Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Pelinkehityslogit
TYÖNIMI "Ant Commander"
Sivuja: [1]

TYÖNIMI "Ant Commander"

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 22. Toukokuu 2016, 20:52Peukku ylös +1Peukku alas -0
Hei,

Aloitin uuden projektin, jota olen pyöritellyt päässä pari vuotta. Kyseessä tasopohjainen puzzlepeli, jota voisi luonnehtia Lemmingsien ja Plumberin ristytykseksi. Tasosta riippuen yksi tai useampi ketju muurahaisia lähtee konttaamaan aloituspisetistä ja pelaajaan tehtäväksi jää ohjata niitä esteiden läpi uloskäyntien luokse. Peruskauraa siis, mutta mukana on muutama oma juju.

Tämä oma juju, joka tosiaan ei tässä ekassa versiossa ole vielä implementoitu, on se, että kentillä on kohtia. jotka vaikuttavat muurahaisten ominaisuuksiin. Esimerkiksi:
-muurahainen, joka kävelee suurennuslasin alta syttyy palamaan. Tämä mahdollistaa, että hän voi kävellä hämähäkkiseittien läpi, mutta mikäli hän ei kosketa vettä tietyn määrän askelten jälkeen, hän kuolee.
-muurahainen, joka konttaa kahvilätäkön läpi, muuttuu paljon nopeammaksi. Tämä voi tulla tarpeeseen silloin, kun pitää kontata joidenkin esteiden alta, jotka liiskaavat sen, jos ei ole tarpeeksi nopea.
-muurahainen, joka konttaa viinalätäkön läpi humaltuu, mikä johtaa siihen, että hän saattaa itsekseen vaihtaa suuntaa. Tästä ei ole mitään käytännön hyötyä. Ainoastaan haittaa hankaloittamaan pelaamista.

Peli on suunniteltu niin PClle, kuin mobiilialustoille.

Linkin alta löytyy eka prototyyppi 0.1 (https://drive.google.com/open?id=0B7YTNNKLf0QFbGkxaDZ5T1E3N0E)

Mitä tässä protyypissä on, mitä ominaisuuksia löytyy, ja miten tätä kaikkea ohjataan..
-Yksi muurahaisten loputon jono, joka lähtee alavasemmalta.
-Yksi uloskäynti tason keskellä. Uloskäynnin yläpuolella on laskuri, joka näyttää, montako muurahaista on mennyt sisään.
-Klikkaamalla tyhjää ruutua vasemmalla hiiren napilla luodaan merkki, jonka yli kävelevät muurahaiset, kääntyvät suuntaansa nähden 90 astetta vasemmalle. Mikäli tuollaista merkkiä klikkaa uudestaan, muurahaiset kääntyvät sen kohdalta 90 astetta oikealle suuntaansa nähden. Nämä merkit on punaisia ja ne erottaa pyörimissuunnasta.
-Klikkaamalla  tyhjää ruutua hiiren keskinapilla luodaan merkki, joka kääntää joka toisen muurahaisen 90 astetta oikealle, ja joka toisen vasemmalle. Klikkaamallla uudestaan voidaaskipata seraava kääntyminen, jos on tarvetta, että kaksi muurahaista kääntyisi vasemmalle peräkkäin.  Nämä merkit on sinisiä ja ne erottaa pyörimissuunnasta.
-Klikkamala mekkiä hiiren oikealla napilla, ruutu muuttuu taas tyhjäksi.
-Nopeasti painamalla välilyöntiä, uloskäyntin laskuri nollaantuu. Tämä on vain debuggausta varten.
-Painamalla välilyöntiä pohjaan uusia muurahaisia ei synny, kunnes välilyönti on päästetty irti. Tämä on vain debuggausta varten.

Tunnetut budit:
-Kääntymismerkit eivät toimi kentän laidoilla.
-Kääntymis merkit, vaikka väliaikaisia ovatkin, pyörivät turhan nopeasti.

Mitä tulossa versioon 0.2:
-Hiiren kolmen napin sijaan, uusia nappuloita luodaan droptown-valikon avulla.
-Enemmän erilaisia muurahaisten ohjausta varten tarkoitettuja merkkejä
-Ehkä ensimmäiset muurahaisten ominaisuuksia muokkaavia kohtia
-Parempaa grafiikkaa.

Kommentteja ja ideoita otetaan vastaan! Ja jos haluatte, laittakaa toki videoita ja kuvankaappauksia siitä, mitä saitte aikaan tällä moottorilla!

P.S. Tässä vielä video, jossa kokeilin rakentaa mahdollismman näyttävän muuurahaisradan nykyisellä moottorilla:
1x
Tykkään

Sivuja: [1]
GameDev Suomi Pelinkehitys Pelinkehityslogit
TYÖNIMI "Ant Commander"
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC