Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Valmiit pelit
Little Economist, Idle/Klikkailu -peli [Android]
Sivuja: [1]

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 12. Heinäkuu 2016, 14:25Peukku ylös +0Peukku alas -0
Sain nyt ekan "oikean" pelini valmiiksi asti Game Makerilla edellisen harjoitusk*akan jälkeen, Little Economist.
Melkein vuoden nyt koittanut opiskella Game Makeria aina vapaa-ajalla ja tuntuu, että alkaa olemaan perushommat hanskassa.

Tarkoituksena on tehdä töitä (klikkailla), kehittyä uralla -> parempi palkka, sijoittaa osakkeisiin ja venailla, että niistä tulee osinkoa. Osinkoa tulee myös, kun peli on suljettuna.

Sanokaa mitä mieltä olette. Onko ihan huono viritelmä? Mitä voisi parantaa? Lähinnä kiinnostaa, miten teidän mielestä nuo menut toimii ja onko fontit yms sopivia ja muutenkin koko ulkoasu?
Ääniä tässä ei ole, tarviiko niitä teidän mielestä?
Mites nuo mainokset toimii teistä, onko tuo systeemi ihan fiksu? Klikkailun ohella voi löytyä harvinaisempia timantteja, joilla ostaa päivityksiä. Katsomalla mainoksen saa aina yhden timantin. Parin minuutin välein saa myös ilmoituksen, että jos katsot mainoksen, saat pysyvän palkankorotuksen (eli lisää rahaa, kun klikkailee).

Alla latauslinkki:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jessesopanen.Little_Economist
1x
Tykkään
#1: 12. Heinäkuu 2016, 15:32Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tuo mainos juttu toimii minun mielestä hyvin. Peli vaikutti olevan ihan hyvä ja toimiva. Itse en hirveämmin noista "klikkailu" peleistä tykkää, koska minun mielestäni niissä ei ole oikein mitään tavoitetta. Onnea vaan seuraaviin projekteihin!  (y)
Tykkään
#2: 12. Heinäkuu 2016, 15:41Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tuo mainos juttu toimii minun mielestä hyvin. Peli vaikutti olevan ihan hyvä ja toimiva. Itse en hirveämmin noista "klikkailu" peleistä tykkää, koska minun mielestäni niissä ei ole oikein mitään tavoitetta. Onnea vaan seuraaviin projekteihin!  (y)

Kiitos palautteesta!
Tykkään
#3: 12. Heinäkuu 2016, 15:43Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tuo mainosjuttu ainakin kuulostaa hyvältä. Minulla ei tosin ole android-puhelinta joten en voi testata.
Tykkään
#4: 16. Heinäkuu 2016, 12:50Peukku ylös +0Peukku alas -0
Latasin tämän pari päivää sitten ja huomasin ettei klikkailussa ole enää mitään ideaa, kun on päässyt leikkimään osakkeilla. :D Pelin äijä tienaa paraikaa enemmän osakkeilla kuin jos klikkailisin näyttöä tehdäkseni töitä. Mielestäni asian pitäisi olla juuri toisin päin. Suurin syy tähän on se, ettei pelissä ole juurikaan tapoja nostattaa työnteosta saatavaa rahamäärää. Aluksi pomo tuli kaksi kertaa antamaan pienen palkankorotuksen, mutta äsken paiskoin töitä ainakin viisi minuuttia (oikeaa aikaa) eikä ilmoituksia enää näkynyt. Sen lisäksi parempi työpaikka maksaa mansikoita eikä ylennyksen hankkimisessakaan ole hirveästi järkeä. Timanteillakin saa tosin jotain lisähyötyä, mutta en jaksa hakata mainosnappia niin paljoa, että minulla olisi varaa ostaa niillä jotain (ja sijoittaisin tosin nekin joka tapauksessa osakekauppoihin). Oikeastaan olisi hyvä jos mainoksia ei voisi edes katsella niin paljon kuin haluaa.

Osakkeiden myötä klikkailun hyöty jää siis melko pieneksi. No, itse en ole jaksanut kuitenkaan koskaan pelata näitä pelejä kauheasti. :D Ulkoasu kyllä toimii.
Tykkään
Spoiler

CHIPTUNEA
#5: 16. Heinäkuu 2016, 16:23Peukku ylös +0Peukku alas -0
Silloinhan peli on oikeastaan aika realistinen. Nykyisessä talousjärjestelmässämme rikastuminen on sijoitusten ja perintöjen kautta varmempaa kuin työnteosta. (Mm. taloustieteilijä Thomas Piketty esittää tästä kehityksestä empiiristä näyttöä n. viimeisen sadan vuoden ajalta.)
Tykkään
#6: 16. Heinäkuu 2016, 17:14Peukku ylös +0Peukku alas -0
Silloinhan peli on oikeastaan aika realistinen. Nykyisessä talousjärjestelmässämme rikastuminen on sijoitusten ja perintöjen kautta varmempaa kuin työnteosta. (Mm. taloustieteilijä Thomas Piketty esittää tästä kehityksestä empiiristä näyttöä n. viimeisen sadan vuoden ajalta.)

Mutta pelit ja realistisuus eivät kuulu samaan lauseeseen. :D Koko pelin pointti menee kun ei tarvitse tehdä mitään saadakseen paljon rahaa.
Tykkään
Spoiler

CHIPTUNEA
#7: 02. Elokuu 2016, 13:27 (muokannut Dart 02. Elokuu 2016, 13:41)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pitääpä kokeilla :) Tosin tätä peliä tulee pelattua ihan irilissäkin xD

edit.
Aika vähän oli syvyyttä. Petyin hiemen kun olikin vain aivotonta klikkilua eikä juurikaan managerointia...
Tykkään
#8: 30. Elokuu 2016, 11:38Peukku ylös +0Peukku alas -0
Päivitys pyyhki seivit... rip diamonds ja lvl +1300...
Tykkään
#9: 30. Elokuu 2016, 12:07Peukku ylös +0Peukku alas -0
Päivitys pyyhki seivit... rip diamonds ja lvl +1300...

Tämä ilmeisesti joku kikka Gamemakerissa kun developaa androidelle. Omassa pelissä ainakin savet katosi OSASTA (lähes kaikista, missä oli vanha android) luureista kun tuli uusi päivitys, mikä oli outoa.
Onko se puhelimen standardi että se pyyhkii vanhan savefilun pois jos peli päivittyy vai miksi näin käy? Kiinnostaisi tietää kyllä!
Tykkään
Sometimes you just need to be a hero.

Pixel Arttia
#10: 30. Elokuu 2016, 12:24Peukku ylös +0Peukku alas -0
Mielestäni taisi olla peliversio joka päivittyi.
Tykkään
#11: 29. Marraskuu 2016, 12:02 (muokannut Mercedes 29. Marraskuu 2016, 12:47)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Katsoin google playsta tätä peliä ja siinä sanottiin että pelillä on jo 5000 latausta.
Tykkään
#12: 03. Joulukuu 2016, 05:56 (muokannut Mercedes 03. Joulukuu 2016, 06:54)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Olisi kiva, jos pelissä olisi online highscoret, esimerkiksi rahan määrän perusteella.

Keksin keinon, jolla pelissä voi huijata, jos pelin tekijä haluaa tietää sen hän voi lähettää minulle yksityisviestiä. On mahdollisita tehdä yli 25 klikkausta sekunnissa.

Olen pelannut peliä paljon, minulla on retirement level yli 1000.
Tykkään

Sivuja: [1]
GameDev Suomi Pelinkehitys Valmiit pelit