Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
  Viestit   Aiheet   Liitteet  

Aiheet - VarmaKrapula

Sivuja: 1 2 [3]
31
Offtopic / Suur-Suomi
« : 27. Tammikuu 2012, 18:43 »
Tämä on minusta aina kiinnostava keskustelu, joten laitan sen myös GMS2'een.

Eli mitä ajattelette? Pitäisikö Suomen saada Karjala takaisin? Entä Viro, Inkerinmaa, Norjan pohjoisosat ja Ruotsin länsipohja?

Minusta ainakin Karjala on saatava takaisin. Kaikkea ei voi mitata rahassa ja tämä vääryys on korjattava. Muutenkin vihaan rahakeskeistä ajattelutapaa. Aivan sama homma työväestön hankkimisen kannalta. "Meidän on hankittava mamuja, koska muuten Suomi ei pärjää kansainvälisessä talouskilpailussa." Mikä tekee Suomesta Suomen? No kansa tietenkin ja jos kansa sekoittuu toiseen Suomea ei ole. Joo meni offiksi, mutta perusteluja Karjalan palauttamiselle:

  • Moskovan välirauha ja Pariisin rauhansopimus olivat epäoikeudenmuikaisia Suomea kohtaan. Suomi ei ollut oikeasti sotasyyllinen, vaan Suomi taisteli saadakseen vanhat maansa takaisin, jotka hän menetti epäreilussa sodassa Neuvostoliittoa vastaan muutamia vuosia aiemmin. Neuvostoliitto de jure aloitti sodan pommittamalla Suomea Saksan hyökkäyksen takia.
  • Karjalan palautus voisi kohentaa taloutta toisin kuin uskotaan. Karjalaan joutuisi perustamaan yrityksiä ja työpaikkoja aukeaisi.
  • Kaikkea ei voi mitata rahassa, nimittäin Karjala on iso osa kulttuuriperintöämme.
  • Venäjä ei tee Karjalalla mitään. Haluaa vain kohentaa pinta-alaansa, vaikka heillä sitä maata on jo sairaasti.
  • Karjalaiset ovat kuoleva kansa ja he tarvitsevat tukea suomalaisilta. Karjalaisten venäläistyminen on järkyttävän nopeaa ja se pitää pysäyttää.

Norjan pohjoisosia ja länsipohjaa on minusta aivan turha ruveta haalimaan, koska niitä ei tulla koskaan saamaan ja niiden alueiden suomalaissukuisilla kansoilla on asiat aivan hyvin. Viron kanssa olisi mahdollista tehdä jonkinlainen valtioliitto, kun sen talous on kohentunut, mutta sille ei ole mitään syytä, paitsi tietyisti Suur-Suomi. :P Inkerinmaata on taas vaikea alkaa vaatimaan, koska Pietari sijaitsee keskellä sitä

32
Offtopic / 3D-kuva ja -lasit
« : 24. Tammikuu 2012, 20:32 »
Oletteko kokeilleet 3D-laseja? Itse olen elokuvateatterissa ja kotona puna-sini ja puna-syaani laseja. Leffateatterin lasien ja puna-sini lasien (puna-sini laseja käytin viimeksi 4 vuotta sitten, kun pelasin Sly3'sta) kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta puna-syaanilaseissa minulla tulee n. 5 minuutin käytön jälkeen järkyttävä päänsärky ja toinen silmä ei näe yhtä punaisesti, kuin toinen silmä, hetken aikaa lasien käytön jälkeen. Siis se vasemman puolisen, punaisen, linssin silmä. Todella pelottavaa.. Onko vika silmissäni vai missä?

Haluaisin kuulla muilta mielipiteitä ja kokemuksia 3D-laseista.
(Psst. Koijala, miltä näytti 3D-Minecraft.)

En saanut Minecraftista 3D-vaikutelmaa, mutta tästä kuvasta sain:
http://www.eluova.fi/images/1843.jpg

Nyt minun 3D-pelintekouraunelmani ovat murskana, koska omat aivoni/silmäni eivät kestä puna-syyanilaseja.

EDIT: Oho luulin, että tässä alueessa keskustellaan yleisesti grafiikasta, mutta siirtäkää yleiseen offiin.
EDIT2: Tai no eiköhän tänne voi postata omaa 3D-taidetta.

33
Offtopic / Pitäisikö äänestysikää laskea?
« : 23. Tammikuu 2012, 17:21 »
Itse haluaisin äänestää, mutta äänioikeutta en laskisi tähän 16-vuoteen, koska minun ikäisissäni on paljon niitä uunoja ja jonnia, jotka eivät seuraa politiikkaa ja heidän ääniään pystyisi helposti ostamaan.
Mitä mieltä olette?

34
Yleinen keskustelu / Game Maker Yleisthread
« : 23. Tammikuu 2012, 15:22 »
No kun viime foorumeillakin oli tällainen niin pystytimpä tännekin. Eli kaikki pienet GM-jutut ja päähänpistokset tänne. Jos juttu tarvitsee oman topikin, niin tee sellainen. Ei ihan yleisthreaditeta kaikkea.

Vinkkini niille kaikille, jotka eivät vielä ole ostaneet GM'ää. Ostakaa pelkkä GM:HTML5, koska sillä saatte myös GM8.1'n. (8.1-filut toimivat ja niitä pystyy tekemään.) GM:HTML5'lla pystyy myös tekemään Windows-pelejä, vaikka usein luullaan ettei pysty.

35
Offtopic / The Elder Scrolls -sarja
« : 09. Tammikuu 2012, 17:54 »
Nyt minut varmaan ristiinnaulitaan, mutta en voi käsittää mitä siinä skyrimissä nyt on niin hienoa. Koko ylihype ja se että "SYKRIMSKYRIMSKYRIM" pursuaa joka tuutista sisään & ulos vei maun pelata moista.
Aluksi minäkin ajattelin näin, mutta kun sain pelin, rakastuin siihen. Pelissä on yksinkertaisesti kaikkea. Saa tehdä kaikkea mitä huvittaa. Vaikka ryöstää ihmisiltä, tappaa kenet haluaa ja tehdä questeja + kaikki muut roolipelielementit. Et tottakai voi ymmärtää Skyrimiä hyväksi, jos et ole sitä koskaan pelannut.
Bugeja siinä on aivan sairaasti, mutta eivät ne pitkällä tähtäimellä vaikuta peliin mitenkään ja bugit ovat yleensä suhteellisen viattomia. Mitään vakavaa bugia minulla ei ole vielä kuin kerran tullut vastaan, mutta sekin korjaantui lataamalla aikaisempi tallennus. Viattomat bugit ovat näitä törmäysbugeja ja ilmassa istumiset yms..

EDIT: Muutin otsikon.

36
Offtopic / Miten löysit Game Maker Suomeen?
« : 07. Tammikuu 2012, 18:48 »
Otsikko kertoo kaiken. Luulen, että tämä auttaa ylläpitoa keksimään tapoja etsiä lisää jäseniä Game Maker Suomeen.

Itse löysin tänne muutama vuosi sitten kirjoittamalla Google-hakuun Game Maker Suomi, koska halusin kai jonkinlaisen suomenkielisen oppaan Game Makerille, mutta päädyinkin GMS'ään. Game Makerin löysin samalla tavalla. Olin aina unelmoinut pelinteosta ja etsiskelin pelinteko-ohjelmaa. Ensin löysin kai jotain CoolBasiceja, mutta ne vaikuttivat liian vaikeilta ja sitten löysin Game Makerin.

37
Tietotekniikka / Tietokoneen lagikohtaukset
« : 07. Tammikuu 2012, 17:37 »
Koneeni saa aina ajoittain jotain ihme lagikohtauksia. Siis suurin osa ohjelmista jäätyy noin puoleksi minuutiksi. Ne jotka eivät jäädy toimivat muuten hyvin paitsi, että kun yrittää sulkea ne, nekin jäätyvät. explorer.exe jäätyy aina.
Kummallista on se, että tämä lagikohtaustauti periytyi formatoinnin (tai "formatoinnin", koska tämä on pakettikone, jossa on omat kusiset recoveryjutut) jälkeiseen tilaankin.
Olen pyörittänyt MBAMin useaan otteeseen, mutta viruksia ei vain löydy. Eikä prosesseissa ole sen kummallisempia ohjelmia päällä.

Tämä lagiminen ilmaantui ensimmäisiä kertoja joku kuukausi sitten. Jos nyt oikein kunnolla ajattelen, niin lagikohtauksia alkoi ilmaantua ensimmäisenä, kun latasin GM:HTML5'n. En voi olla kuitenkaan asiasta 100% varma.

Merkki on Acer ja OS Windows 7 Home Premium. Vuosimallia 2009.

Tämä ei kuulu kysymyksiin, jotka eivät tarvitse omaa aihetta, koska ongelma on sen verran ärsyttävä, outo ja haitallinen.

38
Etkö ole koskaan tajunnut miten GM'n värikoodit toimivat ja miksi HTML-värikoodit bugittavat Game Makerissa? Ei hätää, tein ColorPickerin, jolla voit valita mieleisesi värin peliisi. Ohjelma antaa sinulle värikoodin, jota voit käyttää esimerkiksi draw_set_color-funktiossa.

Lataa exe    (Mirror (1337 upload) )
Lataa lähdekoodi

Lataa lähdekoodi (GM8.1) Yhteensopiva GM 8.1 kanssa.


Kuinka käytän värikoodia?
draw_set_color( varikoodi );
draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, varikoodi, image_alpha );


Voit myös tallentaa koodin vakioon. Esim. nimellä c_varikoodini_nimi. Vakioita voi asettaa valikosta -> Resources -> Define constants.

Mitä uutta päivityksessä?
Nyt moottori säilyttää vanhan värikoodisi ja antaa sen seuraavalla värikoodikysymyskerralla ja nyt voi myös vaihtaa taustan väriä.

39
Offtopic / Kuka olet?
« : 02. Tammikuu 2012, 14:57 »
Monet ovat nähtävästi vaihtaneet nimimerkkiään, joten kertokaapa keitä olette.

Olen Ruuga.

40
Ruugan joulupeliarvioinnit
Lupaamani joulupeliarvioinnit ovat nyt tässä ja lisää tulee, jos niitä pelejä tulee. Omaa peliäni en arvostellut ihan siitä syystä että itsekritiikki voidaan myös rinnastaa itsesääliin tai -kehuun.

Lähetin tänne arvostelut, koska joulupeliaihetta ei ole olemassa nykyisessä GMS'ssa



The Bless of Christmas - Arviointi
Linkki pelin aiheeseen

The Bless of Christmas on puhdasta äijämäisyyttä huokuva shoot 'em up peli. Jeesus/pelaaja saa käyttöönsä täyden asearsenaalin, jolla hän voi ampua, kärventää tai lävistää tontut, jotka edistävät joulun materialisoitumista.

Huomasin, että peli lieventää kivasti stressiä, koska olin hyvin v*ttuuntunut ennen pelin aloittamista, mutta heti kun sain eteeni avuttomia tonttuja, jotka vain odottivat kuolemaansa, tulin hyvälle tuulelle. Ei ole mitään sen mukavampaa, kuin ampua ylivoimaisena jumalanpoikana vihollisia, niin että veri vain roiskuu ja raajat lentelevät kehosta. Tätä peliä jaksaa pelata milloin vain ja uudelleenpelausarvo on hyvin korkea.
Pelin haastavuus nousi mukavasti pelin edetessä, mutta silti pelaaja tuntui hyvällä tavalla ylivoimaiselta (vaikkei sitä oikeasti ollut), joka teki pelistä koukuttavan.

Pieni resoluutio teki grafiikasta kiinnostavan ja hienon näköistä, ja retromusiikki sopi visuaalisuuteen loistavasti.

Jos nyt tässä pelin huonoja puolia aletaan etsimään, niin ensimmäisenä tulee mieleen tylsä kenttä. Mitään puita ym. ympäristöön kuuluvaa kasvistoa ei löytynyt. Pari kuusta, mäntyä, puskaa ja pientä siirtolohkaretta sinne tänne olisi elävöittänyt kenttää.
Erilaiset pelimoodit olisivat olleet kivoja survivalin lisäksi, mutta tällä deadlinellä niiden tekemättä jättäminen on ymmärrettävää.

Jostain syystä ennätyslista ei toiminut minulla, mutta minun pistemääräni ei kuitenkaan ollut merkittävän suuri.

Ruusut:
+ Purkaa stressiä
+ Hienot grafiikat
+ Rento, mutta silti haastava gameplay
+ Joulunpunainen väri korostui tonttuja lahdatessa, ja joulumieli yleensä. (Lisäsin tämän, koska unohdin alkuperäisestä arvostelusta. Arvosanaan tämä ei vaikuta, koska tämä asia oli mielessäni arviota tehdessäni)

Risut:
- Kenttä oli tylsähkö
- Vain yksi pelimoodi
- Pelaaminen piti joskus lopettaa

Arvosana:
7/10



Block Mania (Demo) - Arviointi [/font][/i]
Linkki pelin aiheeseen

Block Mania on tyypillinen puzzlepeli, jossa täytyy ohjata punainen palikka maaliin. Korostan tyypillisyyttä.

Peli ei ehkä loista ideallaan, mutta vähän "rennommat" grafiikat tuovat mukavasti vaihtelua tähän tyypilliseen pikselihömpötykseen GMS'ssä. Tällaisia "siirrä ukko maaliin"-puzzleja on julkaistu aivan sairaasti, joten tämän takia en pidä ideaa uutena.
Ruudukossa liikkuminen oli sujuvaa eikä bugeja löytynyt ja näppäimet oli sijoitettu hyvin, lukuunottamatta sitä, ettei tason restarttausnappia ollut.

Suurin osa puzzleista oli kuitenkin liian helppoja ja ne perustuivatkin yleensä turhien palikoiden siirtämiseen pois tärkeimmäin palikan tieltä, eikä se vaatinut paljoa keskittymistä ja harkintaa. Tason vaikeutta taitaa karsia myös se, että pelin huone on liian pieni, eikä kenttään taida oikein mahtua mitään erikoista.
Olisin myös kaivannut peliin lisää toimintoja, kuten teleportteja ym. jotka olisivat tehneet puzzleista kiinnostavampia, haastavampia ja hauskoja.
Palikoissa oli vielä se ongelma, etten muistanut aina niiden tarkoitusta. Esimerkiksi, unohdin aina, ettei violetti palikka osaa painaa nappia, joka raivaa tien ja, että mikä sen sinisen virka oli. Lykkääpä joku yksinkertainen kuvio jokaisen blockin päälle, niin johan saa selvää.

Musiikki oli ihan jees, mutta useampi raita olisi tehnyt terää. Saman raidan kuunteleminen koko pelisession ajan, ei ole kivaa missään pelissä.
Joulumielen ja joulun kokonainen puuttuminen söi nyt tällä kertaa hyvin reilusti pisteitä, joten, niin hullulta kuin se kuulostaakin, olisi ollut järkevämpää jättää peli joulupelikisan ulkopuolelle.

Ruusut:
+ Rennot grafiikat
+ Sulava liikkuminen ja toimivat kontrollit

Risut:
- Puzzlet olivat liian helppoja
- Tylsä ja kulunut idea
- Tasoja vaikeuttavien ja kiinnostavuutta nostattavien mekanismien (kuten tuo pelisi tienraivaus) puuttuminen.
- Joulun puuttuminen pelistä *Sampun rage-hymiö tähän*

Arvosana:
3/10



Giftscape - Arviointi
Linkki pelin aiheeseen

Giftscapen ideana on saada oikeanväriset lahjapaketit oikeisiin portteihin. Simppeli, mutta silti toimiva idea, joka kyllä muistuttaa hiukan jotain Guitar Heroa, mutta controllit poikkeavat.
Kannattaa muuten kartoittaa WS ja nuolinäppäimet samoiksi näppäimiksi (tapahtuu keyboard_set_map-funktiolla). Olin ainakin heti itse käyttämässä WASD-näppäimiä, koska menu toimi hiirellä.

Heti kun käynnistin pelin, olin positiivisesti yllättynyt grafiikoista. Mukavan jouluiset ja joulufiilis kasvoi, vaikka sekin juhla on jo takana.
Hieman heiluva lumisade olisi ollut poikaa, mutta ei se suorakaan minua niin kovin häirinnyt.
Musiikki tuntui olevan todella kovalla tai sitten kuulokkeeni olivat. No mutta itse asiaan, musiikki ei sopinut joulupeliin lainkaan, joten se syö vähän pisteitä. Toki musiikin nopeatempoisuus on hyvä tällaiselle pelille, mutta vain jos pelin vauhti kiihtyy ja haaste kasvaa. Tämä peli eteni vain tasapaksusti ja olisi kaivannut vaihtelua.

Peli oli melko helppo ja yksitoikkoinen, joten se olisi saanut vaikeutua ajan mittaan esimerkiksi nopeuttamalla pakettien liikettä ja parin lisärin ym. vapaaehtoisen kerättävän lisääminen "liukuhihnalle" olisi tuonut peliin eloa.
Vaikka peli oli helppo, niin miksi sitten hävisin hyvin nopeasti ja usein? No bugin takia! Liukuhihnalta voi saapua kaksi saman väristä pakettia eri riveltä ja koska vain yhdessä rivissä voi olla vain yhdenvärinen portti, niin niitä molempia on mahdoton blockata ja menettää elämän. Sama tapahtuu, jos tulee kaksi eriväristä pakettia, mutta väärällä rivillä. Tätä on vaikea selittää, mutta porttien värien järjestys ei vaihdu koskaan. Kokeilkaa itse niin tajuatte.

Pelin uudelleenpelausarvo on heikko, juuri johtuen siitä, ettei pelin haasteellisuus nouse. En kutsuisi peliä "sunnuntaipeliksi", koska en ainakaan itse näkisi syytä pelata peliä uudestaan, koska peli ei lisää haastetta.
Kun peliin lisätään vähän tempoa ja haastetta, niin peliä voi pelata aina tylsyyden vaivaamina sateisina iltoina.

Ruusut:
+ Hienot ja jouluiset grafiikat
+ Peruskiva idea

Risut:
- Tasapaksu pelin eteneminen
- Buuuuuugiiiit
- Huono musiikkivalinta

Arvosana:
5/10



War Never Changes - Arviointi
Linkki pelin aiheeseen

War Never Changes on tähänastisista joulupeleistä erikoisin. Se ei ole periaatteessa peli, mutta sisältää yhden interaktiivisen piirteen, kameran liikuttelun.

Tämän takia en voi arvostella muuta kuin pelin, tai siis interaktiivisen animaation, visuaalista ilmettä, joka oli kaunis ja sopi aiheeseen. Sotilaat eivät voi rintamalla mitään väkivallalle, heidän on vain taisteltava itsensä, aatteensa ja isäm maansa puolesta. He ovat vain paremman väen pelinappuloita.

Hurjan taisteluanimaation edetessä, ruutuun ilmestyi tietyin väliajoin upeita sota-aiheisia sitaatteja eri henkilöiltä, joka oli kuitenkin välttämätön lisä pelkälle animaatiolle.
Musiikki oli priimaa ja se sai animaatiosta hyvin sotaisan ja mahtipontisen, mutta musiikin loputtua tuli jotenkin apea fiilis, joka on hyvä asia.

Taas joulupelistä puuttui täysin jouluisuus ja se vie rankasti pisteitä ja kisanhan nimi on Joulupelikilpailu, ei Jouluanimaatio- tai Jouluinteraktiivinenanimaatiokilpailu, joten pelittömyyskin rokottaa reilusti pisteitä.

Ruusut:
+ Upea visuaalinen ilme
+ Upeat musiikit

Risut:
- Peliominaisuuksia ei de facto ollut
- Joulun puuttuminen pelistä *Sampun rage-hymiö tähän*

Arvosana:
1/10



Silkie the Squirrel - Arviointi
Linkki pelin aiheeseen

Silkie the Squirrel kertoo oravasta, joka syystä tai toisesta haluaa kavuta taivaisiin lentäviä joulukelloja pitkin.

Surullisinta pelissä oli se, että idea ja ilme oli jokaista pikseliä myöten kopioitu Winter Bellsistä. Tämähän on melko vähän käytetty idea, mutta minusta on aika tyhmää kopioida jokin peli noin tarkasti. Ainoa asia, jonka pelin tekijä vaihtoi, oli pelaajahahmo. Kellot pysyivät ennallaan ja niin maa, kuin taivaskin.

Itse pelaaminen on tylsälle päivälle ihan kivaa ajantappoa, mutta silti pelistä puuttui jotain. Oli hyvä, että terhoista sai jotain lisäpisteitä, mutta ketä kiinnostaa pisteet, kun tavoitteena on päästä mahdollisimman korkealle? Nojoo onhan siellä online highscoret, mutta koska ne ollaan noin nähtävästi tehty GMHighscorejutulla, niin kyllä se vähän kilpailuhenkeä laskee.
Jotkin esineet, jotka pompauttavaisivat oravan korkeammalle, olisivat olleet kivoja.

Pelin kenttägeneraattori oli melko huonosti koodattu ja oli rasittavaa, kun välillä kellot olivat ruudun laidoilla ja laidasta laitaan hyppääminen on mahdotonta. Ja sain sellaisen käsityksen ettei kenttä jatku ikuisesti, joka on melko ikävää.

Grafiikka oli hienoa, mutta en silti pidä siitä, että sen ilme kopioidaan täysin toisesta pelistä. Joten se laskee vähän grafiikoiden painoarvoa arvioinnissa.
Musiikki oli ihan perusmusaa, joten en nyt tiedä jos sekään vaikuttaa arvosanan nostoon kovinkaan paljoa.
Äänien puuttuminen oli myös ikävää. Olist laittanut edes kilahdusäänen siihen, kun orava potkaisee kelloa päästäkseen ylemmäs.

Ruusut:
+ Hienot grafiikat
+ Kiva pikkupeli erittäin tylsiä sadepäiviä varten
+ Jouluinen peli

Risut:
- Idea ja visuaalinen ilme oli kopioitu täysin toisesta pelistä.
- Huono kentän generointi
- Ääniefektejä ei ollut lukuunottamatta terhoon osumista

Arvosana:
4/10
PS. Peli kaatui aina välillä, kun valitsi ei, siinä highscorejutussa



Tornipuolustuspeli - Arviointi
Linkki pelin aiheeseen

Kohtalontoverini tekemä peli. Keskeneräinen, eikä mitään pelattavaa..

Pelissä täytyy klikata ruutua, jee. Edes torneja ei pystynyt tekemään, vaikka vihu pystyi.

Ruusut:
No ei oikein ollut mitään. No GMS'n lakien mukaan tyly haukkuminen on kiellettyä, joten tässä on yksi plussa:
+ Ei bugittanut

Risut:
- Ei joulua
- Ei sisältöä
- Grafiikat olivat ihan blureja.

Arvosana:
0/10



Defend the Workshop - Arviointi
Linkki pelin aiheeseen

Defend the Workshopin ideana on nimensä mukaisesti puolustaa pukinkonttia. Suuret leluyhtiöt aikovat murskata pukin hyväntekeväisyystoiminnan ja sinun on estettävä se!

Peli on hauska tower defence-peli. Kuten Micconkin pelissä, pieniresoluutioisten tonttujen armoton tappaminen tuottaa suunnatonta mielihyvää. Tämä peli sisältää kuitenkin muutamia heikkoja kohtia, jotka heikentävät pelikokemusta. Ensimmäinen on liian pieni asearsenaali. "Aseita" oli pelissä vain kaksi, tonttu ja torni. Toinen seikka on liika helppous. Aaltoja pystyi kukistamaan toinen toisensa jälkeen täyttämällä kentän torneilla. Lopulta kyllästyin siihen ja lopetin pelin. Olisin jatkanut, jos peli pyörisi ikkunan ollessa epäaktiivinen, mutta ei.. Enkä edes saanut pisteitä highscoreen.

Grafiikat ovat hienot, kuten lähes aina pienresoluutiopeleissä on. Lumisade loi tunnelmaa ja kaikki spritet olivat tunnistettavissa pienestä resoluutiosta huolimatta.
Musiikki oli nyt tätä perusjumputusta. Yhdessäkään pelaamassani joulupelissä tähän mennessä ei ole ollut joulumusaa ja olen siitä hyvin pettynyt..

Controlleista sen verran, etten tajunnut aluksi mitä pitää tehdä. Luulin, että ohjaan jotenkin näppäimistöllä ja sitten tajusin mennä menuun katsomaan infoa. Menussa olisi pitänyt olla näppäimet-nappula, koska yleensä infot sisältävät sitä "ketään ei kiinnosta" roskaa.

Ruusut:
+ Hienot grafiikat
+ Hauska pelattavuus
+ Hauska tarina
+ Jouluaihe

Risut:
- Liian pieni asearsenaali
- Liian helppo
- Controllit eivät olleet selkeästi esillä

Arvosana:
6/10



Glacia beta - Arviointi
Linkki pelin aiheeseen

Glaciassa pukin on syystä tai toisesta juostava kerrostalojen katoilla. Idea muistuttaa hyvin paljon Canabaltia, mutta ei siitä sen enempää.

Gameplay kusi jonkin verran, nimittäin pukin hypyt olivat järkyttävän jäykkiä/lyhyitä ja katoilla pomppiminen oli yhtä tuskaa. Pelissä oli myös outoja asioita, kuten betoninorsu ja liikkuva kerrostalo. Kun aloitin pelin, eteeni spawnasi norsu ja en häkellyksissäni tajunnut hypätä ja tipuin. Liikkuva kerrostalo ilmaantui eteeni, kun putosin alas törmäten kerrostaloon, joka alkoi pelaajan mukana valua oikealle. Ho, hoo! Nyt testasin taas peliä ja sain pelin bugimaan oikein kunnolla. Norsu spawnasi taas eteeni ja hyppäsin siihen jotenkin oudosti ja jäin jumiin. Aloin leijumaan norsun mukana oikealle vetäen mukaani kaikki kerrostalot, kunnes jotenkin päädyin vasemman reunan ulkopuolelle.
Pelissä ärsytti aivan sairaasti se, että kuoltua peli ei restartannut vaan jouduin joka kerta käynnistämään pelin uudelleen, joka todellakin raastoi hermojani.

Grafiikka on itse asiassa hienon näköistä, mutta pukkia lukuunottamatta joulu puuttui, taas kerran, joulupelistä täysin.
Tunnelmaa myös latisti se, että pelissä ei ollut minkäänlaista musiikkia tai ääntä.

Ruusut:
+ Hienot grafiikat
+ Melko hyvä idea

Risut:
- Jouluisuus puuttui
- Hyppimisen jäykkyys
- Ohjelma täytyi aina hävittyä käynnistää manuaalisesti uudelleen.
- Mykkä peli.
- Buginen.

Arvosana:
3/10

Sain napattua kuvan bugin loppuvaiheista:

Sivuja: 1 2 [3]
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC