Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi Pelinkehitys Pelinkehityslogit
Sivulta kuvattu Steampunk Mecha-räiskintä
Sivuja: [1] 2

Sivulta kuvattu Steampunk Mecha-räiskintä

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Aloitusviesti: 22. Huhtikuu 2013, 18:22 (muokannut Riuku 13. Heinäkuu 2013, 22:08)Peukku ylös +8Peukku alas -0
Sivulta kuvattu Steampunk Mecha-räiskintä
Team Riuku+Reaktori+Mayhemoid

Pelissä ohjastetaan ruosteista mechaa jossa riittää tulivoimaa. Tarkoituksena on selvitä alati vahvistuvia vihollisaaltoja vastaan mahdollisimman kauan. Aaltojen välissä voi mechaa parannella vihollisilta saaduilla osilla.

Tällä hetkellä Riuku on keskittynyt ainoistaan animaatiosysteemin tekemiseen ja Reaktori on tehnyt itse peliä ja grafiikkaa. Mayhemoid on auttanut (ja tulee auttamaan) suunnittelussa.

Suunnitellut ominaisuudet:
  • Sulavat ja monipuoliset animaatiot
  • Korkeatarkkuuksiset ja detaljirikkaat grafiikat
  • Muovautuva maasto (?)
  • Paljon erilaisia vihollisia
  • Useita pomotaisteluita
  • Vaihtelevat vihollisaallot
  • Monipuolinen aseen kustomointi
  • Vihollisten heitteleminen
  • Online highscoret

Edistyminen:
Animaatiot
95%
Grafiikat
50%
Muovautuva maasto
100%
Viholliset
30%
Pomot
0%
Aaltosysteemi
90%
Kustomointi
90%
Heitteleminen
95%
Highscoret
0%
Motivaatio
2%

Jälleen kerran työt on aloitettu hieman viimetingassa, mutta eiköhän tästä vielä ihan kelvollinen peli saada taottua deadlineen mennessä.

Kokeile itse!

Kuva keskeneräisestä pelistä:
Spoiler


Päivittelen aihetta aina kun suurempaa edistystä tapahtuu.
Kysymyksiä ja vastauksia saa esittää vapaasti!
2x
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#1: 22. Huhtikuu 2013, 18:25Peukku ylös +0Peukku alas -0
Hienolta näyttää! Tässä kisassa ''aaltopelejä'' riittää :D Toivottavasti valmistuu. Ootan innolla.
Tykkään
#2: 22. Huhtikuu 2013, 18:30Peukku ylös +0Peukku alas -0
Millä GM:llä tää on tehty?

Yritin tuota testiversiota, niin sitä ei voinut edes pelata koska:
-ukko oli ns. vankilassa. siinä oli 20pikselin levyisiä valkoisia viivoja 20 pikselin välein, joten en juurikaan nähnyt hahmoa
-Ukko ei amounut välillä
-vihut jumittuivat eivätkä liikkuneet ollenkaan



Tämä kuulostaa hyvältä ja graafisesti näyttää uskomattomalta
Tykkään
NInjan matkimista


Spoiler






:carrot2:
#3: 22. Huhtikuu 2013, 18:37Peukku ylös +0Peukku alas -0
Millä GM:llä tää on tehty?

Yritin tuota testiversiota, niin sitä ei voinut edes pelata koska:
-ukko oli ns. vankilassa. siinä oli 20pikselin levyisiä valkoisia viivoja 20 pikselin välein, joten en juurikaan nähnyt hahmoa
-Ukko ei amounut välillä
-vihut jumittuivat eivätkä liikkuneet ollenkaan



Tämä kuulostaa hyvältä ja graafisesti näyttää uskomattomalta
Tehty GM 8.1:llä.
Ongelma lienee surfaceiden kanssa joita peli käyttää runsaasti. Kokeile päivittää näytönohjaimen ajurit, se on usein auttanut surface-ongelmiin.
2x
Tykkään
Tässä oli ennen uljas kokoelma badgeja.
#4: 22. Huhtikuu 2013, 18:38Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kuulostaa mahtavalta. Nopeita olette kyllä, jos ehditte vielä ennen deadlineä saada pelaamiskuntoon. Yritin ladata peliä, niin valitti jotain tämäntapaista: "Tiedostoa ei voitu tallentaa, koska lähdetiedostoa ei voida lukea."
Tykkään
#5: 22. Huhtikuu 2013, 18:50Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kokeilin, mutta luulisin että tässä pitäisi olla animaatiot? Mulla ei nimittäin toiminut.
Tykkään
#6: 22. Huhtikuu 2013, 18:51Peukku ylös +0Peukku alas -0
Kokeilin, mutta luulisin että tässä pitäisi olla animaatiot? Mulla ei nimittäin toiminut.
Teemme Reaktorin kanssa eri projektitiedostoissa omia juttujamme, ja animaatioita ei ole vielä lisätty tuohon "oikeaan peliin". Minulla on animaatioprojekti menossa ja laitan tänään vielä testiä siitäkin.
Tykkään
Spoiler
#7: 22. Huhtikuu 2013, 18:56Peukku ylös +0Peukku alas -0
Teemme Reaktorin kanssa eri projektitiedostoissa omia juttujamme, ja animaatioita ei ole vielä lisätty tuohon "oikeaan peliin". Minulla on animaatioprojekti menossa ja laitan tänään vielä testiä siitäkin.
Aah okei, kiitos selvennyksestä.
Tykkään
#8: 22. Huhtikuu 2013, 19:37 (muokannut Riuku 22. Huhtikuu 2013, 23:09)Peukku ylös +2Peukku alas -0
Kuten äskeisessä postissa mainitsinkin, niin teemme vielä Reaktorin kanssa eri projektitiedostoja keskenään. Minun tiedostossani on vain animaatiosysteemi ja alkeellinen platformiengine testiä varten. Tässäpä teille maistiaisia kyseisestä projektista:

LATAA JA KOKEILE

Mitä voit tehdä tässä versiossa?

- Liikkua ja hyppiä (WASD)
- Ampua olemattomia luoteja (hiiren vasen klikki)
- Mennä kyykkyyn (vasen Ctrl)
- Lyödä lekalla (vasen Shift) HUOM. Lyönti vielä erittäin huonon näköinen, kuten tulette huomaamaan! Jätin sen silti tähän versioon ihan huvin vuoksi. Se näyttää varsin vinhalta toisinaan.

Edit. Aivan, voit myös zoomata kuvakulmaa halutessasi hiiren rullalla. Myös tuplahyppy on mahdollinen (joskin melko merkityksetön animaatioiden kannalta).
Antakaa palaa palautetta ja parannusehdotuksia!

Edit.2

Paransin hieman jalkojen liikettä ilmalennossa ja tein kunnollisen lyöntianimaation. Laitanpa nyt tähän tämän version teillekin:

http://files.1337upload.net/animation_system_1.2_2.exe
2x
Tykkään
Spoiler
#9: 23. Huhtikuu 2013, 14:06Peukku ylös +0Peukku alas -0
I can fly!



Eli maskitko hieman pielessä?

Niin ja jännä, että aseen sai tuon tason läpi, mutta mitään muuta ei.

Muuten vaikuttaa erittäin hyvältä
Tykkään
NInjan matkimista


Spoiler






:carrot2:
#10: 23. Huhtikuu 2013, 15:17Peukku ylös +0Peukku alas -0
I can fly!

kuva

Eli maskitko hieman pielessä?

Niin ja jännä, että aseen sai tuon tason läpi, mutta mitään muuta ei.

Muuten vaikuttaa erittäin hyvältä
Juuh, kuten juuri mainitsin edellisessä postissa, niin tuossa minun laittamassani testiversiossa on vain yksinkertainen platformiengine animaatioiden testausta varten. Tämä engine ei tule olemaan lopullisessa pelissä. Siksi maskeilla ei ole niinkään väliä vielä tuossa testiversiossa.
Tykkään
Spoiler
#11: 23. Huhtikuu 2013, 15:24 (muokannut Hessu 23. Huhtikuu 2013, 16:17)Peukku ylös +0Peukku alas -0
Grafiikka on kuin Jumalan luomaa.  O_O Jos tästä tulisi muillakin tavoilla niin hienoa, niin peli olisi ehdottomasti lempi gm-pelieni top3-listalla. Ainakin suunnitteilla olevien asioiden mukaan kuulostaa hienolta. Ja motivaatio on 110%. :D Se on hyvä tietää, että ainakin valmistuu.

Ja perusfail sattui, kun luin kohdasta "useita pomotaisteluita" m-kirjaimen väärin. :D
2x
Tykkään
Spoiler



CHIPTUNEA
#12: 23. Huhtikuu 2013, 19:25Peukku ylös +0Peukku alas -0
Grafiikka on kuin Jumalan luomaa.  O_O Jos tästä tulisi muillakin tavoilla niin hienoa, niin peli olisi ehdottomasti lempi gm-pelieni top3-listalla.
Ainakin olen itse erittäin innoissani asesysteemistä, jota olemme luonnostelleet Reaktorin kanssa. Toivottavasti Reaktori ja Riuku saavat koodattua systeemin kuntoon, sillä potentiaalia on jälleen runsaasti ja ainakin visuaalisen puolen nojalla ehkä enemmän kuin koskaan aiemmin. Ainakin tällä kertaa olemme Reaktorin kanssa koittaneet karsia suunnitelmista kaiken ylimääräisen, mitä ei välttämättä ehdittäisi saamaan valmiiksi. Jäljelle jääviin suunnitelmiin on sen sijaan tarkoitus panostaa senkin edestä.
Tykkään
#13: 17. Toukokuu 2013, 19:21 (muokannut Riuku 29. Syyskuu 2013, 13:46)Peukku ylös +2Peukku alas -0
Herätänpä tämänkin aiheen esiin näin kisajulkaisun kunniaksi...
Uusin latauslinkki (kisaversio) tässä

Käytännössä viimeisinä kisapäivinä oli jo moottori ihan hollillaan, mutta peliksi sitä ei vielä juurikaan voinut kutsua. Viimeisenä ja toiseksi viimeisenä päivänä etenkin Reaktori teki todella paljon työtä jotta saatiin peli pelin näköiseksi. Kuitenkin hopun huomaa laiskoista tausta- ja menugrafiikoista. Bugejakin oli ihan mukavasti, mukaan lukien huono liikkuminen joka tökkii jatkuvasti jokaiseen töyssyyn. Peli myös innostui crashailemaan aina välillä lyhyessä ajassa tuotetun suuren sisällön tuotoksena.
Kuitenkin parempaa on luvassa. Reaktorista en tiedä, mutta minä ainakin aion kunnialla ehkä joskus saattaa tämän pelin loppuun. Uusia suunnitelmia on mukavasti, ja osa vanhoista joudutaan heittämään tuonelaan.

Mitä on siis tekeillä?

   - Yleisesti parempi liikkuminen uudelleenkirjoitetulla liikuskelukoodilla.
   - Tuhoutuva ja ruumiista kasautuva maasto heitetään roskakoriin. Jatkuvasti kasautuvat ruumiit ovat yleisesti ottaen vain tiellä, joten niiden sunnitellaan tuhoutuvan hetken kuluttua pudottuaan maahan.
   - Paljon, paljon optimointia. Peli on todella raskas animaatio- ja maastosysteemin takia. Jo pelkkä tuhoutuvan maaston poistaminen pelistä parantaa mukavasti suorituskykyä.
   - Tehtäviä! Pelin aikana pääsee suorittamaan sattumanvaraisesti luotuja yksittäisiä tehtäviä, kuten "hae tämä täältä ja vie se tuonne" tai "saata tämä mies turvaan" -tyylisiä tehtäviä.
   - Uudet, laadukkaammat taustat ja pelikentät (ehkäpä useita)

Syvemmästä tarinasta en vielä lupaa mitään, mutta en epäile ettemmekö keksisi jotain.
3x
Tykkään
Spoiler
#14: 18. Toukokuu 2013, 10:12Peukku ylös +0Peukku alas -0
joku hieno parallax tausta ja yksityskohtaisesti piirretty maa ja sit viel hudi hienoks ja kuntoon ni avot siin o ingame kunnos jo visuaalisesti!

esimerkki tyylitellystä hudista


sit maasto vois esimerkiks olla joku tyylii aavikko/hiekkaa missä on hieman jotain metallirojua jotka on hieman hautautunu hiekkaa, ja vaik kaktuksia (kellertävän vihreällä sävyillä) jotka on depthiltään pienempiä kun pelaaja joten voit kävellä sen takaa ni luo hieman ulottuvuutta.

Tausta vois olla esim joku grand canyon tyylinen että on semmone korkea vuorenseinä taustalla horisontissa ja siellä jotain rakennuksia vuoren seinässä ja päällä. ilmassa vois leijua siel korkeammalla joku iso ilma-alus. taivas vois olla semmone vaalee kellertävä/oranssihko.

Tässä oma ehdotukseni.
3x
Tykkään

Sivuja: [1] 2
GameDev Suomi Pelinkehitys Pelinkehityslogit
Sivulta kuvattu Steampunk Mecha-räiskintä
 

Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC