Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - Igno

Sivuja: 1 ... 17 18 [19]
271
Offtopic / Vs: Unet
« : 03. Maaliskuu 2013, 22:38 »
Oonko mää ainut joka näkee unia tappajateletapeista?
Ft. ylivilkas mielikuvitus

272
Offtopic / Vs: Yleisthread #2
« : 03. Maaliskuu 2013, 14:32 »
GM:stä on Mac-versio.

Joo huomasin itekkin. Löysin sen jopa vahingossa koneelta, enkä tiennyt edes, että mulla on se Macille. ;D Tosin kohtuun kököltä vaikuttaa kyllä nopeesti Macin versio. Katotaan jos nyt treenais grafiikoita ja musaa joista ei ole _minkäänlaista_ taitoa tai kokemusta ja palaisi Game Makerin pariin, kun saan uutta konetta kehiin.

273
Offtopic / Vs: Yleisthread #2
« : 02. Maaliskuu 2013, 19:53 »
Tuskinpa ketään kiinnostaa tippakaan mutta angstaan ny kuiteskin;
Läppärin kovo hajos, joten en voi Game Makeriin enää koskea. Nyt pyörii läppärillä USBn kautta ubuntu ja jäljellä on vielä yks puoliks syöty mätä omppu.
Ei taida mua näkyä täällä enää, kunnes saan uuden Wintoosan tai Game Maker tulee Macilla tai Ubuntulle. -.-
Heipähei lapsoset.

274
Offtopic / Vs: Mikä ärsyttää tällä hetkellä eniten?
« : 02. Maaliskuu 2013, 18:08 »
Läppärin kovo hajos....

275
Vaikuttaa siltä, että käynnistät peliä HTML5-muotoisena. Silloin Studio käynnistää koneellasi lokaalin serverin, jonka kautta HTML5-peli pyörii.
Ei mulla edes ole muuta, kun ilmanen Game Maker eli eipä taida johtua siitä :P

276
Se kai varmistaa lisenssin tuota kauttta, eli voit sallia.
Thx. Ainakin nopeeta palvelua täällä saa.;3

277
Mitäköhän asiaa Game Makerilla on toimia internetpalvelimena....?
Ei ihan heti tekis mieli hyväksyä, ennen kun tiiän että mitä se tekee.
Tulee siis kun yritän pyörittää peliä Game Makerilla. Ei ole ennen mitään tämmöstä tullu.

278
Resurssit ja taide / Vs: Yleinen grafiikka-aihe
« : 01. Maaliskuu 2013, 16:28 »
No mistä helvetistä pitäisi tietää, että se on meksikolainen? Tai ylipäänsä Ankka, koska se on kuutio. Noidan pystyin kyllä päättelemään. (Vaikka ensin tuli mieleen velho.)
Ankoilla tosin tuskin on väliä, ovatko ne noitia vai velhoja.
Eka pixelartti? Tarkoitatko tällä siis sitä, että koskit ensimmäistä kertaa Painttiin tai vastaavaan?

No joojoo koita tunnistaa sarkasmi, vaikka se oiskin tekstin seasta vaikeeta.
Siihen ei paljoa tarvita huomaa ton olevan pazkaa. :d

279
Resurssit ja taide / Vs: Yleinen grafiikka-aihe
« : 01. Maaliskuu 2013, 16:11 »
Varmaan eka pixel artti koko elämän aikana :3
Lulz:d
Saa zoomata kunnolla.

Ja jos joku ei jostain kumman syystä tajunnu niin se on MeksikolainenNoitaAnkka. :3 Omistan hänelle oman pelinkin kun jotain alan osaamaan...

280
Offtopic / Vs: Yleisthread #2
« : 01. Maaliskuu 2013, 12:06 »
 


Tervetuloa foorumille!

Thx:3
Ihme että löysin ees ton viestin täältä massasta. :0

281
Pelisuunnittelu / Vs: Mignon (Android / iOS)
« : 01. Maaliskuu 2013, 03:42 »
Vaikka oonkin joku epämääränen newb niin olisin todella kiinnostunut betatestaaja. Erittäin mielenkiintoinen peli. :3
 Jos uskallat antaa "tuntemattomalle" mahdollisuuden päästä betatestiin olisin todella kiinnostunut.

EDIT: Pitäiskö muka sekin kertoa, että pelailen androidilla?
EDIT2: Ja se meni ohi kans et oikeen yksityisviestillä pitäs hakea betatestaajaks.

282
Oletan, että kyseessä on ihan vaan jotain neliönmallisia seiniä, eikä tarvita mitään pixel perfectiä collisionia, niin saat tehtyä ihan vaan tsekkaamalla aina, että onko siellä suunnassa, minne ollaan menossa, seinää, eli:

keyboard leftiin esim-> " if !collision_point(x-5,y,obj_block,1,1){x-=5}"
Eli nyt se katsoo, ettei vasemmalla puolella ole seinää, ja jos näin on, niin liikkuu vasemmalle päin. Näin laitat sitten jokaselle suunnalle (muuttelet tota collision point koodia, eli jos ylöspäin, niin (x,y-5...) )

Toivottavasti ymmärsit. Kirjoittelen puhelimella, enkä millään viitsisi kirjoittaa koko koodia tähän x)

E: jater näemmä ehti ensin

Thx. Sain tehtyä tuon ihan oikein nyt ja se jopa toimii. :3
Ja Jaterille kiitos kanssa, selvitti tätä jonkinverran.  En ollut alussa edes ajatellut että se ei liiku vaan vaihtaa koordinaatteja, koska en osaa ajatella omilla aivoilla.
Ja pointti oli juuri, että se EI jatka liikkumista jos menen viistosti.
Mutta sain ton toimimaan nyt tolla:

if !collision_point(x,y-16,obj_block,1,1){y+=-5}

Mutta koska on aina kiva tietää miks peli edes toimii noin niin jaksaako joku selittää mulle mikä ton huutomerkin tehtävä on ja mikä ton "1,1" kohan tarkotus on? Muuten tajusin aikalailla kaiken.

283
Tiedän että oon noob ja kaikkea, mutta olen yrittänyt selvittää tätä ongelmaa jo jonkin aikaa ja hakannu päätä seinään:

Minulla on obj_player, joka voi liikkua sivuille viistosti.

event--> Keyboard-left --> x-=5;
event--> Keyboard-right --> x+=5;
event--> Keyboard-up --> y-=5;
event--> Keyboard-down --> y+=5;

event --> collision with obj_wall --> start moving in a direction (se täppä on laitettuna keskellä, eli se ei liiku minnekkään ja speed on 0)

Sitten obj_wall (Solid)

Ongelma ei ole saada ob_player:ria pysähtymään seinään, vaan miten saan, että esim. kun liikun viistosti ylös/oikealle ja törmään oikealla puolella olevaan seinään niin obj_player ei pysähdy vaan jatkaa liikettä ylöspäin.

Ja oon tosiaan niin aloittelija kun vaan voi olla tässä.

Sivuja: 1 ... 17 18 [19]
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC