Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1] 2 3 ... 8

Project Clicker RPG

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 12. Marraskuu 2015, 21:32 (muokannut Samppu 12. Marraskuu 2015, 21:53)Peukku ylös +3Peukku alas -0
Project Clicker RPG
Tekijät: Samppu & Poizen

Pääominaisuudet:
  • Avoimen maailman RPG
  • Generoitu maailma
  • Mobiilialustoille ilman mikromaksuja
  • Hallitse omaa kylää
  • Miljoonittain erilaista loottia
  • Moninpeli
  • Kymmenittäin erilaisia taitoja ja taikoja, joita voit kehittää ja jolla tuhoat vihollisesi
  • Luo itse omia esineitä blacksmithillä, uhraa esineitä temppelissä, myy aarteita kauppiaille
  • Avaa peliin uusia ominaisuuksia hahmosi kehittyessä
  • Paljon muuta


Kuvia:
Spoiler







Lyhyesti

Päätin tehdä pelilleni oman aiheen, jossa kerron sen edistymisestä (tällainen blogailu motivoi myös minua tekemään peliä ja palaute on aina hyväksi peliä kehittäessä).

Pelillä ei toistaiseksi ole mitään nimeä, joten kutsuttakoon sitä Project Clicker RPG:ksi. Pelin lähtökohta on se, että kylääsi hyökättiin ja se tuhottiin. Aloitat tappamalla kylääsi hyökänneet rosvot samalla, kun peli kertoo sinulle kuinka sitä pelataan. Tämän pienen "intron" jälkeen pelaajalla on vapaat kädet toteuttaa itseään pelissä, päämääränä toki tehdä hahmostaan niin voimakas kuin ikinä mahdollista.

Hahmo saa pelissä kokemuspisteitä pääosin vihollisia tappamalla. Kokemuspisteillä pelaaja saa tasoja, ja jokainen taso antaa pelaajalle ns. "unlock pointin". Näitä käytetään toisin kuin yleensä ominaisuuksien avaamiseen pelissä. Aluksi pelaaja kykenee ainoastaan tappamaan kylässään olevia vihollisia, mutta ominaisuuksia avaamalla hän voi lähteä seikkailemaan maailmalle, perustaa oman kylän, kehittää taitoja ym. Tämä toki tarkoittaa sitä, että peliin on tulossa erilaisia ominaisuuksia ja erilaista kehitettävää todella paljon.

Pelissä ei ole varsinaista päämäärää, vaan pelaaja itse valitsee sellaisen. Näistä ehkä keskeisin on yksinkertaisesti hahmon kehittäminen mahdollisimman vahvaksi - hahmolla on "power", joka määräytyy esineiden sekä kaikkien muiden ominaisuuksien mukaan. Se toimii siis pelissä eräänlaisena pikku koukkuna. Tämän lisäksi peliin tulee jonkinsortin päätehtävä, joka voisi olla mm. jonkun bossin tappaminen kartalta. Tietenkin sen suorittaminen on täysin vapaaehtoista.

Avoin maailma
 
Peliin generoidaan sen alkaessa maailma. Maailma koostuu erilaisista biomeista (metsä, jäätikkö, vuoristo, aavikko, viidakko). Pelin alussa pelaaja näkee kartasta vain sen, mitä oman kylän ympärillä on, ja näitä paikkoja tutkimalla hän näkee uusia alueita. Pelaajan hahmo kun ei ole koskaan käynyt kylänsä ulkopuolella.

Alueissa pelaaja kykenee suorittamaan muutamia eri asioita, joista oleellisin on toki alueen tutkiminen (exploration). Tutkiminen on periaatteessa taistelemista alueella olevia vihollisia vastaan (jotka määräytyvät biomen ja alueen tason mukaan), ja niiltä sitten saa kokemuspisteitä, rahaa ja esineitä. Tämän lisäksi jos ominaisuuksia avaa peliin pystyy tutkia alueissa olevia luolastoja, raunioita ja pyhäikköjä.

Alueisiin myös generoidaan kyliä sekä kaupunkeja, joista pelaaja pystyy saamaan itselleen tehtäviä (jotka ikävä kyllä lienevät melko simppeleitä). Kylillä ja kaupungeilla ei sinänsä ole mitään muuta funktiota, kenties laitan niihin myös jonkin sortin kaupat ja pelaaja pystyy levätä niissä.

Taistelu

Taisteleminen on pelissä hyvin yksinkertaista. Kun vihollinen ilmestyy ruudulle, siihen voi hyökätä klikkaamalla ruutua ja vihollisen iskuja kykenee torjumaan pitämällä kursoria pohjassa/sormea näytössä. Tämän lisäksi pelaaja pystyy käyttämään taitoja, jotka toimivat eräänlaisina erikoishyökkäyksiä.

Taisteleminen vaatii siis hieman tarkkuutta, sillä vihollisen iskut täytyy osata torjua oikein ajoitettuna. Eniten taisteluissa kuitenkin vaikuttaa pelaajan esineet, joilla RPG:lle tyypillisesti on erilaisia ominaisuuksia (imeä vihollisesta terveyttä, sytyttää vihollinen tuleen jne.).

Kylän rakentaminen

Pelaajan kylä pelin alussa on poltettu maan tasalle, mutta onneksi sen voi rakentaa uudelleen. Kylä toimii pelaajalle eräänlaisena tukikohtana, johon hän palaa aina seikkailun jälkeen tekemään kauppaa, kehittämään itseään jne. Kylään toki täytyy rakentaa ensin rakennukset, jotta sen ominaisuuksia voi hyödyntää.

Kylän rakentaminen ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertaista. Kyläläiset ovat generoituja pikkuihmisiä, ja niillä on tyytyväisyys sekä terveys ja ne tarvitsevat ruokaa. Kylä täytyy siis pitää puhtaana, jotta siellä ei leviä sairaudet sekä kyläläiset tyytyväisenä. Tämän lisäksi täytyy myös tuottaa riittävästi ruokaa, jotta kyläläiset eivät kuole nälkään.

Moninpeli

Moninpeli pelin ensimmäisessä julkaistavassa versiossa tulee todennäköisesti olemaan niinkin yksinkertainen kuin highscore-taulukot muutamalle pelaajan statsille, joista oleellisimpana toki power. Jonkinlaista yhteisöllisyyttä peliin on kuitenkin suunnitteilla.

Kommentteja? Palautetta?
1x
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#1: 12. Marraskuu 2015, 21:37Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kuulostaa mahtavalta ja kunnianhimoiselta projektilta! Toivottavasti valmistuu. Eipä tässä näin äkkiseltään keksi oikein muuta sanottavaa kuin että onnea projektiin!
Tykkään
Spoiler
#2: 12. Marraskuu 2015, 21:49Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kuulostaa hyvältä! Toivottavasti peli valmistuu. Voisiko yksi mahdollinen tavoite pelissä olla varallisuuden kerääminen jonkinlaisten aarteiden muodossa? Voisi olla hauskaa jos voi katsella omaa, alati karttuvaa aarrekasaansa.
2x
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#3: 12. Marraskuu 2015, 21:55Peukku ylös +0Peukku alas -0
@Miksamoo:

Kiitos, ja kunnianhimoa tosiaan löytyy.

@Reaktori:

Tämä on jo suunnitteilla. Artifakteja ja pyhäinjäännöksiä löytää siis raunioista sekä pyhäköistä, ja ne toimii tällaisina keräiltävinä aarteina sekä toimivat niiden ympäristöjen erikoisuutena, että ainoastaan niistä sellaisia pystyy löytämään ;)
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#4: 12. Marraskuu 2015, 22:18 (muokannut Morderca 12. Marraskuu 2015, 22:20)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Erittäin siistin oloinen projekti, kuten aikapitkälti kaikki, joita sinun käsistäsi aluille lähtee, mutta valitettavan usein suljet pakkaseen niitä(Angry Birds Zombie Battle Fight Dungeon Crawler RPG, Affecto, Arenum, Starmoil...)

Jotenkin mieleeni tulee Travian, joka yhdistyy Gladiatukseen, joka yhdisyy Minecraftiin, johon on lisätty rpg-modi. Eli tiivistettynä edellinen lause: Wau!


Mahtavan oloinen projekti ja seuraan kehitystä innolla, nakkele kuvilla vaan ainakun jotain lisää tulee.

Miten teillä muuten toimii tehtävänjako Poizenin kanssa? Ymmärtääkseni molemmat olette lahjakkaita hyvin oppineita ohjelmoijia sekä hyviä graafikoita, oletteko kuitenkin jakaneet osiot jämptisti, vai teettekö vain kaiken sekaisin?


Voisi olla peliin erittäin hauska lisä, että toisen kylään saisi tehdä "raidihyökkäyksiä" tai sitten, että toista pelaajaa vastaan saisi hyökätä, toisi ainakin itselleni lisää mielenkiintoa pelaamiseen. Tästä voisi saada resursseja varastettua toiselta(ruokaa, rahaa, rakennustarvikkeita, orjia) sekä mikäli peliin tulee kokemuspisteet, niin luonnollisesti myös sitä. Lisäksi taistelupisteet online highscorelistaa varten karttuisivat. Puolustavan osapuolen kylästä voisi sitten hajota rakennuksia ja kuolla asukkaita sen verran, miten brutaalisti hävisi. Itse ainakin tykkäisin tällaisesta järjestelmästä, mutta voi olla, että olen ainoa, joka tykkäisi tuhota toisten aikaansaannoksa  >:)


Onnea ja menestystä valitsemallesi polulle, toivottavasti polku myös johtaa johonkin tällä kertaa.  *->
Tykkään
NInjan matkimista


Spoiler






:carrot2:
#5: 12. Marraskuu 2015, 22:39Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelin suunnittelu, grafiikka ja koodaus on lähes kokonaan Sampun käsialaa. Itse olen koodannut jotain fiitsereitä (kuten sen, että tekstistä voi muuttaa osan värilliseksi), testaillut, ja vähän heitellyt ideoita.
2x
Tykkään
Spoiler
#6: 12. Marraskuu 2015, 23:02Peukku ylös +0Peukku alas -0
Pelin suunnittelu, grafiikka ja koodaus on lähes kokonaan Sampun käsialaa. Itse olen koodannut jotain fiitsereitä (kuten sen, että tekstistä voi muuttaa osan värilliseksi), testaillut, ja vähän heitellyt ideoita.

Älä nyt ole liian vaatimaton. Ilman "joitain fiitsereita" projekti ei olisi edes mahdollinen ;)
1x
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#7: 12. Marraskuu 2015, 23:08Peukku ylös +0Peukku alas -0
Screenshoteista sen jo huomaa, että kuka on projektin takana. Good to have you back, Sauron!

Odotan innolla projektin etenemistä ja pelattavaa. Ja sen morden mainitseman pakastimen heität helvettiin :D
1x
Tykkään
Spoiler




#8: 13. Marraskuu 2015, 20:15Peukku ylös +0Peukku alas -0
Erittäin siistin oloinen projekti, kuten aikapitkälti kaikki, joita sinun käsistäsi aluille lähtee, mutta valitettavan usein suljet pakkaseen niitä(Angry Birds Zombie Battle Fight Dungeon Crawler RPG, Affecto, Arenum, Starmoil...)

Jotenkin mieleeni tulee Travian, joka yhdistyy Gladiatukseen, joka yhdisyy Minecraftiin, johon on lisätty rpg-modi. Eli tiivistettynä edellinen lause: Wau!


Mahtavan oloinen projekti ja seuraan kehitystä innolla, nakkele kuvilla vaan ainakun jotain lisää tulee.

Miten teillä muuten toimii tehtävänjako Poizenin kanssa? Ymmärtääkseni molemmat olette lahjakkaita hyvin oppineita ohjelmoijia sekä hyviä graafikoita, oletteko kuitenkin jakaneet osiot jämptisti, vai teettekö vain kaiken sekaisin?


Voisi olla peliin erittäin hauska lisä, että toisen kylään saisi tehdä "raidihyökkäyksiä" tai sitten, että toista pelaajaa vastaan saisi hyökätä, toisi ainakin itselleni lisää mielenkiintoa pelaamiseen. Tästä voisi saada resursseja varastettua toiselta(ruokaa, rahaa, rakennustarvikkeita, orjia) sekä mikäli peliin tulee kokemuspisteet, niin luonnollisesti myös sitä. Lisäksi taistelupisteet online highscorelistaa varten karttuisivat. Puolustavan osapuolen kylästä voisi sitten hajota rakennuksia ja kuolla asukkaita sen verran, miten brutaalisti hävisi. Itse ainakin tykkäisin tällaisesta järjestelmästä, mutta voi olla, että olen ainoa, joka tykkäisi tuhota toisten aikaansaannoksa  >:)


Onnea ja menestystä valitsemallesi polulle, toivottavasti polku myös johtaa johonkin tällä kertaa.  *->

Ohhoh, missasin eilen kokonaan tämän viestin. No vastaanpas nyt.

Tosiaan, projekteja on mennyt pakkaseen aina vaihtelevista syistä. Pyrin kuitenkin siihen, ettei tälle käy samalla tavalla parhaani mukaan. Ja kyllä, pelissä on vähän niin kuin kaikkea (strategiaa, kylänrakennusta, roolipelausta, luolastokomppausta jne.) Idea peliin lähti käyntiin siitä, että kun kännyköille saatavat pelit ovat niin perkeleen yksinkertaisia ja niistä ei oikein löydy mitään pitempiaikaista pelattavaa, vaan niihin kyllästyy. Tässä on tarkoitus olla laajasti ja vähän kaikkea.

Ainakaan pelin ensimmäiseen julkaistavaan versioon kyliin hyökkäystä ei ole tulossa, mutta olen jo suunnitellut sitä, että kylään on myös rakennettava puolustuksia (ainakin siltä varalta, että yöllä sinne hyökkäisi jotain örkkejä). Tämä siis joskus myöhemmin. Ja miksei myös muut pelaajat voisi hyökätä toistensa kyliin :D

Kiitos palautteesta, tämä viikonloppuvapaa on pyhitetty Netflixille ja chillailulle joten uutta kuvaa tuskin tulee. Katsotaan sitten kun pääsen takaisin armeijaan :D
2x
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#9: 16. Marraskuu 2015, 17:52Peukku ylös +0Peukku alas -0


Pientä kuvaa tuosta taistelusta itsessään. Hyvin keskeneräinen vielä, tähän alan panostamaan enemmän sen jälkeen, kun saan matkustamisen tehtyä peliin.
1x
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#10: 16. Marraskuu 2015, 18:21Peukku ylös +0Peukku alas -0
Humanoidi-termillä on ehkä hivenen scifihtävä lataus, mutta kai tuo muuten toimii.
1x
Tykkään
#11: 16. Marraskuu 2015, 18:23Peukku ylös +0Peukku alas -0
Humanoidi-termillä on ehkä hivenen scifihtävä lataus, mutta kai tuo muuten toimii.

Se on kyllä totta :D Yritin kehittää tuohon vaan jonkin sanan, jolla kuvataan ihmismäisiä otuksia (eli pelin viiden eri rodun edustajia).
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#12: 17. Marraskuu 2015, 22:52Peukku ylös +0Peukku alas -0
*Kuva joesta*

Vähäsen kuvaa siitä mitä Poizen saa kartan kanssa aikaiseksi. Generoidaan pikkasen jokia tuonne.
Tuleeko jokien varsille generoituihin kyliin esim. myllyä tai muuta joesta hyötyvää? Jos pelissä on kaupankäyntiä kylien välillä niin kai joista tulee kauppareittejä? :D
3x
Tykkään
#13: 17. Marraskuu 2015, 23:00Peukku ylös +1Peukku alas -0
Tuleeko jokien varsille generoituihin kyliin esim. myllyä tai muuta joesta hyötyvää? Jos pelissä on kaupankäyntiä kylien välillä niin kai joista tulee kauppareittejä? :D

Ei. Generoituihin kyliin/kaupunkeihin siis toistaiseksi ei ole suunnitteilla hirveesti mitään spesiaalia, muuta kuin että niistä saa tehtäviä. Niiden kanssa siis tuskin pystyy olemaan hirveästi vuorovaikutuksessa. Katsotaan sitten, jos pelin kehitysvaiheen loppupuolella laitetaan niille jotain syvällisempää tarkoitusta.

En muuten tosiaan tainnut mainita siitä, että pelissä generoidaan myös maailmaan useampi eri rotujen edustama valtio. Näillä valtioilla on pientä kärhämää keskenään, ja ne valtailevat toisiltaan alueita maailmankartalla ja niiden vaikutusvalta riippuu omistettujen alueiden määrästä. Suunnittelin jotain, että jokaisella valtiolla olisi yksi pitempi tehtäväsarja jonka pelaaja voi käydä siellä suorittamassa. Eli pelistä löytyy Crusader Kings 2/Mount & Blade vaikutteitakin. Jos olet huonoissa väleissä jonkun valtion kanssa, niin niiden armeija saattaa hyökätä kimppuusi kun matkustelet sen alueella.
2x
Tykkään
Badgeja:
Spoiler
 
#14: 18. Marraskuu 2015, 15:17Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ei. Generoituihin kyliin/kaupunkeihin siis toistaiseksi ei ole suunnitteilla hirveesti mitään spesiaalia, muuta kuin että niistä saa tehtäviä. Niiden kanssa siis tuskin pystyy olemaan hirveästi vuorovaikutuksessa. Katsotaan sitten, jos pelin kehitysvaiheen loppupuolella laitetaan niille jotain syvällisempää tarkoitusta.

En muuten tosiaan tainnut mainita siitä, että pelissä generoidaan myös maailmaan useampi eri rotujen edustama valtio. Näillä valtioilla on pientä kärhämää keskenään, ja ne valtailevat toisiltaan alueita maailmankartalla ja niiden vaikutusvalta riippuu omistettujen alueiden määrästä. Suunnittelin jotain, että jokaisella valtiolla olisi yksi pitempi tehtäväsarja jonka pelaaja voi käydä siellä suorittamassa. Eli pelistä löytyy Crusader Kings 2/Mount & Blade vaikutteitakin. Jos olet huonoissa väleissä jonkun valtion kanssa, niin niiden armeija saattaa hyökätä kimppuusi kun matkustelet sen alueella.

Rotujen edustamat valtiot kuulostaa hyvältä. Onko rotujen välillä jotain eroavaisuuksia valtioissa? Esimerkiksi vesimiehet asettuvat mieluusti jokien läheisyyteen ja erikoistuvat veden käyttämiseen sotimisessa (poppamiehes joka synnyttää sadetta?). Tai vaikkapa hiidet jotka asuvat vuorilla joilla on taipumus päätyä huonoihin väleihin kaikkien kanssa, joilla on myös runsaasti kaivoksista saatua kultaa vaikka tekniikan taso olisikin hieman huonompi kuin muilla.
1x
Tykkään
Spoiler

Sivuja: [1] 2 3 ... 8
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC