Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - SamppaSounds

Sivuja: [1] 2
1
Pelisuunnittelu / Vs: Screenshot Saturday
« : 06. Toukokuu 2017, 19:24 »
Mahtavalta näyttää Mattie!

Jos mäkin nyt sitten... olen jonkin verran edennyt tilesettien piirtelyjen kanssa, mutta etenkin tuo mökki vaatii vielä fiksailua.


2
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 02. Toukokuu 2017, 19:18 »
Kannattaa varmaan kokeilla ilman outlinejäkin. Joskus ne voi toimia, mutta nopealla testillä näyttäisi omaan silmään paremmalta ilman tässä tapauksessa. Sydämistä ei varmaan tarvitsisi pois heivata, mutta IMO tekee pelimaailmasta immersiivisemmän ilman. Omassa projektissani generoin hahmojen toiseen reunaan puoliksi varjomaisia ääriviivoja taustaan sekoittumisen riskiä vähentämiseksi, mutta muuten nyrkkisääntönä taitaa usein olla, että low-res pikseligraffassa kannattaa outlinejä säästellä. Osaltaan maku- ja tyylikysymys, mutta kannattaa silti tarkkaan miettiä, mitä tarkoitusta palvelee.

Ohjeet ei toki koske siinä kohtaa, jos joskus saat graafikon projektiisi. Siitä ei kannata lopulta ottaa hirveästi paineita vaan miettiä sitä sitten, kun itse peli pääsee vauhtiin. On täällä foorumillakin esimerkkejä, kuinka lupaavaan alkuun päässyt peli saa vuosien päästä kunnon revampatut setit osaavien graafikkojen kädenjäljestä. Toki, hyvät placeholderit on aina parempia kuin kämäiset.


Kiitos palautteesta!

Tein grafiikan alunperin ilman outlinejä, mutta testattuani niiden kanssa tykästyin lopputulokseen ja päätin pitää ne. Tusailin tuossa jo ensimmäistä tilisettiä vähän pidemmälle ja ratkaisu toimii hienosti senkin kanssa. 
Makuasioitahan nämä tietysti ovat, mutta mielestäni sopivat tähän tyyliin.

Uskon että saan pelin kyllä grafiikkojen puolestakin toteutettua no problem. Tämän tyylisessä pelissä on vain yksintekevälle niin tolkuttomasti hommaa, että siinä mielessä olisi kiva saada joku vähän jakamaan työmäärää. Pelin kehitys tosin edistyy tällä hetkellä kuin höyryjuna ja olen saanut suhteellisen lyhyessä ajassa niin paljon aikaiseksi että ihan hyvältä vaikuttaa.

3
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 02. Toukokuu 2017, 15:17 »


Eipä ainakaan toistaiseksi löytynyt graafikkoa, joten rupesin sitten itse väsäämään grafiikkaa... ja on muuten ensimmäinen kerta! :)

"Muutamien" testailujen ja epäonnistumisien jälkeen päädyin kuvassa näkyvään todella simppeliin tyyliin, asiaan vaikutti suuresti se että monimutkaisempien grafiikoiden animointi on itselleni hyvin vaikeaa. Toisaalta tykkään kyllä tuollaisesta old school meiningistä, lähin vertailukohta on ehkä Gameboyn Zeldat.

4
Nyt tarvittaisiin kipeästi graafikkoa (ja mahdollisesti koodaria) peliprojektiin.

Vielä nimeämätön projekti on 2D Action RPG, hieman vanhojen Zeldojen ja Secret of Manojen hengessä. Peli toteutetaan PC:lle.

Olen työstänyt peliä nyt muutaman kuukauden ajan todella aktiivisesti. Käsikirjoituksen tekemisen aloitin jo viime vuoden puolella. Olen toteuttanut pelistä (vielä vähän vaiheessa olevaa) prototyyppiä RPG Maker:illa, jolla olen testaillut miten juoni, dialogi, musiikit yms. toimivat käytännössä. Peli on harrastusprojekti, mutta tähtää kuitenkin jonkinlaiseen julkaisuun.

Itse peli toteutetaan GameMaker 2:lla. Prototyypin ohella työstämäni varsinainen projekti sisältää jo perus pelimekaniikat, seuraavaksi pitäisi siirtyä tekemään sitä varsinaista contenttia, kuten grafiikkaa :)

Peli sijoittuu nykyaikaan ja kertoo tarinan tytöstä ja hänen perheestään, jotka saapuvat ensimmäistä kertaa sitten perheen mummon kuoleman hänen vanhalle asuinmökilleen. Siellä alkaa sitten tapahtua kummia.

Peli on hyvin tarinapainotteinen ja sisältää melko paljon dialogia. Pelin on tarkoitus edetä pääsääntöisesti lineaarisesti. Pelin tarinaa ovat inspiroineet mm. kauhuelokuvat ja Hayao Miyazakin tuotanto. Mikään kauhupeli ei ole kuitenkaan kyseessä, vaikka pitääkin sisällään myös synkkiä teemoja. Pelissä on myös sopiva määrä huumoria.
Hieno tunnelma onkin yksi pelin tärkeimmistä tavoitteista, joka pyritään saavuttamaan oikeanlaisen käsikirjoituksen, musiikkien ja grafiikoiden avulla.

Peli on tarkoitus toteuttaa siten, että sitä voi pelata myös kasuaalimmat pelaajat, sellaisetkin jotka eivät ole aikaisemmin genren peleihin koskeneet.

Taistelusysteemi on hyvin simppeli, sisältäen kuitenkin tarpeeksi syvyyttä, jotta homma pysyy kiinnostavana. Peli ei tule sisältämään levelöintiä, kykypuita, varusteita, tai muuta sellaista, vaan taisteluissa menestyminen perustuu pelaajan taitoihin, taktiikkaan ja oikeanlaiseen ajoitukseen.

Peli tulee myös sisältämään perinteisiä "luolastoja", joissa taistelun lisäksi ratkotaan puzzleja.

Peli on tarkoitus toteuttaa muutenkin periaatteella Less is more, eikä lähteä hakemaan kuuta taivaalta suurella määrällä "turhanpäiväistä" contenttia.
Toisinsanoen olen käsikirjoittanut ja suunnittellut pelin siten, että se on realistisesti toteutettavissa pienellä tiimillä. Graafikon ei siis tarvitse piirtää tolkutonta määrää tilesettejä, vihollisia tai hahmoja, vaikka hommaa riittääkin.

Perinteisiin JRPG peleihin verrattuna tehdään siis paljon vähemmän, mutta kaikki mitä tehdään, tehdään viimeisen päälle. Pelin kesto tulee myös olemaan vain joitakin tunteja, mutta olen jättänyt käsikseen varaa laajentaa sitä myöhemmin.

Pelin graafisen tyylin tulisi olla sarjakuva/animehenkinen. Tyyli voi myös olla hyvin simppeli, ei missään nimessä realistinen. Grafiikat voivat olla pikseligrafiikkaa tai käsinpiirrettyä.

Graafikko saa sinänsä vapaat kädet toteuttaa itseään ja saa toki osallistua myös pelin muiden osa-alueiden toteutukseen, näin halutessaan.
Peli toteutetaan GameMaker 2:lla. Olen valmis maksamaan graafikolle myös pientä korvausta työstään, tästä sovitaan erikseen. Sanon kuitenkin suoraan, että rahan takia tähän projektiin ei kannata lähteä :)

Itse vastaan pelisuunnittelun lisäksi ohjelmoinnista, sekä toteutan äänet ja musiikit peliin.
Jos täältä löytyy myös innokas koodari, jota kiinnostaa tämän tyylinen projekti, niin voi ottaa yhteyttä! Hommaa kyllä riittää ja ohjelmointipuolella apu olisi myös tarpeen. :)

Voin myös kustantaa projektiin osallistuville Gamemaker 2 ohjelmistot, jos sitä ei löydy ennestään. Jos peli valmistuessaan päätyy myyntiin asti, tulen jakamaan osallistuville myös Rev Share osuudet, näistäkin sovitaan erikseen.

Mitään deadlineä projektilla ei ole, tarkoitus on kuitenkin että pelin kehitys etenisi jatkuvasti. Etsin peliin henkilöä tai henkilöitä, jotka ovat kykeneväisiä sitoutumaan projektiin. Tästä syystä asetan myös vaatimuksen vähintään täysi-ikäisyydelle.

Mikään huippuosaaja sinun ei tarvitse olla. Jos koet olevasi sopiva henkilö projektiin, mutta epäilet taitojesi riittävän, niin ota rohkeasti yhteyttä. Laita kuitenkin mukaan näytteitä töistäsi.

Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä ja kerron pelistä vielä tarkemmin.

- Samppa
samppasounds(at)gmail.com

5
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 06. Maaliskuu 2017, 20:00 »
Uusi Zelda, Breath of the wild on aivan järkyttävän hyvä peli.

Kun aikoinaan selvisi että Zeldastakin tehdään open world, menetin välittömästi kiinnostukseni. Mielestäni niitä on vaan nykyään ihan liikaa ja kunnon sisältö on usein korvattu itseääntoistavilla juoksutehtävillä ympäri mappia (looking at you Ubisoft..), tietysti poikkeuksiakin on. Hankin nyt pelin kuitenkin heti julkaisupäivänä, lähinnä.. noh... koska se on uusi Zelda :) ja herranjestas miten hyvin Nintendo on tuon open worldin tässä toteuttanut! Pelaaja heitetään massiiviseen, elävään ja hengittävään maailmaan ilman mitään turhia kädestä kiinni pitelyjä. Kaikkea voi tehdä milloin haluat ja miten haluat ja kaikkialle voi mennä. Jos keksit yrittää jotain ja improvisoida hiukan, niin todennäköisesti se onnistuu. Attention to detail on tässä se juttu.

Joka paikassa tulee vastaan kokoajan jotain uutta ja jännää, eikä sisältö tunnu yhtään copy pastetulta.  Uskon että Nintendo on onnistunut pitämään maailman niin mielenkiintoisena osittain siksi, että sen ei ole tarvinnut pyrkiä realismiin millään tavalla. Hahmot, viholliset ja itse maailma on vedetty hyvällä tavalla överiksi perijapanilaiseen tapaan. Seikkaílun tuntu on tavoitettu älyttömän hyvin ja on myös hemmetin mukavaa että peli ei ole liian helppo. Suosittelen ehdottomasti.

... ja ei, en ole töissä Nintendolla ;)

6
Rekrytointi / Vs: Tarvitsetko musiikkia tai ääntä peliisi?
« : 03. Marraskuu 2016, 20:58 »
Noh, nostellaas taas :)

Yhteen hienoon työn alla olevaan projektiin pääsinkin tätä kautta jo mukaan, mutta silti löytyisi vielä hyvin aikaa lisäprojekteille!

Päivittelin kesän aikana työkaluni hyvin pitkälti uusiksi, joten laadullisesti noustiin taas uusiin sfääreihin. Näitä uusia kappaleita en ole ladannut tuonne Soundcloudiin, koska ne ovat kaikki menossa työn alla oleviin peleihin, mutta voin kiinnostuneille lähettää lisänäytteitä!

7
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 03. Marraskuu 2016, 20:35 »
Tulihan se hankittua. En pelannut vielä kokonaan lävitse, mutta voin jo nyt sanoa pelin olevan todella hyvä! Vahvat Zelda ja Hayao Miyazaki vibat tulee ainakin itselle, joka ei ole ikinä huono juttu :D
Eipä tuosta keksi oikein mitään pahaa sanottavaa, suosittelen lämpimästi!

Toivottavasti peli myy hyvin, jotta kehittäjät saisivat ansaitsemansa palkkion kovasta työstään. Owlboyn kehitysaikahan on ollut todella pitkä, liki kymmenen vuotta. Harmillisesti yli 20e hintalappu indiepelille voi olla monelle liikaa.

8
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 02. Marraskuu 2016, 15:01 »
Se on arvoinen  :))



On kyllä aivan huikean kaunista pikseligrafiikkaa tuossa. Pitääkin laittaa hankintaan.

9
Pelinkehityslogit / Vs: Mortal Metanoia
« : 13. Syyskuu 2016, 18:32 »
Todella asiallinen projekti. Pelattavuus on jo nyt hyvin mallillaan. On täysin pelaajan taidoista kiinni väistää vihollistuli ja ajoittaa oma ammuskelu, yksinkertaista ja haastavaa, juuri niinkuin pitää!
Graafinen tyylikin on hienoa, vie ainakin mut takaisin wanhoille Amiga-ajoille :)
Ääniefektit olivat jees, tosin aseiden äänet saisivat olla ehkä vielä munakkaammat, nyt oli vähän sellainen "piu piu" meininki, ainakin osassa aseita. Viholliset voisivat välillä myös vaikka karjua tai öristä tms. kuollessaan.
Musiikki istui pelin tyyliin, tosin ei ole erityisen melodista, enemmän jää sinne taustalle, tukee kyllä pelin tunnelmaa.

Paria pikkujuttua mietin: mielestäni laatikot voisivat tuhoutua yhdellä osumalla, nyt sujuva eteneminen jotenkin pysähtyy laatikoiden kohdalla. Tosin silloin kyllä laatikot eivät tarjoa pelaajalle enää suojaa samallailla... noh mene ja tiedä :D

Toinen juttu oli se piikikäs "kasvi", luulin että se on este edessäni, eikä taustalla.

Upealta vaikuttaa, mielelläni pelaisin tätä lisääkin. Toivottavasti saatte tehtyä loppuun asti.

10
Pelinkehityslogit / Vs: The Skelepod
« : 13. Syyskuu 2016, 17:58 »
Alpha-version perusteella todella lupaavalta vaikuttava projekti! Tykkäilen kovasti skelepod-hahmosta ja ideasta sen ympärillä. Itseasiassa kaikki hahmot ja viholliset olivat todella hyvin tehtyjä, selkeästi huomaa että on nähty aikaa ja vaivaa.
RPG-elementit ja dialogi sopivat hyvin peliin, mutta dialogi kannattaa tosiaan miettiä ja hioa lopulliseen versioon ihan viimoisen päälle.

Musiikit olivat myös tosi jees, tosin minua häiritsivät välillä rajut soundierot eri kappaleiden välillä. Onko musiikkeja tehnyt kaksi eri ihmistä? Usein silloin kannattaa jommankumman ottaa vetovastuu miksauksesta ja käyttää samantyylisiä soundeja pelin jokaisessa biisissä. Taistelumusiikki joka soi kun vihollinen hyökkää pelaajan kimppuun kartalla käynnistyy myös mielestäni liian hitaasti, eikä muutenkaan ehkä istu nopeaan taistelutilanteeseen, vai onko se vain placeholder?

11
Vielä kerran: bump!  :)

https://soundcloud.com/samppa-sounds

12
Resurssit ja taide / Vs: Yleinen grafiikka-aihe
« : 17. Heinäkuu 2016, 19:52 »
Vou! Todella siistejä, tykkään sun piirtotyylistä!

13
Rekrytointi / Vs: Tarvitsetko musiikkia tai ääntä peliisi?
« : 20. Kesäkuu 2016, 18:56 »
Kiitos! :)

Mielelläni sinun peliisi tekisin kyllä musiikit, hyvin lupaavan oloisen näköinen oli!
Mitään haittaahan siitä ei ole että musiikkien ja äänien tekemisen aloittaa jo hyvissä ajoin, tulee yleensä parempi lopputulos kun saa rauhassa tehdä, eikä tarvitse kahta viikkoa ennen deadlineä väkisin puurtaa :)

Ota yhteyttä kun saat projektisi siihen pisteeseen ;)

14
Rekrytointi / Vs: Tarvitsetko musiikkia tai ääntä peliisi?
« : 19. Kesäkuu 2016, 20:34 »
Bump!

Vielä olisi projekti hakusessa! Yksi proggis tuli juuri tiensä päähän, joten olisi hauska päästä tekemään uutta! Ei haittaa vaikka projekti olisi vielä kovastikin keskeneräinen..

Kaikenlainen musa onnistuu chiptunesta sinfoniseen ja äänet myös! *->

15
Resurssit ja taide / Vs: Yleinen ääniaihe
« : 06. Kesäkuu 2016, 18:50 »
Aika hyvä, ei ehkä ihan Mega Mania, mutta muuten kyllä toimii! :D Pitääpä upata omatkin biisit stereona tästä lähin.

Heh jep, tyyliltään tosiaan erilaista kuin megamiehen musiikit, lähinnä niiden introbiisien eeppisyys inspiroi tuota :)

Mono on tietysti tämän kaltaista kamaa väännettäessä autenttisempi, mutta tuo kyseinen biisi on jo raitamäärältäänkin sen verran kaukana autenttisuudesta että miksasin stereoksi, niin ei ole tukossa.

Sivuja: [1] 2
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC