Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Realmrama

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 06. Syyskuu 2015, 18:58 (muokannut Dart 16. Helmikuu 2016, 22:50)Peukku ylös +2Peukku alas -0
Realmrama

Jotkut varmaan muistavat Kaivelupeli-projektini (http://www.gamemaker.fi/keskustelu/index.php?topic=1331.0) viime vuodelta. Realmrama on nyt kolmas versio kyseisestä pelistä. Aikaisempien versioiden kehitys tyssäsi aikana kokonut inflaatiota kun vastaan tuli suoritustehoon liittyviä ongelmia liian raskaassa pelimoottorissa. Realmramassa nämä kaikki pikku vajavaisuudet on melkein selätetty ja uskoa riittää, että peli toimii valmiina myös uudemmilla tableteilla.

Realmrama on siis hieman Minecraft henkinen 2D seikkailu- ja selviytymis peli. Maailmat luodaan random-generaattorilla joten jokainen pelikerta on uniikki. Eikä peli kokemus rajoitu vain yhteen maailmaan vaan jokaiselta kartalta on löydettävissä portaali seuraavaan, aivan uudenlaiseen maailmaan. Portaalit toimivat myös toiseen suuntaan ja jo kerran löydettyihin maailmoihin voi aina palata. Seikkailtavaa siis riittää.

Eri maailmoissa tehtävänä on selviytymisen lisäksi etsiä harvinaisia mineraaleja ja metsätää hirviötä hyvän lootin toivossa. Kerätyillä resursseila pelaaja voi rakentaa itselleen koneita ja apuvälineitä luodakseen taas parempia varusteita tai rikastaakseen mineraalejaan.

Jotta ovelimmat viholliset saa kinni tai vahvimmat pystyy voittamaan, on välttämätöntä rakentaa ansoja ja suojia. Pelissä on myös aseita, mutta niiden tulinopeus, panokset ja tehokkuus on hyvin rajallista. Siksi on monesti perempi rakentaa ansa vaikka napalmista ja houkutella vihollinen sen sisään.

Testiversio:
https://www.dropbox.com/s/g3icatzirpbo8a6/Grid_world-Default-1.0.0.12.exe?dl=0


Lisää kuvia:
Spoiler

Spoiler

Spoiler

Overworld kuva:
Spoiler


Edistymistä voi seurailla myös facebookissa:
https://www.facebook.com/InfinityGames
2x
Tykkään
#1: 28. Syyskuu 2015, 17:55Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tein koodin joka muuttaa pixeleistä piirretyn minikuvan suoraan peliin pelattavaksi maastoksi. Ajattelin käyttää tätä kun luon peliin kyliä, luolia, linnoja, you-name-it... Käyttö mahdollisuudet on rajattomat :D Tätä ongelmaa olenkin pohtinut pitää kuinka saan järkevällä tavalla toteutettua tällaisia poikkeavia ympäristöjä.

Esimerkkinä oikeassa yläkulmassa on siis kuva josta tämä idyli puutarha ja talo on luotu:
5x
Tykkään
#2: 28. Syyskuu 2015, 18:13Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hienolta kuulostava systeemi. Tuolla voisi olla mielenkiintoista tehdä kenttiä. :o
1x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#3: 28. Syyskuu 2015, 20:44Peukku ylös +0Peukku alas -0
Näyttää mielenkiintoiselta. Onko lisää esimerkkejä?
1x
Tykkään
Spoiler

#4: 28. Syyskuu 2015, 22:01Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kyllähän minä mielellään teen pari esimerkkiä kun kerran pyydetään :D Näiden tekemiseen ei siis montaakaan minuuttia mennyt ja tulos mielestäni aikas hyvä:

Kaivos:

Spoiler



Kylä:

Spoiler

4x
Tykkään
#5: 03. Lokakuu 2015, 20:49 (muokannut Dart 03. Lokakuu 2015, 21:03)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tulipa tehtyä vähän ismpi vihulainen

Saas nähdä kauanko menee animoida...

2x
Tykkään
#6: 03. Lokakuu 2015, 21:14Peukku ylös +0Peukku alas -0
Noin isossa objektissa alkaa varmaan jo olemaan ongelmana sekin, että pelin perspektiivi voi saada sen näyttämään vähän vinolta tms. kun kaikki muu vielä sopii 45-asteiseen 2.5D:hen pienuutensa ansiosta. Monimutkaisempi tyyli ja synkkyyskin varmaan rajoittavat sikäli, ettei tuollaista ehkä odottaisi löytävän raikkaan vihreistä metsiköistä. Toivottavasti saat kuitenkin tuon peliin istumaan, on se graafisesti aika eeppinen.
1x
Tykkään
#7: 03. Lokakuu 2015, 21:41 (muokannut Dart 04. Lokakuu 2015, 14:37)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Noin isossa objektissa alkaa varmaan jo olemaan ongelmana sekin, että pelin perspektiivi voi saada sen näyttämään vähän vinolta tms. kun kaikki muu vielä sopii 45-asteiseen 2.5D:hen pienuutensa ansiosta. Monimutkaisempi tyyli ja synkkyyskin varmaan rajoittavat sikäli, ettei tuollaista ehkä odottaisi löytävän raikkaan vihreistä metsiköistä. Toivottavasti saat kuitenkin tuon peliin istumaan, on se graafisesti aika eeppinen.

Hyviä huomioita. Metsä biomiin tuota ei oltu tarkoitettukkaan vaan vähän synkempään paikkaan :)

Kävely animaatiota:
2x
Tykkään
#8: 18. Lokakuu 2015, 13:00Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tämän viikonlopun suuri saavutus (bugien korjauksien lisäksi) on aktivoitavat männät joista voi rakennella ansoja, ovia ja muita automatisoituja laitteita :)

1x
Tykkään
#9: 08. Marraskuu 2015, 21:33Peukku ylös +0Peukku alas -0
Ensimmäistä kertaa koskaan! Pieni gameplay demo :D
1x
Tykkään
#10: 08. Marraskuu 2015, 21:57Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kuva
Näyttää kyllä todella hyvältä! Koska tulee testattavaa?
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#11: 09. Marraskuu 2015, 14:02Peukku ylös +0Peukku alas -0
Näyttää kyllä todella hyvältä! Koska tulee testattavaa?

Voisin laittaa pelin testattavaksi halukkaille bugien etsijöille. Ongelmana on se että kun teen nyt vihollisten tekoälyä mahdollissimman pitkälle niin pelissä ei tällä hetkellä ole kuin yksi hyvin toimiva vihollinen, jonka sitten lopulta kopioin muotiksi muille vihollisille, joten pelattavaan ei kauhesti ole. Sama koskaa myös muita maailmoja, eli kun teen muutoksia aloitus maailmaan niin joudun lopulta poistamaan kaikki muut maailmat jotta saan kopioitua perus rungon pohjaksi mulle maailmoille. Kaikki on kuitenkin rakennettu niin kun nämä perus muotit ovat valmiit niin uusia maailmoja ja vihollisia on nopeasti luotavissa muuttamalla joitain perus statseja.

Olisi siis turhaa tässä vaiheesa tehdä useita vihollisia ja maailmoja ja päivittää kaikkiin niihin pienetkin muutokset erikseen. Valmiita laitteitakin on tällä hetkellä valitettavan vähän verrattuna siihen mitä kaikkea on suunnitelmissa.
Tykkään
#12: 12. Joulukuu 2015, 23:28Peukku ylös +0Peukku alas -0


+Mineraaleja maan alle
+Öljynporaus
+Maaperä mittarit joilla voidaan jäljittää esiintymien laajuttaa
+Liukuhihna

-Vihollisten tekoäly sen verta sotkussa jotta täytynee se koodata uudelleen
1x
Tykkään
#13: 19. Joulukuu 2015, 15:31Peukku ylös +1Peukku alas -0


Kaikin puolin kälynen giffi, mutta eiköhän siitä selvän saa :)
1x
Tykkään
#14: 20. Joulukuu 2015, 15:21Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hyviä huomioita. Metsä biomiin tuota ei oltu tarkoitettukkaan vaan vähän synkempään paikkaan :)

Kävely animaatiota:

Aika nätti animaatio. Jäykkyydessään tuo aika kuumottavaa fiilistä, jahka se pelissä tulee vastaan.
1x
Tykkään
Spoiler



Sivuja: [1] 2 3 ... 5
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC