ei ollut erityisen hauskaa. Kentät oli aika itseään toistavia (en tosin pelannut kuin n. 10 kenttää), eikä pelillä ole minkäänlaista uudelleenpelattavuusarvoa. Ei ole mitään syytä pelataa kenttää uudelleen, jos siinä ei oteta esim. aikaa. Sisältöä puuttuu runsaasti, muutakin sisältöä kuin kenttiä tarvitaan. Pelaajan customisointi ja erilaiset avattavat asiat (muuta kuin kenttä kentän perään) puuttuvat.

Suosittelen vahvasti grafiikan uudistamista. On ihan OK jos haluaa pitää grafiikan simppelinä, muta niiden pitäisi silti näyttää kelvolliselta. Pallo pelaajana on ehkä yksinkertaisin mitä voi vaan keksiä. Jos palloa haluaa käyttää niin sen tulee olla edes sitten omalaatuinen, kuten vaikkapa Mattien ja Eleyn Mignon pelissä.

Musiikit oli ihan jees, mutta en rehellisesti näe syytä miksi tätä tulisi pelattua ellei grafiikoita paranneta ja sisältöä lisätä. Tärkeintä olisi lisätä aika jokaiseen kenttään.

- Alkukentät toistavat hieman kyllä itseään, mutta haluan aloittelevan pelaajan tottuvan pelattavuuteen.
- Pitäisi varmaa sijoitella ne tähdet vaikeampiin paikkoihin, joka toisi enemmän haastetta. Pelissä on nyt 20 tasoa ja varsinki tuon viimeinen on aika haastava  :)
- Pitää kyllä parantaa tuota graafista osaamistani kun ei ole kaveria auttamassa  :roll:

Kiitoksia palautteesta :)
¨


Näyttäähän tuo aika keskeneräiseltä  <_<

Tykkään
#5: 26. Elokuu 2016, 13:30 (muokannut nufseid 26. Elokuu 2016, 13:56)Peukku ylös +0Peukku alas -0
No nyt mä vasta sählään näitten postausten kanssa.  :roll:
Tykkään
#6: 26. Elokuu 2016, 15:23Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ensinäkin, onnittelut julkaisusta. Se on aina kova juttu!

Pelailin kans pari kenttää. Ideana oikein toimiva, muutamia parannusehdotuksia kuitenkin löytyi.

- Grafiikassa on käytetty montaa väriä ja liukuja, saa sen näyttämään vähän turhan sekavalta ja rumalta. Pidä tulevaisuudessa tietty paletti faceliftatessa grafiikoita. :)

- Ohjaus oli todella hyvin toteutettu, mutta mielestäni pallon kiihtyvyys on vähän liian hidasta. Välillä tuntui, että täytyy pitää minuutti pohjassa, en toki tiedä onko kenttään käytetty aika jokin mittari tulevaisuudessa? Koita twiikata sitä hieman.

- Panosta tasosuunnitteluun. Se on nykyisellään hyvä ja toimiva, mutta pienillä parannuksilla siitä saa roimasti paremman.

- Jonkinlainen aloitusmenu olisi hyvä.

Onnittelut vielä toimivasta pelistä! Odotan innolla jatkoa. :)
Tykkään
#7: 26. Elokuu 2016, 15:42Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ensinäkin, onnittelut julkaisusta. Se on aina kova juttu!

Pelailin kans pari kenttää. Ideana oikein toimiva, muutamia parannusehdotuksia kuitenkin löytyi.

- Grafiikassa on käytetty montaa väriä ja liukuja, saa sen näyttämään vähän turhan sekavalta ja rumalta. Pidä tulevaisuudessa tietty paletti faceliftatessa grafiikoita. :)

- Ohjaus oli todella hyvin toteutettu, mutta mielestäni pallon kiihtyvyys on vähän liian hidasta. Välillä tuntui, että täytyy pitää minuutti pohjassa, en toki tiedä onko kenttään käytetty aika jokin mittari tulevaisuudessa? Koita twiikata sitä hieman.

- Panosta tasosuunnitteluun. Se on nykyisellään hyvä ja toimiva, mutta pienillä parannuksilla siitä saa roimasti paremman.

- Jonkinlainen aloitusmenu olisi hyvä.

Onnittelut vielä toimivasta pelistä! Odotan innolla jatkoa. :)

Kiitoksia palautteesta :)

Mobiilissa se tosiaan tuntuu hitaammalta kuin koneella. Varmaa pitää optimoida paremmin mobiilille tuo nopeus.

Hieman alottelin grafiikan parantelua. Olenko menossa oikeaan suuntaan?

Tykkään
#8: 26. Elokuu 2016, 15:58Peukku ylös +0Peukku alas -0
Omasta mielestä kyllä. :)

Tilet ainakin näyttää jo huomattavasti eloisammalta, kunhan kokonaisuutena grafiikka toimii hyvin yhteen niin peli näyttää jo paljon paremmalta.
Tykkään
#9: 26. Elokuu 2016, 18:04Peukku ylös +0Peukku alas -0
Merkkaamiani esteettisiä virheitä kannattaa ehdottomasti välttää (korjasin myös suuntaan, mikä miellyttäisi enemmän). Se voi olla hieman työlästä tehdä ylimääräisiä jämätiiliä, mutta visuaalisessa yleisilmeessä se on sen arvoista IMO. Joskus pienet asiat ratkaisee paljon. Jotkut myös saa slaageja gradient fill -efektistä, mutta tässä se on tuskin ongelmana, kun tuo tyyli on siltä osin yhtenäinen. Ja varsinkin jos tyyli on gradient fill painotteinen, sulavaa tyyliä rikkovat kömpelyydet tulevat sitäkin enemmän esiin.

Tykkään
#10: 26. Elokuu 2016, 18:13Peukku ylös +0Peukku alas -0
Merkkaamiani esteettisiä virheitä kannattaa ehdottomasti välttää (korjasin myös suuntaan, mikä miellyttäisi enemmän). Se voi olla hieman työlästä tehdä ylimääräisiä jämätiiliä, mutta visuaalisessa yleisilmeessä se on sen arvoista IMO. Joskus pienet asiat ratkaisee paljon. Jotkut myös saa slaageja gradient fill -efektistä, mutta tässä se on tuskin ongelmana, kun tuo tyyli on siltä osin yhtenäinen. Ja varsinkin jos tyyli on gradient fill painotteinen, sulavaa tyyliä rikkovat kömpelyydet tulevat sitäkin enemmän esiin.


Joo, osa noista virheistä oli jo korjattu ennen kuin luin tän viestin. "Hyppyrit" tosin ei ole valmiina :)

Laitoin vaan sen kuvan kyselläkseni et onko parempi tyyli. Postaan huomenna varmaan uuden kuvan kokonaisuudesta, mutta itse olen varsin tyytyväinen uudemmasta ulkoasusta.

Taustakin voisin ehkä olla hieman monipuolisempi?

Onko kukaan päässyt viimeiselle tasolle tai onko kiinnostus lopahtanut ennen sitä?   :roll:
:???:
Tykkään
#11: 28. Elokuu 2016, 11:12Peukku ylös +0Peukku alas -0
Eilen ei kerennyt melkein yhtään tekemään, mutta nyt on tilet tullu tehtyä aikalailla valmiiksi. Vähän pientä säätämistä ja
vois miettiä noiden vihollisten ulkonäköä. Nyt myös toi tausta jotenki pistää silmään...

Tykkään

Sivuja: [1]
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC