Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Yleinen keskustelu
Yleinen keskustelu peliohjelmoinnista
Sivuja: 1 [2]

Yleinen keskustelu peliohjelmoinnista

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
#15: 11. Helmikuu 2017, 11:04Peukku ylös +0Peukku alas -0
kertamaksu joka voi olla jopa 5000 dollaria.

Voisin kuvitella että se on joku isompi studio jonka mielestä maksun pitäisi olla 5000 dollaria. Eli se varmaan tuskin tulee olemaan niin suuri (Valvehan ei ole päättänyt vielä mitään). Muutenhan tyyliin kaikki pienet (laadukkaat) indiepelit saisi etsiä uuden kanavan.

Ja lisäksi tuossa muuten sanotaan, että maksu palautetaan kehittäjälle.
1x
Tykkään
Spoiler
#16: 11. Helmikuu 2017, 11:23Peukku ylös +0Peukku alas -0
Voisin kuvitella että se on joku isompi studio jonka mielestä maksun pitäisi olla 5000 dollaria. Eli se varmaan tuskin tulee olemaan niin suuri (Valvehan ei ole päättänyt vielä mitään). Muutenhan tyyliin kaikki pienet (laadukkaat) indiepelit saisi etsiä uuden kanavan.

Ja lisäksi tuossa muuten sanotaan, että maksu palautetaan kehittäjälle.




Englannin taitoni ei olekaan kovin hyvä.
Tykkään
#17: 11. Helmikuu 2017, 13:44 (muokannut Mattie 11. Helmikuu 2017, 13:58)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Voisin kuvitella että se on joku isompi studio jonka mielestä maksun pitäisi olla 5000 dollaria. Eli se varmaan tuskin tulee olemaan niin suuri (Valvehan ei ole päättänyt vielä mitään). Muutenhan tyyliin kaikki pienet (laadukkaat) indiepelit saisi etsiä uuden kanavan.

Ja lisäksi tuossa muuten sanotaan, että maksu palautetaan kehittäjälle.

Veikkaan että Valve on laittanu tuon 5000 dollarin maksimin vaan siksi että ku ne julkaisee varsinaisen maksun suuruuden, niin se ei tunnu niin isolta palalta ottaa. Esim. jos maksu olisi suoraan hypänny 100 dollarista 1000 dollariin, niin iso osa devaajista ois valittanu muutoksesta. Nyt moni tulee ajattelemaan että 'huh, ainakaan se ei ollu 5000 dollaria'...  :|

Saa nähdä miten tämä vaikuttaa julkaistavien pelien määrään ja laatuun. Veikkaan että tämä nostaa hieman pelien julkaistavien pelien laatua. Varjopuolena on se, että jos maksu on liian korkea niin joku oikeasti hyvä peli voi jäädä julkaisematta Steamissa. Itse toivon, että tuo Steam Direct maksu jää 500-1000$ alueelle. Tällöin jos peli on oikeasti hyvä niin tuohon maksuun saa keräyttyä rahat vaikka julkaisemalla sen ensin Itch.iossa. Itse näen muutoksen positiivisena, mutta ei tämäkään varmasti täydellinen systeemi tuu olemaan.
2x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#18: 11. Helmikuu 2017, 21:25 (muokannut PanicBomber 11. Helmikuu 2017, 23:59)Peukku ylös +0Peukku alas -0
mielestäni 5000$ hinta on ihan hyvä, karsii pelit jotka ei myy. sellaiset jotka on kehittäny ison pelin (vaikka pienet indiet) saa kyllä pankista lainan tuota varten ja nettoavat sen takaisin alta aikayksikön. Olen definitely sitä mieltä että greenlight oli todella huono juttu.

ottaen kuitenkin huomioon kuinka paljon hyvä peli tekee steamissa, ni 5000$ laatuvaatimus ei ole mitään.
Tykkään
#19: 20. Helmikuu 2017, 07:34Peukku ylös +0Peukku alas -0
Lisää tekstiä Steam directistä:


http://gamemakerblog.com/2017/02/12/steam-direct-announcement/
Tykkään
#20: 20. Helmikuu 2017, 18:10 (muokannut Igno 20. Helmikuu 2017, 18:13)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hmmm en tiedä mihin täkin pitäisi laittaa, mutta TwitchGigassa streamataan GroveCompin pelejä (pääasiassa Deranged Rabbits ja To The Depths uskoisin):
https://www.twitch.tv/twitchgiga

Tulkaa katteleen :)

EDIT: Ja heitin näköjään tosi paljon väärään topaan, katoin jotenkin lahjakkaasti topicin nimeksi Yleinen keskustelu peleistä :D
Tykkään

#21: 06. Maaliskuu 2017, 07:16Peukku ylös +0Peukku alas -0
Gamejolttiin tuli viime vuonna huhtikuussa mahdollisuus laittaa pelejä myyntiin. Sinne voi vieläkin myös laittaa pelejä jakoon ilmaiseksi, tiedättekö saako niistä devaaja vieläkin 30% mainostuloista?
Tykkään
#22: 06. Marraskuu 2017, 13:09 (muokannut Mercedes 06. Marraskuu 2017, 13:15)Peukku ylös +0Peukku alas -0

Tamperelainen peliyhtiö Bon Games keräsi 1,25milj rahoituksen:

Linkki uutiseen
2x
Tykkään
#23: 10. Helmikuu 2018, 09:33Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelinteko-ohjelmisto Godot:lle tuli iso päivitys vajaa kaksi viikkoa sitten, ja se päivittyi Steamiin eilen illalla.
1x
Tykkään
#24: 15. Kesäkuu 2018, 13:25 (muokannut Mercedes 15. Kesäkuu 2018, 14:08)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Godot:lle tuli taas eilen päivitys. Godot on ilmainen open source pelinteko-ohjelmisto 2D ja 3D grafiikoille Steamissa. Blenderistä voi siirtää tietyin rajoituksin objekteja Godot:iin. Nämä rajoitukset koskevat lähinnä minun osaamiseen, olen nähnyt tutoriaalin jossa godotiin on siirretty materiaalit, luuranko, animaatio ja tekstuurit. Ainakin minulla käyttöliittymä on suurelta osin suomeksi.
Tykkään
#25: 22. Kesäkuu 2018, 06:19 (muokannut Mercedes 22. Kesäkuu 2018, 06:56)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kesäalet alkoivat eilen illalla Steamissa!


Gamemaker Studio 2 Desktop -20%
Tietyt lisäosat -10%

Aseprite -20%
Tykkään
#26: 14. Heinäkuu 2018, 06:38 (muokannut Mercedes 14. Heinäkuu 2018, 06:54)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Coppercube 6 game engine julkaistiin Steamissä eilen. Sitä pääsee kokeilemaan ilmaiseksi, rajoitettuna versiona. Tutustuin ohjelmaan sen verran, että ilmaisellakin versiolla voi tehdä pelin, ja sillä tehtyjen pelien julkaisemista ei ole millään tavalla rajoitettu. Pelin voi tehdä puhelimille tai tietokoneelle. Sillä tehdään 3d-pelejä. Scripting-kielenä toimii java-script, mutta engine ylpeilee sillä ettei koodausta tarvitse.
Tykkään
#27: 25. Heinäkuu 2018, 08:07 (muokannut Mercedes 25. Heinäkuu 2018, 12:22)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pixel Game Maker MV tuli early accessiin Steamiin eilen. Se on samalta tekijältä kuin RPGMaker-sarja.




Tykkään
#28: 09. Elokuu 2018, 06:18Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tietoa siitä mitkä ovat suosituimpia pelejä steamissa ja minkälaiset pelit ovat tehneet eniten rahaa:


Tykkään

Sivuja: 1 [2]
GameDev Suomi Pelinkehitys Yleinen keskustelu
Yleinen keskustelu peliohjelmoinnista
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC