Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - Reaktori

Sivuja: [1] 2 3 ... 108
1
Resurssit ja taide / Vs: Mersun piirtelyt
« : 03. Lokakuu 2018, 12:59 »
[animaatio]

Blender Cycles 2.79b
Aseprite
Samples 128
Denoise: Pois päältä
Ihan jännä animaatio, mutta miksi tausta välkkyy ja palloissa näkyy paljon häiriöitä? Voisit kokeilla tehdä tästä korjatun ja täydellisesti looppaavan version.
Minua kiinnostaisi myös se, mitä tarkalleen ottaen olet tässä tehnyt asepritellä, kun ei tässä animaatiossa näy minkäänlaista pikselitaidetta.

2
Tervehdys teille, oi arvoisat pelejä kehittävät epäkuolleet ystäväni! Vieläkö muistatte, kuinka tällä kuoleella foorumilla joskus oli elämää? Kuinka kristallinkirkkaat viestit virtasivat vuolaana pitkin jyliseviä aiheita, ja uudet tulokkaat kilpailivat riehakkaasti vanhojen veteraanien kanssa vuotuisissa mittelöissä.

Tiedän, se kuulostaa uskomattomalta, kun katsoo näitä katkenneita, tuulessa kalisevia ketjuja, ennen niin uljaiden peli-ideoiden luhistuneita raunioita. Mutta totta se on! Sillä vielä minä muistan ajan, kun nuoruuteni voimissa saatoin takoa kymmeniä pelejä vuodessa, olkoonin, että ne eivät vetäneet vertoja kaikista mahtavimmille.

Mutta lopun aikoina, vuonna 2015, kun taitoni oli huipussaan, aloitin kunnianhimoisen projektin, kunnianhimoisemman kuin koskaan ennen. Sen nimi oli God of Madness, Hulluuden jumala. Se alkoi pienesti ja vaatimattomasti. Mutta se kasvoi. Ja kasvoi. Siitä tuli suuri, liian suuri silloisille voimilleni.

Ja kun näin Unityn lupaukset paremmasta, en voinut vastustaa, vaan lankesin. Hylkäsin tämän peleistä mahtavimman, parhaista parhaimman, unelmieni pelin.

Enkä sen jälkeen ole onnistunut saamaan aikaan mitään merkittävää.

Sillä vaikka Unity on voimakas olento, paljon voimakkaampi kuin GameMaker, siltä puuttu tietynlaista nopeutta ja ketteryyttä. Ja tuo pieni puute sai aikaan mitä suurimman ongelman: pelien tekeminen ei enää ollut yhtä palkitsevaa.

Mutta nyt vanhoilla päivilläni palasivat nuo ikiaikaiset muistot mieleeni, ja kaivoin tämän ennenaikaisesti kuolleen lapsen haudastaan...



God of Madness 2018

Heipä hei!
Useamman vuoden Unityilyn jälkeen päätin palata vaihteeksi GameMakerin pariin, koska sillä on niin paljon nopeampaa (ja siten myös palkitsevampaa) työskennellä. Väsäilin tässä joitakin lyhyeksi jääneitä projekteja, kun muistin vanhan kunnon God of Madnessin, joka on ehdottomasti oman tuotantoni parhaimmistoa, näin ainakin omasta mielestäni.

Vuosien tauon jälkeen kehitys on siis lähtenyt taas rullaamaan eteenpäin! Suurena muutoksena peliin on ängetty satunnainen luolastogeneraattori ja valaistussysteemi. Peli pyrkii siis surutta kopioiman muita roguelike/lite pelejä, mutta tuo kuitenkin mukaan omat omituisuutensa, kuten veressä liukastelun ja aivan liian monimutkaisen raajasysteemin.

Siispä pitemmittä puheitta, kun nyt kerran olet tänne pelien hautuumaalle eksynyt vaeltamaan, niin ole hyvä ja lataa täältä uusin versio: https://drive.google.com/file/d/19l_Kj-8dx9Jad1FZMffYPb_N_kjRvdIe/view?usp=sharing.

Edelleenkin palautetta toivotaan hartaasti, sillä se on paras motivaattori!

-+

3
Pelinkehityslogit / Vs: Laskettelu peli
« : 19. Elokuu 2018, 14:24 »
Hohoo! Tuota mainitsemaasi SkiFree-laskettelupeliä olen itsekin joskus pienenä päässyt pelailemaan ja ainakin silloin se oli todella hauskaa. Tuo pelaajakeskinen ratkaisu on varmaan tosiaan paras, jos ideana on toteuttaa loputtomia ratoja, joskin "normaalillakin" voisi varmasti toteuttaa saman. Esimerkiksi niin, että kun hahmot lähestyvät huoneen alareunaa, tuhotaan kaikki niiden yläpuolella olevat objektit, siirretään kaikkia olemassa olevia objekteja ylös, niin että ne ovat taas huoneen yläreunassa, ja lopulta generoidaan loppu osa huoneesta taas täyteen tavaraa. Ainoa ongelma on se, jos joku pelaaja jää liian ylös kun muut ovat jo alhaalla, mutta kyseinen pelaaja voidaankin sitten hyvillä mielin eliminoida pelistä pois.

Ajattelitko että peli on täysin kiinni pelaajan laskettelutaidosta, vai voiko muita pelaajia häiritä esim. taklailemalla tai voiko radalta löytyä jotain power upeja tai vastaavaa?

Jaksamista projektin kanssa! Olen myös mukana jos täällä jotain kisoja järjestetään, niitä kun on jo ehtinyt tulla ikävä!

4
Keskeneräiset pelit / Vs: Modus: Simulations (alpha 0.3)
« : 17. Elokuu 2018, 23:52 »
Hmm, sain Moduksen tarinakässärin ekan version valmiiksi. Sitä tuli kirjoiteltua neljä vuotta ja se vaatinee vielä puhtaaksi kirjoittamista. Asiakirjaluonnoksessa on noin 110 sivua tai melkein 55 000 merkkiä. Tarinan todellista pituutta on tosin eksaktisti hieman hankala arvioida, kun epälineaarisesta/kokeellisesta formaatistaan johtuen ihan kaikkea sälää ei siinä tiiviisti luonnostellussa asiakirjassa ole, mutta kyllä tuo suuntaa antaa. Soundtrackia ja mahdollisia visuaaleja olen myös ajatellut vielä luoda.

Itse peliprojektin vieminen loppuun näyttää vielä todella kaukaiselta monista eri syistä, mutta ainakin tämä tärkeä luonnosteluetappi on ohitettu. Kohta alkaa itselläni taas opiskeluväännöt gradun parissa, niin jää devailut ehkä edelleen jatkossa sivummalle, ainakin tämän Moduksen massiivisen konseptin osalta. Pelisovitus vaatisi suhteellisen paljon hommaa, aikaa, hermoja eikä koodaustaidotkaan olisi pahitteeksi.

Niin, ja jäi varmaan aiemmin hehkuttamatta, mutta tuossa kevään puolella sain myös ensimmäisen korkeakoulututkintonikin. Tuli iso YTKy! (Yhteiskuntatieteiden kandidaatti olen siis tätä nykyä sosiologian puolelta.)
Mahtavaa kuulla että projekti on edelleen työn alla! Onko peliin tulossa jonkinlainen tarinamoodi tai kampanja, vai miten ajattelit tuoda mainitsemasi mittavan tarinan peliin? Entäpä voitko antaa jonkinlaista esimakua, minkä tyylistä tarinaa olet kirjoitellut? Joka tapauksessa projektisi on minusta oikein kiinnostava ja jollain oudolla tavalla jännittävä, vaikka en edelleenkään osaa sitä kunnolla pelata.

Ja onnittelut kandin papereista!

5
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 19. Helmikuu 2018, 08:51 »
Luulin jo astuneeni loputtomaan suohon kun päätin tehdä maailmasta vähemmän neliskanttisen, mutta nyt kun ollaan loppusuoralla niin olen kyllä erittäin ylpeä lopputuloksesta!
Näyttää kyllä oikein kivalta! Ilmeisesti pellin alla mennään edelleen ruudukkopohjaisella systeemillä ja pyöristys koskee vain ulkoasua. Osaatko antaa jotain vinkkejä miten tuollaista pyöristyssysteemiä kannattaa lähteä tekemään?

6
Rekrytointi / Vs: Ohjelmointitaitoinen haussa osakkaaksi!
« : 26. Marraskuu 2017, 10:42 »
Tervetuloa foorumille!
Toivotan onnea ja menestystä peliprojektinne pariin, mutta koska se ei aina riitä, niin esitän tässä pari kysymystä. Niiden avulla mahdollinen hakija voi ehkä paremmin arvoida, haluaako hän liittyä tiimiinne.

-Viestistäsi ei käy aivan selväksi, mutta voisi päätellä, että mukana on tällä hetkellä kaksi henkeä (sinä ja graafiikka\audio-vastaava). Pitääkö paikkansa? Mitä kaikkia rooleja olette ajatelleet tarvitsevanne tiimiin? Tuleeko koodareita olemaan useita?

-Mikä on oma osuutesi tässä projektissa? Teetkö jotain konkreettista pelin kehittämisen eteen, vai toimitko lähinnä yrityspuolen parissa?

-Tulisiko tämä "ohjelmointitaitoinen" olemaan vastuussa koko pelin koodipuolesta?

-Onko koodarille jotain erityisiä vaatimuksia? Esim. on tehnyt pelejä ennenkin, tuntee jonkin aloitusviestissä mainitun alusta käytön yms.

-Monille olisi myös kiinnostava tieto, minkälaisia pelejä aiotte tehdä? Teillä on jo jotain suunnitelmia, mutta niistä olisi hyvä kuulla edes vähän lisää. Etenkin kun mainitsit viestissä, että plussaa jos haluaa tehdä pelejä joista tykkää itsekin.

-Minkälaista pelialan osaamista nykyisillä jäsenillä on? Onko teillä jo ennestään alan kokemusta/koulutusta? Entä kokemuksennen pelien pelaajina, millaisia pelejä pelaatte itse? Millä osaamisella pelit suunnitellaan?

-Missä tiimi sijaitsee fyysisesti? Vaikka asioita voikin nykyään hoitaa helposti netissä, niin yleensä parhaiten hommat hoituvat kun välillä voidaan tavata ihan kasvotusten.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Game Maker Yleisthread
« : 16. Marraskuu 2017, 12:13 »
Gamemaker studio standard edition on nyt ilmainen:


http://gamemakerblog.com/2013/11/25/gamemaker-studio-standard-edition-is-currently-free-50-value/

Nyt ei ole enää pelinteko rahasta kiinni.



Ei ole ollut rahasta kiinni vähään aikaan. Tuo uutinen on vuodelta 2013.

8
Yleinen keskustelu / Apua pelin julkaisemiseen Google Playssa
« : 13. Marraskuu 2017, 20:12 »
Hei hyvät ystävät!
Tahtoisin julkaista GameMaker Studiolla tekemäni pelin (Dream Princess) Googlen Play storessa, mutta kaipaisin ohjeita miten tämä käytännössä tapahtuu. Olen säätänyt tarvittavat kehitysympäristöt omalle koneelleni siihen pisteeseen, että saan pelin pelattavaksi omaan luuriini. Tästä eteenpäin minulla ei kuitenkaan ole tietoa mitä tehdä. Voisiko joku neuvoa miten peli julkaistaan ja miten saa mainoksia näkyviin yms., kun käytössä on GameMaker Studio? Kiitos!

9
Kilpailut / Vs: Viikonlopun pelikisat
« : 13. Marraskuu 2017, 10:39 »
Testasin Miksun peliä ja täytyy sanoa että loistavia puzzleja! Kenttiä oli toki lukumäärällisesti melko vähän, mutta ne olivat paljon laadukkaampia kuin olisi odottanut näin lyhyessä ajassa. Kaikki kentät läpäisin skippaamatta, mutta joissain kohdissa sai oikeasti miettiä, että miten ihmeessä tästä pääsee eteenpäin. Siis vaikeusaste tuntui ainakin minun mielestäni erittäin sopivalta. Maalipurkkikentässä oli vähän tuskallista käydä hakemassa sitä purkkia toistuvasti alhaalta, ja kerran kyltti jäi kattoon jumiin, mutta muuten kaikki tuntui toimivan erinomaisesti. Grafiikat olivat selkeät ja silmää miellyttävät.

Tästä vaan tekemään joulukalenteripeliä tälle vuodelle!


Sitten vähän asiaa omasta pelistäni.
Itse ajattelin, että pelissä ei varsinaisesti siirrytä seuraavaan kenttään, vaan unessa tulee vain seuraavan lampaan vuoro. Pelissä ei siis edetä kentissä, vaan hinkataan samaa kenttää pisteiden(?) perässä. Haaste tulee perinteiseen tapaan siitä, että peli nopeutuu jokaisen uuden lampaan myötä. Aikalaskuri on ainoastaan sitä varten, että ehtii vähän hengähtää ja valmistautua uusiin esteisiin.

Oma piste-ennätykseni on 26. Olisi kiva kuulla kuinka vaikeana muut pitävät peliä, itse kun en yleensä ole tämän tyyppisissä peleissä hyvä, mutta toisaalta olen pelin kehittäjä. Ja jos tuntuu mahdottomalta, niin kannattaa muistaa että backflip on ystävä.

Edit: Uusi ennätys 27!

10
Kilpailut / Dream Princess
« : 13. Marraskuu 2017, 00:00 »
Auta prinssiä näkemään unta prinsessasta laskemalla lampaita. Älä annan lampaan törmätä esteisiin, tai prinssi herää. Lammas voi hypätä taaksepäin hyppäämällä uudestaan ilmassa.

Peli toteuttaa teemat 1.a Unet, 2.c Prinsessa ja 3.c one tap -mekaniikka.
Kontrollit space tai hiiren klikkaus.

Pelistä on kaksi versiota, pikselöityä alastomuutta sisältävä versio iäkkäämmille ja karsittu versio vähän nuoremmille. Siispä jos tiedät olevasi liian nuori näkemään paljasta pintaa, niin lataa toki junioriversio, sillä mehän kaikki tiedämme miten pahasti voi käydä, jos liian nuorena törmää alastomuuteen.

Lataa junori

Lataa täysversio (saattaa sisältää lapsille sopimatonta materiaalia)





11
GameDev Suomi / Vs: Kysymykset ylläpidolle + parannusehdotukset
« : 10. Marraskuu 2017, 08:50 »
Olisin antanut Mordecalle pointsin pelikilpailun perustamisesta mutta listassa ei ollut sopivaa syytä.
Kisan järjestämisen voi ajatella kannustamisena pelien tekemiseen tai järkevän keskustelun herättämisenä.

12
Resurssit ja taide / Vs: Mersun piirtelyt
« : 30. Lokakuu 2017, 14:49 »
Kuva jossa L P:n sisällä.


PL. On nykyään vaikea keksiä aiheita mistä tehdä mallinnuksia. Tässä kuitenkin jonkunlainen.
Koita tehdä joskus jotain hieman monimutkaisempia kappaleita, tai vaikka kokonaisia tiloja täynnä erilaisia kappaleita (esim. huoneita, maisemia yms.). Kokeile vaikka mallintaa ihmisiä/eläimiä/taruolentoja, tai vaikka aseita, koruja, autoja, tai ihan mitä vaan monimutkaisempaa. Ihan rehellisesti sanotta ei noita pyöriviä primitiivejä ja iänikuisia shakkikuvioita ole kauhean kiinnostavaa katsella.

13
Miksi tämä kyseinen koodipätkä ei toimi? Eli objekti menee vain suoraan lävitse. On siis otettu ihan tuolta: https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/movement%20and%20collisions/movement/gravity.html


if !place_meeting(x,y+1,obj_ground)
{
gravity = 0.06;
} else
{
gravity = 0;
}

Jos tuo on ainoa asia joka tapahtuu kun instanssi törmää maahan, niin luultavasti siinä käy niin, että vaikka painovoima (alaspäin suuntautunut kiihtyvyys) asetetaan nollaan, niin instanssin nopeus pysyy samana (vaikka ei enää kiihdykkään). Sinun täytyy siis ehkä asettaa myös nopeus (vspeed) nollaan samassa tarkistuksessa.

14
Keskeneräiset pelit / Vs: Cave Pilots
« : 20. Syyskuu 2017, 21:41 »
Suurkiitokset Peljätylle Miksulle arvosteluista! Olitkin ensimmäinen kommentoija joka pelasi peliä muutenkin kuin vain itsensä kanssa, onnittelut! Haluaisin kehittää peliä vielä ja mahdollisesti laittaa sen Steamiin, joten kaikki palaute on erittäin tervetullutta.

Tässä vastauksia joihinkin arvosteluissa esille tulleisiin seikkoihin:

Kustomoitavien kontrollien puute on myös omasta mielestäni harmillinen juttu, mutta en ole koskaan tehnyt kustomoitavia kontrolleja, joten en myöskään tiedä miten ne GameMakerilla kannattaa toteuttaa. Jos jollakulla on tietoa/ideoita niin antaa tulla.

Grafiikoista sen verran, että ainakin taustoja olisi tarkoitus parannella ja monipuolistaa, ja tietysti myös erilaiset biomit voisivat olla hyvä lisä.

Äänistä voisi sanoa, että moottorin ääni kieltämättä on aika ärsyttävä ja sille täytyy tehdä jotain. En jaksanut/ehtinyt tehdä omia musiikkeja, mutta toisaalta en halunnut lainata muusiikkia muualta. Jos siis joku innokas muusikko jostain syystä haluaa (ilmaiseksi) tehdä tähän peliin musiikit niin ottakoon vapaasti yhteyttä!

Peljätyn Miksun aseideat olivat hyviä ja joitakin niistä olin itsekin suunnitellut. Itse asiassa kimpoilevat ammukset tein peliin heti ensimmäiseksi erikoisaseeksi, mutta seuraukset olivat tuhoisat, kun kaikkialla kimpoili satunnaisesti luoteja. Pysyvät piikkipallot muuten ovat nerokas idea, ne täytyy saada peliin ehdottomasti! Uusia kenttiä olisi tarkoitus myös tehdä.

Ja vielä kerran kiitos Miksulle arvosteluista ja ideoista!

15
Tietystihän tuolla seurannalla on erityisesti merkitystä silloin, jos puuhailee jotain vähän vähemmän laillista. Muutoin mahdollisia seuraajia tuskin hirveästi kiinnostaa yksittäisen henkilön toiminta.

Sivuja: [1] 2 3 ... 108
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC