Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1] 2 3 ... 9

Devastated

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 02. Lokakuu 2015, 01:44 (muokannut Micco 21. Marraskuu 2015, 19:51)Peukku ylös +1Peukku alas -0


Vuonna 2010 se alunperin alkoi ja on kerinnyt jo kaksi kertaa kariutua suuruuteensa. Olen ehkä suuruudenhullu, mutta niin paljon tykkäsin itsekkin tätä peliä devailla ja katsella/nähdä/kuunnella muiden mietteitä pelistä, joten saanen esitellä teille projektin, nimeltään Devastated.


Devastated on postapokalyptiseen maailmaan sijoittuva seikkailuräiskintäpeli roolipelielementeillä höystettynä. Pelin tarina pähkinänkuoressa on, että maapallon populaation noustua räjähdysmäisesti, jäi planeettamme liian pieneksi meille kaikille. Nälänhädästä polveutuvan globaalin kriisin mellakkaisilla kaduilla kannatusta sai Nova Concordia -järjestö, jonka nokkamies Lance Holdeman lupasi hoitaa kriisin keinolla millä hyvänsä, jopa tarvittaessa väkivalloin. Kansan yllätykseksi, väkivallanteko konkretisoituikin kokeellisen 100 teratonnin ydinräjähteen räjäyttämiseen, joka teholtaan vastasi dinosaurukset aikanaan tappanutta asteroiditörmäystä. Räjähdys ja siitä syntynyt ydinlaskeuma tuhosi 80% maapallon eliöistä.

Jäljelle jääneet ihmiset jakautuvat kahtia joko kannttamaan Holdemania, tai taistelemaan sitä vastaan vapausallianssin riveissä. Pelaaja ohjeistaa vapausallianssin yhtä supersotilasta, jonka tehtävänä on eliminoida Holdeman, motiivina lopettaa kosto ja palauttaa valta tavalliselle kansalle, jonka elämä on selvitytymistaistelua.


Alusta taas?
Ensimmäinen Devastated oli jo yllättävän pitkälle tehty peli. Se oli toisaalta myös kaikista purkkaisimmin tehty ja kaatui siihen, että devaajana kehityin liikaa pelinteon aikana. Projekti kaatui bugisuuteen ja siihen, että se oli paskasti tehty. Toinen yritys oli parempi, mutta se oli liian suuruundenhullu kaikkine random-generoituvine aseineen jne suunnitelmineen. Koodaus oli parempaa kuin viimeksi, mutta sekin levisi kuin jokisen eväät ja projekti jäätyi.

Kolmannessa versiossa aion tehdä asioita eri tavalla, mutta toisaalta myös samalla tavalla. Peli on todella alhaisessa kehitysvaiheessa, joten kaikki mahdolliset mielipiteet ja vinkit otan vastaan mielelläni!


Mitä muuttuu?
Suurimpana muutoksena, aion tehdä miltei kaikki pelin grafiikat uudestaan. Ainakin omaan silmään uusi näyttää paremmalta. Värit ovat hieman kirkkaammat ainakin osittain, sekä resoluutiota on hieman pienennetty, sillä mielestäni pikselimmässä grafiikassa saan parempaa jälkeä kuin isommassa. Kuvasuhteen ajattelin muuttaa myös modernimpaan 16:9-suhteeseen.

Rope-skillit pysynevät suht' samoina, mutta voi olla että poistan kakkosversion techiskillin kokonaan. Ajattelin, että Edward käyttää asetta ja ranteensa ruista, eikä mitään sähköiskuja :P

Aseiden randomisoinnista varmaan luovun, mutta eri aseista ajattelin tulevan montaa versiota. Tyyliin "Rifle Lv1" ja "Rifle Lv2", joista kakkonen toki parempi, kalliimpi, vaikeampi hankkia. Borderlands-tyylinen aseloottailu ei ehkä tähän sovi niin hyvin, vaikka viimeksi niin ajattelin. Aseiden upgreidaaminen onnistuu päivityskiteillä, joita voi joko löytää pelimaailmasta tai saada ostettua kaupasta. Mitä mieltä?


Mikä pysyy samana?
  • Jotkin cutscenetekstit
  • Musiikit, toivottavasti
  • Ääniefektit, osittain
  • Pelimaailma, osittain
  • Tarina


Kuvia?
Löytyy pitkin tätä topicia, tässä muutamia:






Miehistö projektin takana
Hoidan varsinaisen devaamisen itse. Samppu on mukana projektissa cutscene-graafikkona ja yleisenä ideoiden heittelijänä. Pelin julkaisupuolen hoitaa Grove Comp, kunhan sinneasti päästään.


Testiversiota?
Testiversio on saatavilla, ja siitä toivonkin palautetta:
http://files.1337upload.net/devastated_gms-95bb98.zip

Lopuksi
Tarkoituksena olisi tehdä hyvää jälkeä ja pelattavuudelta paras tähänastinen Devastated. Kaikenmaailman ehotukset otetaan vastaan. Pelialustoista sanotaanko, että PC, sillä mobiili ei ehkä ole optimaalisin paikka immersoitua Devastatediin.

Toivottavasti jengiä vielä kiinnostaa tämä ikuisuusprojekti :D

- Micco
4x
Tykkään
Spoiler




#1: 02. Lokakuu 2015, 19:54Peukku ylös +0Peukku alas -0
En muista hirveästi minkä tyylinen peli oli kyseessä, muistan vaan nuo graffat ja RPG-elementit. Eli ilmeisesti tässä jotain tarinaa pelataan läpi?

Näyttää kyllä ihan siistiltä, toivoisin vaan enemmän taustahärpäkettä ynnämuuta. Puita, kiviä, raunioita, jne.
Tykkään
#2: 02. Lokakuu 2015, 21:01Peukku ylös +0Peukku alas -0
Joo, tarinaa pelataan läpi. Pelaaja saa questeja muilta, joista osa vie tarinaa eteenpäin ja osa ovat sivutehtäviä. Taustahärpäkkeitä voisi tosiaan lisäillä (y)



Ajattelin palauttaa ruutumaisen viewin, miltä näyttää? Kuten näkyy, niin hela- ja expamittarit eivät kerro vielä totuutta :D
Tykkään
Spoiler




#3: 02. Lokakuu 2015, 21:11Peukku ylös +0Peukku alas -0
Vihollisten kuolema näyttää aika muikealle.  (y)
Yks juttu minkä tohon ainakin voisi lisätä olis jonkinlainen ruudun tärähdys kun ampuu. Kokemuksesta parantaa pelin tuntua aika kivasti.
Tykkään
Badgereita:
Spoiler

hey kids
 

#4: 02. Lokakuu 2015, 21:14Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ehdottomasti tuon näköinen ruudunvaihdos sopii parhaiten.

Screenshake ampuessa -ehdotukselle +1.
Tykkään
#5: 02. Lokakuu 2015, 23:47Peukku ylös +0Peukku alas -0
Lisäsin screenshaken, lisää kyllä mukavasti munakkuutta aseisiin! Pitää laittaa kyllä joku asetus tuosta, jotkin saattavat ärsyyntyä siitä. Ja niin miekin ajattelin, että toi on siisti efekti ja enemmän Devastated-mainen kuin rullaava tausta. Pykälää enemmän metroidvania-peli :D
Tykkään
Spoiler




#6: 03. Lokakuu 2015, 00:18Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hienoa nähdä, että projekti on palautettu sieltä pakastimesta taas sorvin ääreen.

En näin rättiväsyneenä pysty kauhean monia järkeviä lauseita muodostamaan, mutta sen sanon, että tulen varmasti seuraamaan projektin etenemistä.
Tykkään
Spoiler
#7: 03. Lokakuu 2015, 20:21Peukku ylös +0Peukku alas -0
Aijai Devasted, mahtavaa nähdä tää projekti taas elossa!
Olisi mukavaa nähdä hahmot ilman outlinejä tai outlinet olisi vähän läpinäkyviä, mielestäni tämän hetkiset outlinet on vähän liikaa.
1x
Tykkään
Spoiler
#8: 03. Lokakuu 2015, 23:57Peukku ylös +0Peukku alas -0

Kevyttä screenshakea, ja asioita koodattuna paikoilleen. :P

Swast, kiitos kannustavista sanoista. Olen itsekkin aika innoissani tästä :D Miguli, pitää kokeilla tuota miltä näyttää. Ja kiitti siullekkin *->
Tykkään
Spoiler




#9: 09. Lokakuu 2015, 16:38Peukku ylös +0Peukku alas -0


Menujen rakentelemista. Mielipidettä selkeydestä? :P
3x
Tykkään
Spoiler




#10: 09. Lokakuu 2015, 17:21Peukku ylös +0Peukku alas -0
Itselleni ainakin tuli tuossa "Skills" - kohdassa ensimmäisenä mieleen, että mitä perkeleen nollia nämä on. Muuten tosi nätti ja selkeä menu.   *->
Tykkään
NInjan matkimista


Spoiler






:carrot2:
#11: 09. Lokakuu 2015, 17:21Peukku ylös +0Peukku alas -0
Aika perhanan selkeä, KUTGW. Sulla on muuten typo tuossa "damage dealth".  :roll:

Jos nyt jostain pitäis nitpickata, niin tuo 'n'-kirjain näyttää vähän häiritsevältä tuolla fontilla tuossa pienemmässä tekstissä. :D
Tykkään
#12: 09. Lokakuu 2015, 17:39Peukku ylös +0Peukku alas -0
HUD vois fadeutua pois näkyvistä silloin kun on menussa. Miksi armor-/skill points ovat yhdyssanoja? Hyvältä näyttää muuten. (:
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#13: 09. Lokakuu 2015, 17:49Peukku ylös +0Peukku alas -0
Itselleni ainakin tuli tuossa "Skills" - kohdassa ensimmäisenä mieleen, että mitä perkeleen nollia nämä on. Muuten tosi nätti ja selkeä menu.   *->

Nollat ovat nollia, koska pelaaja on yksilevelinen, eli skillit onvat kaikki nollia. Kenties, olisi selkeämpää, jos ne olisivat ykkösiä pelin alussa (onhan starttilevukin yksi :P )

Aika perhanan selkeä, KUTGW. Sulla on muuten typo tuossa "damage dealth".  :roll:

Jos nyt jostain pitäis nitpickata, niin tuo 'n'-kirjain näyttää vähän häiritsevältä tuolla fontilla tuossa pienemmässä tekstissä. :D
Kiitti typohuomautuksesta, noita aina lipsahtaa. Ännää vois kyl koittaa jotenkin hioa, se on aika leveä.

HUD vois fadeutua pois näkyvistä silloin kun on menussa. Miksi armor-/skill points ovat yhdyssanoja? Hyvältä näyttää muuten. (:
Ajattelin että ne olisivat, koska eikös hitpoint ole myös? :D Vai miten se meneekään? Hud voisi tosiaan piiloutua, se häiritsee tossa vähän.
Tykkään
Spoiler




#14: 09. Lokakuu 2015, 17:59Peukku ylös +0Peukku alas -0
Nollat ovat nollia, koska pelaaja on yksilevelinen, eli skillit onvat kaikki nollia. Kenties, olisi selkeämpää, jos ne olisivat ykkösiä pelin alussa (onhan starttilevukin yksi :P )
Ainakin mun mielestä skillien pitää alkaa nollasta. Ei nuo nollat mua ihmetyttäneet ollenkaan, mutta voishan nekin muuttaa muotoon "lvl. 0"?
2x
Tykkään

Sivuja: [1] 2 3 ... 9
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC