Tai rekisteröidy jo tänään!
GameDev Suomi
Tuoreimmat viestit
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 12. Lokakuu 2018, 13:58 
Aloittaja Tr1boon - Uusin viesti kirjoittanut Tr1boon
Minulla on ollut jo pari vuotta peliyritys pystyssä muutaman kaverin kanssa, ja projektejakin ollut kehitteillä, mutta muilla ollut aina ongelmia ajan kanssa. Nyt muut sitten päättivät lähteä yrityksestä juuri ajan puutteen takia.

Etsisin siis pelikehityskavereita työstämään puolivalmista Unity-projektia, josta on ollut jo julkaisupuhettakin Fingersoftin kanssa, sekä tulevia projekteja. Valmis osaaja ei ole mikään pakko olla, sillä itsekään en ole mikään ammattilainen ainakaan vielä. Kunhan löytyy intoa ja aikaa niin niillä pääsee jo aika pitkälle.

Tarvitsisin porukkaa jolla olisi osaamista ja/tai kiinnostusta seuraavissa asioissa:
-Grafiikka (enimmäkseen pixel art tähän mennessä, tulevaisuudessa mahdollisesti muutakin)
-Äänet (efektit, chiptune-musiikki)

Koodauksen olen tähänkin asti hoitanut enimmäkseen yksin, ja pärjään kyllä sen kanssa, mutta koodaustaidoista ei haittaakaan ole.

Pääasiassa etsin porukkaa Oulun alueelta, että pääsisi yhdessä tekemään samassa paikassa. Toimitiloja yrityksellä ei nykyisellään ole, mutta saan kyllä järjestettyä paikan projektin tekemiselle.

 2 
 : 08. Lokakuu 2018, 12:53 
Aloittaja Samppu - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes

Open officen eräältä ei viralliselta sivulta. En tajunnut sitä silloin että siinä huono suomen kieli. Menin operaattorille Teliaan ja uhkasin että vaihdan numeroa jolleivat he auta ja he saanoivat että pitää odottaa pari päivää niin tiedetään paremmin kun tiedot päivittyvät omille sivuille.

Ihan hävettää.

Olen tietoisesti yrittänyt vähentää kulujani ja siksi lopetin virallisen Officen tilauksen.


Otin uuden puhelinnumeron. Toivottavasti ei tule enää laskuja.

 3 
 : 07. Lokakuu 2018, 20:59 
Aloittaja Samppu - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Minkä ohjelman latasit?




Open officen eräältä ei viralliselta sivulta. En tajunnut sitä silloin että siinä huono suomen kieli. Menin operaattorille Teliaan ja uhkasin että vaihdan numeroa jolleivat he auta ja he saanoivat että pitää odottaa pari päivää niin tiedetään paremmin kun tiedot päivittyvät omille sivuille.




Ihan hävettää.


Olen tietoisesti yrittänyt vähentää kulujani ja siksi lopetin virallisen Officen tilauksen.

 4 
 : 07. Lokakuu 2018, 17:48 
Aloittaja Samppu - Uusin viesti kirjoittanut Swast
Yritin ladata yhtä open source ohjelmaa ja yhtäkkiä ruutuun tuli viesti: "Olet ostanut tämän palvelun ja se maksoi 5€." Ihmettelin koska en ollut antanut mitään korttitietoja sile mutta ajattelin että ehkä se tekstiviesti jonka lähetin maksoi 5€ ja se tulee laskuun laitettuna sitten kun puhelimen lasku tulee operaattorilta. Ainakaan vielä pankkitililtä ei ole otettu mitään.


Kaikkea sitä tapahtuu, ja ilman varoitusta.


Edit: Pelkään nyt että laskuja alkaa tulla kerran kuussa.
Minkä ohjelman latasit?

 5 
 : 06. Lokakuu 2018, 08:10 
Aloittaja Samppu - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Yritin ladata yhtä open source ohjelmaa ja yhtäkkiä ruutuun tuli viesti: "Olet ostanut tämän palvelun ja se maksoi 5€." Ihmettelin koska en ollut antanut mitään korttitietoja sile mutta ajattelin että ehkä se tekstiviesti jonka lähetin maksoi 5€ ja se tulee laskuun laitettuna sitten kun puhelimen lasku tulee operaattorilta. Ainakaan vielä pankkitililtä ei ole otettu mitään.


Kaikkea sitä tapahtuu, ja ilman varoitusta.


Edit: Pelkään nyt että laskuja alkaa tulla kerran kuussa.

 6 
 : 05. Lokakuu 2018, 20:55 
Aloittaja Woffelson - Uusin viesti kirjoittanut Woffelson
Ensimmäisiä laskettelukausia jo avattiin Lapissa, laitetaanpa sitten sen kunniaksi pientä grafiikkapäivitystä. :P Olen siis hieman hahmotellut pelihahmoja kahteen tieriin (liukureihin ja pulkkiin). Kuten näkyy, tiereistä voi löytyä muunlaisiakin laskuvälineitä, kuten roskasäkkejä ja rattikelkkoja. Vaikka olisi yksinkertaisinta lyödä lukkoon noille tietynlaiset laskettelijahahmot (kuten spurgut roskapusseille), niin pidän vielä mahdollisuuden jonkinlaiseen hahmokustomointiin auki. Samasta syystä vaatteet jne. ovat nyt vielä valkoisia, koska niiden värejä pystyisi koodilla muuttamaan. Tällä hetkellä nuo spritet koostuvat siis viidestä tasosta, kaksi laskuvälineille ja kolme hahmolle. Voi olla, että päitä tulee eniten lopulta tehtyä, kun niissä on pienin vaiva. Esimerkiksi torsolle pitää jarrutus- ja kiihdytysframetkin erikseen piirtää (ovat käytössä gifin kolmannessa ja neljännessä hahmossa).

-+


Musiikeiksi olisi ehkä siistiä saada varsinkin nopeimpiin kenttiin jotain nopeatempoista DnB:tä. Saa nähdä mitä lopulta tulee. Muuten olen lähinnä optimoinut peliä ja listinyt bugeja, koodirintamalla ei siis mitään uutta vielä.

EDIT: Jaha, imgur sählää jotain. Saa nähdä saanko kuvan toimimaan...
No, laitoin varmuuden vuoksi liitteeksi siltä varalta, etten saa nyt linkkejä toimimaan. Zoomaaminen ei tosin sitten toimi.

Okei, suoraan linkkiin imgur laittaa oletuksena gifv ja piti vain se v poistaa... Tai valita asetuksista jatkossa original gif link.

 7 
 : 03. Lokakuu 2018, 13:24 
Aloittaja Mercedes - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
Ihan jännä animaatio, mutta miksi tausta välkkyy ja palloissa näkyy paljon häiriöitä? Voisit kokeilla tehdä tästä korjatun ja täydellisesti looppaavan version.
Minua kiinnostaisi myös se, mitä tarkalleen ottaen olet tässä tehnyt asepritellä, kun ei tässä animaatiossa näy minkäänlaista pikselitaidetta.


Tausta välkkyy koska valonlähteen voimakkuus on niin suuri. Se on lähinnä blenderin vika, en keksi miten sen voisi tehdä pienemmällä voimakkuudella. Asepriteä käytin lähinnä animaation kokoamiseen (Blenderistä animaatio lähti tukulla png-filejä). Pallot lähtevät eri korkeuksista (sykli on eripituinen), joten jos animaation haluaisi looppaavan täydellisesti, pitäisi framejen määrä olla  potenssiin viisi (viisi palloa), josta tulisi yhteensä 3,2*10 potenssiin 11 framea.


Edit: Valonlähde on scenen ulkopuolella oleva emission plane, ehkä auringon valo olisi "tasaisempi".

 8 
 : 03. Lokakuu 2018, 12:59 
Aloittaja Mercedes - Uusin viesti kirjoittanut Reaktori
[animaatio]

Blender Cycles 2.79b
Aseprite
Samples 128
Denoise: Pois päältä
Ihan jännä animaatio, mutta miksi tausta välkkyy ja palloissa näkyy paljon häiriöitä? Voisit kokeilla tehdä tästä korjatun ja täydellisesti looppaavan version.
Minua kiinnostaisi myös se, mitä tarkalleen ottaen olet tässä tehnyt asepritellä, kun ei tässä animaatiossa näy minkäänlaista pikselitaidetta.

 9 
 : 03. Lokakuu 2018, 10:15 
Aloittaja Mercedes - Uusin viesti kirjoittanut Mercedes
-+





Blender Cycles 2.79b
Aseprite
Samples 128
Denoise: Pois päältä

 10 
 : 24. Syyskuu 2018, 22:45 
Aloittaja Woffelson - Uusin viesti kirjoittanut Woffelson
Discord-aivoriihen päätteeksi päätin siirtyä perustapaan tehdä huoneet, kun hoksasin että huoneresoluutio ei rajoitu, kun viewiä ohjaa koodilla. Huoneen koollakaan ei liene olevan väliä, joten yritän nyt luottaa, että optimointini toimii aktivointikoodien varassa. Niihin liittyen tein seuraavan isomman korjauksen tuossa toissa päivänä, joka ratkaisee abouttiarallaa 75% nykyisistä/tulevista optimointi-ongelmista. Piti vähän mäen reunoja hienosäätää, mutta pahimmat lagipiikit ainakin lähtivät. Voi toki olla, että noita aktivointikoodeja pitää vielä hienosäätää useampaan otteeseen, kun tällä hetkellä ne käytännössä pystyvät luomaan vain kahden laskijan ympärillä aktivoitavat alueet ja laskijoita ajattelin lisätä ehkä tuntuvastikin tulevaisuudessa.

Edelleen placeholderia, mutta kuvassa liukuri boi ownaa vaikka lasken paremmalla pulkalla. Näkyvien reunojen välimatkakin on muutettavissa, jos haluaa leveämmässä mäessä laskea. Numerot ilmoittavat kuljetun mäen pituuden ja välimatkan haastajaan. Pitänee muuttaa vielä metreiksi.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC