Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - Dart

Sivuja: [1] 2 3 ... 37
1
Yleinen keskustelu / Vs: Markkinointiaihe
« : 03. Maaliskuu 2018, 23:15 »
Näin peliyhtiö kasvatti liikevaihtonsa nollasta 28 miljoonaan: Linkki talouselämä-lehden verkkosivulle

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/b3b00f08-8db9-3ba0-912c-ff42fefaa374?ref=newsletter:76e2&utm_source=Talouselama_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Talouselama_Uutiskirje

Hieno 1,3 miljoonaa tappiota tekevä yritys "kasvoi" hienoksi 4 miljoonaa tappiota tekeväksi yritykseksi :) Liikevaihtoahan voi olla vaikka miljardi, mutta se mitä viivan alle jää on ainut mikä merkkaa :D Noh ehkei siinä ole koko totuus kun kehityskulut on nyt takana päin niin tulevilta vuosilta voisi oodottaa jo voittoakin, ehkä...

2
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 19. Helmikuu 2018, 10:55 »
Näyttää kyllä oikein kivalta! Ilmeisesti pellin alla mennään edelleen ruudukkopohjaisella systeemillä ja pyöristys koskee vain ulkoasua. Osaatko antaa jotain vinkkejä miten tuollaista pyöristyssysteemiä kannattaa lähteä tekemään?

Kiitos kehuista ja mielenkiinnosta!

Taustalla on siis ds_grid mihin tallennettu tilejen arvot numeroitana. Tiletyksessä ei ole mitään erikoista vaan ja tile_layeriin lisätään kyseisen materiaalin laatta. Reunojen pehmennys tapahtuu surfacella joka piirrettään viewiin. Surfaceen piirertään reunukset niin että verrataan ds_gridin viereisen solun arvoja jos tämä poikkeaa kohderuudun arvosta niin piirretään pystyreunus kyseiselle sivulle. Kulmapalat lisätään tietysti niin että verrataan kahta vierekkäistä ruutua ja jos molemmat poikkeavat niin piirretään kulmapala.

Hankalinta oli saada laskenta järkeistettyä niin ettei joka stepissä tarvitse tarkastusta tehdä ja että surface piirtyy koko ajan oikeaan kohtaa. Maailma kun muuttuu reaaliajassa eikä vain silloin kun liikutaan.

Tässä vielä eimerkki tarvittavista kuvista per materiaali:

3
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 19. Helmikuu 2018, 00:45 »
Luulin jo astuneeni loputtomaan suohon kun päätin tehdä maailmasta vähemmän neliskanttisen, mutta nyt kun ollaan loppusuoralla niin olen kyllä erittäin ylpeä lopputuloksesta!


4
Resurssit ja taide / Vs: Yleinen grafiikka-aihe
« : 28. Tammikuu 2018, 22:27 »
Olen aina miettinyt että onko järkeä käyttää muiden tilejä, jos ei itse pysty tekemään loppupeliä samalla tyylillä ja taidolla. Siten grafiikoista tulee vain keskenään sotivan irtonaiset, kuin piirtäisi tusseilla maalaukseen.

5
Pelisuunnittelu / Vs: Pixelia
« : 08. Tammikuu 2018, 17:12 »
Samoja havaintoja Mattien kanssa. Hyväksi todettua WASD kontrollea kannattaa käyttää ja E mieluummin niin että seisoo kohdalla kuin, että toimii vain edestä. Mineraalit spawnasivat myös liian nopeasti uudelleen luolisssa. Rahaa pystyi myös loottimaan rajattomasti, mutta kolikot oli varmaan vain testimielessä kylässä. Mineraaleille ja puille tekisin jonkun global timerin jolloin ne eivät olisi aina valmiina kun huoneeseen tulee takaisin. Craftaus toimi hienosti. Toivottavasti olet toteuttanut sen scipteillä koska muuten olet kusessa kun craftattavaa tulee enemmän. Vihollisia jäin myös kaipaamaan. Kartassa vihdeä brush-väri ei myöskään sopinut pelin muuhun tyyliin, mutta sekin varmaan korvaantuu kartalla myöhemmin.

Arkkuihin en päässyt käsiksi mitenkään, onko siihen jokin jippo vai onko vain vaiheessa vielä. Kentistä voisi myös tehdä isompia.

6
Offtopic / Vs: Mainostus!
« : 03. Tammikuu 2018, 13:14 »
Tehtiin skaba meidän firmalle, että tilaajien kesken arvotaan 500€:n matkalahjakortti!

Osallistujia ei välttämättä tule hirveän montaa, kun ei mainosteta missään julkisissa medioissa, joten voiton todennäköisyys pitäisi olla aika suuri ;)



Kilpailu edellyttää, että päivität puhelinliittymäsi Telian X-pakettiin, jossa on alennettu hinta nuoria ja opiskelijoita varten. Edellytyksenä on, että opiskelet tai olet alle 26 vuotias.

Telia X-paketti
600min
600sms
100M Netti (Rajaton)
10Gt Eu dataa/kk
Hinta 19,90 €/kk (norm. 29,90 €/kk)

Päivitä liittymäsi ja osallistu:
https://salensio.fi/tilaa-x-liittyma/


Lisää infoa:
https://salensio.fi/opiskelijoille-ja-nuorille/

7
Virossa on malli, jossa verot maksetaan vasta kun rahat kotiutetaan. Mutta verot ne kai on pienin huoli yrittämisessä. Yel tosiaan kirpaisee jos liikevaihto pientä

8
Valmiit pelit / Vs: Raid Away! - Idle RPG [Android]
« : 15. Joulukuu 2017, 12:41 »
Osa glimmering monsuista tiputtaa ylimääräisen rubiinin.

Kiitos, korjaan tuon.

Eikös oo hintaansa nähden aika turhake :D Jos hinta abaut 500 rubinia niin ei maksa itseään koskaan takas.

9
Valmiit pelit / Vs: Raid Away! - Idle RPG [Android]
« : 14. Joulukuu 2017, 23:28 »
Mitäs tuo BlackRuby tekee? En huomannut juurikaan muutosta rubyjen saannissa.

Pikku bugi on kun eläköityy niin ensimmäisellä vihollisella on väärä sprite kun peli alkaa alusta.

10
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 06. Joulukuu 2017, 21:16 »
Tässäpä pari overwold kuvaa maailmanluonnin nykytilanteesta. Maanalaiset mineraalit laitettu näkyviksi, jotta niiden jakautumista ja määrää voi paremmin analysoida.

Keltainen=kultaa
Oranssi=kuparia
Vieoletti=rautaa




11
Yleinen keskustelu / Vs: Game Maker Yleisthread
« : 06. Joulukuu 2017, 18:40 »
Kyllä GMS2 käyttöliittymä on loppujenlopuksi parempi kuin edeltäjässä, mutta sanotaan nääin että jso omistat 13-14" miniläppärin niin kyllä silloin rankaistaan huonosta valinnasta käyttötarkoitukseen nähden :) 15" tuntuu ahtaalta, mutta on vielä siedetteävä. Pöytäkoneessa onkin jo 27" jolla on erittäin mukava työskennellä

Itse en myökään juurikaan mouse3:lla liiku objektista toiseen vaan valitsen halutun objektin listalta, jolloin pompataan automaattisesti oikeaan kohtaan, johon kyllä tottuu nopeasti. Parhaimpia puolia on kun painaa scriptiä mouse3:lla, jolloin scripti avautuu objektin viereen.

12
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 05. Joulukuu 2017, 22:22 »
Mielenkiintoinen ja ajankohtainen konsepti enkä olekaan vastaavaan muissa peleissä liiemmin törmännyt! Aika educational game potentiaalia, mutta ei sellaisella väkinäisellä tavalla. IMO vihreästä tulee vähän ydinjätelaskeumaviba (mikä voisi ehkä ydinvoimalla toimiviin sopia), muutoin joku ruskea/harmaa smog voisi olla toimivampi.

Kiitos kommentista! Harmaata utua ajattelin myös itse. Vihreät boxit tein nopeasti placeholdereiksi, kun ei ollut valmista grafiikkaa olemassa ja vihreä väri näytti mukavan saasteiselta toimintaa demotakseni.

13
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 05. Joulukuu 2017, 19:07 »
Pitkän pähkäilyn jälkeen päätin tehdä peliin myös saasteet, joita tuotta esim. koneet joilla on helppo tehdä energiaa. Saasteet vaikuttavat negatiivisesti pelaajan, vihollisiin NPC:ihn tehden niistä aggressiivisia tai sillä voi olla jopa tappava vaikutus niihin. Saasteet tappavat myös arvokkaita kasveja maailmasta ja karkottaa hyödyllisiä metsästettäviä eläimiä ja taikaolentoja.

Joudut siis puntaroimaa onko kannattavaa tuottaa energiaa helpoimmalla tavalla epäpuhtaasti, jolloin pitkän aikavälin haitat saattavat olla suuremmat kuin saavutettu hyöty lyhyellä aikavälillä. En ole vielä päättänyt haluanko kytkeä pelissä olevat lämpötilat saastumiseen niin, että voit huonoilla valinnoilla aiheuttaa myös ilmastonmuutoksen, jolloin maailma muuttuu asuinkelvottomaksi (Tietysti ainahan portaalin takaa löytyy uusi maailma tuhottavaksi).

Puut toimivat ilmanpuhdistimena, joten kannatta harkita onko fiksua hakata kaikkia puita polttoaineeksi. Saasteet voi myös ovelalla suunnitellulla ohjata putkea pitkin metsään jolloin tulet rakentaneeksi eräänlaisen suodatusjärjestelmän ehkäistäksesi suuremmat saasteongelmat. Toivottavasti pelaajat keksivät myös muita tapoja käyttää saasteita hyväkseen tai niiden hävittämiseksi

Tällä hetkellä väliaikaisena visualisointina toimivat vihreät palikat, jotka kertovat tummuudellaan saastepitoisuuden määrästä kyseisessä ruudussa. Maailmassa on myös tuuli, joka kuljettaa saastelauttoja ympäri kenttää, joten ongelmat eivät yleensä ratkea jos vain dumppaat saasteet jonnekin kauemmas tukikohdastasi.

Kolme saasteita tuottavaa objektia tuottavat tasaisesti satetta ympärilleen kun tuulta ei ole:


Saasteet virtaavat tuulen mukana:


Saasteet kertyvät kivestä tehtyyn esteeseen:


Saaste lautta velloo pelaajan ohi kohti metsää:


Bonuksena mineraalikaivos ja sen aarteita:

14
Valmiit pelit / Vs: Raid Away! - Idle RPG [Android]
« : 02. Joulukuu 2017, 17:22 »
Skillpointteja tulee oikein sopivasti. Oliko noihin kristallien ostoon tulossa mitään boostia suurimpien pakettien välillä? Kun nyt ei hyödy mitään ostaako esim. suurimman tai toisiksi suurimman paketin.

15
Offtopic / Vs: Päivän :) ja xD #2
« : 01. Joulukuu 2017, 18:30 »
Oliko johdossa murtumia tai löysän tuntoisia kohtia liikolsissa? Ajureiden poistaminen olisi saattanut auttaa

Sivuja: [1] 2 3 ... 37
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC