Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi
Tuoreimmat viestit
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 15. Toukokuu 2018, 10:28 
Aloittaja pantteri - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Olen päässyt vasta levelile 3. Koen pelin tosi vaikeaksi. Edes hints ominaisuus ei tuonut uusia hyppypalikoita/destroypalikoita peliin.


Edit: Näitä palikoita tarpeeksi.

 2 
 : 14. Toukokuu 2018, 21:56 
Aloittaja pantteri - Uusin viesti kirjoittanut Poizen
En tiedä luetaanko tätä palstaa, mutta ajattelin heittää ajatuksia tähän kun läpäisin pelin pari päivää sitten.

Meni aika pitkän aikaa ennen kuin tajusin mikä se Q:sta avautuva systeemi on. Siihen ilmestyy siis neljän minuutin välein järjestyksessä oletusratkaisun palikat. Se vaikuttaakin alkuun vähän turhalta, mutta loppujen lopuksi se on aika nerokas, kun palikoita ja mahdollisuuksia on niin paljon että pikkuvihje on paikallaan. Ja sehän ei kuitenkaan suoraan spoilaa ratkaisua.

Huomaa että omat oikoreitit on korjattu ykkösmaailmasta. :D Kakkos- ja kolmosmaailmoissa sen sijaan on huomattavasti vaihtoehtoisia reittejä ja ainakin taso 57 on totaalisen rikkinäinen. Ylivoimaisesti suurin osa tasoista on kuitenkin hauskoja ja monet on todella nerokkaitakin. Tykkäsin todella mm. tasosta 40, jossa on liimattu yhteen kolme kekseliästä puzzlea. Ja toisaalta ihmettelin tasoa 45, joka tuntuu joltain testailutasolta ilman mitään haastetta. Kävi tietty hengähdystauosta.

En edes yrittänyt "rikkoa" peliä, mutta välillä ensimmäinen mieleen tuleva ratkaisu oli käsikirjoituksen ulkopuolinen. Osa omista ratkaisuista menee todelliseksi kikkailuksikin (taso 55), mutta ei siinä vaiheessa voi enää perääntyä. Alla kompilaatio kaikista omista ratkaisuista. Kokosin joutessa.


Vielä mietteitä/bugeja/ehdotuksia:
 - Merkillisen raskas peli kun ottaa huomioon että grafiikka on suht simppeliä. Kun menee valikosta johonkin tasoon niin ruutu vilkkuu. Arvaan että siellä pyörii jotain isoja surface-säätöjä.
 - Windowed modessa ikkunan koko on muutettavissa hiirellä ja aspect ration saa laitettua päin persettä. Se on tietenkin käyttäjän oma moka, mutta silti.
 - Kokeilin pelata peliohjaimella ja omassa setupissa oli selvästi joku ongelma koska kursori valui koko ajan itsestään alas. Mutta toinen ongelma oli siinä että kursori ei pysähdy kun se osuu alareunaan, vaan se jatkaa matkaa loputtomiin ruudun ulkopuolelle, ja sen jälkeen kestää hetki tuoda se takaisin.
 - Jos olet keltaisen hissipalikan kyydissä ja kosket vieressä olevaan seinään niin kuolet. Se on turhauttava feature ja vaikuttaa turhalta.
 - Tasossa 53 ilmeni tämmöinen visuaalinen glitch
 - Joskus kun putoat normisti oikealle ja törmäät normaaliin seinään niin räjähdät palasiksi. Tätä on hankala replikoida koska se tapahtuu todella harvoin. Johtuu ehkä liikkumisnopeudesta?
 - Jos pelaa uudelleen leveleitä niin cutscenet on aina pakollisia ensimmäisessä ja viimeisessä levelissä : (
 - Eikö lopun räjähdyksessä ole tarkoituskaan olla mitään ääntä? Se on melko antiklimaattista.
 - Viimeisen levelin jälkeen palataan menuun ja silloin menun musiikki ja kolmosmaailman musiikki soi päällekkäin
 - Pelin läpäisystä olisi kiva saada joku achievement

 3 
 : 12. Toukokuu 2018, 19:58 
Aloittaja Mercedes - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
-+



Tehty 3D ParticleGen Visual FX:llä.

 4 
 : 11. Toukokuu 2018, 07:09 
Aloittaja Mercedes - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
-+







Leikitään varjoilla.


Valon voimakkuus 35000.

 5 
 : 10. Toukokuu 2018, 18:02 
Aloittaja pantteri - Uusin viesti kirjoittanut Poizen
Erinomaisen pelin olette kyllä saaneet aikaiseksi. Toivottavasti saa ansaitsemaansa huomiota. (y)

Paras fiilis on edelleen se kun tason lopuksi on vielä jäljellä ylimääräisiä palikoita (osittainen lvl 32 spoiler)

 6 
 : 10. Toukokuu 2018, 15:53 
Aloittaja pantteri - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Miten pelin lanseeraus on sujunut? Hyvin?

 7 
 : 10. Toukokuu 2018, 10:24 
Aloittaja Samppu - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Foorumi on taas kunnossa!

 8 
 : 10. Toukokuu 2018, 10:19 
Aloittaja Mercedes - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
-+





Tehty Coolbasicilla, Asepritella ja gifkaapparilla.

 9 
 : 01. Toukokuu 2018, 21:13 
Aloittaja joakim219 - Uusin viesti kirjoittanut joakim219
Hei suomalaiset pelikehittäjät ja sen alut!

Me kokosimme tällaisen videon pelinkehityksestä, jossa pelin tekemisen vaiheet selitetään. Jos olet halukas tekemään omia pelejä, suosittelen lämpimästi katsomaan tämän videon.


Jos jotain jäi askarruttamaan tai haluat täsmentää jotain kohtaa, kirjoita tähän viestiketjuun. Eiköhän saada keskustelua aikaiseksi. Videon jakaminen on sallittua ;).


 10 
 : 30. Huhtikuu 2018, 01:48 
Aloittaja tatti - Uusin viesti kirjoittanut tatti
BOBLOS V0.3
Päivitetty 1.5.2018 20:02

Tässä ois vuosien kyhäelmä Game Makerilla joka on pahasti vaiheessa! En ole koskaan tullut hankkineeksi studiota, joten tätä peliä olen jatkanut kasilla ainakun  ollut mahdollista saada tiedostot takaisin. Grafiikka ei ole hienoa, koodi välillä tönkköä, mutta on siinä toimiva LAN engine, chattaily ja myöskin tiedot tallentuu automaattisesti kun poistut pelistä. Boblossa ei ole vielä ideaa, muutakuin keräillä erivärisiä timantteja, mutta mukavia yksityiskohtia olen koodaillut ja suunnitellut. Kehitys jatkuu ja ideat olisi enemmänkuin tervetulleita!

Kontrollit on perus WASD, raahaa laatikkoa pitämällä P painettuna, myyntikärrien ja "landella" olevan talon kohdalla "space" painettaessa tulee kauppa esiin.(kauppa poistuu automaattisesti kauemmas mentessä) Nuolista oikealle ja vasemmalle voi "heittää taikaa" jolla ei ole mitään vaikutusta ja tuli oikeastaan vahingossa tähän versioon,koska on pahasti alussa.. Jos jollain on tietoa kuinka tän sais toimimaan onlinessa, niin vinkkejä saa laittaa  (y)

Jos pelailet yksin, tai kaverien kanssa, käynnistä ensin server ja sen jälkeen itse peli.

Päivitykset(ilmestyy v0.4:ssä):
+Enemy AI
+Ääniä alettu tekemään
+Uusia hahmoja
+Vihollisten tuhoaminen
+Stamina
+1. Tehtävä
+Bugi korjauksia

Tässä vielä kuvia:

Päivitettyä kuvaa. Healthbar mielestäni parempi noin ja sinisenä.

Vielä yksi:


Peli toimii pienessä ruudussa ihan tarkoituksella.
Chiittailu on helppoa osaavalle... Eihä siin ole järkeä?
Kokeile! KERRO! ANNA PALAUTETTA!!

DOWNLOAD:
https://files.fm/u/dxunfp2g
EDIT: Nyt on päivitetty paketti :)

-Poitsu a.k.a. Tatti

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC