Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Pelinkehityslogit
SwipeHero | Demonstraatio
Sivuja: [1] 2 3

SwipeHero | Demonstraatio

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 02. Heinäkuu 2016, 21:22 (muokannut Miguli 14. Lokakuu 2016, 02:25)Peukku ylös +1Peukku alas -0


Idea : Pelissä pelaaja voi liikkua ainoastaan neljään eri suuntaan, suuntaa ei voi vaihtaa ennenkun pelaajan eteen tulee jonkinlainen este. Rajoitetulla liikkumisella pelaajien täytyy ratkaista puzzleja.

Pelimekaniikat : "Taistelusysteemi" jossa vastustajan päihittämiseen tarvitset paremmat varusteet tai aseen.
Yllämainittu rajoitettu liikkuminen.


Media





30/6/2016
Aloitin 'ranged' aseiden lisäämistä peliin, tällä hetkellä se tukee ainoastaan "maagisia" ammuksia. Se tulee toimimaan siten, että pelaaja näpäyttää hahmoaan tällöin liikkumisen sijasta, pelaaja ampuu siihen suuntaan. Tälleen voi tehdä ainoastaan kun pelaaja ei liiku.
Myös aloin tekemään simppeliä "tekoälyä" vihollisille, peli on simppeli, joten en nähnyt syytä tehdä monimutkaista systeemiä vihollisillikkaan.
2x
Tykkään
Spoiler
#1: 02. Heinäkuu 2016, 22:26Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hyvin on projekti kehittynyt kun vertaa nuita vanhimpia giffejä uusimpiin. Mahtavaa työtä. :)
2x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#2: 07. Heinäkuu 2016, 17:44Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kiinnostuksella seuraan! Tykkään grafiikasta tosi paljon, hyvää työtä!
1x
Tykkään
Sometimes you just need to be a hero.

Pixel Arttia
#3: 07. Heinäkuu 2016, 20:17 (muokannut Miguli 07. Heinäkuu 2016, 20:25)Peukku ylös +1Peukku alas -0
Kiinnostuksella seuraan! Tykkään grafiikasta tosi paljon, hyvää työtä!
Kiitos!
Tosin saatan vaihtaa vähän graafista tyyliä, jotta se "erottuisi"; tässä on vähän esimakua
-+

Tähän graafiseen muutokseen kuuluu myös hahmot, tänään testailin sitä tyyliä ja se oli minun mieleeni. Myöhemmin teen ne "kunnolla" ja näytän teille kun on näytettävää.

Tänään myös uudelleen tein vihollisen liikkumisen, enää tarvitsee lisätä kaikki suunnat liikkumiselle. Tähän kuuluu myös vihollisille oma "stopperi".
2x
Tykkään
Spoiler
#4: 09. Heinäkuu 2016, 00:26 (muokannut Miguli 09. Heinäkuu 2016, 02:44)Peukku ylös +0Peukku alas -0
-+

Vihdoinkin animoin ensimmäisen vihollisen.

Eilen hypetystheardissa näytin gifiä ensimmäisestä ansasta; maasta tulevista piikeistä, eilen myös lisäsin nuoli ansat. Nämä ampuvat tiettyyn suuntaan nuolia, myöhemmin saatan muuttaa systeemiä niin, että ne voi ampua mitä tahansa.
Myös lisäsin kytkimet, kun pelaaja on kytkimen lähellä voi sitä painaa jolloin se aktivoi tai deaktivoi jotakin. Esimerkiksi ansat.

Sekä korjasin bugin, joka antoi pelille vääränlaisen resoluution.

EDIT.
Spoiler

Gif :roll:
4x
Tykkään
Spoiler
#5: 10. Heinäkuu 2016, 20:25Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tosiaan, jos on nimiehdotukia projektille niin saa heittää.
Tykkään
Spoiler
#6: 10. Heinäkuu 2016, 20:54Peukku ylös +0Peukku alas -0
Mikä vika SwipeHerossa on?
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#7: 11. Heinäkuu 2016, 01:09Peukku ylös +0Peukku alas -0
Mikä vika SwipeHerossa on?
Ajattelin, että nimi saattaa olla liian "geneerinen".
Mutta jos ei muutakaan, niin voinhan sen pitää.
Tykkään
Spoiler
#8: 11. Heinäkuu 2016, 21:41Peukku ylös +0Peukku alas -0

Ensimmäinen "cutscene", en tosin aio kauheasti käyttää niitä pelissä vain erikoisissa tilanteissa; esimerkiksi tässä tilanteessa pelaaja kohtaa pelin ensimmäiset viholliset. (Huone on tosin vain testi)
1x
Tykkään
Spoiler
#9: 12. Heinäkuu 2016, 07:11Peukku ylös +0Peukku alas -0
Enpä osaa tästä muuta sanoa, kuin että näyttää aivan huikealta, Miguli! Ihan "oikealta" peliltä jo  :roll:
1x
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#10: 12. Heinäkuu 2016, 08:27Peukku ylös +0Peukku alas -0
Enpä osaa tästä muuta sanoa, kuin että näyttää aivan huikealta, Miguli! Ihan "oikealta" peliltä jo  :roll:
Kiitos!! :D
Kyllä tää pikkuhiljaa tästä etenee  :)
Tykkään
Spoiler
#11: 25. Heinäkuu 2016, 00:24Peukku ylös +0Peukku alas -0
Mitä on tehtävä?
Tällä hetkellä minulla on ainoastaan yksi 'tärkeä' mekaniikka tekemättä tällä hetkellä: työnnettävät palikat, kun aloin tekemään niitä huomasin, että minun kannattaa vihdoinkin tehdä liikkuminen hiirellä eikä enää nuolinäppäimillä. Tällä hetkellä debug mielessä käyttänyt näppäimistö+hiiri komboa, mutta parempi päästä eroon näppäimistöstä mahdollisimman nopeasti.

Huomattavia asioita
- Olen vihdoinkin lisännyt sen, että ainoastaan pelaajaa painamalla voi aktivoida ammunta/liikkumis -tilan.
   Tämä siis ennen toimi siten, että painamalla mistä tahansa voisi aktivoida tämän tilan. Tämähän aiheuttaisi ongelmia myöhemmin, kun lisäisin liikkumisen hiirellä.
- Huomasin ongelman pelaajan liikkumisessa, silloin kun pelaaja yrittää liikkua vasemmalle stopperista. Tällä hetkellä en osaa sanoa mikä aiheuttaa tämän.
   Tämä ei kuitenkaan ole kauhean ongelma koska pelaaja voi liikkua vasemmalle kun yrittää toisen kerran samaan suuntaan liikkua stopperista, pyrin kuitenkin korjaamaan tämän.
- Skeletoneilla oli vääränkokoiset maskit, tämän takia ne eivät liikkuneet täysin 32x32 mukaisesti.
2x
Tykkään
Spoiler
#12: 02. Elokuu 2016, 13:51Peukku ylös +0Peukku alas -0
-+

 :xmas:
3x
Tykkään
Spoiler
#13: 24. Elokuu 2016, 19:34 (muokannut Miguli 24. Elokuu 2016, 20:42)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tosiaan, koneeni on aika rikkinäinen atm joten en ole kauheasti työstänyt peliä.
Tällä hetkellä ainoa tärkeä elementti lisättävänä peliin on leveleiden resetointi.

Tämä voi kuulostaa aika simppeliltä asialta ja voih, olisipa vain. Mutta "tasot" eivät koostu pelkästään yhdestä huoneesta, ne voivat koostua useammasta eri huoneesta. Kun pelaaja kuolee tai haluaa pelata kyseisen tason läpi uudestaan, on resetoitava kaikki tasot uudestaan koska ne on persistenteja, koska pelaajan pitää välillä juosta edestakaisin.

Mitä tämän jälkeen?
Kun/jos huoneiden resetointi on toiminnassa voin alkaa työstämään ensimmäistä maailmaa ja tutoriaali -maailmaa.
Pelattava versio valituille henkilöille tulee aikaisintaan tutoriaalin valmistettua tai kun molemmat maailmat ovat valmiita.


Jos haluat olla yksi valituista henkilöistä, laita jonkinlaista viestiä theardiin.  :xmas:
Valmiissa versiossa saat nimesi crediitseihin.

Edit. Kiitos Poizzenin mahtavuuden, nyt pelissä on toimiva resetointi!
Tykkään
Spoiler
#14: 25. Elokuu 2016, 07:57Peukku ylös +0Peukku alas -0
Heppep! Swipetystä kehiin!
Oletko miettinyt mobiilille tätä peliä, kun swipe elementti on niin vahva pelissä.
1x
Tykkään
Sometimes you just need to be a hero.

Pixel Arttia

Sivuja: [1] 2 3
GameDev Suomi Pelinkehitys Pelinkehityslogit
SwipeHero | Demonstraatio
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC