Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

HMTG HD

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 19. Tammikuu 2016, 00:48Peukku ylös +0Peukku alas -0
El Ninja tekee jotain oikeasti
Kun minulla on loppuunpalanut fiilis enkä kykene keskittymään mihinkään oleelliseen, teen tätä pientä projektiani.

HMTG HD on yksinkertaisilla skaalautuvilla grafiikoilla toteutettu wave-pohjainen bullethell.

Pelin ajatus lähti kun olin Miccon luona lappeen Rannassa käymässä ja näytin hänelle vanhaa projektiani Herra Mies the Gamea. Projektia esitellessäni hoksasin että nykyiset taitoni riittävät korjaamaan kaikki aikaisemman pelin esteet olla hyvä peli:
1. osaan tehdä nykyään grafiikkaa
2. ymmärrän matiikan tarkoituksen bullet helliä toteuttaessa
3. ymmärrän että kaikkea huumoria ei kaikki ymmärrä
4. ymmärrän olla tekemättä itse musiikkeja

Näinollen lähti kova suunnittelutyö käyntiin. Kirjaan tähän pääajatuksia, jotka toteutan peliin. Ensinnäkin viholliset tulevat aalloissa (wave) ja aallon läpäistyään saa kokemuspisteitä ja pääsee seuraavalle aallolle. Kuollessa päätyy päävalikkoon ja joutuu aloittamaan uuden pelin, mutta kokemuspisteet sekä ominaisuudet säilyvät. Voit myös aloittaessa valita mistä, jo aikaisemmin läpäistystä, aallosta aloitat. Kokemuspisteitä keräämällä saa leveleitä, joita voi käyttää skilltreen täyttämiseen. 1 uusi skill/leveli. Osa skilleistä mahdollistaa ampumisen, jolla saa vielä lisää kokemuspisteitä tappamalla vihollisia. Vihollisia on monenlaisia ja niitä tulee erilaisissa muodostelmissa, mikä mahdollistaa vaihtelun ja erilaiset toimintastrategiat. Käytännössä pääpointti on väistellä vihollisia sekä niiden ampumia luoteja.

Käytän tätä kehityslogia projektista tiedottamiseen.

Kuvia ei ole, sillä tällä hetkellä olen käyttänyt kohta kaksi viikkoa menun hiomiseen (on muuten smooth) mutta eihän tietenkään miniläppärini osaa ottaa kuvankaapauksiin mukaan kuvaa (ottaa tyhjän kuvan). Muuten laittaisin pelin logon tähän, mutta se pitäisi ottaa kuvankaappauksella, sillä se on koodilla piirretty.
Tykkään
:Lasse:
#1: 19. Tammikuu 2016, 07:30Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tämähän kuulostaa lupaavalta. Olisi tosiaan kiva nähdä jotain kuvaa pelistä. Millainen hahmo peliin tulee? (:
Tykkään
Spoiler

twitter
#2: 23. Tammikuu 2016, 16:38Peukku ylös +1Peukku alas -0
Tämähän kuulostaa lupaavalta. Olisi tosiaan kiva nähdä jotain kuvaa pelistä. Millainen hahmo peliin tulee? (:
Hahmo on musta tikku-ukko. Miksi? Sillä haluan vaihtelua. Mitä jos tikku-ukko tehdään hyvin ja smootiksi?

Kuvaa pelin menusta (jonka olen monta kertaa aloittanut alusta). Kuvassa hiirenä toimii päähenkilö.
1x
Tykkään
:Lasse:

Sivuja: [1]