Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Yleinen keskustelu
Yleinen keskustelu peliohjelmoinnista
Sivuja: 1 2 [3]

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
#30: 17. Syyskuu 2018, 09:39Peukku ylös +0Peukku alas -0
Latasin Unityn. Purettuna levyllä n. 3 Gt.
Tykkään
#31: 19. Tammikuu 2019, 08:54 (muokannut Mercedes 19. Tammikuu 2019, 13:39)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ilmainen pelinteko-ohjelma Godot 3.1 stable versio on luvattu ilmestyvän tämän kuun aikana. Se on nyt beta-vaiheessa.
Tykkään
#32: 19. Tammikuu 2019, 16:53Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ilmainen pelinteko-ohjelma Godot 3.1 stable versio on luvattu ilmestyvän tämän kuun aikana. Se on nyt beta-vaiheessa.
Kiinnostavaa, voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen! Oletko itse käyttänyt Godot Engineä? Miten tuo vertautuu esim. Unityyn tai GameMakeriin?
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#33: 19. Tammikuu 2019, 21:36Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kiinnostavaa, voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen! Oletko itse käyttänyt Godot Engineä? Miten tuo vertautuu esim. Unityyn tai GameMakeriin?

En ole käyttänyt paljoa. Siinä on mahdollisuus käyttää visual scriptiä, jolloin peli tehdään vuokaaviota muistuttavilla palikoilla. Sitten sitä voi käyttää gdscriptiä, joka muistuttaa pythonia, ja c#-kielellä, siitä en tiedä paljoa. Tällä pelinteko-ohjelmalla voi tehdä 2D ja 3D-pelejä.

Kuitenkin kyseessä on todella iso päivitys, yli 5000 bugien korjausta uutta ominaisuutta on tulossa. Samalla tavalla kuin blenderissä, päivityksiä tulee beta-versioon joka yö.

Sen verran olen kokeillut, että 3d-objektien siirto blenderistä on helppoa.
Tykkään
#34: 19. Tammikuu 2019, 22:52Peukku ylös +0Peukku alas -0
Itsekin olen yrittänyt taas myös hieman päästä Godotiin sisälle, mutta pitäisi kai lukea enemmän manuskaa tai jotain, kun en meinaa löytää kaikkia etsimiäni juttuja ja ymmärtää, miten ne nodet tarkalleen toimii tai miten niitä voi käsitellä. Jos kuitenkin jonkun uuden moottorin opettelisin haltuun, niin Godot olisi ensimmäisenä listassa. Ilmainen, löytyy Linuxillekin ja kykenee ominaisuuksiltaan kai pitkälti samaan kuin Unitykin. Ei vaan tahdo löytyä tarpeeksi aikaa syventyä paremmin.

Käsittääkseni C++:llekin oli jotain tukea Godotissa nykyään (tuon GDS:n, visual scriptin ja C#:n lisäksi).
Tykkään
#35: 20. Tammikuu 2019, 09:03Peukku ylös +0Peukku alas -0
Nykyinen Godot stable on 3.0.6, ja se löytyy Steamista. Netistä löytyy suht paljon youtube-videoita siitä.
Tykkään
#36: 27. Tammikuu 2019, 20:05Peukku ylös +0Peukku alas -0
Näyttää siltä että godot 3.1 myöhästyy ilmoitetusta. Tänään tuli beta 3, ja ensimmäinen release candidate tulee ehkä ensi viikolla.
Tykkään

Sivuja: 1 2 [3]
GameDev Suomi Pelinkehitys Yleinen keskustelu