Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

Lumiaura DEMO

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 15. Toukokuu 2016, 21:24Peukku ylös +3Peukku alas -0
Morjesta kaikille pitkästä aikaa!

Pitkään olen halunut tehdä pelin, jossa olisi semidynaaminen lumi. Sellainen, jota voisi siivota pois ja jota sataa lisää. Tänään vihdoinkin keksin pari fiksua temppua, jolla sain proof of concept-demon aikaiseksi.

Nopeasti kontrolleista:
-Lumiauraa ohjataan tankkimaisesti nuolinäppäimellä
-Mikäli välilyönti on painettuna, aura on alhaalla, eli lunta siivoutuu pois sun edestä
-Enter-napista voi vaihtaa, että sataako lunta vai ei. Jos lunta sataa, niin sitä luonnollisesti pikkuhiljaa kertyy maahan.
-Ja jos ei jaksa leikkiä auralla, niin pitämällä hiiren vasenta ja oikea nappia lunta voi piirtää maahan lisää tai pyyhkiä sitä pois. Hiiren pyörästä voi säätää "pensselin" kokoa

Peli, jota haluan tehdä, ei ole mikään "lumiauraajan arkipäivä" -simulaattori, vaan lumisota-peli, jossa on niin yksinpeli kamppanja, että verkkopeli. Grafiikatkin on tehty vartissa havainollistamista varten. Koodi on niin rumaa, että kun lähden tekee peliä, joudun kirjoittaa kaiken uusiksi Tällä ei siis ole mitään lopullisen kanssa paitsi lumella leikkiminen.

Olen kuitenkin vallan tyytyväinen tähän demoon. Ideoita saa heittää!

https://drive.google.com/open?id=0B7YTNNKLf0QFSW02bnRTMXpfYW8
Tykkään
#1: 15. Toukokuu 2016, 22:11Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ihan hauska ja hyvin toimiva demo! Miten meinaat lumisota-pelissä hyödyntää tuota maan lumisuutta? Pitääkö pelissä odotella että sataa lunta että voi tehdä lumipalloja? Ja huti menneet pallot kasaantuu kans maahan joista vihu voi tehdä uusia?
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#2: 15. Toukokuu 2016, 23:06Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ihan hauska ja hyvin toimiva demo! Miten meinaat lumisota-pelissä hyödyntää tuota maan lumisuutta? Pitääkö pelissä odotella että sataa lunta että voi tehdä lumipalloja? Ja huti menneet pallot kasaantuu kans maahan joista vihu voi tehdä uusia?

Jups, idea on juuri siinä, että tehdäkseen lumipalloja, pitää olla lunta saatavilla. Muttei siinä vielä kaikki.

Mitä muuta hauskaa lumella voi tehdä:
-Ottaa lapion käteen ja lähtee poistamaan lunta vihollisten alueelta.
-Pyörittää lumesta isoja palloja ja rakentaa niistä linnoitusta

Sit toki on jotain parametreja, jotka vaikuttaa lumen saatavuuteen. Peli sijoittuu kerrostalo-maisemiin:
-Esim. jos maan alla kulkee lämpöputki, niin niihin kohtiin ei kerry lunta lainkaan
-Kadun yli voi ajaa lumiaura, joka siivoaa kaikki lumet pois
-Voi mennä esim. leikkimökkiin, jossa on kutakuinkin turvassa, mutta siellä ei luonnollisesti saa ylimääräistä lunta.
Tykkään
#3: 15. Toukokuu 2016, 23:31Peukku ylös +0Peukku alas -0
Aika näppärä demo. Käytin tähän yllättävän paljon aikaa kun koetin saada tehtyä täydellisen ympyrän sellaisen palikan ympärille, mutta aura jäi aina johonkin sen kulmaan kiinni. Sellainen ehdotus olisi, että maassa olevaa lunta voisi jäädyttää vedellä ja pinta olisi tietenkin sitten liukkaampi siinä kohtaa. :D Lunta ei kuitenkaan sataisi jatkuvasti, jotta jää ei välttämättä peittyisi kovin nopeasti.

Tähän ei varmaan tule erikorkuisia tasoja tai mitään pinnanmuotoja (vai?), mutta tykkäisin jos isoja lumipalloja voisi tiputtaa toisten niskaan. >: D
Tykkään
Spoiler



CHIPTUNEA
#4: 16. Toukokuu 2016, 00:08Peukku ylös +0Peukku alas -0
Toi vedellä jäädyttäminen on kyllä kova idea! :D Voisi yrittää keksiä, miten sen sais tungettua tohon lisää (Y)

Joo, aikalailla yhdessä tasossa pystään, vaikka mukaan on tarkoitus laitta objekteja kolmessa korkeudessa:
1) Matalat: käytännössä kaikki lumipallot lentää niiden yli. Esim pulkka.
2) Keskikorkeat: noin 50% lumipalloista lentää niistä yli. Esim aita.
3) Korkeat. Mikään ei lennä niiden yli. Esim talot.

Mielessä kuitenkin kävi, jos tekisi sellaisia feikkejä tasoja, kuten Link to the Pastissa

P.S- Liitteenä hyvin tyydyttävä kuva, jossa on piirretty täydellinen ympyrä ^^


* VerySatysfying.JPG (48.35 kilotavua, 1264x708 - tarkasteltu 205 kertaa.)
1x
Tykkään

Sivuja: [1]
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC