Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Valmiit pelit
Jetpack Worm [ANDROID]
Sivuja: [1]

Jetpack Worm [ANDROID]

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 15. Helmikuu 2016, 15:26Peukku ylös +0Peukku alas -0
Sellasen pelin tein n. 6 tunnissa kun flunssasena kotona tylsyys iski.

Ladatkaa ihmeessä ja kertokaa mielipiteenne:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nuffsaidgames.jetpackworm

Tykkään
#1: 15. Helmikuu 2016, 16:31Peukku ylös +0Peukku alas -0
Sen voi myös ladata koneelle: http://gamejolt.com/games/jetpack-worm/126437#close
Tykkään
#2: 15. Helmikuu 2016, 16:48Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelattavuus ei ole mistään parhaasta päästä, matoa on hankala ohjata oudon kiihtyvyyden takia. Google Play on täynnä tällaista 6 tunnissa tehtyä tavaraa josta ei ole mihinkään. Sinulla olis taitoa varmasti tehdä kunnon pelejä joten toivoisin näkeväni jotain mihin on panostettu enemmän.

En tiedä sitten mitkä sulla on tavoitteet näiden pelien teossa ja julkaisussa, mutta en usko että näistä kukaan tykkää jos totta puhutaan.  *->
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#3: 15. Helmikuu 2016, 19:32Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelattavuus ei ole mistään parhaasta päästä, matoa on hankala ohjata oudon kiihtyvyyden takia. Google Play on täynnä tällaista 6 tunnissa tehtyä tavaraa josta ei ole mihinkään. Sinulla olis taitoa varmasti tehdä kunnon pelejä joten toivoisin näkeväni jotain mihin on panostettu enemmän.

En tiedä sitten mitkä sulla on tavoitteet näiden pelien teossa ja julkaisussa, mutta en usko että näistä kukaan tykkää jos totta puhutaan.  *->

Pelissä on tarkoituksella "outo" kiihtyyvys, jotta se olisi vaikeampi pelata.  :D

Olet kyllä totta et pitäis panostaa parempiin peleihin. Paljon ideoita löytyy, mutta ne vain sitten jotenki jäävät kun ajattelen niiden vievän niin paljon aikaa ( Minulla siis on monta peliä tekemättä, joissa on oikeasti enemmän sisältöä). Pitäisi kyllä vain tehdä niitä pelejä rakkaudella.  <3

Kiitoksia palautteesta  :)
Tykkään
#4: 15. Helmikuu 2016, 20:40Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelissä on tarkoituksella "outo" kiihtyyvys, jotta se olisi vaikeampi pelata.  :D

Olet kyllä totta et pitäis panostaa parempiin peleihin. Paljon ideoita löytyy, mutta ne vain sitten jotenki jäävät kun ajattelen niiden vievän niin paljon aikaa ( Minulla siis on monta peliä tekemättä, joissa on oikeasti enemmän sisältöä). Pitäisi kyllä vain tehdä niitä pelejä rakkaudella.  <3

Kiitoksia palautteesta  :)

Ei vaikeutta kannata hakea huonolla pelattavuudella vai mieluummin muilla tavoin. Voisit esimerkiksi tehdä erilaisia ansoja tuohon, tai hahmo voisi nopeutua pelin edetessä..

Tämä kuulosti vähän samanlaiselta selitykseltä kuin mun/veljen ekassa pelissä jossa info ruudusta löytyi tämän kaltainen teksti: "Pelissä voi ampua vain ylös päin jotta se olisi vaikeampi." Tosiasia oli se, ettei me osattu vielä tehdä ampumista joka suuntaan. ;)

Mutta anyways, niinku sanoin niin taitoa sulta selvästi löytyy ja saisit varmasti aikaan paljon parempia pelejä jos käyttäisit niihin enemmän aikaa. Ja hyvä jos otat palautetta vastaan rakentavasti ja avoimin mielin. (y)
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#5: 18. Helmikuu 2016, 01:03Peukku ylös +3Peukku alas -0
"Its not a bug, its a feature", kuvaa niin hyvin nykyaikaa; eli Toimintatapaa, josta loppujen lopuksi puuttuu kokonaan varsinainen luova/fiksu päämääräinen ajattelu.

Ihmiset kuvittelee, että googleplayn tapaiset paikat ovat julkaisupaikkoja kaikelle mahdolliselle aikaansaannokselle ja onnen onkimiselle. Ne ei ymmärrä että se on kauppapaikka. Esimerkiksi; menisitkö torille ja myisit halkoja kaulimina?

Itse haluan (ainakin tällä hetkellä) kunnioittaa googleplayta kauppapaikkana (Tosin sittenkun sosiaalituet tai kärsivällisyys alkaa madaltua, täytyy varmaan riskeillä)

Nykyään tuntuu ettei ole enää mitään häpeää, saatika kunnioitusta tai kunniaa. Häpeä on kuitenkin vahva resurssi; esimerkiksi pelifirmat dumppaa surutta huonoja pelejä keskeneräisinä, ettei maine kärsisi (Tämä taas on osin naurettavaa, koska onhan useimmissa tapauksissa useiden peliyritysten aikaisemmatkin pelit idealtaan ovat hyvinkin jonkin tyypin kopioita muista. Kuitenkaan yleensä pohjimmiltaan mitään semmoista, minkä vuoksi pitäisi omata saatika suojella jonkin sortin kunniaa) Mutta juju on siinä, että turhakkeiden karsiminen pitää yrityksen markkina-arvon realistisena. Eli toisin sanoen: firmat pitää kiinni liiketoiminnasta, mutta osaa ikäänkuin eristää siitä sopivasti myös oman elämänsä.


Oma mielipide on myös että nykymaailmassa mikä tahansa myy, kunhan sen paketoi oikein. Pelihimoisille ihmisille/lähes kaikille, eli mikä tahansa peli on tarpeeksi paras, kunhan peli on se mitä pelaa:

Angry Birds on mitä ilmeisimmin parantunut huomattavasti hittipelinä, koska se ladattiin valtaosaan kännyköihin jo valmiiksi. Itsellä kävi sellainen ilmiö, kun huomasin yhtä kännykkää ostaessani että siinä oli semmoinen rallipeli, niin sillä hetkellä kännykän muilla ominaisuuksilla ei ollut enää oikeastaan mitään väliä, kunhan peli löytyi ja hinta oli Ok. Porukka osti varmaan samasta syystä jotain lumioita koska siinä oli angrybirdsin kuva ja ne tiesi että ostamalla sen pääsee pelaamaan sitä rajattomasti.

Pelit on puhelimissa yksi tärkeimpiä ominaisuuksia. Toinen on esimerkiksi kamera, mutta monelle parempaa ajankäyttöä on pelit. Kaikki graafisuus on mielestäni "featurea", mekaniikkaan liittyvät ongelmat bugisuutta. Mattie sanoi, että "se oli valmis, koska eivät osanneet parempaakaan". Tähän liittyy se, että pelissä ei ollut markkinapaineita, niin peli voi olla millainen vaan. Ja erityisesti se on valmis, koska se täyttää omat tarpeet.

Ehkä tavoitteesi on, että saat tehtyä pelin ja julkaistua sen? Tämä on todella monen tavoite, ja olet päässyt pitkälle. Olet jo tässä vaiheessa tehnyt asioita paremmin kuin muut.

Eli vaikka peli on kuraa, niin jos sen ulkoasu toimii, niin ihmiset kokeilee sitä, ja jos eivät löydä parempaa versiota esim. pelattavuuden kannalta niin palaavat takaisin. Pong oli joskus kova hitti, mistäköhän syystä... Loppujen lopuksi menestyksen resepti on yksinkertaisesti vain tehtävä asiat paremmin kuin toisin. Paremmuutta voi hakea erilaisilla piirteillä, esimerkiksi juuri grafiikalla.

Tosin kyllähän ihmisiäkin voi verrata peleihin siinä mielessä, että ihmisilläkin on piirteitä. Pelintekijöillä taas on piirteitä, mitkä heijastuvat lopulliseen peliin. Hyvä esimerkki on esimerkiksi "ihmispiirteesi on ahneus". Jos sisällytät raaasti ahneutesi peliin, siitä tulee mitä varmimmin aikamoista shaibaa. Tai "olet ollut rikas ja laiska", sinusta on saattanut tulla kokematon, mikä näkyy peleissä huomattavan hyvin. Taas sellaisissa tapauksissa, että jos olet köyhä, olet voinut saada sivupiirteenä esimerkiksi nöyryyden, niin nöyryytesi näkyy pelissä, hyvällä tai huonolla tavalla.

Eli pelintekijä ei ole kokenut ja viisastunut, niin peli myös näyttääkin luultavasti siltä. Ihmiset keräävät piirteitä elämässään. Omia piirteitä on vaikea huomata tai tulkita; usein "bugit" mielletään "featureiksi".

Tästä syystä; pelistä saadaan nimenomaan taattua laatua silloin, kun pidetään pelipiirteet ja ihmispiirteet erillään, tai vähintään mietään niiden yhdistymisiä keskenään.



Latasin pelin (ja aloin kommentoimaan), koska huomasin että pelissä oli joku sellainen piirre, mikä sytyttää tietynlaisen innon ja mielenkiinnon. "What happens when a worm get jetpack" on aika hauska, kertoo pelin piirteistä (mikä tekstinä itsessäänkin on piirre).

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dotgears.swing&hl=fi
on tavallaan kyseinen peli, mutta asiat on tehty paremmin. Jos haluat tehdä samanlaisen pelin, täytyy pelimekaniikka olla hiottu, eli lähes sama tai parempi. Jos haluat tehdä erilaisen pelin, se täytyy erottua pelaajalle heti, tai odotukset saattaa kärsiä pahasti.

Vaikka kyllähän tätä oppisi pelaamaan, jos nitkuttaisi tarpeeksi kauan (vastaus on kuitenkin valitettavasti että en helvetissä). Jos vastaus olisi kyllä niin kuitenkin pohjalla on kysymys siitä, onko peli niin hyvä ja kiinnostava, että haluan oppia pelaamaan, opetella ja sisäistää pelin piirteitä. Vai haluanko vaihtaa Swingcopteriin, jolla on esimerkiksi tähän verrattuna jo valmiiksi vahva "sosiaalinen piirre-vahvuus" ym.

Mekaniikan kannalta hahmon pitäisi kääntyä vain kerran per kosketus eli pohjassa pitämisellä tai kosketuksen irroittamisella ei saisi olla merkitystä. Tosin hahmoa pystyi pitämään paikoillaankin painamalla, mikä oli ihan mielenkiintoinen ominaisuus(?).
3x
Tykkään
Pelit - 5/5
#6: 18. Helmikuu 2016, 18:58Peukku ylös +0Peukku alas -0
Olette kyllä molemmat oikeassa. Peli ei ole parhaasta päästä, mutta peli se silti on. Onko se kiihtyvyys niin outo? Voinhan ottaa sen pois ja silloin se on ilman kiihtyvyyttä.

Onneksi mulla on pari parempaa projektia meneillä ja niissä on hieman parempi pelattavuus ja enemmän sisältöä.
Tykkään
#7: 18. Helmikuu 2016, 19:12Peukku ylös +1Peukku alas -0
Tämä menee väähän pois aiheesta, mutta haluan huomauttaa Lumiukolle yhden seikan joka jäi häiritsemään. Sanoit että Google Playta pitäisi arvostaa ensisijaisesti kauppapaikka. Ongelma tässä on PC ja Android -alustojen ero. PC:llä löydät helposti paikan jossa hakaa projektiasi, vaikka tarkoitus ei olisikaan tienata rahaa. Androidilla tosin tällaista alustaa ei käytännössä ole kuin Play, joten mielestäni on (ikävää mutta) oikeutettua julkaista harjoitusprojujakin Playssa.
Reilua kilpailua tämä haittaa huomattavasti, mutta suurin ongelma on systemaattisesti masinoidut massapelit.
1x
Tykkään
:Lasse:
#8: 20. Helmikuu 2016, 01:11 (muokannut Jater 20. Helmikuu 2016, 09:03)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Mod edit: Riuku siirsi viestin yleishtreadiin kun meni vähän aiheen ohi, eli ei tarvitse postata uudestaan: https://www.gamemaker.fi/keskustelu/index.php?topic=1960.msg58543#msg58543 -Jater

Spoiler
Itse ajattelisin, että pclläkin vallitsee esimerkiksi steam, jossa on tuo Greenlight. Sielläkin näkee vaikka minkälaista tavaraa, mutta steam on nimenomaan peleihin keskittyvä, toisin kuin google. Google paisuttaa koko ajan, mutta steam näyttäisi yrittävän pysyä "laadukkaana" ja keskittyneenä. (-> https://fi.wikipedia.org/wiki/Steam tai englanninkielinen)


Kun julkaisee harjoitusprojektin googlessa tai muualla kauppapaikalla, niin onko sen edes tarkoitus ollut olla harjoitusprojekti? Kuka haluaa pelata jotain harjoitusmateriaalia? Se on, talousmaailmassa, asiakkaiden epäkunnioitusta julkaista jotain keskeneräistä päämäärätöntä. Eritysesti vielä sen seassa, missä ovat muut paljolla työllä ja vaivalla tehdyt. Se taas, että mikä on hyvä ja huono, on tekijän päätettävissä; rakennetaan kuitenkin yhteistä kauppapaikkaa, eli jokainen voisi ajatella enemmän mitä oikeastaan tekee. Erityisesti silloin, kun on tekemässä jotain pysyvää. Joitakin saattaa kiinnostaa, mutta asiakkaita ei sinänsä kiinnosta että mitä tekee hyvän pelin eteen, tai että pelin "päämäärä" on ollut harjoitus.

Tai siis että miten paljon pelintekijä voi oikeastaan vaikuttaa omaan peliin: vastaus on, aivan kaikkeen. Moni ei tajua tätä näkökulmaa: Esimerkiksi itse en näe edes pientä osaa kaikista julkaisumahdollisuuksista, mutta en ainakaan pois lue sitä mahdollisuutta, että niitä olisi todella paljon ja moni asia varmaan toimisi paremmin toisella tapaa. Tai sitten ihmiset tajuavat, mutta tekevät jotenkin vaistomaisesti toisin. Kuitenkin, itse näen että on myös lopulta pelintekijäyhteisön valinta, mitä reittiä lähtee pelaajille saatika itselleen näyttämään.


Eli mobiilissa kuten Playssa ei ole tuota varsinaista "steamgreenlight-karsintaa". Kauppapaikat on aina joidenkin hallussa sillä tavalla, että ulkopuolinen lopulta karsii ja sensuroi. Konsoleiden kauppapaikkojenkin (xboxkauppa, playstation store) tekeminen/strategia tuo huomattavasti paremman tuloksen liikevaihdon kannalta; nykyään tavoitellaankin paljon erilaisia "semi-monopoliasemia", eli toisinsanoen ei pyritä hallitsemaan kaikkea, mutta se mitä hallitaan pyritään hallitsemaan parhaiten, mikä on hyvin tutun kuuloista mutta sanottava nyt kuitenkin. Googlella ja muissa paikoissa on palkattu tämäntapaisia hyvin ajattelevia ihmisiä, ja nämä kykenee puskea yritystä menestystä kohti. Vastapainona, kun eivät ole töissä, nauttivat miljoonistaan ja elämä hymyilee. Pelit on nykyään jo niin vahvasti omaa bisnesmaailmaa; laskentaa, arviointia ja sen sellaista, että siksi vähän toivoisin ja uskoisin, että

Unity tai vastaava "from players to players" joskus tulevaiseuudessa perustaa oman kuluttajille MUTTA myös tekijöille suunnatun bisnesedullisen ja toimivan kauppapaikan. Tämäkin toteutus taas on ihan pelintekijöiden määrättävissä, ja moni on sellaisia jo yrittänytkin. Mielestäni hyvänä esimerkkinä pelinä on esimerkiksi minecraft, joka piti omat nettisivut eikä mennyt esim. steamiin. Minecraft on monella muullakin tapaa malliesimerkki mm. superhitin synnystä.

Playt ja appstoret siis nappaavat sen 30% sovelluksesta kuin pelistä, ja muilla paikoillakin on aina omat sääntönsä. Onko se vähän liikaa? Jos ajattelee ihan puhtaasti, niin mitään peliä ei edes olisi ilman pelintekijää. Kauppapaikat taas kerää kuluttajat yhteen paikkaan. Kyse on siis vain pelintekijöitä, kuluttajia ja rahaa/mainosrahaa pyörittelevistä hankkeista tai yrityksistä. Pelintekijä sitten maksaa siitä, että saa käyttäjiä pelilleen.  ELI: maksaa lopulta siitä, että saisi mahdollisimman nopeasti rahansa? Kyllä hyvä tuote aina paikkansa löytää, kunhan vaan jaksaa odottaa: Niin kauan kuin uskoo omiin tekeleisiinsä, niillä on potentiaalia ja kysyntää. Ihmiselämä on usein niin lyhyt suhteessa tuotteen elikaareen. Nopeuttakseen prosessia pitäisikin löytää kuluttajat mahdollisimman nopeasti: Tässä asiassa kuitenkaan pitäisi taas heittäytyä liian maalliseksi, vaan pitäisi ainakin pysyä jonkin verran kylmäpäisenä.

Youtubessa on alettu maksaa videoiden tekemisestä. Muistan vielä ajan kun nykyistä mainosbisnestä ei ollut. Ihmiset/asiakkaat tottuu liikaa nykyiseen malleihin; vaikkei siinä haittaakaan ole, jos tulee itsekin elantonsa joskus mainosten avulla tekemään. Bisnesmielessä on kuitenkin parasta aina pysyä siellä missä kansa liikkuu, koska siellä liikkuu myös raha ja muut hyödykkeet. Jos olisikin vain keino, millä ihmisille saadaan tieto vielä nopeammin. Jollakin sirulla, joka kulkee aina mukana...?

Suhteessa pieniin, suuret yritykset kasvavat suhteettoman nopeasti, koska ne ovat käynnistäneet lumipalloefektin - lisäksi ne ylläpitävät sitä vyörymistä, eli käyttävät markkinointiin rahamassoja. Kukaan ei yritä pysäyttää, koska tavallaan homma helpottaa ja miellyttää kaikkia jo aivan tarpeeksi. Nykyään tuntuu että puuttuu se pyrkiminen kasvamaan siitä tilanteesta vielä eteenpäin. Ja jos todella haluaa luoda kunnollista bisnestä, pitäisi jättää mahdollisimman monet ns. välikädet pois mutta sitten pitäisi tehdä järkyttävästi niidenkin edestä. Tällätavoin kuitenkin pelille asettuisi oma henkilökohtainen monopoliasema.


Jotkut vanhat konkarit sanoo, että on ihmeellistä ettei tarvitse matkustaa ympäri maapalloa esittelemässä omaa tuotetta/peliä, hypettää sitä ja ties mitä. Mitä tämä on? Takoittaako siis että onko tehty työtä eli pelejä hengissä pysymisen vuoksi, vai siksi että tekemällä niitä voi rikastua, samalla tavalla kuin vaikka pörssissä? Hehkutettiinko silloin, että pelit tulee menestymään tulevaisuudessa minä hetkenä hyvänsä? Tajuttiinko silloin, että tulevaisuudessa pelit on samalla tasolla kuin mikä tahansa muu "taideala", tai vielä siitä eteenpäin peliala voi olla kuin pörssiä mutta jokaisella on oma kynä piirtää viivoja ja mitä paremmin viivat paperiinsa piirtää, sitä paremmin markkinaviiva keskittyy. Eli sellainen joka varsinaisesti ihmettelee, ei varsinaisesti elä tai tajua nykyhetkeä.

Eli pelissä vallitsee säännöt, ei pelin tekemisessä. Tosin sitten kun on todettu joku vaihtoehto hyvin toimivaksi, niin onhan sitä järkevintä hyödyntää. Mutta sitten tulee vastaan eettinen kysymys; että onko se lopulta kaikkein järkevin: kun tästä syystä, kun ihmiset eivät tee asioita eri tavoilla, on vain yksi suunta, mihin kaikki yrittää rynnistää. Tässä kilpailussa vain parhaat pärjäävät ja loput jää taakse ruikuttamaan = nykyinen yhteiskunta.

Gameboy oli joskus ihan omaa luokkaansa, samoin kuin tamacothit: Oma näyttöpääte, omat säännöt, oma hinta, ei varsinaisia välikäsiä; kyseessä oli varsinainen fyysinen tuote: mistä voi päätellä sitäkin että ihmiset haluavat toisinaan omistaa jotain tietyllä tapaa ylimääräistä konkreettista, mitä toisillakin on. Mutta erityisesti sillä on myös vahvaa uudelleenkäyttöarvoa ja kustomointia (Ehkä voisi ajatella että amibot on nykyajan gameboyt?) Mutta sitten taas kun yritettiin samaa gameboy-juttua DSsällä ym. niin mobiililaitteet vei lopulta voiton, oliko kyse ajoituksesta vai ihan jostain muusta?

Lisäksi on nykyään niin paljon ilmaista muutakin viihdettä, kuten musiikkia ja videoita. Pelit ovat sitoutuneet yhtä niiden kanssa. Samanlaiseen toimintamalliinkin on päädytty; julkaisija vie ja taiteilija vikisee.  En sano että diilit ovat huonoja, mutta sanon että ne ei ole tarpeeksi hyviä. Ihminen ajattelee että "nyt on tarpeeksi hyvä", muttei raha tai bisnes/yritys sitä koskaan tee (eihän niillä ole edes omia aivoja)

Taloustaitoa on se parhaimmillaan, että tietää mitä rahan kanssa tekee. Vastapainona rahan tienaamisella on "rahan säännöt": omasta näkökulmasta pääsääntönä voisi sanoa että raha menee rahan luokse. Kuinka moni haluaisi nähdä hirveästi vaivaa, kun vieressä on mahdollisuus hyödyntää suhteellisen kohtuullista diiliä?

Semmoisia törkyyksiäkin löytyy, mm. hyvällä omatunnolla jokainen löytää useita sellaisia pelejä (tai mitä tahansa) joita pelatessa tai käyttäessä ajattelee että hyi vittu nyt taas. Flappy birdsissa näkyi jo se kaikki ahneus. Sellainen vaan on tosielämää, ja se tuleekin olemaan aina. Sekin, että paljolla työllä ja vaivalla on huomattava vaikutus parempaan onnistumiseen; se tekee maailmasta maailman, sellaisen tyydyttävän realistisen eikä utopisen.

Itse olisin halunnut tehdä paremman Flabby bird-kloonin: "Kun toinen ovi sulkeutui, niin toinen avautui": Esimerkiksi minun pelissä ihmiselle ei tulisi välttämättä heti tarvetta lähettää tappouhkauksia tai muuta solvaavaa.



En ole tutkinut millaisia hypetys/julkaisupaikkoja on olemassa. Yksi supertoimiva voisi olla että tekee gameplay-videon pelistään (suoraan youtubeen, tai sitten voi askarrella omat nettisivut, jossa video näkyy) Youtubessa liikkuu päivittäin saatika minuuteissa niin paljon porukkaa, että jos "peli tai tekijä nykäisee", se nykäisee todella kovaa. Siis, viime havaintojen mukaan joku adelen hello on kerännyt miljardi katsojaa alle kolmessa kuukaudessa. Tuttu ja luotettava tekijä kerää automaattisesti huomiota julkaisuissa.

Tietysti pelillä pitää olla tageja ja omintakeisia yhdenkuvan-periaatteella toimivia (esim. videon pikkukuvaa varten) piirteitä (tai kuten lets playt, mitä sony muuten taisi yrittää joskus trademarkata) yms, että pelaaja löytää oikeanlaisia pelejä. Tosin tämän ongelma on se että jos homma toimii, niin pian on ihan järkyttävä määrä "letsplaynew-"-sälää. Tällä siihen ongelmaan, mikä vallitsee esimerkiksi playssa.

Mietin sitä että olisiko fiksua että greenlightin tapaan pelaajilla olisi oikeus karsia pelejä kauppapaikoissa? Googlelle tietysti on aina enempi parempi ja "pelaajillekin" on kaiketi ihan saman tekevää. Siispä: mitä väliä oikeastaan. Me voimme määrätä, millaisia pelejä on olemassa: Tekijät tekevät mitä tekevät, pelaajat päättää mitä pelaavat. Raha valaisee tietä. Paska haisee lopulta, vaikka sitä olisi kuinka koristeltu. Ihmiset vikisevät, kun eivät tiedä paremmasta saatika huonommasta. Tulevaisuudessa näkyy se, mitä on tehnyt menneisyydessä. Pitäisi oppia aistimaan. Vaikeaa oppia, kun maailma kuormittaa aistejamme aivan liikaa. Takaumat tulee aina, sillä asiat tuppaa pysymään tasapainossa. Ja paskamaisuus pääsee pian taas haisemaan. Pyramidit lässähtää ja huippu on maassa aina viimeisenä.
Tykkään
Pelit - 5/5

Sivuja: [1]
GameDev Suomi Pelinkehitys Valmiit pelit
Jetpack Worm [ANDROID]
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC