Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Keskeneräiset pelit
Jonkin sortin side view ammuskelupeli
Sivuja: [1]

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 28. Heinäkuu 2016, 13:19 (muokannut Vilkinjukka 02. Elokuu 2016, 22:59)Peukku ylös +3Peukku alas -0
Moro vaa kaikille.

Tässä olis mun "ensimmäinen" oikea peli joka on jossain määrin pelattavassa vaiheessa.
Sain inspiraation Anera:sta(http://gamejolt.com/games/anera/138565), joten pelit näyttää johonkin pisteeseen saakka samalta
Pelissä on tarkoitus ampua vihollisia joita tulee joka kerta lisää kun vanhat on tapettu joten pelistä tulee kokoajan vaikeampi.
Tasoja/areenoja peliin on tarkoitus tulla lisää mutta nyt ei ole kuin tuo yksi.
Tekoäly pelissä on vielä aika kehitysvaiheessa mutta jonkinsortin idea on miten sen meinaan toteuttaa. Muuten pelin "moottori" on valmis.
Jos tätä nyt joku pelaa niin ideat ovat tervetulleita.
Niin joo jos bugeja löytyy niin niistäkin voisi sitten ilmoitella.

Ei kai siinä sitten muuta lyhyesti kontrolleista:
A,D - Liikkuu
Space - Hyppää
Space pohjaan painettuna ilmassa - Jetpack
Hiiren vasen - Ampuu
Hiiren oikea - Luo vihollisia
C - Tappaa pelaajan
V - Tappaa kaikki viholliset
B - Debug tila

Download - https://www.dropbox.com/s/a1qyntlp2vlbaw7/Nimihakusessa.exe?dl=0

(Uusin versio --> https://www.dropbox.com/s/3fzvaoafcynjl8u/TheGame.exe?dl=0)
Tykkään
Jootota
#1: 28. Heinäkuu 2016, 14:44 (muokannut ElNinja 28. Heinäkuu 2016, 14:47)Peukku ylös +2Peukku alas -0
Peli teknisesti on aika kiva alku pelille! Graffatkin on nätit ekaksi peliksi  (y)
Havaitsemiani ongelmia:
- jostain syystä uusia vihollisia ei spawnaa, ainoastaan se eka vihollinen
- jos olet putoamassa reunalta ilman hyppyä, et saa käyntiin jetpackiä
Tykkään
:Lasse:
#2: 28. Heinäkuu 2016, 16:29 (muokannut Mattie 28. Heinäkuu 2016, 18:03)Peukku ylös +2Peukku alas -0
Oikein hyvin toimiva pelin alku. Jotain löysin mitä voisi mun mielestä muuttaa/korjata:

- ElNinjan mainitsema "jos olet putoamassa reunalta ilman hyppyä, et saa käyntiin jetpackiä"
- Ampuminen/tähtääminen oli ainakin mulle erittäin vaikeaa kun hahmot ovat niin pieniä. Peliruudun skaalaaminen esim. 2-kertaiseksi voisi auttaa
- Alamäkeen liikkuessa tippuu aika helposti slopelta kun hahmo lähtee irti maasta niin helposti
- Jetpack on tällä hetkellä aika turha sillä hahmo hyppää niin korkealle
- Jetpack voisi olla voimakkaampi, sillä ajoittain siitä ei ole mitään hyötyä (esim. pudotessa vähänkään korkeammalta)
- Itse leikkisin hypyn korkeudella ja jetpackin voimakkuudella/ajalla jolla saisi sopivan kombinaation -> pystyisi kikkailemaan näillä mukavasti liikkuessa ;D

Tervetuloa foorumille ja onnea projektiin! Toivottavasti päivität threadia sitä mukaan kun projekti etenee.  (y):)

Lainaus
pystyisi kikkailemaan näillä mukavasti liikkuessa
edit. Lisään tähän vielä, että ylipäätään tykkään platformereista joissa hypyn voimakkuutta pystyy edes hieman säätämään pitämällä nappia pohjassa lyhyempään/pitempään. (:
1x
Tykkään
Spoiler

twitter
#3: 28. Heinäkuu 2016, 20:43Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kiitos teille molemmille kehitysideoista ja positiivisesta palautteesta (y) tämä antoi todella paljon uutta motivaatiota tähä projektiin
Ajattelin tänään tässä illalla korjata tuon jetpack bugin ja muokata sen voimaa ja kestoa. Ylipäätään tehdä pelille jotain.

jostain syystä uusia vihollisia ei spawnaa, ainoastaan se eka vihollinen
Joo siis unohdin mainita että peli ei vielä spawnaa vihuja itse vaan hiiren oikealla pystyi niitä luomaan

Ampuminen/tähtääminen oli ainakin mulle erittäin vaikeaa kun hahmot ovat niin pieniä. Peliruudun skaalaaminen esim. 2-kertaiseksi voisi autta
Voisin kokeilla hahmojen spritejen koon muuttamista ja pelin skaalan muuttamista

Vielä kerran kiitos kaikille ilmoittelen sitten kun saan jotain aikaiseksi (y)
2x
Tykkään
Jootota
#4: 02. Elokuu 2016, 22:57 (muokannut Vilkinjukka 02. Elokuu 2016, 23:00)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Noniin moro taas.

Sain pelistä uuden version missä olen tehnyt seuraavat muutokset
- pelaajan ja enemyn spritet on suurennettu
- heiluva kamera on poistettu
- areenaa muutettiin vähäsen
- vihollisten tekoäly on "valmis"
- hypyn voimaa vähennetty (periaatteessa sillä ei tee enää mitään)
- jetpackin voimaa ja aikaa nostettu

Lataa tästä --> https://www.dropbox.com/s/3fzvaoafcynjl8u/TheGame.exe?dl=0
Tykkään
Jootota
#5: 08. Elokuu 2016, 20:06Peukku ylös +0Peukku alas -0
Noniin, nyt jopa osuu vihuihin kun isonsit hahmojen spritejä. Tekoälykin on ihan hyvällä mallilla. (y)

Hyppy on nyt tosiaan aika turha ja se vaan hankaloittaa jetpackin käyttöä kun joutuu painamaan hyppy-nappia kahdesti. Ootko miettiny sellaista vaihtoehtoa, jossa hyppy-napista tapahtuisi joku jetpackin tekemä boosti (= käytännössä tämän hetkinen hyppy) ja kun nappia pitäisi pohjassa niin 'boostin' jälkeen jetpack alkaisi lennättämään automaattisesti? Eli käytännössä toimisi samalla tavalla kuin nyt, mutta poistaisi tuon toisen painalluksen ja lisäisi jonkin räjähdysmäisen efektin tuolle 'boostille'. (:
Tykkään
Spoiler

twitter

Sivuja: [1]
GameDev Suomi Pelinkehitys Keskeneräiset pelit