Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi GameDev Suomi Kilpailut
Viikonlopun pelikisat
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]

Viikonlopun pelikisat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
#75: 13. Marraskuu 2017, 07:12 (muokannut Mercedes 13. Marraskuu 2017, 08:15)Peukku ylös +0Peukku alas -0
1. Reaktori. Peli toimi hyvin, ei tullut minulle ainakaan eteen pahoja bugeja. Pelissä ilmeisesti pääsi uuteen kenttään kun saavutti oikean laidan näytössä, mutta kun sinne meni tuli vain aikalaskuri ja sitten se alkoi uudestaan uusilla ansoilla. Olisi ollut hyvä jos olisi ollut joku onnittelu tai vastaava joka osoitti että peli jatkuu eikä aloita alusta.




2. Peljätty miksu. Pelissä oli vaikea päästä eteenpäin koska en ymmärtänyt miten hyppääminen toimii. Kentissä oli joitain esineitä jotka boostasivat hyppyä, mutta se ei toiminut kaikissa paikoissa samalla esineellä. En tiedä oliko kyseessä bugi vai enkö ymmärtänyt miten peli toimii. Onneksi pääsi seuraavaan kenttään kun painoi oikeaa näppäintä.




Toivoisin että kumpikin teistä jatkaisi näiden pelien kehitystä, jos vaikka joskus tulevaisuudessa nämä voisi julkaista suurelle yleisölle.
Tykkään
#76: 13. Marraskuu 2017, 10:39 (muokannut Reaktori 13. Marraskuu 2017, 12:10)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Testasin Miksun peliä ja täytyy sanoa että loistavia puzzleja! Kenttiä oli toki lukumäärällisesti melko vähän, mutta ne olivat paljon laadukkaampia kuin olisi odottanut näin lyhyessä ajassa. Kaikki kentät läpäisin skippaamatta, mutta joissain kohdissa sai oikeasti miettiä, että miten ihmeessä tästä pääsee eteenpäin. Siis vaikeusaste tuntui ainakin minun mielestäni erittäin sopivalta. Maalipurkkikentässä oli vähän tuskallista käydä hakemassa sitä purkkia toistuvasti alhaalta, ja kerran kyltti jäi kattoon jumiin, mutta muuten kaikki tuntui toimivan erinomaisesti. Grafiikat olivat selkeät ja silmää miellyttävät.

Tästä vaan tekemään joulukalenteripeliä tälle vuodelle!


Sitten vähän asiaa omasta pelistäni.
Itse ajattelin, että pelissä ei varsinaisesti siirrytä seuraavaan kenttään, vaan unessa tulee vain seuraavan lampaan vuoro. Pelissä ei siis edetä kentissä, vaan hinkataan samaa kenttää pisteiden(?) perässä. Haaste tulee perinteiseen tapaan siitä, että peli nopeutuu jokaisen uuden lampaan myötä. Aikalaskuri on ainoastaan sitä varten, että ehtii vähän hengähtää ja valmistautua uusiin esteisiin.

Oma piste-ennätykseni on 26. Olisi kiva kuulla kuinka vaikeana muut pitävät peliä, itse kun en yleensä ole tämän tyyppisissä peleissä hyvä, mutta toisaalta olen pelin kehittäjä. Ja jos tuntuu mahdottomalta, niin kannattaa muistaa että backflip on ystävä.

Edit: Uusi ennätys 27!
3x
Tykkään
Spoiler
#77: 13. Marraskuu 2017, 18:04 (muokannut Morderca 13. Marraskuu 2017, 18:28)Peukku ylös +2Peukku alas -0

Todii! Nyt olisi pelit pelailtuna ja videot kuvattuna. Molemmat pelit olivat yllättävän laadukkaita ja bugittomia. Pelien vertaaminen osoittautui melkoisen haastavaksi, sillä kyseessä on 2 täysin erilaista peliä. Lopputulemana kuitenkin seuraavanlainen

1. Dream(Peljätty Miksu)

Todella hauska puzzle -hyppely. Puzzlet ovat haastavia ja oivaltavia. Minulle, kasuaalipelaajalle, peli on todella vaikea; Tämä tosin on erittäin positiivinen seikka, usein puzzlepelit kaatuvat liialliseen ohjeistukseen ja helppoihin kenttiin. Tässä pääsin vain noin puolet kentistä skippaamatta. Aion ne kuitenkin vielä päihittää jossain vaiheessa. Oliko tarkoituksenomaista, että pystyit tippumaan loputtomasti alaspäin? Peli ei noudata normaalia kaavaa, missä kenttä kerrallaan opitaan uusia ominaisuuksia, joita hyödynnetään myöhemmin. Tämä on ehkä hieman kummallinen valinta, mutta ihan toimiva ratkaisu tässä pelissä, jokainen kenttä on tavallaan oma ominaisuus. Graafisesti peli miellyttää silmää, vaikkei se mikään graafinen mestariteos olekaan.
Suurimpana miinuksena äänimaailma! Sitä ei nimittäin ole, ei ensimmäistäkään äännähdystä. Tämä seikka syö todella paljon pelin tunnelmaa. Lisäksi teemat on täytetty ehkä vähän rimaa hipoen: näin pelissä prinsessan vain kerran pikaisesti ja aurinkolaisestakaan on paha sanoa hahmon värityksen vuoksi.


2. Dream Princess(Reaktori)

Hieman erilainen teos. Hauska idea ja toimiva toteutus. Peli on vain melko mitäänsanomaton. Mobiilipelinä varmasti toimiva, mutta tietokoneella ei varsinaisesti houkuta avata uudelleen. Pisteet eivät tallennu ilmeisesti mihinkään, olisi aina heräämisen yhteydessä ollut mukava nähdä oma ennätyksensä. Mikähän mahtaa pelissä olla maksimitaso, jolloin graafisesti ei enää tapahdu muutoksia? Noin 20 minuutin pelailun jälkeen saavutin parhaaksi tulokseksi 17. Hyppivät myyrät osoittautuivat vittumaisiksi olennoiksi. Kuitenkin kun tottui backflip -toimintoon, niin niistäkin pääsi ohi. Mielestäni peli vaikeutuu sopivasti nopeutuvan teemansa ansiosta. Korkeammilla pisteillä kamera voisi hieman zoomaantua ulos, jolloin kentälle mahtuisi useampia esteitä. Graafisesti peli on maagrafiikkaa lukuunottamatta todella näyttävä. Tässä kategoriassa voittaa selvästi. Myös teemat on täytetty näkyvämmin. Toivottavasti edes harkitset jatkokehittämistä mobiilille! Tämä on peli, jota pelaisin pöntöllä istuessani! EDIT: Unohdin mainita, että tässäkin pelissä jäin kaipaamaan ääniä ja musiikkia!


Ratkaiseva tekijä oli tällä kertaa pelillisyys. Miksun peli on huomattavan paljon pelillisempi peli, mitä jaksaa hakatakin pidempään. Ohessa vielä ensimakustelut kummastakin pelistä. Pahoittelen rätisevää mikkiä, en saanut rätinää korjattua, mutta koittakaa kestää. EDIT2: DREAM video sisältää tavallaan spoilereita. Älä katso, ellet ole itse peliä jo testannut!


DREAM:

Dream Princess:
1x
Tykkään
NInjan matkimista


Spoiler






:carrot2:
#78: 13. Marraskuu 2017, 19:53Peukku ylös +0Peukku alas -0
1. Dream (Peljätty Miksu). Näppäriä puzzleja. Vähän semmosta I Wanna Be The Guy -henkeä niissä karkaavissa platformeissa. Meinasi palaa käpy tokavikaan levuun. Siinä on yllättävän hankala osua kiväärillä nappiin.

2. Dream Princess (Reaktori). Ihan jees peli. Jaksoin 14 pisteeseen asti pelata. Kiva että on keksitty erilaisia obstaakkeleita, luo vaihtelua. Suurin kritiikki siinä että ei voi skipata sitä aikalaskuria, jossa menee joka kerta yhtä kauan kuin yhden tason suorittamisessa.

Uniteemaa itsekin vähän silmäilin, mutta en saanut naulattua mitään järkevää ideaa. Pitäisi vaan tehdä jotain simppeliä ja panostaa yksityiskohtiin eli level designiin ja grafiikkaan. Kuten näissäkin peleissä on tehty.
Tykkään
Spoiler
#79: 13. Marraskuu 2017, 20:49Peukku ylös +0Peukku alas -0
1. Dream Princess. Yllättävän hyvin balansoitu näin viikonlopun tekeleeksi. 27 oli ennätykseni, mutta muutoin en yleensä päässyt 22 pidemmälle. Välillä tuli fiilis, että joskus tuli mahdottomia esteitä silloin, kun vaikkapa myyrät ja talikot sattui oikein lähekkäin ja bäkkäreille ei jäänyt mitenkään tilaa. Lopulta aika tuurista vaikutti silloin olleen kiinni. Tosin nopeus+väsyneet refleksini varmaan saattoivat vaikuttaa asiaan.

2. Dream. Aika muikea tekele ja puzzlet pisti sopivasti miettimään. Graffa oli jäänyt ehkä turhankin pelkistetyksi ja hiirelle olisi voinut piirtää oman tähtäimen, kun aluksi luulin että heitot menee vaan random suuntiin. Yhdessä kentässä oli myös bugi, kun piti pomppia niitä pikkublokkeja ylös sen jonkun valohärpäkkeen kanssa. Ukko juuttui välillä niihin blokkeihin, jos heitin valohärpäkkeen. Konseptissa on kyllä potentiaalia vaikka mihin, jos mielikuvitus riittää ja mainitut kauneusvirheet korjaa.

Oli vaikea sijoittaa pelit järjestykseen kun painivat niin eri sarjassa, mutta Reaktorilla oli esteettisempi. ;)
Tykkään
#80: 13. Marraskuu 2017, 23:17 (muokannut Dart 14. Marraskuu 2017, 13:11)Peukku ylös +0Peukku alas -0
1. Dream Princess - En yleensä myöskään tykkää tämän lajityypin peleistä, mutta tämä oli yllättävän viihdyttävä ja pelasin tätä tyttäreni kanssa useita tunteja! Oma ennätys tällä hetekkä 26 ja tyttärelläni 9. Vaikeusaste nousi sopivasta, mutta välillä tosiaan tuntui että esim kaksi seivästä lähekkäin toisiaan suurella nopudella mudostui lähes mahdottomaksi, tosin tuplahypyillä ennen ensimmäistä estettä voi nekin läpäistä, mutta vaikeaa on. Pointseja tuli etenkin prinsessaan käytetystä vaivasta.

2. Dream - Yllätyin erittäin postiivisesti puzzleista. Maalipurkki oli hyvä juuri noin kun sitä sai heitellä. Ikuiset loopit oli myös erittäin hauskoja. Jotkut grafiikat oli vähän hutaistuja.

Voittaja oli vaikea valita, kun molemmat pelit olivat loistavia kisan pituteen nähden ja periaatteessa voisi sanoa, että kyseessä oli tasapeli. Mutta kun jompikumpi pitää valita niin kyllä silloin nudisti prinsessa on se joka tuo voiton Reaktorille, vaikka pelinä Mikun peli olikin parempi. Näin tällä kertaa.

ps. Prinsessan kuva haalistuu vähän turhan nopeasti
Tykkään
#81: 13. Marraskuu 2017, 23:32Peukku ylös +0Peukku alas -0
Reaktorin peli oli kyllä harvinaisen viihdyttävä tuollaiseksi loputtomaksi hyppelypeliksi. Haastetta on juuri sopivasti, eikä ole alussakaan tylsä. En ole koskaan ollut tällaisten pelien ylin ystävä, mutta sopiva haaste ja nopeus saavat pelistä erittäin hyvän. Välillä tuo kolmen sekunnin viive lampaiden välissä meinasi vähän ärsyttää, erityisesti kun töskäsin kolme kertaa peräkkäin ensimmäisellä lampaalla. Ennätys taisi olla 15 pistettä.

Kiitoksia Mordercalle videoista, on aina mukava nähdä jonkun muun pelaavan omaa peliä, varsinkin kun kyseistä peliä tehdessä oli todella vaikea kuvitella miltä muiden pelaajien silmissä puzzlet vaikuttavat. Kiitokset myös kaikille muille kommenteista ja palautteesta.

Kylttien ja kiväärin palikoihintarttumisbugi olikin jo minulla tiedossa, kyse on yksinkertaisesta maski- ja origo-ongelmasta (kyltin origoa piti laittaa alaspäin että sitä ylipäätään pystyi heittämään). Nyt kun on aikaa niin pitää korjata. Maalipurkin meinasin muuttaa oikealla napilla käytetttäväksi kiväärin tapaan, jolloin sitä ei olisi tarvinut heitellä ja hakea alhaalta aina takaisin, mutta tykkään niin paljon tuosta maalin roiskumisesta että päätin sen kuitenkin jättää. Ukon palikoihin juuttumista en olekaan itse huomannut, mutta tiedän jo mistä kyseinen bugi johtuu, täytyypä korjata. Videolta huomasinkin viimeisen kentän lopusta pienoisen virheen, (spoiler alert!) loputtomasta loopista pääsee eteenpäin kääntymällä ympäri vain jos sattuu olemaan oikealla palikalla, Mordercalla kävi huono tuuri ja sattui aina väärälle. Tämä on tosiaan vain aivokatkos kenttäsuunnittelussa. Teemat jäivät tosiaan vähän köykäisiksi, kun pääsivät kiireessä tykkänään unohtumaan (aurinkolasien tilalta oli tarkoitus laittaa supervoimia, mutta muistin liian myöhään).

Tuota kalenterikisan järjestämistä harkitsen vielä, itselle kun tuo kenttäsuunnittelu tahtoo olla se hermoja raastavin osuus pelin teossa. Jouluna tuppaa mutenkin olemaan niin paljon äksöniä, ettei aika ja muisti tahdo millään riittää. Saatan kuitenkin kisan pitää, jos saan kunnollisen leveleditorin tehtyä.
Tykkään
Spoiler

Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
GameDev Suomi GameDev Suomi Kilpailut
Viikonlopun pelikisat
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC