Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Keskeneräiset pelit
Ancient Airplanes [PC/Mobiili][Game Maker Studio]
Sivuja: [1]

Ancient Airplanes [PC/Mobiili][Game Maker Studio]

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 24. Toukokuu 2016, 02:46 (muokannut ElNinja 26. Toukokuu 2016, 12:01)Peukku ylös +1Peukku alas -0

Järjestettiin vaasalaisten Astalon ja Grove Compin tyyppien kanssa 24h (oikeasti 20h) pelindevaus-streami, johon yleisöllä oli mahdollisuus etukäteen äänestää pelin idea tiettyjen parametrien mukaan. Lopullinen pelin teema oli "Anonyymi amerikkalainen miljardööripresidentti kaappaamassa lentokonetta muinaisina aikoina". Eli pelissä koitetaan selvitä azteekkien lentokoneita vastaan mahdollisimman pitkään.

Peliin saatiin pelimoottori ja graafinen tyylisuunta valmiiksi jamien aikana. Myöhemmin lisätään vihollisaaltojen toiminta sekä levutus-systeemi, joka tulee olemaan hieman erilainen kuin muissa peleissä. Jokaisella levelillä pelaaja saa valita aina kahdesta randomisti arvotusta vaihtoehdosta itselleen skillin, jotka sisältävät lentokonetta positiivisesti tai negatiivisesti muokkaavia ominaisuuksia.

Tulemme päivittämään myös fysiikkaa paljon, koska nyt se on absurdi. Kontrollit on kanssa asia, mitä pitää säätää vielä.

Kontrollit:
Nuoli ylös/alas - lisää/vähemmän kaasua
Nuoli oikealle - käännä konetta vastapäivään
Vasemmalle - käännä konetta myötäpäivään
Space - ammu
R - uudelleenkäynnistä

Peli löytyy gamejoltista:
http://gamejolt.com/games/ancient-airplanes/150533
Pelin voi käynnistää avaamalla tiedoston pants.exe, tämä on huvittavasta mokasta johtuva asia, fiksataan.
1x
Tykkään
:Lasse:
#1: 24. Toukokuu 2016, 18:19Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tätä tulikin testattua hieman striimin aikana, mutta nyt pelissä oli jotain tekemistäkin. :P

Totuin vihdoin kontrolleihin, vaikka ne olivatkin aika omalaatuiset. Toivottavasti jatkossa vihollisiin osuminen tykillä on helpompaa. Nyt testatessani sain jotain kymmenkunta vihollista alas, mutta yhdeksän niistä tipahti törmätessäni niihin. Hitboksit olivat aika jännät, sillä viholliset menivät välillä oman koneeni vierestä, mutta aiheuttivat silti vahinkoa. On myös aika hauskaa, että äijät lentävät vielä tuhoutuneen lentokoneen perässä maahan. ;D Kentällä sai oleskella kyllä suurimman osan ajasta ilman, että näköpiirissä oli ketään muuta. Ai niin, ja pari kertaa kävi niin että lentokoneen tuhoutuessa se tippui todella hiljaa alas, vaikka otaksuakseni sen pitäisi aina tippua nopeasti? :D

Toivottavasti tästä tulee vielä jotain! Tulevat päivitykset kuulostavat oikein mainioilta.
Tykkään
Spoiler



CHIPTUNEA
#2: 24. Toukokuu 2016, 18:51Peukku ylös +0Peukku alas -0
On myös aika hauskaa, että äijät lentävät vielä tuhoutuneen lentokoneen perässä maahan. ;D
No, sehän on täysin loogista. Eihän atsteekit olleet keksineet laskuvarjoa tai heittoistuinta.
Tykkään
#3: 24. Toukokuu 2016, 19:00Peukku ylös +0Peukku alas -0
No, sehän on täysin loogista. Eihän atsteekit olleet keksineet laskuvarjoa tai heittoistuinta.

Tarkoitin, että kun oma lentokoneeni tuhoutuu, niin viholliset vielä tekevät itsemurhan syöksymällä sen perään. :D
Tykkään
Spoiler



CHIPTUNEA
#4: 24. Toukokuu 2016, 20:30Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tosiaan atsteekit lentävät pelaajan perässä maahan, tämä tullaan fiksaamaan. Pelaajan ase on alkuun huono, myöhemmissä päivityksissä tulee mahdollisuus päivittää. Hidas putoaminen on erikoinen bugi, pitääpä fiksata. Kiitos palautteesta  :)
Tykkään
:Lasse:
#5: 24. Toukokuu 2016, 23:58 (muokannut Lensuman 25. Toukokuu 2016, 00:01)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ihan hyvä alku, vaikka kontrollit ovat aika rasittavia tottua.

Pari juttua on musta kuitenkin 100% joykillereita.
-Kun häviää, niin pelin joutuu sammuttamaan ja käynistämään uudestaan. Itse en ainakaan keksinyt muuta tapaa restartata.
-Joko fullscreen tai 720p reso. On Full-HD-näyttö, mutta kun siihen laittaa 1080p kokoisen ikkunan, jota ei voi laittaa koko näyttöön, niin jatkuvasti tuntuu siltä, kun osa pelistä olisi ikkunan ulkopuolella.

Mut muuten onnea jatkoon!

EDIT. Ja vielä lentokone koko aikaa lentää ikkunan ulkopuolelle. Joko isompi pelimaailma, näkymätön muuri, kuolema jos lentää ulkopuolelle tai wrappaus laidasta laitaan
Tykkään
#6: 25. Toukokuu 2016, 00:05Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ihan hyvä alku, vaikka kontrollit ovat aika rasittavia tottua.

Pari juttua on musta kuitenkin 100% joykillereita.
-Kun häviää, niin pelin joutuu sammuttamaan ja käynistämään uudestaan. Itse en ainakaan keksinyt muuta tapaa restartata.
-Joko fullscreen tai 720p reso. On Full-HD-näyttö, mutta kun siihen laittaa 1080p kokoisen ikkunan, jota ei voi laittaa koko näyttöön, niin jatkuvasti tuntuu siltä, kun osa pelistä olisi ikkunan ulkopuolella.

Mut muuten onnea jatkoon!

EDIT. Ja vielä lentokone koko aikaa lentää ikkunan ulkopuolelle. Joko isompi pelimaailma, näkymätön muuri, kuolema jos lentää ulkopuolelle tai wrappaus laidasta laitaan

Pelin voi restartata R:stä.

Ja tuo näkymätön muuri voisi olla ihan hyvä, on aika rasittavaa näillä kontrolleilla yrittää ohjata lentokonetta takaisin näkyviin.
Tykkään
Spoiler



CHIPTUNEA
#7: 25. Toukokuu 2016, 01:27Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelin voi restartata R:stä.

Ja tuo näkymätön muuri voisi olla ihan hyvä, on aika rasittavaa näillä kontrolleilla yrittää ohjata lentokonetta takaisin näkyviin.

Joo, näköjään R toimii. Oli liian obvious, että tulisi mieleen :D Anyway, kuolema-screeniin voisi laittaa sen "Press R to restart" -tekstin
Tykkään
#8: 26. Toukokuu 2016, 12:00Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kiitos kommenteista Lensuman!
Joo, peli on tarkoitettu fullscreeniksi, mutta jostain syystä en tähän versioon sitä ole laittanut.
Näkymätön seinä on aika paha, koska se on näkymätön niin pelaaja törmäisi jatkuvasti, ennemminkin koitetaan lähestyä ongelmaa siten että teemme nuolen, joka ilmaisee lentokoneen korkeuden ja suunnan kun kone on poissa kentästä ja on aika X siihen että pelaaja voi palata takaisin.
Laitan kontrolleihin näkyviin R:n.

Tuossa eilen illalla pohdin miten korjaan fysiikkamoottorin ja nyt tiedän. Ohjattavuudesta tulee paljon parempi :P
Tykkään
:Lasse:
#9: 29. Toukokuu 2016, 10:12Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ihan hauska pelin alku. Pelattavaa ei ollut kyllä paljoa. Moottorikin tuntui vielä keskeneräiseltä, ainakin controlleissa on vielä säätämistä. Ase voisi ampua pienen burstin niin osuisi helpommin ja siinä voisi olla pienempi cooldown, jotta sillä voi räiskiä. Tai sitten vaan sarjatulimahdolliseksi. Tosin olisiko nämä vasta myöhempien tasojen päivityksiä? Maassa olevilla jätkillä vois olla jotain aseita, millä ne yrittävät ampua lentokoneen alas. Maanpinta voisi myös olla muutakin kuin vain tasainen suora. Voisi olla myös jonkinlainen bunkkeri, mistä voi ampua sisään vain yhdestä reiästä tai sitten pitäisi pommittaa ensin hajalle. Ohessa esimerkkikuva. Bunkkeri voisi tietysti olla myös vain kivilinna mitä näkyy taustalla, riippuen maassa-asuvien tekniikan tasosta. Graffiikassa häiritsi, että osa taustasta oli sumeaa, mutta esimerkiksi linnat olivat teräviä.

Musiikki oli ihan kiva. Lentokoneen propellin ääni olisi erittäin hyvä lisä.


Tykkään
Spoiler

#10: 30. Toukokuu 2016, 00:02Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tosiaan pelissä on tarkoitus että alkuun ase on todella huono ja se paranee päivityksillä.
Maassa olevat atsteekit tulevat heittämään keihäitä ja heille tulee pienimuotoisia rakennuksia. Käytännössä kuitenkin koitetaan tehdä itse ilmataistelun kokemuksesta hyvä ja maassa olevat keihästyypit olisi vain varmistus ettei pelaaja pyöri maassa kokoajan.
Grafiikan suhteen, hyvä huomio. Tuo terävyysero pitää korjata.

Kiitos hyvästä ja rakentavasta palautteesta!
Tykkään
:Lasse:

Sivuja: [1]
GameDev Suomi Pelinkehitys Keskeneräiset pelit
Ancient Airplanes [PC/Mobiili][Game Maker Studio]
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC