Tai rekisteröidy jo tänään!
Sivuja: 1 ... 14 15 [16]

Unet

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
#225: 14. Toukokuu 2014, 16:38
Jooh.. Aivopieru. :D Siis tarkoitin, että keksittekö ne valveilla ollessanne? Kuulostaa vaan musta todella hassulta muistaa noin hyvin unia, kun en itse muista oikeastaan mitään unesta tunti heräämisen jälkeen.

Ainiin unohtui vielä sanoa, että ihmetytti kyllä suuresti miksei Jiz pistänyt molempia uniaan, jotka hän näki samana yönä, samaan viestiin. Se sai todella herättämään epäilykseni.

No luulenpa että on nuo unet hieman maustettuja, tai muutamia aukkoja hieman paikkailtu, mutta perustuu silti oikeisiin uniin :D
Tykkään
Kerää koko perhe!
Spoiler
Spoiler

CHIPTUNE MUSIIKKIANI
#226: 15. Toukokuu 2014, 13:06
Itse ainakin muistan unet hyvin tarkkaan jos heti herätessäni kirjoitan ne ylös, joten veikkaan että muutkin tekee samaa. Suosittelen teitä kokeilemaan unipäiväkirjan kirjoittamista, koska sitten oikeasti huomaa miten outoja unia näkee päivittäin.
1x
Tykkään
:Lasse:
#227: 24. Toukokuu 2014, 20:16
Huhhuh, viime yö oli kyllä painajaista. :D Vaikka ei uni sinänsä paha ollutkaan.

Näin unta siitä, että tein 2h pelikisaan jotain sotapelin tyylistä ja koko unen ajan olin ahdistunut aikarajasta. :D Ja nyt sama toteutui oikeasti: Miksamoo laittaa meidät tekemään sotapeliä tuolla aikarajalla, joka on silkkaa hermoraiskausta. Kiitos erittäin paljon, Miksamoo, kun viet minulta laadukkaat yöunetkin. :D
2x
Tykkään
Spoiler

CHIPTUNEA
#228: 15. Heinäkuu 2014, 23:53
Onko kenelläkään muulla unissaan sellaisia ongelmia, ettette pysty liikuttamaan raajoja nopeasti? Että tuntuu siltä, kuin raajat olisivat veden alla tai jossain?
Esim. kun näen unta tappelusta tai siitä että aijon juosta, niin tappelussa lyöntini ovat voimattomia ja hitaita. Juoksu taas tuntuu siltä kuin juoksisin suossa.

Tappelu-unissa olen aina lähes poikkeuksetta ollut voitolla, vaikka en kunnon lyöntejä voikaan iskeä, joten itsetunnosta tämä ei johdu.

Lähdin sitten internetsiin selvittämään asiaa ja tämä tuli vastaan:
http://www.reddit.com/r/LucidDreaming/comments/1dgki0/i_cant_run_in_my_dreamsthats_how_i_know_im/

Eli homma johtuu siitä, että kun näet unessasi olevan vaikka juoksukilpailussa, aivojen sille osalle lähetetään jalkojenliikuttamispyyntö, joka vastaa raajojen liikkeestä. Noh tämä aivojen osa on lamaannutettu REM-unen aikana, joten uni saa vastaukseksi viestin, ettei raajoja pysty kuin korkeintaan ihan hiukan liikauttamaan. Tämä taas saa aikaan tunteen raajojen täydellisestä voimattomuudesta ja hitaudesta. :D

Sori jos tuli kirjoitettua epäselvästi. Väsyttää tosi paljon, mikä on aika ironista, kun katsoo topikin nimeä.
Tykkään
Spoiler
#229: 16. Heinäkuu 2014, 00:30
Sillonkun vielä näin unia, niin tosi usein oli juurikin tuontapaisia, etten voinut liikuttaa raajoja nopeasti. Usein oli unia, jossa jokin eläin yritti tappaa minut, niin en pystynyt juosta pakoon, vain madella. Sama juttu huutamisessa. En pystynyt huutamaan apua, ääni ei vain lähtenyt.
Tykkään
NInjan matkimista

Spoiler

:carrot2:
#230: 17. Heinäkuu 2014, 11:20
Tänään teemaunien aiheena: fysiikka.

Joku fyysikko käveli pitkin Lappeenrannan lentokentän reunaa pitkin ja huomasi jonkin talon ikkunasta Stephen Hawkingin ja viittoi avaamaan ikkunan. Hän myös huusi Stephenille jotain. Ikkunan avauksesta tuli niin kova veto, että Stephen putosi pyörätuolistaan vauhdilla lattialle. Samalla kuulemastaan huudosta hän keksi dopplerin ilmiön: "Toisin kuin lääkärit tähän asti, väitän että äänen nopeus ja siten sävelkorkeus ei ole aina vakio vaan riippuu kappaleiden liikkeestä."

Toisessa unessa joku hurjapää rikkoi Felix Baumgartnerin ennätyksen. Kun hän oli laskeutumassa laskuvarjolla maahan, Apulannan rumpali oli seuraavaksi lähtövalmiudessa kokeilemaan ennätyksen rikkomista ja tokaisi: "Aion hypätä kolme metriä korkeammalta."
5x
Tykkään
#231: 18. Elokuu 2014, 07:24
Viime yönä näin aika jännää unta. Jännän siitä tekee varsinkin se, että olen nähnyt ainakin lopultaan samanlaisen unen joskus pienenä mutta olin jo unohtanut sen aikoja sitten. Alitajunta on jännä. Tosin silloin koin sen paljon pelottavampana. Toisekseen, herätessäni huomasin pitäväni kännykkää kädessäni ja herätys oli suljettu 10min sitten. Olin kai tehnyt sen unissani ja nukahtanut uudestaan.

Unessa makasin sängyssäni ja ajattelin "Mitäköhän kello on? Pitää herätä aamulla kouluun." Kännykän mukaan kello oli 3.20 yöllä. Samaan aikaan huomasin jostain syystä äitini ja veljieni tuleen kotiin ja kuulin äidin sanovan "älkää herättäkö isää". Katsoin pihalle ja isän auto oli ylösalaisin. Silti kumpikaan asia ei jaksanut ihmetyttään niin kolmelta aamuyöstä. Ajattelin käydä vessassa ja tulla takaisin nukkumaan sen jälkeen. Menin vessaan ihan normaalisti ja palatessani sieltä ja tultuani huoneeni ovelle joku saatanallinen olento nappasi takaapäin kiinni, lähti lentämään ja kummatkin meistä haihtuivat sen jälkeen jonnekin tyhjyyteen. Samalla kävi ilmi, että kotiin tulleet "perheenjäsenet" olivat oikeasti joitain demoneja ihmishahmossa. Ja nyt muistan kirkkaasti tämän viimeisen tapahtuman eräästä lapsuuteni unestakin, joka oli säilynyt alitajunnassa. Silloin en varmaan nukkunut koko loppuyönä. :D Että näin tänään.

Samalla muistui mieleen myös toinen aikaisemmin nähty uni. Siinä joku äijä haisteli avaimia työkseen ja sai siitä tietää missä oli lukot, joihin ne kävivät. /: D
2x
Tykkään
Spoiler

CHIPTUNEA
#232: 18. Syyskuu 2014, 21:25
Näin mielenkiintoisen unen viimme yönä. Siinä olin pistänyt yleisthreadiin jotain viestiä jossa oli joku sanajärjestysvirhe, ja heti kaikki oli laittanut -rep sille viestille. No siitä en tykännyt ja valitin asiasta ja olin jo reporttaamassa admineille, kun yhtäkkiä kaikki muuttivat antamansa -repin +repiksi, enkä ehtinytkään reporttaamaan  :'(
2x
Tykkään
Spoiler
#233: 20. Lokakuu 2014, 07:45
Näin unta että minä, ElNinja ja joku kolmas gms:läinen miitattiin täällä kotikaupungissani. Jostain syystä saatiin kyyti iskän asuntoautolla keskustaan (jonne ois ollu vain kilometrin matka :D) ja iskä sitten kyyditti meidät jonnekkin Lidlin hämärälle sivupihalle, mutta tullessaan sinne ajoikin kolarin semmosta öljynkuljetusautoa kohti. No, vältyimme massiiviselta räjähdykseltä ja lähdimme muina miehinä kävelemään pois onnettomuuspaikalta ja ElNinja katoaa unesta tässä vaiheessa. Kiipeän kukkulalle jota ei oikeastikki edes pitäisi olla olemassa ja tapaan siellä ihastukseni ja jään puhumaan mukavia :D

Mitäköhän maagista tuossa ElNinjassa on, kun tämä on jo toinen kerta kun näen hänestä unta ja on ainoa gms:stä josta muistan nähneeni unta :D
1x
Tykkään
Kerää koko perhe!
Spoiler
Spoiler

CHIPTUNE MUSIIKKIANI
#234: 16. Tammikuu 2015, 16:40 (muokannut Hessu 16. Tammikuu 2015, 16:46)
Bump. Kerrankin, kun sain/halusin nukkua tarpeeksi, muistin yöllä nähdyt unet.

Ensimmäisessä unessa olin jossain paikassa, jossa oli soramonttu ja metsää ympärillä. Laskin alas soramontun pohjalle samalla, kun joku "selostaja" kertoo kahdesta metsässä asuvasta kannibaalista. Samalla näin kaksi keltaisiin pukeutunutta hahmoa metsässä. Lähdin kävelemään eteenpäin ja katselin maisemia, kunnes metsän laitaan päästyäni huomasin kahden hahmon jahtaavan minua. Hetkisen päästä siitä taisin herätä ja nukahtaa uudestaan. Unessa oli muuten eeppiset maisemat.

Seuraava uni perustui kokolailla pelaamiseen. Unessa aloin pelaamaan mystistä peliä, jossa seikkailtiin tornimaisessa linnassa. Peliä pelattiin menneisyydessä taistelun keskellä, mutta siinä pystyi siirtymään aina nykyaikaan, jolloin linna toimi turistikohteena. Aluksi huomasin linnan kuninkaan taistelevan henkivartijaansa ja joitain muita äijiä vastaan. Kuningas vietiin linnan tyrmään, jonka jälkeen hakkasin henkivartijan ja otin hänen henkilöllisyytensä. Sen jälkeen siirryin nykyaikaan, jossa mukanani ollut opas näytti minulle linnaa. Linnasta jäi mieleen syvä kuilu, johon oli muinoin pudonnut joku henkilö. Linnan katolla ollessani katsoin alas ja huomasin linnan olevan meren keskellä. Opas kysyi minulta, olinko koskaan hypännyt sieltä alas. (?)

Siirryin takaisin menneisyyteen ja väsäsin itselleni kaksi soihtua, sillä muuan henkilö kertoi minulle, että tyrmään menevä reitti olisi liian pimeä mennä ilman valoa. Tyrmään johtava reitti oli sokkeloinen ja täynnä kaikkea rojua. Tyrmässä kohtasin kaksi puuta joilla oli silmät ja ne kertoivat minulle, etten saa katsoa niitä silmiin vaan minun oli katsottava maassa olevia kiviä. Tyrmässä oli kuninkaan lisäksi joku toinenkin kaiffari. Pelastettuani heidät lähdin lähes sammuneiden soihtujen kanssa ulos kiireellä ja pian huomasin ikkunasta jonkin vihreän demonin. Otin varsijousen ja ammuin sen alas, jonka jälkeen tuli pelin lopputekstit.

Lopetin pelaamisen ja huomasin kellon olevan neljä aamuyöllä. Huomasin myös koko ajan pelanneeni porukoiden makuuhuoneessa läppärillä, jota ei oikeasti ole. Kaikki olivat jostain syystä hereillä, joten huoneessa ei ollut muita. Suljin koneen ja aloin nukkumaan (yhä unessa). Näin siis unessa unta, jossa kuulin itseni valittavan jonkun autopelin ja -elokuvan epäkohdista. Sen jälkeen heräsin (yhä vieläkin unessa). Herättyäni kävelin huoneestani ulos ja palasin pian takaisin, jolloin veljeni tuli huoneestani kertoen, että penaalissani olisi jotain, josta voisi olla hyötyä. Huomasin penaalissa tölkillisen battery-energiajuomaa ja ajattelin, että olipa veljeni ystävällinen. (?? : D)

Aloin pelaamaan jotain Minecraftin tapaista peliä, jossa lensin lentokoneella keskelle merta ja hyppäsin alas laskuvarjolla. Kesken hypyn kuitenkin siirryin pelin maailmaan todellisuudessa. Tullessani veteen huomasin meren keskellä olevan samanlaisen tuuletustelineen, joka on pihallamme. Pian kohtasin saaren, jossa tapasin jonkun naisen ja hänen poikansa. He kertoivat kasvattavansa siellä kasviksia, jotka veivät aina kotiin syötäviksi. Pian huomasin olleeni aivan pihamme vieressä ja menin ikkunani luo. Huoneeni järjestys oli muuttunut ja veljeni olivat huoneessani, toinen oli läppärillä. Menin sisälle häätääkseni heidät huoneestani. Pian kuitenkin heräsin oikeasti meillä asuvan ranskalaisen vaihto-oppilaan pianonsoittoon. :D

Eeh julikkas. Sellaista se flunssa ja liika nukkuminen aiheuttaa.
4x
Tykkään
Spoiler

CHIPTUNEA
#235: 17. Tammikuu 2015, 13:48
Näin viimeyönä unta Teleglitchistä.
Alotin siitä perus komerosta siinä labrassa ja siitä lähin ettimää sitä teleportteria.
En muista paljoa siitä eteenpäin, mut sit mä jäin samaan kohtaan jumiin siellä mihin mä jäin pelatessani joku tunti ennen ku menin nukkumaa.
Se oli kyl ihan semi-pelottavaa olla jumissa pimeessä labrassa ja ei tiedä minne mennä.
Tykkään
Badgereita:
Spoiler

hey kids

#236: 24. Maaliskuu 2015, 16:42
Näinpäs taas mielenkiintoist unta viime yönä. Siinä joku hakkeroi puhelimeni niin, että pystyi lähettelemään kaikille WhatsApissa viestejä ja lukemaan kaikki minun lähettämäni viestit. Siinä sitten yrittäessäni korjata hakkerin aiheuttamia väärinkäsityksiä, hakkeri päättikin hakkeroida myös minun tietokoneeni. Hän asensi sinne oman versionsa Age of Empiresistä, jota ei millään saanut pois päältä ja se myös esti tehtävienhallinnan käytön, enkä siten saanut peliä mitenkään pois päältä. WhatsApissa sitte valitin kyseiselle hakkerille ja yritin saada selville kuka hän on, jotta voisin ilmoittaa poliisille. Lopulta hakkeri kertoi olevansa Ignon tyttöystävä. Tämä tieto ei auttanut kuitenkaan kovin paljon kun heräsin lähes samantien. Kyseessä oli siis painajainen, sillä koko unen ajan oli aivan hirveän painostava tunnelma.

Tätä kirjoittaessa tulikin mieleen eräs viime syksynä ollut yö, kun olin tavallista inhottavammassa mahataudissa. Ensin nukkumaan mennessä puoliunessa koin valaistumisen: olen roskapönttö! No, tämä ajatus katosi lähes samantien kun heräsin kunnolla. Loppuyön yritin siinä sitten nukkua. Koko yön (ainakin mitä muistan) hourailin jotain siitä, että ympärilläni mustassa avaruudessa leijuu eri kokoisia tummia pyöreäkulmaisia kuutioita jotka olivat ihmisten mahakipuja. Siellä oli sitten muitakin, ja jouduin koko yön pelaamaan heidän kanssaan jotain jalkapalloa muistuttavaa peliä, jossa potkittiin omaa mahakipuani. Sitten viimmein kello 7 aamulla koin sen yön toisen valaistumisen: en makaa täällä sängyssä siksi, että pelaisin tuota typerää peliä, vaan siksi että nukkuisin amuun! Täytyy sanoa että oli elämäni hirvein yö!
2x
Tykkään
Spoiler
#237: 25. Maaliskuu 2015, 22:40
Näin semmosta unta, että tiesin kokoajan nukkuvani ja tiesin et kohta soi herätyskello ja voin perseillä miten haluun. Sitten siin oli semmonen muikki mikä luo olin menossa ja kerroin sille et tää on unta ja mulla on kiire kun kohta herään. Se sano että ei se mitään et tuu myöhemmin käymään ja oli antamassa avainta. Sanoin että ei se käy kun sä lakkaat olemasta kun mä herään :D Sit mentiin sen luo ja siel oli vihasia perheenjäseniä kun olin tunkenu käymään. Lopulta heräsin ja kello oli 3min vaille herätyskellon soimista.

Viikko pari sit näin unta että heräsin aina vaan uudestaan omasta sängystä lauantai aamuna. Aina sit lopulta jotenki paljastu et näin unta ja heräsin uudelleen. Joka kerta mietin et oonko nyt oikeesti hereillä vai nukunko vielki. Yhellä kerralla paljastu uneks ku tajusin että lattialla on 5cm vettä. Parilla rundilla mun muksu oli kotona vaikka tiesin että se on äitillään sinä viikonloppuna ja puf aina alko alusta. Tätä looppia jatku n. 5-7 kertaa ja viimesellä loopilla mun veli tuli siihen ja kun tajusin, ettei sen pitäs olla siinä siilloin niin sanoin sille että mennään hyppää katolta, että tää on vaan unta ja sit heräsin oikeesti.

Pahoittelut 1.luokkalaismaisesta lauserakenteesta. Ei mulla muuta.

Tykkään
#238: 03. Huhtikuu 2015, 14:02
Näin viime yönä unta että sain mutsilta lahjaks jotain sänkylautoja joilla ei ollu mitään virkaa ja samaan aikaan se anto siskolle multikonsolin jolla pysty pelaa Nes, Snes, sega, Ps1-3 pelejä. Mietin et meniköhän tässä kaikki nallekarkit ihan tasan...
4x
Tykkään
#239: 28. Helmikuu 2018, 05:22
Näin unta että tulin lentokoneella Malagasta ja unohdin matkatavarat sinne.
1x
Tykkään

Sivuja: 1 ... 14 15 [16]