Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: [1]

Spidernet

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 02. Toukokuu 2014, 02:02Peukku ylös +1Peukku alas -0
Spidernet on sandbox-tyyppisellä tavalla epämääräinen peli. Musiikeista vastaa Moons of Jupiter. Siinä kai yleisesti.

Kontrollit:
  • Voit liikkua W(ASD) napeista ja tähdätä suuntaa hiirellä.
  • Vasemmalla hiirellä voi tehdä positiivisia toimintoja. Etänä voi viestittää tai pitää pohjassa ollessa lähikontaktissa. Sama toimii toisinpäin oikealla hiirellä (negatiiviset toiminnot).

Pelissäkin on ohjeet ja selitykset, mutta seuraava vielä suomeksi:
Lainaus
Tehtävä: Olet hämähäkki ja kasvat isoksi. Sitten voit lisääntyä ja jatkaa uutena sukupolvena. Hämähäkkejä on kahdenlaisia. Puolulaisten kanssa on helppo lisääntyä. Vihollishämisten kanssa vähemmän, mutta sekin on mahdollista. Jos onnistut lisääntymään vihollisen kanssa, lapsi voi syntyä toiselle puolelle. Voit tappaa vihollishämähäkkejä ja mystisiä lataajia (jotka suojelevat sähköpihaa ötököiltä) saadaksessi kunnioitusta; mistä lienee apua lisääntymiseenkin. Jos synnyt androgyyninä, niin… Se voi hieman hankaloittaa asioita… Pidä hauskaa!

Skriinshöttejä, klikkaamalla kasvaa silmissä:


Pelissä on tosiaan aika rankasti randomia käytetty koodissa, joten voi vaikuttaa kaoottiselta. Lisääntyä voi siis vain vastakkaisen sukupuolen kanssa. Androgyynitkin teoriassa kykenevät, mutta huonolla todennäköisyydellä. Botitkin on androgyyneinä hieman vihamielisempiä misantrooppeja, araknofoobikkoja tai misaraknooppeja (mikä lie onkaan oikea termi). Alunperin minun piti kehittää moottori niin, että botit lisääntyisivät omavaraisesti, mutta toistaiseksi ne ovat niin autistisia, ettei kanta säily elossa ilman säännöllistä generointia.

Mutta joo, alphaahan tämä periaatteessa on, eli kehitysideaa voi antaa. Saa nähdä sitten, milloin vaa jaksaa ja kerkiää päivittämään.

LATAA
4x
Tykkään
#1: 02. Toukokuu 2014, 11:49Peukku ylös +0Peukku alas -0
Todella random peli, mutta juuri sen takia myös todella huvittava  (y). Kovin montaa sukupolvea en selvinnyt koska en oikeastaan yhtään ymmärtänyt mitä oli tekeillä, mutta sen takia olikin hauskaa. Grafiikat ja äänet toivat peliin mahtavan outouden tunteen joka sai pelaamisen vielä jännittävämmäksi. Mahtavaa!
2x
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#2: 21. Toukokuu 2014, 18:35Peukku ylös +0Peukku alas -0
Miksihän laitoin tämän alunperin valmiisiin peleihin? No jaa, onpahan jokin peli kasassa, josta valmiihko versio julkaistuna. Niin tai näin, ajattelin koota jotain ajatuksia päivityksestä. En tiedä, missä vaiheessa sitten julkaisen, mutta bugikorjauksia ja muita parannuksia ajattelin tehdä ihan kilpailusta saatujen palautteiden ja reaktioidenkin perusteella.
Lainaus käyttäjältä: Slef
-Joitain pikkubugeja on jo korjattu
-Ympäristön graafista varianssia voisi kai lisätä
-Self healaus pois (debug jäänne)
-Hämisten A.I:ta jotenkin paremmaksi...
-Kahden hämähäkkirodun välille voisi tehdä selkeämmän jännitteen (miten lie toteuttaisin)
-Peli eskaloituisi johonkin suuntaan sitä myötä, kun generaatioita saisi kasaan
-Kontrollipäivitys (osaisi liikkua sivuttain suhteessa hiireen)
-Hiiren kursori piiloon (mistä onnistuu Studiossa?)
-Ohjeista selkeämmät ja menuun parantelua

Tolkuttomuuden tunnelman olisi toki hyvä jatkossakin säilyä, mutta miltä kuulostaisi tällainen mekaaninen parantelu? Olisiko lisättävää tai muuta palautetta?
Tykkään

Sivuja: [1]
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC