Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Keskeneräiset pelit
Modus: Simulations (alpha 0.3)
Sivuja: 1 [2]

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
#15: 31. Joulukuu 2017, 12:40Peukku ylös +2Peukku alas -0
Modus: Simulations 0.3 alpha

Pistinpä nyt päivitetyn version pelistä näin tämän vuoden puolella vaikkakin todella keskeneräinen edelleen on. Erityisesti iskumekaniikat ovat jääneet puolitiehen ja paikoin todella bugisiksi (ei aina tunnista asetyyppiä ja uuden moodin hero-cpu:n kohdalla ei osaa iskeä lainkaan). Testailtavana on kuitenkin nyt uutena tuo box2d-pohjainen platform-moottori "Fight" -kaksintaisteluille jne. Hahmovalikossa kannattaa ehkä asettaa cpu2 p2:ksi klikkaamalla, jotta voi rauhassa testata kontrolleja (vaikka eipä se tekoäly tuossa toistaiseksi kummoinen ole). Tuki kaksinpelille siis on nyt jo tuossa platformer-moodissa olemassa (tai popparit-kouraan-cpu-taisto -pelille). Graafisesti ei hirveästi muutoksia seuraavaa kuvaa lukuunottamatta, muuta settiä voi selailla aikaisemmista viesteistä.

Tseintslög:
Lainaus
-Moodi 2, platformer on karkeasti ottaen luotu (voi testata "Fight" -osiossa)
-Lisää hahmoanimaatioita, erityisesti iskuille (silti tuskin puoliakaan tehtynä, on tämä s**tana työmaa)
-Androidien kädet liikkuu tähtäimen mukana! (ebin)
-Pientä balansointia (esim. tornien valtaus kestää kauemmin)

LATAA

Joo, on tästä vielä pitkä matka peliksi eikä opiskelukiireet ym. oikein suo aikaa devailulle, mutta ehkä vielä joskus...
3x
Tykkään
#16: 16. Elokuu 2018, 15:13Peukku ylös +3Peukku alas -0
Hmm, sain Moduksen tarinakässärin ekan version valmiiksi. Sitä tuli kirjoiteltua neljä vuotta ja se vaatinee vielä puhtaaksi kirjoittamista. Asiakirjaluonnoksessa on noin 110 sivua tai melkein 55 000 merkkiä. Tarinan todellista pituutta on tosin eksaktisti hieman hankala arvioida, kun epälineaarisesta/kokeellisesta formaatistaan johtuen ihan kaikkea sälää ei siinä tiiviisti luonnostellussa asiakirjassa ole, mutta kyllä tuo suuntaa antaa. Soundtrackia ja mahdollisia visuaaleja olen myös ajatellut vielä luoda.

Itse peliprojektin vieminen loppuun näyttää vielä todella kaukaiselta monista eri syistä, mutta ainakin tämä tärkeä luonnosteluetappi on ohitettu. Kohta alkaa itselläni taas opiskeluväännöt gradun parissa, niin jää devailut ehkä edelleen jatkossa sivummalle, ainakin tämän Moduksen massiivisen konseptin osalta. Pelisovitus vaatisi suhteellisen paljon hommaa, aikaa, hermoja eikä koodaustaidotkaan olisi pahitteeksi.

Niin, ja jäi varmaan aiemmin hehkuttamatta, mutta tuossa kevään puolella sain myös ensimmäisen korkeakoulututkintonikin. Tuli iso YTKy! (Yhteiskuntatieteiden kandidaatti olen siis tätä nykyä sosiologian puolelta.)
5x
Tykkään
#17: 17. Elokuu 2018, 23:52Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hmm, sain Moduksen tarinakässärin ekan version valmiiksi. Sitä tuli kirjoiteltua neljä vuotta ja se vaatinee vielä puhtaaksi kirjoittamista. Asiakirjaluonnoksessa on noin 110 sivua tai melkein 55 000 merkkiä. Tarinan todellista pituutta on tosin eksaktisti hieman hankala arvioida, kun epälineaarisesta/kokeellisesta formaatistaan johtuen ihan kaikkea sälää ei siinä tiiviisti luonnostellussa asiakirjassa ole, mutta kyllä tuo suuntaa antaa. Soundtrackia ja mahdollisia visuaaleja olen myös ajatellut vielä luoda.

Itse peliprojektin vieminen loppuun näyttää vielä todella kaukaiselta monista eri syistä, mutta ainakin tämä tärkeä luonnosteluetappi on ohitettu. Kohta alkaa itselläni taas opiskeluväännöt gradun parissa, niin jää devailut ehkä edelleen jatkossa sivummalle, ainakin tämän Moduksen massiivisen konseptin osalta. Pelisovitus vaatisi suhteellisen paljon hommaa, aikaa, hermoja eikä koodaustaidotkaan olisi pahitteeksi.

Niin, ja jäi varmaan aiemmin hehkuttamatta, mutta tuossa kevään puolella sain myös ensimmäisen korkeakoulututkintonikin. Tuli iso YTKy! (Yhteiskuntatieteiden kandidaatti olen siis tätä nykyä sosiologian puolelta.)
Mahtavaa kuulla että projekti on edelleen työn alla! Onko peliin tulossa jonkinlainen tarinamoodi tai kampanja, vai miten ajattelit tuoda mainitsemasi mittavan tarinan peliin? Entäpä voitko antaa jonkinlaista esimakua, minkä tyylistä tarinaa olet kirjoitellut? Joka tapauksessa projektisi on minusta oikein kiinnostava ja jollain oudolla tavalla jännittävä, vaikka en edelleenkään osaa sitä kunnolla pelata.

Ja onnittelut kandin papereista!
2x
Tykkään
Spoiler
#18: 18. Elokuu 2018, 06:05Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kiitos palautteesta! Mitenhän sen tarinan tiivistäisi... Se on käytännössä kyberpunk-dekkari maailmassa, joka on lähes kauttaaltaan kyetty virtuaalisesti kalibroimaan tietokonevälitteiseksi. Keskeiset rikokset tarinassa kehkeytyvät robottien ja bottien ympärille, mutta erityisesti haamuihin (virtuaalisia olentoja aktuaalisessa ympäristössä). Päähenkilö on kehittänyt niiden rikosten selvittämiseen omia hakkerointivälineitä, joiden pohjalta sittemmin tietoteknistä infraakin yleisesti kehitetään, kun menetelmät osoittautuvat tietoturvaa edistäviksi. Tässä nyt ainakin juonen alkuasetelma pähkinänkuoressa. Olen tarinaan myös innostunut kirjoittelemaan kaikenlaisia yhteiskuntafilosofisia sivupolkuja transhumanismista yms. Siinä määrin kun sellaisia pelissä näkisi, olisivat ne kuitenkin vain non-intrusiivista lokia, koska en haluisi pelikokemusta raskauttaa sellaisille, keille lukeminen ei hirveämmin nappaa. Puhtaaksi kirjoittelun jälkeen voisin varmaan tarinaa pistää jakoon, jos saan sille luettavan formaatin kasaan.

Mitä itse pelisuunnitelmaan tulee, se on edelleen jäänyt aika auki. Ideana minulla olisi kuitenkin itse tarinamuotoonkin kokeilla sekoitella erilaisia pelimoodeja rinnakkain, vähän samaan tapaan kuin tarinassakin joudutaan sekkailemaan useiden eri moodien ristiaallokossa. Tähän saakka olen vasta karkeasti hahmotellut taisteluiden pelimekaniikkaa. Projektin tavoite on kieltämättä aika massiivinen omille devaustaidoille vaikka ihan mahdollisena pidänkin toteuttaa, jos tarpeeksi on aikaa ja hermoja. Niinhän tosin Darwinkin heitti simpansseista ja Hamletin kirjoittamisesta.
2x
Tykkään

Sivuja: 1 [2]
GameDev Suomi Pelinkehitys Keskeneräiset pelit