Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1] 2 3 ... 6

Sweet Dreams

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 16. Joulukuu 2015, 13:23 (muokannut REllU 01. Heinäkuu 2016, 10:07)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Sweet Dreams (WIP nimike) on minipeli, jota teen lähinnä pienenä sivuprojektina.
Pelin ideaa on mietitty pitkään, mutta hyvin epäaktiivisesti, ja nyt ajattelin lähteä tätä viimein toteuttamaan.







Pelissä seurataan nimettömän henkilön tarinaa unimaailmasta käsin. Pelin alussa pelaajalle kerrotaankin, että kyseessä on uni.
Sweet-Dreams tulee olemaan melko surullinen, ja vähän kauhuakin käsittävä peli, jonka ideana on selvittää miksi päähahmo on tuolla unimaailman sisällä. Pelissä myös tullaan käyttämään paljon "kaikki ei ole sitä miltä näyttää" ideaa, sillä unimaailman vuoksi minulla on miltei vapaat kädet tehdä mitä vain outouksia.

Pahoittelut että viesti on hieman epäselkeä. En pysty kertomaan pelin tarinasta tässävaiheessa vielä paljoa, sillä en halua spoilata kaikkea  :xmas:

Pelimekaniikka on melko simppeli. Mitään vihollisia tms vastaan ei kykene taistelemaan, mutta voit muuttaa pelin kulkua "tahdon voimalla"
Unessahan, jos tajuat, että olet unessa, kykenet muuttamaan tahdon voimalla sitä mitä siellä tapahtuu. Sama homma toimii siis pelissäkin. Kykenet mm. muuttamaan "pahan" unen "hyväksi" jos se on tarpeen (ja jos tahdon voimaa on tarpeeksi) jne muuta kivaa.
Tarkoitus olisi myös tehdä monta erilaista lopputulosta peliin, sekä paljon erilaisia vaihtoehtoja, ja vaihtoehtoisia reittejä.

Tjoo. Sekavaa viestiä voin syyttää myös tämänhetkisestä olotilasta.
Eikai siinä muuta nyt.
1x
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#1: 16. Joulukuu 2015, 14:38Peukku ylös +0Peukku alas -0
Unimaailma kuulostaa mainiolta. (Hyvä että tulee käyttöön tähän ;) ) Minkä tyyppinen pelimekaniikka on peliin tulossa? Kuinka laaja pelistä on tulossa?
Tykkään
:Lasse:
#2: 16. Joulukuu 2015, 18:56Peukku ylös +0Peukku alas -0
Unimaailma kuulostaa mainiolta. (Hyvä että tulee käyttöön tähän ;) ) Minkä tyyppinen pelimekaniikka on peliin tulossa? Kuinka laaja pelistä on tulossa?

Pelistä on tulossa n. tunnin mittainen. Peli on mahdollista melkeinpä "juosta" läpi jopa vartissa, mutta silloin pelin idea, eikä tarina tule pelaajalle aukenemaan juuri ollenkaan.
Pelin on tarkoitus siis olla suhteellisen lyhyt, mutta, jos ihan kaikesta haluaa ottaa selvää, ja tutkia kaikki mahdolliset paikat ja juonenkäänteet, niin siinä saattaa vierähtää pitkäkin tovi. Ideana on myös, että peli on sentakia suhteellisen lyhyt, jotta pelaaja jaksaa yrittää vielä uudelleenkin. Kuten sanottu, tulee pelissä olemaan paljon erilaisia loppuratkaisuja, ja jokainen pelikerta tulee olemaan hieman erilainen. Ensimmäisellä läpipeluulla saattaa tarina jäädäkkin hyvin aukkoiseksi.
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#3: 16. Joulukuu 2015, 20:49Peukku ylös +0Peukku alas -0
Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta; tosin vielä vaikea sanoa mitään koska näyttäisi pelin olevan aika alkuvaiheilla. :roll:
Toivottavasti tarina on omalaatuinen ja silleen kiehtova, jotta haluaa tietää enemmän ja enemmän.
Tykkään
Spoiler
#4: 16. Joulukuu 2015, 21:32Peukku ylös +0Peukku alas -0
Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta; tosin vielä vaikea sanoa mitään koska näyttäisi pelin olevan aika alkuvaiheilla. :roll:
Toivottavasti tarina on omalaatuinen ja silleen kiehtova, jotta haluaa tietää enemmän ja enemmän.


Kovasti yritetään saada omalaatuista, ja mielenkiintoista tarinaa :) Juurikin tuon pelattavuuden takia, että pelaajalla on mielenkiintoista mennä läpi muutamaankin otteeseen.
Tulen varmasti päivittelemään aihetta ainakun on uutta infoa. Sain tähän myös yhden kaverini mukaan, joka tulee tekemään grafiikan, sekä musiikin peliin. Joten  (y)
1x
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#5: 16. Joulukuu 2015, 22:57Peukku ylös +1Peukku alas -0
Vähän uutta, päivitettyä kuvaa. Saatiin minun piirtämä, hirvityksen näköinen olio vaihdettua :D

3x
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#6: 17. Joulukuu 2015, 22:31Peukku ylös +2Peukku alas -0

"If this is just a dream, why does it feel so real..?"

Kyllä tää tästä etenee.
Tänään meni kokopäivä siihen, että taistelin ZKW:n kanssa. Ei toiminut enää Windows, Mac, eikä Android versiot. GM päivittyi, ja teki taikansa.
Nyt kuitenkin viimeiset pari tuntia väsätty Sweet Dreamsia eteenpäin.

Jotenkin kyllä kiva päästä vähän tekemään muitakin projekteja vaihteeksi  8-)

EDIT: Oho. Kuva menikin oikein suttuiseksi. Liitetiedostona parempi foto

* moo.PNG (13.8 kilotavua, 912x393 - tarkasteltu 189 kertaa.)
3x
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#7: 19. Joulukuu 2015, 00:27Peukku ylös +0Peukku alas -0
Toivottavasti ketään ei haittaa päivittäinen postailu :D
Tämähän on mielestäni ainakin ihan mukavaa hommaa pitkästä aikaa.


Tänään tuli tehtyä vähän text-box testailuja. Teksti jää vielä liian alas näkyviin välillä, mutta tämän korjaan huomenissa.
Tänään en oikeastaan muuta saanutkaan tehtyä. Paitsi että sainpas. Tein valoefekteistä vielä smoothimmat, ettei ole niin töksähtäviä.

Projekti etenee siis erittäin hitaasti, mutta tämä onkin lähinnä pikku sivuprojektina. Mieli tekisi kyllä tehdä vaikka kokoajan, mutta ei ole oikein mahdollisuutta.
Tänään oli muutenkin taas vähän tukanlähtöaikaa, kun GM kusi Androidin IAP:it täydellisesti, ja ne piti fixata. Oh well.
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#8: 19. Joulukuu 2015, 14:20Peukku ylös +0Peukku alas -0
Toivottavasti tukkasi kasvaa taas takaisin, jos IAPit saat toimimaan :P

Projekti näyttää mielekiintoiselta. Grafiikan suhteen fiilis alkaa olla kunnossa, sitten myös äänimaailma kuntoon vielä. Pimeään huoneeseen pelaamaan luurit korvilla *-> Itse pelattavuuskin on vielä vähän pimennossa mutta jään seuraamaan rojektin kehittymistä.
Tykkään
Spoiler




#9: 22. Joulukuu 2015, 15:18Peukku ylös +0Peukku alas -0
Toivottavasti tukkasi kasvaa taas takaisin, jos IAPit saat toimimaan :P

Projekti näyttää mielekiintoiselta. Grafiikan suhteen fiilis alkaa olla kunnossa, sitten myös äänimaailma kuntoon vielä. Pimeään huoneeseen pelaamaan luurit korvilla *-> Itse pelattavuuskin on vielä vähän pimennossa mutta jään seuraamaan rojektin kehittymistä.

Oon vähän slowpoke nyt, mutta ollut tässä vähän kiireitä :D

eniveis. Graafinen ideahan on todella selkeä jo, että mitä lähdetään tekemään. Grafiikkaa ei kuitenkaan ole vielä juurikaan, mutta se nyt ei tässävaiheessa ole vielä suurehko ongelma.
Äänimaailma tulee olemaan myös iso osa tätä peliä. Musiikilla, ja äänillä tullaan kertomaan/antamaan pelaajalle vinkkiä, että missä ollaan menossa. Pitäisikö juosta, vai olla hiirenhiljaa pimeässä?
Kauhua tosiaan on tulossa, mutta luulen että se kauhu elementti jää hieman toisarvoiseksi, ja pelistä on tulossa.. No, ihmiset varmasti muistavat pelin nimeltä "kaipuu" ?

Projekti jatkuu tässä sivulla kokoajan, aina kun kerkenen sitä eteenpäin tekemään :)
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#10: 23. Joulukuu 2015, 14:26Peukku ylös +0Peukku alas -0


Tuli hiottua vähän tuota text-bos viritelmää lisää. Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa.. Nyt joulun ehkä vähän hiljaisempaa, kun ollaan porukoilla, eikä mulla tietysti ole kuin sekundaläppäri täällä mukana. Mutta kyllä se tästä, pikkuhiljaa. :xmas:
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#11: 02. Tammikuu 2016, 13:05Peukku ylös +1Peukku alas -0
Tässä on nyt vierähtänyt tovi siitä, kun koneen ääreen viimeksi eksyin (joulukiireitä lähinnä ollut niin hemmetisti..)
Mutta keksin jälleen uuden tavan optimoida noita pelin valoja (valaistus kun tulee kuitenkin olemaan erittäinkin suuri osa pelin sydäntä) niin lopputulos oli hämmentävän mahtava:

Ennen maagista kosketustani Sweet Dreams:in testikenttä (sisältää päälle 10 valoa, ja roomin koko on suhteellisen suuri) peli pyöri FPS lukemin:
43-57

Jälkeen maagisen kosketukseni, tuo sama testikenttä pyöri FPS lukemin:
120-250

Tässä pitää myös ottaa huomioon, että olen tässä testauksessa käyttänyt Acerin Aspire V läppäriä (hintaluokka on n. 400€) ja tämä hirmuinen tehomonsteri pitää sisällään kaikkein energiapiheimmän Intelin i3:sen, jota on tehty. Akku tässä kestääkin helposti 7-9 tuntia, käytössäkin, mutta tuo prosessori on siis käytännössä nykystandardien mukaan erittäin tehoton.
Eli olen siis erittäin tyytyväinen tulokseen :) Kaiken tämän lisäksi minulla on vieläkin monta toteutuskelpoista ideaa pelin optimoimiseen.

Nyt ei siis ole mitään screenshotteja tarjolla, kunhan päätin vähän päivitellä, että projekti on elossa :)

PS. Edellisessä viestissäni tuo "cut-scene" efekti pomppii ärsyttävästi joka lainin välissä. Tämä on jo korjattu n. vartti tuon postaamisen jälkeen.
1x
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#12: 08. Tammikuu 2016, 16:10Peukku ylös +0Peukku alas -0
Nyt kun oon taas päässyt kotiutumaan, niin sain taas vähän tehtyä Sweet Dreamsia eteenpäin :)

"..it was so weird.. It felt like someone was following me.."

* well_shit.PNG (20.21 kilotavua, 809x301 - tarkasteltu 175 kertaa.)
Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#13: 08. Tammikuu 2016, 22:38Peukku ylös +0Peukku alas -0
Juuh, elikkäs tälläsen videon pätkän aattelin vääntää. Näkyy varmaan vähän paremmin minkälainen peli on kyseessä :)

Tykkään
Lainaus käyttäjältä: ElNinja -2015
Ei normaalit ihmiset yritä paeta.
http://www.facebook.com/stillrunninggame
http://www.stillrunning.fi
#14: 08. Tammikuu 2016, 22:45Peukku ylös +0Peukku alas -0
Huu, mikä tunnelma :D
Ainoa mikä häiritsi tuossa oli se, että puhekuplan se viiva meni hahmon pään ohi.
Tykkään
Spoiler

Sivuja: [1] 2 3 ... 6
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC