Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

CQB tactics

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 01. Syyskuu 2014, 16:43Peukku ylös +0Peukku alas -0
Tehdäänpäs tännekkin aihe jotta muutkin kuin tuomarit pääsevät kommentoimaan.

CQB tactics

Vuoropohjainen ammuntapeli jossa tarkoituksena tuhota kaikki robotit. Peliohjeet löytyy pelistä huonolla englannilla, mutta kerron ne nyt vähän selkeämmällä suomella: Hiirellä valitset sotilaan, ja vasemmalla napilla määrität reitin, jota se seuraavan vuoron, joka kestää neljä sekuntia, aikana kulkee. Kun olet tehnyt reitit kaikille sotilaille, paina välilyöntiä aloittaaksesi vuoron. Liikkumispisteitä on kolmea eri tyyppiä, ensimmäinen eli vihreä risti yksinkertaisesti laittaa sotilaan kulkemaan sitä kohti, punainen risti pysäytää sotilaan ristin kohdalle stop timen ajaksi, jota taas säädellään rullasta. Kolmas eli keltainen taas kääntää sotilaan hiiren toisella klikkauksella määrättävään suuntaan. Liikkumistyyppiä vaihdetaan joko yläkulmasta klikkaamalla tai Q:sta. Tehtäväsi on tappaa kaikki punaisen näkökentän omaavat robotit. Vihreällä näkökentällä olevia vihollisia ei voi tappaa. Vaikka kentänvalintahuoneessa onki yksitoista kenttää, ei niitä todellisuudessa oele kuin kuusi, kun en enempää muistitikun hukkaan menemisen takia ehtinyt tehdä.

Ääniä on huimat kolme, joita ei ole lisätty peliin huikean äänimaailman saamiseksi, vaan varoittamaan ruudun ulkopuolella tapahtuvasta ammunnasta. Ääniä en ole itse tehnyt.

Nimi on kaverin nopeasti keksimä, kun julkaisuvaiheessa piti jotain nopeasti laittaa.

Tätä voi pitää minun hyvästijättönäni gm8:lle, olit kiva kaveri melkein kaksi vuotta. Nyt studio on korvannut sinut.

Lataus: http://sandbox.yoyogames.com/games/229193-cqb-tactics
Tykkään
Spoiler
#1: 06. Syyskuu 2014, 14:03 (muokannut Mattie 06. Syyskuu 2014, 14:09)Peukku ylös +0Peukku alas -0
En tiedä jatkatko tätä projua, mutta oletin niin sillä tämä on keskeneräisissä - hienoa, sillä tästä voi saada hienon pelin aikaan. Itse kuitenkin muuttaisin koko pelin rakennetta aika radikaalisti. :))

Jotain ideaa mitä tuli mieleen nopean testin jälkeen:
- Ruutu liian pieni/liian hidas scrollaus
- Kartta turha sillä se on epäselvä ja siinä ei näe omia ukkoja/vihuja/mitään
- Kursori ärsyttävän iso, se on vain tiellä koko ajan
- HUD on epäselvä, tein kuvan jossa näkyy millainen se esimerkiksi voisi olla... Kuvassa näkyy kaikki hahmot hudissa, eri väreinä = myös pelihahmot pitäisi olla eri väriset jotta ne erottaisi kunnolla. Muut turhat tiedot voisi olla tuossa kulmassa. Piirsin myös siihen mahdollisen minimapin, senkin voisi sijoittaa esim. oikeaan yläkulmaan paksuntaen HUDia hieman siltä kohdin.
- Samaisessa kuvassa olen piirtänyt liikkumissysteemin, mikä voisi toimia tässä pelissä paremmin mitä tämän hetkinen systeemi. Tällä hetkellä liikkumista ei rajoiteta millään tavalla, vaan pysty kävelemään yhdellä vuorolla kentän toisesta päästä toiseen päähän. Myös pathfinding on niin surkea niin nurkat pitää ohittaa kahdella vuorolla jotta niistä pääsisi ohi. Kuvassa näkyy liikkumisjälki minkä peli piirtäisi automaattisesti (gridipohjainen) -> rastin kohdalle pysähdys ja ampumiskomento siitä pimpsalooraa kohden ampumiskomento -> rasti joka näkyy pelaajan värisenä -> tietää kuka sitä on ampumassa (jaoin toisen rastin, sillä myös vihreä ukko jotenkin maagisesti ampui sitä tuolta huoneesta. = esimerkki siitä miten rasti voisi jakaantua kun kaksi ukkoa on ampumassa yhtä vihua ;')
- Vihujen ampuminen voisi toimia esim. siten, että kun liikkuu yhden blockin, vihu ampuu aina kerran. Myös omaa ampumista pitäisi rajoittaa per vuoro.


Eipä muuta, pistän varsinaisen kisaarvostelun myöhemmin. :))
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter
#2: 06. Syyskuu 2014, 16:29Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kiitos kommenteista! Tämä projekti ehkä jatkuu keväällä koulun atk:ssa, mutta en ole varma että aloitanko kokonaan uuden. Jos päädyn tätä jatkamaan niin ajattelin lisätä kaikkea pientä kivaa mm. kranaatit ja miinat yms. Noita sinun huomauttamia aioita yritän korjailla niin paljon kuin ehdin. Tuosta liikkumisesta vielä, että helpostihan yhdellä vuorolla onnistuu tuo kulman kiertäminen esim näin:

* screenshot100.png (38.76 kilotavua, 640x480 - tarkasteltu 207 kertaa.)
1x
Tykkään
Spoiler

Sivuja: [1]
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC