Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi GameDev Suomi Kilpailut
Kesäkisa 2014: Palauta pelisi & tuomarien arviot
Sivuja: [1]

Kesäkisa 2014: Palauta pelisi & tuomarien arviot

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 29. Elokuu 2014, 13:32Peukku ylös +0Peukku alas -0


Jos pelisi on valmis palauta se tähän aiheeseen viimeistään 1.9. Muista, että se versio jonka olet lähettänyt aiheeseen arvostellaan. Päivitettyjä versioita ei hyväksytä ja muutetusta linkistä rangaistaan.

Pelinpalautusviestissäsi on oltava seuraavat asiat: pelin nimi, pelin tekijät, pelin latauslinkki, lyhyt kuvaus (vapaaehtoinen), kuvakaappaus (vapaaehtoinen).

Tähän aiheeseen palautetaan vain pelit ja tuomarien peliarviot. Muu keskustelu yleiseen kisa-aiheeseen!

DEADLINE: 1.9.2014 KELLO 23:59:59
1x
Tykkään
Spoiler




#1: 29. Elokuu 2014, 14:27 (muokannut Miksamoo 30. Elokuu 2014, 21:27)Peukku ylös +4Peukku alas -0
CQB tactics

Vuoropohjainen ammuntapeli jossa tarkoituksena tuhota kaikki robotit. Peliohjeet löytyy pelistä huonolla englannilla, mutta kerron ne nyt vähän selkeämmällä suomella: Hiirellä valitset sotilaan, ja vasemmalla napilla määrität reitin, jota se seuraavan neljän sekunnin aikana kulkee. Kun olet tehnyt reitit kaikille sotilaille, paina välilyöntiä aloittaaksesi vuoron. Liikkumis pisteitä on kolmea eri tyyppiä, ensimmäinen eli vihreä risti yksinkertaisesti laittaa sotilaan kulkemaan sitä kohti, punainen risti pysäytää sotilaan ristin kohdalle stop timen ajaksi, jota taas säädellään rullasta. Kolmas eli keltainen taas kääntää sotilaan hiiren toisella klikkauksella määrättävään suuntaan. Liikkumistyyppiä vaihdetaan joko yläkulmasta klikkaamalla tai Q:sta. Tehtäväsi on tappaa kaikki punaisen näkökentän omaavat robotit. Vihreällä näkökentällä olevia vihollisia ei voi tappaa. Vaikka kentänvalintahuoneessa onki yksitoista kenttää, ei niitä todellisuudessa oele kuin kuusi, kun en enempää muistitikun hukkaan menemisen takia ehtinyt tehdä.

Ääniä on huimat kolme, joita ei ole lisätty peliin huikean äänimaailman saamiseksi, vaan varoittamaan ruudun ulkopuolella tapahtuvasta ammunnasta. Ääniä en ole itse tehnyt.

Nimi on kaverin nopeasti keksimä, kun julkaisuvaiheessa piti jotain nopeasti laittaa.

Tätä voi pitää minun hyvästijättönäni gm8:lle, olit kiva kaveri melkein kaksi vuotta. Nyt studio on korvannut sinut.

Lataus: http://sandbox.yoyogames.com/games/229193-cqb-tactics
2x
Tykkään
Spoiler
#2: 29. Elokuu 2014, 18:42Peukku ylös +2Peukku alas -0
Voin osallistua jos Final Judgement hyväksytään kisaan mukaan. Se on kuitenkin tehty kesän aikana ja diskattiin misantropia kisasta, koska siinä ei ollut misantropiaa....

***

Final Judgement

Muukalaisrotu on seuraillut ihmiskunnan tekemisiä kiertoradalta kunnes mitta tulee täyteen toisen maailmansodan aikana. Kolmannevaltakunnan täytyy selvitä kolme päivää kestävästä suurhyökkäyksestä.





Lataus linkki:
http://www.infinitygames.org/Final_Judgement.exe
Zippi Mirror:
http://speedy.sh/77EMk/Final-Judgement.zip

Ohjeita:
-Ostot tapahtuu numero näppäimillä 1-6 ja kaikki muu hiirellä
-Punainen ruksi on ohjusten ja lentokoneiden maali. Muista valita kohde ennen kuin laukaiset ohjuksia tai lähetät lentokoneita liikkeelle.
-Tankeilla on parempi suojakenttien läpäisykyky kuin konekivääreillä
3x
Tykkään
#3: 29. Elokuu 2014, 22:01 (muokannut juhhoo001 30. Elokuu 2014, 11:51)Peukku ylös +4Peukku alas -0
Jump Joe!

Jump Joe on tasohyppely peli. Pelin idea on hyppiä tasoja läpi. Mutta varo laavaa sekä piikkejä!






Lataa tästä!Exe tiedosto
                                                                                                                               
 Koko 10.54 MB

Lataa tästä!Rar Tiedosto 8.41 MB

Peli Ohjeita!

Liikkuu=nuolista



Koodaus: Juhhoo001

Grafiikat: Juhhoo001 ja Yoyo Games

Muusiikki: Free Game music

Suunnittelu: Juhhoo001
3x
Tykkään
#4: 29. Elokuu 2014, 22:01 (muokannut sakke15 29. Elokuu 2014, 22:14)Peukku ylös +3Peukku alas -0
Peska-Game on taso hyppely peli.





lataa tästä -> https://www.dropbox.com/s/eb238sj8gm35yax/peskagameXD.exe?dl=0  ;)
3x
Tykkään
#5: 31. Elokuu 2014, 18:00Peukku ylös +4Peukku alas -0


Purple Block Space on luolalentelyräiskintä kaikilla mausteilla. Sisältää 5 kenttää. Osallistuin tämän ensimmäisellä versiolla GMC:n Jamiin #15. Mm. pelin vaikeudesta tuli paljon kritiikkiä. Tässä upouudessa versiossa epäkohdat on viilattu pois.

Lataa (zip, 4,5 Mt)



4x
Tykkään
Spoiler
#6: 01. Syyskuu 2014, 20:36 (muokannut Hessu 01. Syyskuu 2014, 20:47)Peukku ylös +4Peukku alas -0

Stickway on kuuden kentän mittainen tasoloikka/ammuskelupeli, jossa pelastetaan panttivankeja Mafunan kaupungista ja jäljitetään samalla pahaa kaupunginjohtaja Mr Silveriä. Joka kentässä on yhdeksän panttivankia ja pomotaistelun jälkeen pelastuva vanki, joka kertoo aina kaiken minkä tietää. Pelissä on neljä erilaista loppua, joka määräytyy aina pelastettujen panttivankien määrästä. Pelissä on 20 erilaista vihollista, muutamia erilaisia esteitä ja kuusi pomoa.

Näppäimet löytyvät pelistä. Hyppy- ja ampumisnapin paikkaa voi vaihtaa, jos pelaaminen tuntuu luontevammalta ne toisin päin. Pelissä on myös kolmea eri itemiä, joita voi löytää laatikoista tai muuten kentältä: Ankh, joka antaa elämän, tehokas alienpyssy, panos räjähtää ja tekee paljon vahinkoa sekä pullo, joka tuo hetkellisen kuolemattomuuden, jonka aikana ei voi ampua. Pelissä pääsee myös lentämään ufolla flappy bird-tyyliin. Continueja on loputtomiin, mutta peli jatkuu aina samasta määrästä elämiä ja alienpyssyn ammuksia, mitä on uudelle tasolle päästessään omistanut.
LATAA TÄSTÄ

Tekijät:
Minä - grafiikka, koodi, äänet
TheATOM - Musiikki
1x
Tykkään
Spoiler



CHIPTUNEA
#7: 01. Syyskuu 2014, 22:33 (muokannut Igno 01. Syyskuu 2014, 22:53)Peukku ylös +6Peukku alas -0

To the Depths on roguelike-peli, jossa tarkoitus on selvitä hengissä niin syvälle maan uumeniin, kuin mahdollista
samaan aikaan kun niskaasi pudotetaan pommeja, sekä ohjuksia ja joudut välttemään piikkejä ja katoista tippuvia tippukiviä.

Tehtävää helpottaa kerättävät pommit, joita voi kerätä ja asettaa haluamiinsa paikkoihin.
Tämä helpottaa pakenemista alas luoliin pakoon muilta pommeilta.

Peli on maastoltaan täysin randomgeneroitu ja jokainen pelikerta on erilainen menua myöten.

Pelissä on online-ennätyslista, jotta pelaajat voivat kilpailla toistensa ennätyksiä vastaan.

Grafiikka: ElNinja
Musiikki: Rolemusic - Python
Ohjelmointi, idea, suunnittelu ja loput: Igno

LATAA





Nonniin nyt kun ollaan saatu mainospuhe ohi niin täytyy sanoa, että oon helvetin ilonen että tästä pelistä tuli vihdoinkin julkasekelpoinen ja toivon että ihmiset tykkää siittä yhtä paljon kuin minä. Oon raatanu tän eteen aivan liian monta tuntia ja laiminlyöny koulun samalla : D Kontrollit löytyy pelistä, mutta painotan että jos aiotte pärjätä käyttäkää ylä- ja alanuolia, koska varsinkin ylhäältä tulee tosi nopeella tahdilla pommeja, joita on vaikeeta väistää ilman että näkee ne sekunnin pari aikasemmin.

Kaikki palaute bugeista kehuihin ja haukkumiseen on äärimmäisen toivottua, jotta voin jatkossa kehittää projektia parempaan suuntaan. Tätä vois kai kutsua GMS-softlaunchiks ;D Julkasen muualla netissä kun oon saanu palauteet ja jos kun joku löytää bugeja.
4x
Tykkään

#8: 01. Syyskuu 2014, 22:36 (muokannut Triangle 01. Syyskuu 2014, 22:39)Peukku ylös +4Peukku alas -0

Probe on hektinen ja aika vaikea ampumis- ja väistelypeli.
Alustasi ohjaat hiirellä ja ampuminen tapahtuu hiiren vasemmalla korvalla.
Bugeista on tiedossa ainakin se, että peli saattaa heittää kuollessa errorin.
Musiikin teki F777: http://www.newgrounds.com/audio/listen/577731
Ja pakollinen screenshot:
Spoiler

Lataa tästä
5x
Tykkään
[
#9: 01. Syyskuu 2014, 23:20Peukku ylös +2Peukku alas -0
Random nimetön RTS
Kuva:
Spoiler


Päivässä pykäisty hieman lautapeli riskin tyyppinen outo real-time-strategy-ish peli, jossa eriväriset pallurat tappelevat keskenään yrittäen vallata aluetta.
Pelissä ei ole ääniä ja on muutenkin aika yksinkertainen.
Koko peliä ohjataan hiirellä:
Vasemmalla näppäimellä vetämällä voi valita palluroita, oikealla komentaa niitä liikkumaan.
Isompia palluroita on tarkoitus vallata itselleen, jolloin ne tuottavat lisää pieniä palluroita.
Pelaaja ohjaa sinisiä palluroita, lisäksi pelissä voi olla 1-3 AI:ta, joilla on 8 eri vaikeustasoa.

Lataa tästä!
1x
Tykkään
Spoiler


#10: 01. Syyskuu 2014, 23:54 (muokannut Riuku 02. Syyskuu 2014, 00:13)Peukku ylös +5Peukku alas -0
Pitkän, hikisen ja verisen uurastuksen jälkeen voimme vihdoin ylpeänä esittää yhteistyömme tuloksen:

Kaivuri peli



Työnnä ja huido kivenmurikoita kivisilppuriin!
Varo ettei bensa lopu! Palaa tarvittaessa paikalliselle bensa-asemalle, jossa litrahinta kasvaa jatkuvasti vaikeuttaen työntekoa.

Ohjeet löytyy pelin alusta, lukuunottamatta näitä poikkeuksia:
-Paina M hiljentääksesi musiikin (suositus).
-Paina Space tarttuaksesi takakoukulla kiviin.


Koodaus ja grafiikat: Riuku ja Reaktori.
Musiikki: https://www.youtube.com/watch?v=856fvrwKOz0&index=127&list=UUtTQpBS959b5KB10gzS94Dw

Lataa tästä

edit. Lisäsin krediitit musiikintekijälle.
3x
Tykkään
Spoiler
#11: 08. Syyskuu 2014, 02:14 (muokannut Morderca 08. Syyskuu 2014, 17:54)Peukku ylös +3Peukku alas -0
Alkuun pahoittelut myöhästyneestä arvostelusta, mutta parempi myöhään, kun ei milloinkaan ; )
E:ainiin, Final Judgement oli ilmeisesti poistettu, enkä pystynyt lataamaan ja perska-game ei suostunut toimimaan mitenkään. Poistin virustorjunnan hetkiseksi, mutta silti ilmeisesti verkko blokkasi.. Ja teksti saattaa sisältää jokusen typon ja derpin, joten ilmoitelkaa sitä mukaan, kun löytyy, niin korjaan.
Pitkästä aikaa melko tasokas kisa, jossa keskisijoilla oli kovaakin vääntöä, mutta voittaja kuitenkin nousi aika selvästi ylös. Pidemmittä puheitta arvosteluni:

Spoilerissa lopullinen järjestys
Spoiler
Probe: 77
To the Depths: 70
Kaivuri Peli: 64
CQB tactics: 54
Purple Block Space: 53
Stickaway: 52
Random nimetön RTS:   52
JumpJoe: 15




CQB tactics:   54
Hyvin toimiva, normaaleista GMS-peleistä poikkeava musiikiton strategiapeli. Itse olen erittäin huono
strategiapeleissä ja se teki siis myös tästäkin pelistä minulle äärettömän vaikean, mutta jaksoin
kuitenkin koukuttavuuden takia pelata peliä suhteellisen kauan. Tykkäsin pelistä vaikkei
tämäntapaiset normaalisti nappaa yhtään. Grafiikat ovat aika heikkoa ja näyttääkin grafiikoiden
takia, että peli olisi alpha-vaiheessa. Harmillisesti musiikkia ei ollut ja ainoat äänetkin olivat
vain *pumpum*


Grafiikka 8/20

Graafinen tyyli on yhtenäistä, mutta värit eivät toimi aivan täydellisesti.



Äänet ja musiikki 3/20

Joudun antaa harmillisen vähän pisteitä, mutta pelissä ei yksinkertaisesti
ole ääniä, joista antaa pisteitä



Pelattavuus 25(22+3)/30

Pelattavuus toimi erittäin hyvin ja oli hyvin erilainen verrattuna tavallisiin GMS-peleihin, tästä lisäpisteitä.



Idea 6/10

Samantapaisia pelejä on nähty, mutta tämä on mielestäni erittäin hyvin toteutettu.



Yleinen toteutus  12/20 
Tarinaa ei ainakaan selvästi pelissä ole. Kokonaisuus on hyä, mutta ei yllä erinomaiseen, ainakaan vielä.
Peli todellakin on addiktoiva, sillä sitä jaksoin pelata suhteellisen kauan. Peli vaikutti myös melko laajalta
vaikken sitä läpi pelannutkaan.




JumpJoe:   15
Buginen tasoloikkapeli. Pelin kentät ovat helppoja ja vain buginen liikkuvuus saa niihin jotain haastetta.
Peli on tylsä putkijuoksu, jossa ei ole ääniä, eikä oiken tekemistäkään. Myöskin lastentaudit häiritsivät.
Miksi hiirtä käytetään valikossa, kun sitä ei kerran tarvita itse pelissä mihinkään? Miksi tehdä peli
englanniksi jos sitä ei osaaa ollenkaan?


Grafiikka 4/20

Graafinen tyyli ei ole lähelläkään yhtenäistä, osa on ripattua, osa itse piirrettyä, mutta eivät
oikein sovi toisiinsa.



Äänet ja musiikki 3/20

Pelissä kyllä on musiikkiraita, joka ei ole itsetehty eikä sovi itse peliin ollenkaan. Raita on
synkkä ja hitaahko, mutta itse peli on iloisen värinen ja nopeahko temmoltaan



Pelattavuus 5/30

Pelin liikkuminen bugaa. Varsinkin liikkuvat laatat, ne vaihtoivat välillä kokoaan ja olivat liukkaita
kuin rasvatut miesstripparit. Pelin pelaaminen ei valitettavasti ollut nautinnollista, mutta
pelintekijänä kehittymisesi on huomattava.



Idea 1/10

Samanlaisia pelejä on nähty foorumillamme kymmenittäin, ellei sadoittan. Tämä ei edes anna muuta tekemsitä,
kuin juosta kenttä läpi vailla varsinaista päämäärää.



Yleinen toteutus  2/20 
Tarinaa ei ollut, peli ei ole kokonaisuutena kovinkaan tasokas, pelissä ei ole addiktoivia ominaisuuksia,
mutta harvinaisen monta kenttää pelissä on. Tästä muutama lisäpiste.




Purple Block Space:   53
Hyvällä musiikilla höystetty avaruusräiskintä, joka jopa toimii hyvin, niin graafiselta osaltaan,
kuin myös ääniltään sekä pelattavuudeltaan. Peli on melko haastava, mutta siltä sen pelaamisesta
voi nauttia.


Grafiikka 9(7+2)/20

Grafiikka on hyvää ja yhtenäistä jos ei lasketa itse alusta. Lisäpisteet tulivat efekteistä.



Äänet ja musiikki 12/20

Pelissä on musiikkia ja ääniä, jotka ovat vieläpä hyviä. Ymmärsin kuitenkin krediittien perusteella,
että ne eivät olleet itsetehtyjä.



Pelattavuus 15/30

Pelattavuus on toimivaa ja sulavaa. Bugeja en löytänyt yhtäkään. Hiukan vaikeaa oli liikkua ja
varsinkin tähdätä.



Idea 5/10

Hiukan poikkeava normaaleista täälä nähdyistä peleistä. Ideaa on käytetty hyvin.



Yleinen toteutus  12/20 
Tarinaa en tästäkään löytänyt. Kokonaisuus on kyllä hyvä. Peli on hiukan addiktoiva, mutta
uudelleenpeluuarvo on kuitenkin melko mitätön. Peli ei ole erityisen laaja, mutta vaikeusaste on
sen verran suuri, että pelattavaa kuitenkin riittää.



Stickaway:   52
Hyvin toimiva tasohyppelypeli usealla erilaisella vihollistyypillä. Vaikeuttakin riittää.



Grafiikka 9/20

Grafiikka on yhtenäistä ja erittäin tasokasta. Pelissä on tietty tyylinsä kokoajan.



Äänet ja musiikki 13(10+3)/20

Menun eyerapen jälkeen(Siis liian korkeita ääniä ja liian kovalla) musiikki alkoi olla hyvää
ja tasokasta. Ja lisäksi itsetehtyä.



Pelattavuus 14/30

Pelattavuus toimii ja tykkäsin, että Z ja X - nappien toiminnot sai itse määrittää, kun itselleni
on luonnolisempaa käyttää niitä "väärin" Bugeja ei osu silmään.



Idea 4/10

Kuitenkin hyvinkin normaalia tasohyppelyä ilman suurempia twistejä.



Yleinen toteutus  12/20 

Pelissä on tarina, vaikkakin se pitää erikseen etsiä, eikä sitä varsinaisesti pelissä kerrota.
Kokonaisuun on erittäin hyvä, mutta uudelleenpeluuarvoa ei juurikaan läpäisyn jälkeen ole.
Peli on suhteellisen laaja




To the Depths:   70
Erittäin hyvin toimiva, erilainen peli hyvillä musiikeilla ja grafiikoilla.


Grafiikka 12/20

Grafiikka on yhtenäistä ja toimivaa. Erittäin tasokasta ja pelille sopivaa.



Äänet ja musiikki 12/20

Musiikki oli loistavaa ja erittäin hyvin peliin sopivaa. Valitettavasti eivät ilmeisesti kuitenkaan olleet
itsetehtyjä.



Pelattavuus 24(21+3)/30

Pelattavuus toimi erittäin hyvin. Pelissä oli hauskasti käännetty vanha "kiipeä ylöspäin" - ajatus täysin päälaelleen ja täytyikin päästä nopeasti alas. Tasohyppely oli sulavaa ja toimivaa, sekä bugeja en itse löytänyt ainoatakaan.
Pelin pelaamisesta pystyi nauttimaan. Lisäpisteet juurikin vanhan idean kääntämisestä.



Idea 9/10

Itse en ikinä ole törmännyt samanlaiseen peliin, joten voidaan sanoa, että idea on jollain tavalla uusi. Kuitenkin peleissä, jossa täytyy kavuta ylöspäin, on liki sama idea, joten pisteet tulevat "vanhan idean käyttämisestä erittäin hyvin"



Yleinen toteutus  13/20 
Tarinaa pelissä ei harmillisesti ole. Kokonaisuutena peli toimii hyvin. Online scoret tuovat addiktoitumista esiin ja se antaa uudelleenpeluuarvoa runsaasti, jos haluaa olla ykkönen.
Omalla tavallaan peli on laaja, mutta periaatteessa taas ei. Tehtävänäsi on tuhota maata.



Probe:   77
Melko vaikea hyvällä musiikilla höystetty räiskintäpeli, jossa täytyy osata katsoa ympärilleen
jatkuvasti. Onko tämä muuten jatko-osa jollekin edelliselle projektillesi, muistaisin pelanneeni
sinulta vastaavaa projektia, vaikkakin alkeellisempaa.


Grafiikka 18(14+4)/20

Grafiikka on loistavaa ja täydellisesti pelin henkeen sopivaa. Grafiikka toi peliin vielä lisää iloa pelata
Peli saa vielä 4 lisäpistettä efekteistään ja erilaisuudestaan.



Äänet ja musiikki 12/20

Musiikki oli täydellisesti peliin sopivaa ja vielä korosti pelin hektisyyttä.


Pelattavuus 26(22+4)/30

Pelattavuus toimii ilman minkäänlaisia bugeja. Jäin kaipaamaan online highscoreja sekä mahdollisesti jonkinlaista
tarinaa. Pelattavuus on omalla tavallaan uniikkia, sillä itse en ole tämänlaiseen peliin törämnnyt. Vastaaviin kylläkin,
mutten tällaisiin. Lisäpisteet tulevat erityisestä controllioivalluksesta.



Idea 8/10

Kuten jo aiemmin mainittu, samanlaista en ole ennen nähnyt, mutta jokusen vastaavan kylläkin. Pelissä on hyvin
käytetty vastaavia pelejä hyväkseen kopioimatta ideaa.




Yleinen toteutus  13/20 
Pelissä ei ole tarinaa, mutta kokonaisuus on erinomainen. Peli addiktoi jonkinverran ja voisi addiktoittaa
enemmänkin jos peliin sisällyttäisi online scoret sekä achievementit. Peli ei periaatteessa ole kovinkaan laaja.




Random nimetön RTS:   52


Vaikea oli tajuta, että mitä pitää tehdä ja miksi. Hetkisen kuluttua nappeja hakattuani tajusin,
mitä piti tehdä, mutten kyllä vieläkään, että miksi pitää tehdä. Täysin äänetön peli saa oman oloni aina yhtä masentuneeksi.
Vihollisten tekoäly toimii mielestäni erittäin hyvin. Myöskin idea pelissä poikkesi huimasti normaaleista
GameMakerSuomi - peleistä. Peli toimii hyvin, vaikka mielestäni controllit ovat aika oudot.


Grafiikka 11/20

Grafiikka oli yhtenäistä, mutta erittäin yksinkertaista. Toisaalta oli hieno oivallus tehdä simppeliä, mutta hienoa.
Taito, joka minunkin pitäisi oppia. Grafiikka toimii!



Äänet ja musiikki 0/20

En voi antaa yhtäkään pistettä, kun en kuullut mitään.


Pelattavuus 20/30

Pelattavuus toimii ja on helppoa. Meinasin vain hieman mennä sekaisin, kun yritti nopeasti naputella, niin saattoi vahingossa
kumota valinnan, vaikka tarkoitus olisi ollut liikuttaa joukkoja. Myöskin oli vaikea valita esimerkiksi neljän läjästä vain yhtä
palleroa. Bugeja ei ollut ja helpoin vaikeusaste oli erittäin vaikea muutamalla ensimmäisellä pelikerralla, kunnes oppi
pelaamaan kunnolla.



Idea 8/10

Erittäin omaperäinen idea, varsinkin GMS - maailmassa.



Yleinen toteutus  13/20 
Pelissä ei ole tarinaa, mutta mielestäni se on kokonaisuutena melko erinomainen. Vain äänet puuttuivat.
Peli on omalla tavallaan laaja, kun haluaa koko ajan haastaa vaikeampia vastustajia ja samalla myös addiktoiva.
Yllättävän paljon nautin pelaamisesta, vaikka kyseessä onkin strategiapeli.




Kaivuri Peli   64
Hauska peli hauskalla idealla ja hauskalla grafiikalla. Myös musiikki oli peliin sopivaa.


Grafiikka 14(10+4)/20
Grafiikka oli yhtenäistä ja erittäin hauskan näköistä. Graafinen tyyli jotenkin piristi pelaamista
ja nautin siitä täysin sormin.



Äänet ja musiikki 10/20

Erittäin hyvin peliin sopiva musiikki, mutta ei kuitenkaan täysin mukaansatempaavaa, eikä itsetehtyä.


Pelattavuus 20/30

Pelattavuus toimii suhteellisen hyvin, mutta ohjattavuus oli välillä hieman vaikeaa, varsinkin ensimmäiset
20 minuuttia. En keksinyt ollenkaan käyttötarkoitusta takakoukulle.



Idea 7/10

Omaperäinen peli, jollaista en ole ennen nähnyt. Voisi toimia mobiilina hyvin.



Yleinen toteutus  13/20 
Tarinaa ei oikeastaan ollut tässäkään pelissä. Kokonanisuus on mielestäni erittäin lähellä erinomaisuutta. Addiktoivakin peli
on omalla tavallaan. Kovin laaja peli ei ole.
Tykkään
NInjan matkimista


Spoiler






:carrot2:
#12: 08. Syyskuu 2014, 05:48 (muokannut Mercedes 08. Syyskuu 2014, 09:00)Peukku ylös +4Peukku alas -0
CQB Tactics:


Tämä oli ehkä vaikein peli oppia pelaamaan. Kun pelaa ja asettaa sotilaille reittejä, aina kun laittaa liikkumisen yhdelle sotilaalle, tulee viiva sotilaasta liikkumisen päätepaikkaan. Olisi hyvä jos viiva pysyisi näkyvissä siihen asti kun kaikki sotilaat on valittu. Nyt viiva häviää kun valitaan toinen sotilas. Sotilaiden liikkumissysteemi hieman bugasi, kun laittoi liikkumiskäskyn kyseiselle sotilaalle, sotilas ei aina löytänyt reittiä päätepisteeseen.  Tämä ilmeni kun laittoi pitkiä matkoja liikkumiseen. Kun olin hävinnyt kaksi sotilasta tuli tyhjä ruutu, ja aika kun painoa välilyöntiä niin tuli ”end turn”. Kesti hetken aikaa ennen kuin huomasin että pitää liikuttaa ruutua että löysi sen viimeisen sotilaan jolle pystyi antamaan käskyjä.




Pisteet:
Grafiikka:
Graafinen tyyli oli yhtenäinen ja pelillä oli selkeästi oma tyyli, lainatakseni pisteiden anto-opasta. Tyyli oli kaikin puolin toimiva.


12 pistettä.


Äänet ja musiikki. Pelissä ei ollut musiikkia, ainoastaan ääniefektit, jotka tosin olivat hyvät ja jotka sopivat peliin.
7 pistettä


Pelattavuus: Peli toimi sujuvasti ja siinä ei ollut pahoja bugeja lukuun ottamatta sitä reitin valintaa.
15 pistettä


Idea: Pelin idea oli käytetty mutta peli oli toteutettu omalla tavalla. En nyt muista yhtään peliä joka olisi täsmälleen samanlainen.
8 pistettä.


Yleinen toteutus: Peli oli kokonaisuutena hyvä.
8 pistettä


Yhteensä 50 pistettä.






Final judgement


Tower-defense tyyppinen peli. Pelin alussa oli valinta First impact, day of cleansing, tai Final judgement. Näistä toimi vain ensimmäinen.  Alussa voi ostaa pisteillä aseita, ja pisteitä sai lisää kun tappoi vihollisia.  Konekiväärit tuntuivat toimivan parhaiten, koska niitä ei tarvinnut ohjata vaan ne ampuivat ja tähtäsivät automaattisesti. Olisin toivonut aseille pitemmän kantomatkan. Aseiden yläpuolelle olisi voinut laittaa health-barin. Oli kiva kun pelasi peliä eteenpäin kun tuli erilaisia vastuksia. Kun vei hiiren osoittimen oikeaan tai vasempaan laitaan niin ruutu rullasi sulavasti osoitettuun suuntaan. Se tarkoitti sitä että itse asiassa pelikenttä oli paljon isompi kuin ruudun kokoinen.


Pisteet: 
Grafiikka: Pelin grafiikat olivat kivat katsella, ne täyttivät tehtävänsä. Aloituskuva oli hieno.
Pisteet: 9+1 =10 pistettä.
Äänet ja musiikki: Pelissä oli kiva aloitusmusiikki ja pelin ääniefektit olivat toimivat. En jäänyt kaipaamaan parempia efektejä.
Pisteet: 12
Pelattavuus: Peliä kun pelasi ensimmäisiä kertoja niin yritti klikkailla eri paikoista mutta mitään ei tapahtunut. Se alkoi sitten toimimaan kun älysi pistesysteemin mutta välillä vaikka minulla mielestäni oli tarpeeksi pisteitä johonkin aseeseen niin en saanut sitä valittua.
Pisteet: 9
Idea: Tower-defense pelejä on ollut paljon ennenkin joten idea oli aika vanha.
Pisteet: 4
Yleinen toteutus: Peli oli aika hyvin tehty mutta miinuksena oli se että peliä piti pelata pitemmän aikaa ennen kuin se avautui.
Pisteet: 7
Yhteensä:  42 pistettä








Jump Joe


Ärsytti kun musiikki pätki aina kun aloitti uuden pelin. Peli tuntui aika vaikealta ennen kuin hyppelyyn tottui. Sen jälkeen se olikin aika helppo. Omanlainen aloituslatauspalkki ja oma ikoni olivat kivoja lisiä peliin. Kun pelissä kuoli, joutui siirtämään käden näppäimistöstä hiirelle. Se ei kuulosta isolta ongelmalta, mutta kun peliä ensimmäisiä kertoja kokeili ja kuoli yhtenään, niin se alkoi rasittaa. Pelissä oli aika yksinkertaiset grafiikat, mutta ne sopivat peliin. Aloitusruudun metsä oli hieno.
Pisteet
Grafiikka:
8 pistettä


Musiikki: Pelissä oli taustamusiikki, ei ääniefektejä. Musiikki ei ollut itse tehty.
8 pistettä


Pelattavuus: Peli oli aika simppeli hyppelypeli, ja se toimi siten kuin hyppelypeliltä voi vaatia.
12 pistettä


Idea: Ideasta ei voi oikein puhua, perus hyppelypeli.
0 pistettä.


Yleinen toteutus: Peli toimi niin kuin hyppelypelin tulisi toimia. Peli ei kuitenkaan ollut minun mielestä erinomainen josta saisi montaa lisäpistettä.
5 pistettä




Yhteensä 33 pistettä.




Kaivuripeli


Uusi ja ennennäkemätön idea. Oma ikoni pelille oli plussaa. Kun sain ekaa kertaa kiviä liikutettua silppuriin asti, kaivinkoneeni joutui myös silppuriin ja tuhoutui. Sen jälkeen pelissä pääsi eteenpäin vain klikkaamalla rastia lopettaakseen pelin. Fysiikat toimivat hyvin. Grafiikoista sen verran että kaivuri oli nätisti piirretty ja kivet olivat realistiset. Kun joutui silppuriin ja kaivinkoneen koukku lensi sirkkelistä taaksepäin, niin se sai minut hymyilemään.


Grafiikka: Pelin grafiikat olivat toimivat.
12 pistettä


Äänet ja musiikki: Pelissä oli taustamusiikki joka sopi peliin mutta ääniefektejä en huomannut muita kuin crash kun kaivuri joutui silppuriin. Musiikki ei ollut itse tehty.
12 pistettä


Pelattavuus: Tuntui oudolta kun kaivuria liikutti eteenpäin niin joutui painamaan W-näppäintä eikä D-näppäintä mutta siihen tottui nopeasti. Peli toimi sulavasti eikä siinä ollut pahoja bugeja.
21 pistettä +2 pistettä


Idea: En ole nähnyt koskaan samanlaista peliä.
Täydet 10 pistettä.


Yhteensä 57 pistettä




Peska Game


Perus tasoloikkelupeli. Taustamusiikki oli aika hyvä, tosin alussa hieman ärsytti, kun kuoli koko ajan niin musiikki alkoi aina alusta kun peli alkoi. Jos tätä kehittelee lisää niin voisi laittaa musiikin tulemaan non-stoppina. Peli oli aika helppo, tosin toisessa kentässä oli kohta jossa hyppyvoima oli paljon pienempi kuin normaalisti niin siinä kuoli koko ajan. Kesti kuitenkin aika kauan kun pääsi uudelleen siihen kohtaan kun joutui hyppelemään ensin ekan kentän läpi joten en sitten jaksanut yrittää sitä montaa kertaa. Mielestäni kannattaisi laittaa joku systeemi että kun on hyppinyt jonkun kentän läpi niin sitä ei tarvisisi käydä läpi enää toista kertaa.


Gafiikat:
Grafiikat olivat aika yksinkertaiset ja ilmeisesti itse piirretyt. Jos kehittäisin itse peliä eteenpäin niin palkkaisin jonkun tekemään spritet  peliin.
6 pistettä


Äänet ja musiikki: Pelissä oli taustamusiikki muttei ääniefektejä. Taustamusiikki sopi peliin.
9 pistettä.


Pelattavuus:
12 pistettä


Idea: Perus hyppelypeli, ei mitään uutta.
0 pistettä.


Yleinen toteutus:
4 pistettä.


Yhteensä 31 pistettä.




Probe
Heti alussa ärsytti kun joutui lataamaan rar-purkajan, tosin pari muutakin peliä käytti raria, mutta tämä oli ensimmäinen rar-peli jota kokeilin. Oma  pelin ikoni oli hieno. Pelissä oli aika iso pelitiedosto, en kyllä tiedä minkä takia. Musiikki ei ollut itse tehty mutta peliin sopivat. Voi olla että grafiikat veivät paljon tilaa, graafisesti tämä on pelikisan ehdottomasti näyttävin peli.  Mielestäni aluksen jota ohjailin, tulisi reagoida hiireen napakammin mutta toimi se näinkin.


Pisteet:


Grafiikka: Kuten sanoin, pelikisan näyttävin peli.
 
Täydet 15+5 pistettä.


Äänet ja musiikki: Pelissä oli taustamusiikki joka sopi peliin ja hyvät ääniefektit.


9 pistettä.


Pelattavuus: Pelattavuus on hyvä ja selkeä. Mielestäni kuitenkin aluksen olisi täytynyt reagoida paremmin hiireen.

[size=78%]17 pistettä.[/size]




Idea: Pelissä ei ollut mielestäni paljoa uutta. Grafiikat olivat kyllä yksilölliset.


7 pistettä.




Yleinen toteutus: Peli oli graafisesti hieno.


9 pistettä.


Yhteensä 62 pistettä.








Purple block space


Kyseessä oli aika tasokkaan tuntuinen peli. Musiikki oli aika hyvää, ei tosin itse tehty, ääniefektit olivat myös hyvät ja peliin sopivat. Minua miellytti pelissä se, että kun oli läpäissyt yhden kentän, ei joutunut pelaamaan sitä uudelleen. Energiatkin palautuivat täysille kun vaihtoi kenttää. Peli tuntui vieläkin aika vaikealta, aluksen ohjaamiseen piti tottua. Kun ohjaamiseen tottui, peli helpottui heti. Pääsin kolmanteen kenttään. Jos peliä haluaisi parantaa, voisi pienentää painovoimaa, en keksi muuta.


Pisteet:
Grafiikka: Grafiikka oli yhtenäinen ja peliä oli mukava katsella ja se sopi pelin tyyliin.
12 pistettä.


Musiikki: Taustamusiikki sopi peliin ja ääniefektit olivat toimivat.
12 pistettä.


Pelattavuus: Avaruusalusta oli hankala ohjailla koska painovoima oli kova, mutta bugeja ei ollut ja peli toimi sujuvasti.
19 pistettä.


Idea: Idea oli kulunut ja ei siis uusi, mutta ohjaussysteemiä en ole nähnyt usein, joten siitä saa muutaman pisteen.
4 pistettä.


Yleinen toteutus:
6 pistettä.


Yhteensä 53 pistettä.






Random nimetön RTS


Peli oli aika yksinkertainen, ja ääniä ei ollut. En tosin keksinyt minkälaiset äänet sopivat peliin. Ainakin taustamusiikki olisi ollut hyvä. Se, että oli kahdeksan eri vaikeustasoa, ja kuinka monta AI:tä valittavana, on pelissä kunnioitettavaa. Minusta tuntui että yritin tehdä mitä vain millä vaikeustasolla vain, niin hävisin pelin. Pelin omaperäisyydestä tulee täydet pisteet. Lisäksi uninstal-file oli hyvä, tosin yleensä poistan pelit ohjauspaneelista. Tällaisia enemmän!


Grafiikka: Pelissä ei ollut palluroita lukuun ottamatta yhtään spriteä. Kaikki grafiikka oli tehty GML:n valmisfunktioilla.
4 pistettä.


Musiikki: Pelissä ei ollut musiikkia eikä ääniefektejä.
0 pistettä.


Pelattavuus: Pelin toiminnot olivat toimivat ja pallurat liikkuivat niin kuin niiden pitikin.
11 pistettä.


Idea: Idea oli täysin uusi.
10 pistettä.


Yleinen toteutus: Peliä tarvitsee kehittää paljon lisää ennen kuin sitä voi julkaista. Muuten kaikki toimi niin kuin pitikin.
5 pistettä.
Yhteensä 30 pistettä.






Stickway


8-bittiset musiikit ja muutenkin peli tuntui hieman 8-bittiselta. Musiikit oli tehnyt Atom, joka käsitykseni mukaan oli pelintekijä porukassa mukana, joten musiikista peli saa hieman lisäpisteitä. Pelin kontrollit olivat minulle hieman oudot, mutta ne varmasti sopivat pelaamiseen tottuneelle henkilölle hyvin. Peli oli aika helppo, kunhan kontrolleihin tottui. Pelin käynnistäminen kesti aika kauan, en tiedä johtuiko se yksistään läppäristäni vai mistä. Pelissä oli oma grafiikka lataukselle.


Grafiikka: Peli tuntui 8-bittiseltä ja grafiikat olivat rakeiset ja pienellä resoluutiolla.
8 pistettä.


Äänet ja musiikki: äänet olivat yhtenäiset mutta ne olivat yksinkertaisia piippauksia.
11 pistettä + 5 pistettä


Pelattavuus: Pelissä ei ollut bugeja ja kontrollit olivat toimivat.
11 pistettä.


Idea: Idea oli vanha ja kulunut eli tasohyppely mistä yleensä olen antanut 0 pistettä mutta tässä oli aiheena panttivankien vapautus joten siitä muutama piste.
5 pistettä.


Yleinen toteutus: Pelissä on tarina ja se on tyydyttävä.
7 pistettä.


Yhteensä 47 pistettä.








To the depths


Musiikki ei ollut itse tehty. Peli toimi aika sujuvasti joten siitä lisäpisteitä pelattavuuteen. Pelistä voisi poistaa sen että kun painoi kakkosnäppäintä, sai lisää elämäsydämiä, ja kun painoi ykköstä, niin sydämet vähenivät.  Ne olivat jääneet ilmeisesti testauksesta. Kaikki tnt-laatikot eivät räjähtäneet vaan ne hävisivät aiheuttamatta vahinkoa. Ingo sanoi että tämä on GMS:ssä soft-launch ja tarkoitus olisi julkaista peli. Toivotan siihen onnea.


Gafiiikat olivat yksinkertaiset pienellä resoluutiolla, mutta olivat muuten erinomaiset.
12 pistettä.


Äänet ja musiikki: pelissä oli hyvä taustamusiikki ja hyvä räjähdysääni pommeilla. Ne olivat kuitenkin aika yksinkertaisia.
10 pistettä.


Pelattavuus: Pelin kontrollit olivat toimivat ja peli oli mukaansatempaava.
18 pistettä


Idea: Pelissä oli keksitty kokonaan uusi, toimiva peli-idea.
8 pistettä.


Yleinen toteutus: Peli oli kokonaisuutena hyvä.
14 pistettä


Yhteensä 62 pistettä.






Yhteenveto:



To the depths                62 pistettä
Probe                           62 pistettä
Kaivuripeli                    57 pistettä
Purple block space         53 pistettä
CQB tactics                   50 pistettä
Stickway                       47 pistettä
Final judgement             42 pistettä
Jump joe                       33 pistettä
Peska game                   31 pistettä
Random nimetön RTS     30 pistettä
Tykkään
#13: 11. Syyskuu 2014, 00:37 (muokannut Mattie 11. Syyskuu 2014, 01:07)Peukku ylös +4Peukku alas -0
Tiukat ja mahdollisimman sääntöjenmukaiset arvostelut, pikemmittä puheitta itse asiaan...


CQP tactics   Miksamoo
Hauskalla idealla varusteltu vuoropohjainen räiskintä pläjäys jossa taktikointi on iso osa peliä. Valitettavasti pelattavuus on sen verran huonolla tasolla joten hyvää ideaa ei olla päästy toteuttamaan kunnolla.

Grafiikka: 6
Grafiikka on yhtenäistä pikseligrafiikkaa lukuunottamatta menun karttaa joka on jotenkin oudosti blurrattu ja luultavasti ripattu jostakin. Muuten grafiikka näyttää olevan omaa jälkeä. Grafiikka toimii pelissä hyvin mutta mitään silmiähivelevää se ei ole, edes hieman paremmat efektit olisivat elävöittäneet peliä.
Äänet ja musiikki: 1
Peli kaipaa ääniä, tällä hetkellä siinä on vain ampumisääni mikä tekee pelaamisesta erittäin tylsää. Pelkästä ampumisäänestä ei voi antaa yhtä pistettä enempää.
Pelattavuus: 8
Lainaan arvosteluperusteita, sillä ne osuvat tässä aika hyvin nappiin: "Pelattavuus takkuilee ja pelattavuuden kannalta tärkeitä asioita jää epäselväksi (peli ei selitä esimerkiksi näppäimiä riittävän selkeästi jne.). Huono näppäinten asettelu, huono rytmitys ja huono uudelleenpelattavuusarvo ja bugit haittaavat pelattavuutta." Eli, tutoriaali oli epäselvä (+ huono englanti), näppäimet oli aseteltu huonosti, imo lähes kaikki pelissä tehtävät toiminnot olisi voinut tehdä esim. hiirellä. Kaikki kentät tuntuivat samanlaisilta, liikuttele ukkeleita, tapa vihut -> ei uudelleenpelattavuusarvoa. Lisäksi ukkeleiden liikuttelu oli toteutettu hankalasti ja esimerkiksi ampuminen oli uskomattoman vaikeaa.
Idea: 8
Erittäin mielenkiintoinen idea, tuli vanha kunnon Payback Time 2 mieleen. Harmi vaan toteutus jäi hieman vajaaksi ja idea lähes hukkaantui. :\ Vastaavia pelejä en muista gemssissä nähneeni.
Yleinen toteutus: 2
Laajuudesta pari pistettä, perusteluina mm. hahmojen muokattavuus. Muuten peli ei kohtaa tässä kategoriassa vaadittuja juttuja.

Yhteensä: 25/100


Final Judgement   Dart
Yksinkertainen ja tylsä torninpuolustus peli hassun hauskoilla grafiikoilla.

Grafiikka: 10
Ihan hauska sarjakuvamainen tyyli, tosin pelin tausta ei sovi yhtään grafiikkaan ja näyttää siltä, että kaikki leijuisi ilmassa (edes yksinkertaiset varjot auttaisivat asiaa?). Propsit menun kuvasta jos on itse tehty. Vihut näyttivät erittäin tylsiltä ilman minkäänlaisia animaatioita, lisäksi peli kaipasi efektejä (esim. verta/kipinöitä paukkujen osuessa). Kokonaisuutena hyvät grafiikat, mutta pienellä työstä pelin olisi voinut näyttämään paljon paremmalta.
Äänet ja musiikki: 4
Ihan jees musiikki, harmi vaan se jää heti muiden äänien varjoon kun ammuskelu alkaa. Ampumis- ja kuolemisääni, muita en löytänyt.
Pelattavuus: 6
Peli on todella tylsä, suurimmaksi osaksi varmaan siksi, että tempo on todella hidas. Vihut voisivat liikkua nopeampaa. Peli on yhtä matelevien vihujen odottelua ja välillä parin tornin rakennusta. Rakentelu on toteutettu järjettömällä tavalla. Miksi sotkea numeronäppäimet rakanteluun kun muuten peliä ohjataan hiirellä, hiirellä rakennettava torni olisi niin helppo rakentaa. Lisäksi minkäänlaista ohjetta ei pelistä löytynyt -> joutui taas koettamaan kaikki napit ennen kuin osasi rakentaa.
Idea: 0
Tämä ei tuonut mitään uutta torninpuolustuspelien harmaaseen massaan. Koluttu ja kulutettu idea. Nuff said.
Yleinen toteutus: 0
Ei laaja, ei tarinaa... jne.

Yhteensä: 20/100


Jump Joe!   juhhoo001
Perus examplen pohjalle(?) rakennettu tasoloikka. Pitäähän näitä joka kisassa vähintään yksi olla. ;b

Grafiikka: 0
Ripatut grafiikat + itse tekemät paint väsäykset = jotain suurenmoista mäyrän jaskaa. Ensi kerralla tee joko itse kaikki tai sitten käytä valmiita, mutta elä pliis sekoita niitä.
Äänet ja musiikki: 2
Jostain napatut laimeat musiikit. Menussa musiikki alkoi alusta randomisti tuon tuosta.
Pelattavuus: 2
Ukolla ei ole maskia joten se jumittuu seiniin, liikkuminen ja hyppely on todella kankeaa ja hidasta, liikkuvilla maapaloilla joutuu juoksemaan. Kenttiä tosin tuntui riittävän ja kenttäsuunnittelu oli kohtalaista, siitä parit pisteet.
Idea: 0
Näitä on nähty satoja.
Yleinen toteutus: 0
Level Complite!

Yhteensä: 4/100


Peska-Game   sakke15
Jälleen kerran perus tasoloikkaa.

Grafiikka: 3
Itse tehdyt grafiikat, siitä plussaa. Ei mitenkään silmiähivelevää materiaalia mutta parempi näin kuin ripatut tai sekoitetut niinku eräässä toisessa kisapelissä..
Äänet ja musiikki: 2
Ihan menevä kipale mutta siihen se sitten jääkin.
Pelattavuus: 2
Ihan ok liikkuminen, tosin pallo leijailee ilmassa mun makuun liikaa. Seiniin jumittaa erittäin pahasti.
Idea: 0
Näitä on nähty satoja... tuhansia.
Yleinen toteutus: 0
Ei riitä pelin laajuus, tarinan hyvyys, jne jne että saisi pisteitä yleisestä toteutuksesta.

Yhteensä: 7/100


Purple Block Space   Poizen
Audiovisuaalisesti erittäin miellyttävä yksinkertainen luolastoseikkailu jossa ilo jää kuitenkin lyhyeen kenttien puutteen vuoksi.

Grafiikka: 13+5
Todella hyvät grafiikat, ei voi muuta sanoa. Tämä tyyli sopii peliin todella hyvin. Ne on myös yhtenäiset, mukavan sarjakuvamaiset. Efektit toimivat, oikeastaan ainoa asia mitä jäin kaipaamaan oli jokin efekti itse alukseen kun se on ottanut damagea, esim. savutus/halkeilu tms.
Äänet ja musiikki: 9
Itse en ole tällaisen musiikin ystävä mutta äänimaailma kokonaisuutena on todella hyvä. Tietysti lisääkin ääniä voisi olla, esim. kun alus osuu seiniin voisi kolahtaa, + menun äänet yms.
Pelattavuus: 16
Ohjaaminen ja ampuminen toimii hyvin, siitä ei ole mitään valittamista. Uudelleenpelattavuus arvoa ei juurikaan ole, sillä peli on niin lyhyt ja ei tässä ole mitään koukuttavaa tekijää - olisi ollut mukava esim. kehittää alusta (kiihtyvyys, ase, jne). Tämän lisäksi kenttäsuunnittelusta pitää sanoa sen verran, että kentät olivat ihan hyviä joo, mutta pelin vaikeustaso vaikeutu aivan liian nopeaa, en tiedä johtuiko tämä siitä, että pelissä on niin vähän kenttiä mutta peli oli turhan vaikea heti alkuun. Esimerkiksi jo kolmannessa kentässä oli suuria vaikeuksia. :\
Idea: 3
Kyllähän näitä on nähty joten ihan uusi idea ei ole kyseessä. Täytyy kuitenkin antaa propsit pelin yksinkertaisuudesta. Usein vastaavat pelit ovat toteutettu ihan liian monimutkaisesti. Olishan tähän voinut lisätä vaikka mitä, juuri aluksen kehittämisen, erilaiset panokset jne. jolloin ideasta tippuisi enemmän pisteitä.
Yleinen toteutus: 5
Kokonaisuutena erikoinen, harmi vaan laajuudesta en voi antaa pisteitä sillä pelissä on niin vähän kenttiä. Tarinaa ei ole ja addiktoiva peli ei ole.

Yhteensä: 50/100


Stickway   Hessu
Hauska tasoloikkaseikkailu yksinkertaisilla grafiikoilla jossa on monta maailmaa pitkine kenttineen. Myös eri vihulaistyyppejä ja tutkittavaa riittää.

Grafiikka:9+1
Yksinkertaista pikseligraffaa, pitän tyylistäsi - varsinkin hahmoista. Background ja tilet ovat ehkä hieman liian simppelit mutta muuten oikein hauskaa graffaa. Kentät ovat ehkä hieman liian tyhjiä, jotain decoraatiota voisi olla lisäksi. Ihan kohtuu animaatiot myös.
Äänet ja musiikki: 7
Pelissä olisi voinut olla useampi kappale sillä sama tracki alkoi pitkän session aikana kyllästyttämään. Äänet olivat myös hyviä ja ne sopivat grafiikoihin.
Pelattavuus: 12
Liikkuminen oli minun makuun hieman liian hitaata, muutenkin pelin tempoa olisi voinut hieman nostaa. Hyppy oli juuri ärsyttävän matala, ettei päässyt kahden blockin päälle yhdellä hypyllä, vaan ne joutui hyppimään yksi kerrallaan ylös mikä tietyissä tilanteissa koetteli hermoja ihan kunnolla. Myös ampuminen toimi vähän oudosti. Kentät olivat ihan hyviä, paitsi itse tykkään lyhyemmistä kentistä, esim. 3 kenttää/stage voisi olla ok, tai sitten laittaa vaan niitä checkpointteja tiheämpään.
Idea: 3
Ihan perustasohyppelyähän tämä on mutta jälleen kerran pitää nostaa Hessulle hattua vihujen ja bossien omaperäisyydestä. Tällaista peliä, missä on monenlaisia vihuja todellakin jaksaa pelata.
Yleinen toteutus: 8
Tarinasta bonukset mutta ei täydet viisi pistettä. Laajuudesta on pakko antaa pisteet. Jotta peli olisi kokonaisuutena erinoimainen, pitäisi pelattavuutta kehittää.

Yhteensä: 40/100


To the Depths   Igno&ElNinja
Erittäin omaperäisellä idealla varusteltu, hyvin toteutettu survival peli missä pitää päästä mahdollisimman syvälle maan uumeniin.

Grafiikka: 11+1
Tyylikkään hauskaa pikseligrafiikkaa - itse ainakin tykkäsin. Aivan ylhäällä voisi olla joku muu tausta (vuoristo/metsä tms.) kun siellä kasvaa puitakin, ja maan alle mentäessä tulisi tuo tausta. Tileissä voisi olla hieman vaihtelua ja tottakai voisi lisäillä hieman decorationia. Mutta ne on vain sivuseikkoja, nämä grafiikat toimi todella hyvin. Hienosta räjähdysefektistä plussa, nuita on kohtuu vaikea tehdä.
Äänet ja musiikki: 8
Missäs menun musiikki? Muuten äänimaailma oli ihan kohdillaan. Enpä keksinyt mihin voisi ääniä lisätä. Hyvä soundtrack, tosin sekin alkoi hieman kyllästyttämään, tuollaisia vastaavanlaisia voisi laittaa vaikka 3 soimaan peräkkäin. ;b
Pelattavuus: 18
Sanon tämän näin alkuun, sillä se liittyy grafiikkaan mutta vaikeuttaa pelaamista; ainakin omaan silmään oli vaikea erottaa milloin TNT boxit räjähtää kun ne tummeni -> tausta on tumma -> vaikea erottaa. Paljon selkeämpi olisi, jos ne muuttuisivat vaikka kliseisesti (pääasia kuitenkin että erottaa) kirkkaanpunaisiksi. Maan random generointi näytti toimivan ihan hyvin kun kymmenisen peliä pelasin. Hyppy olisi voinut olla hieman korkeampi, edes yhden blockin niin ei olisi jäänyt niin useasti jumiin (jäin esim tähän jumiin pariksi minuutiksi). Tai sitten tämän ongelman voisi ratkaista niin, että pelissä voisi kaivaa maata hakulla (terraria tyyliin). Tosin kaivaminen ei saisi olla liian nopeaa, jotta pelin idea säilyisi. Pelaaminen oli hieman tylsää kun joutui odottelemaan liikaa, että tipahtelevat pommit räjäyttää tietä eikä siihen pystynyt juuri itse vaikuttamaan. Itse laitettavia pommeja olisi pitänyt tulla enemmän ja niitä voisi olla monenlaisia. Samaten taivaalta tippuvan tavaran määrä voisi kasvaa syvemmälle päästyä jotta peli hieman vaikeentuisi ja nopeutuisi. Hyvä uudelleenpelattavuus arvo ja pelattavuuden omaperäisyys.
Idea: 8
Todella omaperäinen idea, vastaavaan en ole törmännyt. Tosin tätä ideaa voi vielä kehittää eteenpäin.. Esim. taivaalta voisi tippua muunlaisiakin pommeja, samaten itse kerättäviä pommeja voisi olla useampaa sorttia. Pelissä voisi myös olla esim. erilaisia boosteja, kuten pora joka poraa tietyn aikaa nopeaa alaspäin jne.
Yleinen toteutus: 10
Kokonaisuutena erinomainen joo, addiktoiva joo!

Yhteensä: 56/100


Probe   Triangle
Yksinkertainen ja liioitellun vaikea räiskintä pienessä tilassa kauniilla grafiikoilla.

Grafiikka: 12+4
Tykkään tästä tyylistä todella paljon, ei kai siitä muuta voi oikein sanoa - todella hyvä kokonaisuus graafisesti. Efekteistä ja "erinomaisesti myös käytännössä toimivasta graafisesta käyttöliittymästä" plussaa. Taustan väri olisi voinut vaihtua taustalla hitaata puoli huomaamatta aina eri väriseksi.
Äänet ja musiikki: 6
Menussa voisi olla musiikki. Muuten pelissä ei ääniä juuri olekaan, paitsi ampumis- ja vihun räjähdysäänet. Mm. oman aluksen räjähtämisestä ja tuosta huutomerkkivaroituksesta olisi voinut kuulua ääni. Itseä ärsytti uskomattoman paljon se, että soundtrack alko aina alusta kun kuoli.
Pelattavuus: 14+2
Aluksen ohjaaminen ja ampuminen on toteutettu hienosti ja pelaaminen on vaivatonta - suorastaan todella sulavaa. Mutta siihen se sitten jääkin... Peli on yksinkertaisesti vaan aivan liian vaikea niin ei tätä jaksa pelata -> uudelleenpelattavuusarvoa ei juurikaan ole. Jäi sellainen kuva, että tähän ei ole jaksettu tehdä enempää vihuja kun nuo kaksi niin tämä on sitten vaan jätetty ylivaikeaksi pelintyngäksi. Sääli, sillä todella hyvä pelin pohja on heitetty hukkaan. En tiedä onko pelattavuudessa ns. "oivallusta" mutta annan pluspisteitä pelattavuuden silkinpehmeästä sulavuudesta, harvoin tällaista täällä näkee.
Idea: 3
Niinku jo totesin, niin tässä olisi hyvä pohja eeppiselle pelille mutta sen kehitys on jätetty kesken. Hyvä idea, ja toteutustapa mainio. Tästä puuttuu nyt vain kymmenet eri vihut ja aseet itselle, powerupit jne jne.. :\
Yleinen toteutus: 5
Kokonaisuutena erinomainen mutta suppea peli.

Yhteensä: 46/100


Random nimetön RTS   Ana
Kilpailun yllättäjä, positiivisesti. Screenshotin perusteelta näytti umpisurkealta peliltä mutta tämähän oli aivan loistava pikku strategiapeli joka jumitti ainakin minut pelaamaan sitä pitkäksikin toviksi. Suosittelen kokeilemaan.

Grafiikka: 8
Todella simppelit grafiikat, jotka kuitenkin toimivat. Tykkäsin nuista kirkkaista väreistä mustalla pohjalla.
Äänet ja musiikki: 0
Ei ääniä/musiikkia.
Pelattavuus: 14
Peliä pystyi pelaamaan ilman suurempia ongelmia mutta joukkojen johtaminen oli välillä aika tuskallista. Valitseminen jumitti aina välillä, lisäksi tästä puuttui RTS-peleille tyypilliset joukkojenjohtamistoiminnot, kuten numeroista valittavat unitgroupit ja chaincommandit mitkä olisivat nostaneet pelikokemusta huomattavasti.
Idea: 6
Todella omaperäinen idea ja toteutuskin toimii. Tähän kun lisäisi erilaisia unitteja yms. niin tästä saisi vielä hauskemman pelin.
Yleinen toteutus: 5
Todellakin addiktoiva, en tiedä miksi/miten. ;D

Yhteensä: 33/100

Kauvuri peli   Riuku&Reaktori
Jopa jollain tasolla realistinen kaivurisimulaattori. Hauska fysiikkamoottori ja tyylikkäät grafiikat.

Grafiikka: 12+2
Yksinkertaiset mutta toimivat grafiikat, mukava omaperäinen sarjakuvamainen tyyli. Enemmän olisi voinut nähdä jotain koristetta maassa ja ilmassa. Toimivasta graafisesta käyttöliittymästä pluspisteitä, sillä hyvin toimi tuo kauhan ja peräkoukun heilutukset myös graafisesti.
Äänet ja musiikki: 6
Sama musiikki koko ajan mikä alkaa ajan myötä pistämään hermoon, ei edes mikään kauhean hyvä soundtrack mutta meininkiin sopiva. Ääniä ei ole paitsi kauvurin mörinä.
Pelattavuus: 16+5
Fysiikkamoottori toimii todella hyvin, kaivurilla oppi myös yllättävän nopeaa ajamaan vaikka alussa se niin vaikealta tuntuikin. Itsellä jo pitemmän pelaamisen jälkeen oli edelleen vaikea kaasuttaa/jarruttaa W/Asta sivustakuvatussa pelissä. Olisi ollut minusta paljon selkeämpi jos kaivuri olisi liikkunut A/Dsta. Uudelleenpelattavuusarvoa pelissä ei juurikaan ollu sillä se oli koko ajan saman toistoa, edes online highscoret olisivat voineet jotenkin innoittaa pelaamaan lisää parempien tuloksien toivossa. Arvosteluperusteista: "Pelattavuudessa on jokin erityinen ja ennaltanäkemätön oivallus", tämä piti paikkaansa, ja siitä plussat. Btw, miksei kauvurissa kulunut polttoainetta tyhjäkäynnillä? ;b
Idea: 6
Omaperäinen idea ja toteutus. Peli kuitenkin jää saman toistoksi ja vaikka polttoaineen hinta muuttuu kalliimmaksi, ei se juurikaan vaikeuta pelaamista. Jotakin muutakin olisi pitänyt keksiä, jotta tästä tippuisi enemmän pisteitä.
Yleinen toteutus: 5
Kokonaisuutena erinomainen. Muita kriteerejä peli ei mielestäni kohtaa.

Yhteensä: 52/100



Top10
1. To the Depths - Igno&ElNinja   56p
2. Kauvuri peli - Riuku&Reaktori   52p
3. Purple Block Space - Poizen     50p
4. Probe - Triangle                       46p
5. Stickway - Hessu                     40p
6. Random nimetön RTS - Ana     33p
7. CQP tactics - Miksamoo           25p
8. Final Judgement - Dart            20p
9. Peska-Game - sakke15             7p
10. Jump Joe! - juhhoo001            4p






Hyvää kesää kaikille,

- Mattie  :))
4x
Tykkään
Spoiler
     

 

twitter

Sivuja: [1]
GameDev Suomi GameDev Suomi Kilpailut
Kesäkisa 2014: Palauta pelisi & tuomarien arviot
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC