Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Pelinkehityslogit
JontunJaMordenUltraAwesomeSuperPeli
Sivuja: [1] 2

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 12. Marraskuu 2015, 22:58 (muokannut Micco 12. Marraskuu 2015, 23:03)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hellurei jokaiselle tätä logia lukevalle.

Noin 11.6.2015 aloimme Jontun kanssa suunnitella ja toteuttaa peliä. 2D-rpg elementeillä höystettyä tasohyppelypeliä.

Olemme onnistuneesti pitäneet projektimme salassa, mutta päätimme, että viimein on aika nostaa se päivänvaloon. Tässä vaiheessa annamme teille alkuperäiset tekstitiedostot, ilman minkäänlaisia lisäsuunnitteluja, mutta lähiaikoina tulette kuulemaan lisää.

Tarinaidea.docx:

Tarina:

Peter Mayfield elää 1980-luvulla ja on täydellisen kyllästynyt elämäänsä. Kaikkia meluavia koneita ja saastuttavia tehtaita kaikkialla. Maailma alkaa olla pielessä.
   Peter kävelee eräänä iltana järvellä ja mietiskelee, että mikäli saisi mahdollisuuden, hän estäisi maailman kehittymisen. Samaan aikaan kuin tönäisystä hän tömähtää eteenpäin ja tipahtaa järveen. Peter vajoaa veden alle ja viimeisenä hän näkee vain tumman mieshahmon järven rannalla.
   Peter valmistautuu kuolemaan, hän ei pääse uimaan ylöspäin, vedenpohja ikäänkuin vetää häntä puoleensa. Peter alkaa pyöriä vedessä ja menettää tajuntansa.
   Peter herää oudosta paikasta, heti alkuun hän kuulee outojen petojen ääniä. Samassa tummaan huppuun pukeutunut mies ilmestyy hänen eteensä.
DIALOGI:
Mies:
Peter, tervetuloa the land of difference:n ihmeelliseen maailmaan.
Peter:
Kuka sinä olet, ja mitä helvettiä minä teen täällä.
Mies:
*Naurahtaa* Nimeni on Mystico, ja sinä olet täällä minun tahdostani, tai oikeammin omasta tahdostasi
Peter:
??!!??
Mies:
*nauraa lisää* Tiedätkös, minä olen eräänlainen velho ja minä sain sinut tähän maailmaan avaamalla järveen portaalin
Peter:
?!?.. Mutta… Miksi
Mies:
Sinun ajatuksesi ovat hyvin samankaltaisia omieni kanssa, nykymaailma on menossa ihan väärään suuntaan. Halusin auttaa sinua muuttamaan maailman kulun.
Peter:
*alkaa innostua* Selvä, mutta miten tämä maailma liittyy siihen
Mies:
Hahah, paikan nimi ei ole sattumalta the land of difference. Täällä asuu mahtavia voimia omaavia olioita. Heidän avullaan voimme muuttaa nykymaailmaa oikeampaan suuntaan.
Peter:
No nyt alkaa kuulostaa oikealta, viehän minut näiden “olioiden” luo
Mies:
Ei niin nopeasti, aluksi sinun pitää kerätä tarpeeksi kunniaa ja luottamusta.
Peter:
Mihin muuten tarvitset minua? Ja miten kerään kunniaa ja luottamusta?
Mies:
Minä olen jo liian vanha ja heikko, en pysty itse seikkailemaan läpi The land of differencen vaaroista. Sinulla on vahva motivaatio ja luotan sinuun täydellisesti. Autan sinua tietenkin parhaani mukaan seikkailussasi.
Peter:
Aaa, entäpä se kunnia?
Mies:
Hyvä, juuri kaipaamaamme intoa. Laaksossa on useita olioita, joita auttamalla keräät kunniaa ja luottamusta. Mutta muista täältä löytyy myös pahoja olioita, jotka lisäävät kunniaasi kyllä heidän keskuudessaan, mutta ei niiden, jotka ovat kykeneviä muuttamaan maailman…

Ranskalaisia viivoja:

- Pelin pääidea on siis kerätä tehtävillä ja vastaavilla tarpeeksi kunnia- ja luottamuspisteitä.
•   Maailmassa on mahdollisuus taistella kaikkia vastaan, mutta mikäli erehdyt tappamaan hyviä olioita, niin väärä kunniasi nousee.
•   Oikeita tehtäviä tekemällä pääset pelin läpi “oikein” eli pelastat maailman, mutta mikäli valitset täysin eri polun, eli teet vain pahoja tehtäviä, niin saatat läpäistä pelin “väärin” eli muutat itsekin maailmaan pahaksi olioksi.
•   Pelasi pelin läpi mitenvain, niin jokatapauksessa joutuu tekemään hieman molempia tehtäviä, sillä pahoista tehtävistä voi saada palkintona esineitä tai taitoja, joita tarvitsee hyvän lopun saavuttamiseen. Sama pätee toisinpäin
•   Mystico on ikäänkuin “help” eli hän heittelee vinkkejä, ja opettaa controllit jne.

Loppuun vielä kuvaa, että mitä tähän asti olemme saaneet aikaan:

Spoiler
Juuh elikkäs ei -Micco

Eli tosissaan, projektiin ei ole koskettu sitten yllämainitun aloituspäivän ja tänään kaivoimme sen haudasta ja aloittelimme puhtaalta pöydältä vanhan idean päälle. Huomenissa jompikumpi meistä pelinkehittäjistä kirjottaa hieman järkevämpää tekstiä tähän aiheeseen, jossa hieman avataan ideaa. Siltä varalta, että huominen kirjoittaja tulen olemaan minä, pyytäisin yhtä kommentia tähän välttääkseni viestin lisäyksen.
Tykkään
NInjan matkimista

Spoiler

:carrot2:
#1: 12. Marraskuu 2015, 23:06Peukku ylös +0Peukku alas -0
Lainaus
Siltä varalta, että huominen kirjoittaja tulen olemaan minä, pyytäisin yhtä kommentia tähän välttääkseni viestin lisäyksen.
Noh, tässäpä kommenttia :P

Onnea projektille, jos tämä nyt vakavamielinen on. Tarkempia tietoja odotellessa siis. Yhteisen hyvän vuoksi "screenshot" piti kuitenkin arkistoida Ö-mappiin.
Tykkään
Spoiler

#2: 12. Marraskuu 2015, 23:11Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kiitän onnentoivotuksista. Kyeessä on erittäin vakavamielinen projekti vaikka kyseinen screenshotti ei välttämättä sellaista kuvaa antanutkaan; Empä tullut ajatelleeksi yhteistä hyvää, joten pahoittelen kuvasta.

Eiköhän tällä viikolla saada vähän edustavampaakin kuvaa Jontun kanssa teille  *->
Tykkään
NInjan matkimista

Spoiler

:carrot2:
#3: 15. Marraskuu 2015, 18:38Peukku ylös +1Peukku alas -0

Jotain on jo saatu aikaan :D Fontti vaan pitäisi etsiä...
3x
Tykkään
#4: 15. Marraskuu 2015, 18:43Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hienoa grafiikkaa ainakin, saas nähdä mitä projektista muuten tulee. Suosittelen muuten laittamaan fontista anti-aliasing+high quality pois päältä. :) Onnea projektiin. (y)
1x
Tykkään
Spoiler

twitter
#5: 15. Marraskuu 2015, 21:38Peukku ylös +0Peukku alas -0
Onpahan ainakin omaperäinen tarina :D Ja jotenkin nostalginen tyyli ainakin kerronnassa aina pienin klisein. Ja RPG on aina tervetullutta, joten onnea ja menestystä!
Tykkään
Spoiler

#6: 25. Marraskuu 2015, 22:35Peukku ylös +0Peukku alas -0
https://gyazo.com/4fc74ae78edc8b7bb4fc143d200a2684
Kaikenlaista on kyllä tullut tehtyä, vähän vasta päätynyt peliin :P Hiljaa hyvä tulee  :D
Tykkään
#7: 26. Marraskuu 2015, 14:40Peukku ylös +1Peukku alas -0
https://gyazo.com/4fc74ae78edc8b7bb4fc143d200a2684
Kaikenlaista on kyllä tullut tehtyä, vähän vasta päätynyt peliin :P Hiljaa hyvä tulee  :D

Salakäytävät peleissä on parasta. :D Tätä on kyllä varmasti mielenkiintoista päästä testailemaan, sidescroller-pikseligrafiikkaseikkailupelit iskevät aina. Grafiikkakin on todella pirteää.
2x
Tykkään
Spoiler

CHIPTUNEA
#8: 06. Joulukuu 2015, 19:14Peukku ylös +0Peukku alas -0
https://www.dropbox.com/s/e7667d1h2kgs078/IMG_20151206_190601.jpg?dl=0 Suunnitelmat ja grafiikka edennyt tasaista vauhtia,sitten kun Morde vielä aktivoituisi  vink vink :D Suunnitelmista vielä sen verran, että tarkoitus olisi tehdä day-night -cycle, jossa öisin olisi enemmän hirviöitä ja ihmiset menisivät nukkumaan yms.
1x
Tykkään
#9: 06. Joulukuu 2015, 19:29Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kuulostaa hyvin mielenkiintoiselta, varsinkin se jos hahmoilla olisi tuollaisia 'rutiineja'.
Tykkään
Spoiler
#10: 07. Joulukuu 2015, 20:29Peukku ylös +0Peukku alas -0

Ehkäpä ensimmäisen bossin suunnittelua  :P
2x
Tykkään
#11: 09. Joulukuu 2015, 11:51Peukku ylös +0Peukku alas -0

Ehkäpä ensimmäisen bossin suunnittelua  :P
Graafiselta tyyliltä tulee mieleen ikiwanha projektini Seilorin Seikkailut ja kyseisen pelin robotit.
On kyllä ehkä vähän laadukkaampi :D Kivan näköistä.
Tykkään
Spoiler

#12: 08. Tammikuu 2016, 21:45Peukku ylös +0Peukku alas -0
Sellasta päivitystä vaan, että Triangle on siirtynyt Morden tilalle koodaamaan. Pienen jäähyn jälkeen graffat taas lähtenyt rullaamaan.
4x
Tykkään
#13: 03. Huhtikuu 2016, 20:45Peukku ylös +0Peukku alas -0
Peli etenee, vaikkakin todella hitaasti :D Huomasin, etten ole päivittänyt pelin tyyliä gemssiin, joten tässäpä kuvaa.

6x
Tykkään
#14: 07. Huhtikuu 2016, 23:39 (muokannut Hessu 07. Huhtikuu 2016, 23:42)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kai tässä on mukana joku koodarikin, kun en ihan tajua ketkä kaikki ovat nyt projektissa mukana? :D Haluan nähdä tämän vielä valmiina koska jostain syystä tämä vaikuttaa niin awesomelta. ;D Tausta varmaan tulee muuttumaan, mutta kommentoin sen verran että nuo kärryt kaikki näyttää leijuvan hieman maan yläpuolella.
Tykkään
Spoiler

CHIPTUNEA

Sivuja: [1] 2
GameDev Suomi Pelinkehitys Pelinkehityslogit