Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi
Tuoreimmat viestit
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 : 08. Heinäkuu 2019, 17:35 
Aloittaja VarmaKrapula - Uusin viesti kirjoittanut Woffelson
Näköjään vähän samassa hengessä tehty kuin tekemäni Backwatch aikoinaan. :P Tosiaan ajastinsoftissa lienee usein nopeampi vain tehdä itse kuin etsiä omaan erityiseen tarkoitukseen sopivaa softaa netistä. Ei onneksi ole rakettitiedettä, joten voin suositella muitakin ryhtymään oman onnensa kellosepäksi.

 22 
 : 08. Heinäkuu 2019, 17:25 
Aloittaja tatti - Uusin viesti kirjoittanut Woffelson
Jos kyseessä on GM8:lla tehty tuotos, niin saattaisi olla mahdollista palauttaa projektitiedosto exestä jonkin decompiler softan avulla. En ole itse moisia kokeillut, mutta jotkut ovat tällaisia käyttänyt ja netistä varmaan löytyisi jotain, kun etsii Game Maker exe decompiler tjs.

EDIT: Olettaen siis, että edes exe löytyisi jostain...

 23 
 : 08. Heinäkuu 2019, 16:39 
Aloittaja tatti - Uusin viesti kirjoittanut tatti
Tuntuu kuin etsisi neulaa heinä suovasta, mutta sattuisiko keltään löytymään tän tiedostoja? Kone meni schaisseks ja kaikki hävis...

 24 
 : 07. Heinäkuu 2019, 21:44 
Aloittaja VarmaKrapula - Uusin viesti kirjoittanut VarmaKrapula
KelloTimer

Lataa: https://host-a.net/f/225661-kellotimerzip (2,3mb)
Versio: 1.0a


Yleistietoa

    KelloTimer on omaan tarpeeseen tehty countup-ajastin striimailuun. Toki sitä voi käyttää mihin tahansa muuhunkin. Ohjelma on suunniteltu olemaan mahdollisimman yksinkertainen ja käyttäjäystävällinen.
Olen alkanut striimailemaan pelailuja omaksi huvikseni ja tykkään ottaa aikaa kuinka kauan pelin läpäisyyn menee, enkä löytänyt tarpeisiini sopivaa timeriä, joten päätin tehdä sellaisen itse. Kyseessä ei ole speedrun timer vaan sovellus laskee vain kokonaisaikaa. Ei splittejä. Kaikki netistä löytämäni ajastimet olivat joko bugisia tai liian monimutkaisia. Käytin aiemmin Wsplittiä, mutta senkin asetusten muuttaminen oli liian vaivalloista. Mm. pelkän taustavärin vaihtaminen vaatii useita komentoja ohjelmalle.
    KelloTimerissä kustomointivaihtoehtoina on fontin väri ja taustaväri. Taustaväri on yksivärinen, jotta siitä saa lähetyssovelluksessa tehtyä läpinäkyvän. Näin ajastimen voi esimerkiksi laittaa pelikuvan päälle ilman, että se peittää tarpeettomasti kuvaa. Ajanottoja pystyy helposti tallentamaan ja lataamaan. Ei ärsyttävää aikojen käsin ylöskirjoittamista!

Kuinka käytetään

    Kun avaat sovelluksen, aukeaa yhdistetty pää- ja asetusvalikko. Pienellä englanninkielen taidolla selviää. Voit täältä valita mieleisesi värit, fontit ja asetukset. Näppäimistä sen verran, että Start/stop-näppäin toimii vaikkei ikkuna olisi aktiivisena, joten kannattaa määrittää se johonkin muuhun kuin oletusnäppäimeen (välilyönti), jos kuvaat tietokoneella pelattavaa peliä. Reset ja start toimivat vain ikkunan ollessa aktiivisena. EXIT-nappula luonnollisesti poistaa sinut sovelluksesta, oikean yläkulman nuolinappulaa hiirellä painamalla voit liikutella ikkunaa ja TIMER-nappula vie sinut varsinaiseen ajanottoikkunaan.
    Valittuasi mieleset fontit, värit yms. siirry ajastintilaan klikkaamalla TIMER-nappulaa. Tätä ikkunaa pystyt liikuttamaan näytöllä pitämällä vasenta hiirennäppäintä pohjassa. Oikealla kiirennäppäimellä aukeaa valikko, jonka toiminnot ovat aika yksiselitteisiä. Tallentamisesta sen verran, että mikäli olet aktivoinut asetuksen "Open latest save", sovellus avaa viimeksi tallentamasi/avaamasi ajastintallennuksen automaattisesti, kun sovellus käynnistetään. Toinen valikon toiminto, joka saattaa vaatia pientä selitystä on "Start at pos". Valitse tämä, kun haluat aloittaa ajanoton tietystä ajasta. Anna aika ponnahdusikkunaan sekunteina.


    Kun laitat ajastimen lähetyssovellukseesi, käytä suodatinta ja poistata sillä taustaväri. OBS:ssä homma toimii näin:
Laita KelloTimer ajanottotilaan. Lisää lähteisiin ikkuna ja valitse "KelloTimer". Lisää tälle lähteelle suodatin klikkaamalla lähdettä listalla oikealla hiirennäppäimellä. Valitse suodattimeksi läpinäkyvä tausta. Avainvärityypiksi valitset taustavärisi ja liukupalkkeja säätämällä saat taustan häviämään tasaisesti numeroista. Kannattaa laittaa taustaväriksi jokin väri joka selkeästi eroaa ajastimen numeroiden väristä.



Muuta

    Sovellusta saa vapaasti jakaa eteenpäin. Kaikki palaute ja kehitysehdotukset otetaan vastaan ja jos bugeja ilmaantuu, niin ilmoittakaa! Sovellus on tehty GM8.1:llä, koska Studiolla tehdessä monet toiminnot olisivat vaatineet lisäosia tai aivan järkyttävää määrää työtä.
   Sovellus ei sovi millisekunnin tarkkaan ajanottoon, sillä se on täysin riippuvainen sovelluksen FPS:ssä. Mikäli framedroppeja tulee, niin ajanotto pysähtyy muutamiksi millisekunneiksi. Näitä framedroppeja tuskin tulee mikäli koneesi pystyy suorittamaan streamaustakin.

 25 
 : 15. Kesäkuu 2019, 08:37 
Aloittaja Micco - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes

Onko kukaan käynyt kursseja skillsharessa? Kokemuksia? Nyt siinä näyttäisi olevan 2kk ilmainen kokeilu. Siina on n. 28000 kurssia.


Edit: Aloitin kokeilun ja ensimmäinen laskutus on elokuussa. Se maksaa 14€/kk jos maksaa kuukausittain ja 8€ kuussa jos maksaa koko vuoden kerralla. Siellä näyttäisi olevan vajaa 500 kurssia pelin tekoon liittyen, en tosin tiedä ovatko ne kaikki tietokonepelejä varten. Jokaisessa kurssissa on useita videoita, joten "game design" ja "game development" tagien alla on yhteensä useita tuhansia videoita.




Siellä on myös kursseja myös mm. Blender 2.8:sta ja Asepritestä. Piirtämisestä on yli 1700 kurssia. Blenderin 2.8 kurssit ovat kylläkin harmittavasti muutaman kuukauden vanhoja.




 26 
 : 09. Kesäkuu 2019, 08:16 
Aloittaja Samppu - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Läppäri hajosi taas. Kirjoittelen nyt varakoneella. Ei näytä tehtäväpaneelia, ei avaa kaynnistä-valikkoa, ei tunnista nettiä, ei avaa sovelluksia...


Laitoin sen huoltoon. Melkein toivon että se on niin pahasti hajalla että saisin uuden koneen tai rahaa käteen kaupan purusta.





 27 
 : 06. Kesäkuu 2019, 17:21 
Aloittaja Jizo - Uusin viesti kirjoittanut Jizo
Onko loyalty-bonuksessa ylärajaa?

Joo se on 50%

 28 
 : 05. Kesäkuu 2019, 20:38 
Aloittaja Micco - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Onko kukaan käynyt kursseja skillsharessa? Kokemuksia? Nyt siinä näyttäisi olevan 2kk ilmainen kokeilu. Siina on n. 28000 kurssia.


Edit: Aloitin kokeilun ja ensimmäinen laskutus on elokuussa. Se maksaa 14€/kk jos maksaa kuukausittain ja 8€ kuussa jos maksaa koko vuoden kerralla. Siellä näyttäisi olevan vajaa 500 kurssia pelin tekoon liittyen, en tosin tiedä ovatko ne kaikki tietokonepelejä varten. Jokaisessa kurssissa on useita videoita, joten "game design" ja "game development" tagien alla on yhteensä useita tuhansia videoita.






 29 
 : 05. Kesäkuu 2019, 12:59 
Aloittaja Jizo - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Onko loyalty-bonuksessa ylärajaa?

 30 
 : 02. Kesäkuu 2019, 19:57 
Aloittaja Jizo - Uusin viesti kirjoittanut Jizo
Aika hyvin että pelillä on jo 10k+ lataajaa ja se on vielä beta-vaiheessa.

Ulkomaille kantsii aina lähtee, siinä ei menetä mitään :) Oon asustellut lähes 10v muissa maissa etätöitä tehden aikanaan.
Joo se saa nyt ihan hyvin latauksia, kun julkaisija alkoi mainostamaan sitä. Toivottavasti se vaan alkaa saada orgaanisia latauksia enempi jossain välissä.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC