Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - Kivihirvio

Sivuja: [1] 2 3 ... 139
1
Offtopic / Vs: Yleisthread #4
« : 19. Syyskuu 2018, 21:32 »
Nyt 2 vuotta opiskellu yliopistossa ja viimein ehdin ottaa ekan pelikurssin, Game Design and Production. Ihan siistiltä toistaseks vaikuttanu, eka piti suunnitella peli viikossa käyttäen korttipakkaa, noppia ja tusseja. Ihan kiva, että on vihdoin kurssi mikä on oikeasti ihan kiinnostava ja jopa hauska.

2
Hoo, erittäin hienoa kuulla että projekti jatkuu jälleen!

Pelasin yhden erän ja pääsin tasolle 8. Peli toimii aika hyvin rogue likenä, tosin vähän jäin itse kaipaamaan joukkotappeluita mitä oli ennen, missä oli siis paljon vihollisia kerralla joita sai mätkiä. Samoin myös jotain eri tyylisiä tasoja, esim jäätaso olisi kiva olla taas.
Musiikit/äänet olisi kyllä kova sana saada mahdollisimman pian luomaan tunnelmaa peliin. Pelaaminen tuntu muuten aika hyvältä ja liikkuminen/taistelu oli toimivaa.

Teemallisesti peli on nerokas kun pääsee yhdistelemään eri osia ja muodostamaan niistä oman hahmon. Kamojen yhdistely on siisti ominaisuus myös.

Joitain kehitysideoita/huomiota mitä heräsi pelatessa:
  • Joidenkin vihollisten, ainakin slimen, hit boxi on liian pieni ja niihin on todella vaikea osua ampumalla
  • Huoneissa voisi olla lisää erilaisia tavaroita
  • Erilaisia huoneita, esim jokin casinohuone, missä on korttipelipöytää, baaritiskiä tms
  • Joissain tavaroissa tavaran iconi meni levelin päälle
  • Alkulevelit tuntu turhan helpoilta. Vasta joskus 7-8 levelissä alko olemaan haastetta. Vihollisten määrää per huone voisi nostaa

3
Yleinen keskustelu / Vs: Game Maker Yleisthread
« : 02. Elokuu 2017, 11:06 »
GM: Studio jälleen Humble Bundlessa 15 dollarilla.

https://www.humblebundle.com/gamemaker-rebundle
On kyllä ihan hyvä diili saada Android, iOS ja Windows Phone exportit 12,7 eurolla.

4
Valmiit pelit / Vs: Mestarikalastus Pro - Nyt myös selaimessa!
« : 21. Heinäkuu 2017, 15:10 »
Peli löytyy jälleen selaimesta osoitteesta http://alqio.com/mkp! Myös aloitusviestin linkit korjattu.

5
Offtopic / Vs: Yleisthread #4
« : 17. Toukokuu 2017, 19:17 »

Ihan mielenkiintoinen teknologia. Tärkee osa vielä on FOV rendering, mikä vähentää tarvittavia specsejä huomattavasti.

Tobii eye tracking allows for Gaze Prioritized Graphics also known as Foveated Rendering. It displays the highest resolution graphics specifically in the region the user is currently looking while simultaneously displaying lower resolution graphics to areas on the screen in the user’s peripheral vision. This functionality requires extremely fast, precise and continuously accurate eye tracking to effectively bridge the communication gap between the user’s eye movement and the content’s current display within the HMD. With this optimization, screens can use significantly less bandwidth from the CPU and GPU without sacrificing highly-detailed and realistic environments for the user in crisp, brilliant resolution. Tobii’s VR eye tracking platform provides gaze data that can be used for foveated rendering.

6
Valmiit pelit / Vs: Hermo's Revenge - Evil Miguli strikes back
« : 26. Huhtikuu 2017, 23:28 »
Nyt on tullut uutta versiota! Suurinta osaa asioista mitä pyysitte ei valitettavasti tehty vielä tähän versioon, toivottavasti seuraavan sitten.

Uutta on kuitenkin runsaasti, nyt pelissä on myös itse Evil Miguli, joka alkaa esiintymään 5 aallon välein, aallost 10 eteenpäin!

http://files.1337upload.net/Hermo_s_Revenge_-_Evil_Miguli_Strikes_Back-424158.zip

7
Valmiit pelit / Vs: Hermo's Revenge - Evil Miguli strikes back
« : 25. Huhtikuu 2017, 11:43 »
Kiitos molemmille palautteesta, koitan korjata/muutta sen minkä ehdin  (y)

En jaksa nyt muotoilla paremmin tätä, joten tässä listaamani asiat mitkä kirjoitin ylös pelatessani:

Pelasin 15 Waveen asti
- Ei ohjeistuksia
- Turhan simppeli
- Unitit tuntui turhilta
- Musiikki hyvä, muumi tunnelma
- Musiikki looppaa
- Upgradet olisi hyvä nähdä selvästi
- Ei voi tehdä mitään silloin kun tornit yllä vihulaisiin
- Muurin toisella puolella oleva vihollinen silti kääntyy tuhoamaan muuria
- Tila alkaa loppumaan nopeasti
- Anti-air?

Kyllähän pelissä on HELP -valikko, josta löytyy controllit, sekä tehtävä? Unitteja on tarkoitus käyttää silloin kun tornit eivät yllä vihulaisiin. Anti-Air keskittyy vain ilmassa oleviin vihollisiin.

- Help ruudun teksti vaikeasti luettava
- HP barit voisi stackaantyä, näkis monta vihua on päällekäin
- HQ:n rakennusikkuna voisi olla koko ajan auki jossain
- Viewin liikuttelu hiirellä olisi kiva, joko rullalla tai kun vetää hiiren viewin reunoille

Millä tavalla HELP -ruudun tekstiä voisi parantaa? Auttaisiko värin vaihtaminen, fontin koon muuttaminen, väliotsikot? tms? Tuon viewin liikuttelun voisin tehdä ainakin, olisi varmasti ihan kätevää. Ja katotaan onnistuuko healthbarien stackays myös  (y)

8
Valmiit pelit / Hermo's Revenge - Evil Miguli strikes back
« : 24. Huhtikuu 2017, 11:59 »

Hermo's Revenge - Evil Miguli Strikes Back on jatko-osa Hermo's Revengelle, joka on puolestaan jatko-osa Filemon's Revengelle. Tällä kertaa pelin formaatti on kokenut täyden muutoksen, sillä HMEMSB onkin sivusta päin kuvattu tornipuolustuspeli! Peli on tehty Scalalla sekä libGDX:llä, minkä takia se on ehkä hieman puutteellinen (esim ESC -menu puuttuu vielä)

Peli on tehty Aalto-yliopiston Ohjelmointistudio 2 -kurssia varten, jonka dead line on keskiviikkona. Sitä ennen olisi kiva saada jotain palautetta

Kuva:
Spoiler


Peliin pystyy tosiaan lisäämään omat wavet jos niin haluaa, silloin avaa .jar tiedosto esim 7zipillä ja muuta waves/waves.txt tiedostoa.

Lataus:
http://files.1337upload.net/Hermo_s_Revenge_-_Evil_Miguli_Strikes_Back-0a0625.jar

Pelin pystyy käynnistämään tuplaklikkaamalla .jar tiedostoa.

9
Valmiit pelit / Vs: Fuksin vuosi
« : 04. Huhtikuu 2017, 22:46 »
Joo peli on varsin puuttellinen, koska sen oli tosiaan tarkoitus olla mahdollisimman nopeasti tehty pikkupeli.
Näköjään tosiaan voittaa vain paikallaan pysymällä  :D Voisi lisätä hieman vaikeusastetta ja samalla laittaa väistettäviä objekteja tulemaan eri suunnista. Aika jännä itseasiassa että musat alkoivat uudestaan, laitoin vain restarttiin restart game eventin, mutta kai se pitää manuaalisesti katsoa, että soiko kappale pelin alussa.

10
Valmiit pelit / Fuksin vuosi
« : 03. Huhtikuu 2017, 21:41 »
Tein eilen nopeasti fuksien yöjäynähakemukseksi pelin.

Liikkuu nuolista, tehtävänä on kerätä 60 noppaa, eli opintopistettä. Tenteistä saa 5 noppaa ja muista menettää 1.

Itse olen varsin tyytyväinen peliin siihen nähden, että tein sen muutamassa tunnissa ja suurimmat ongelmat olivat HTML5:sen kanssa. Taustakuvana on Aalto-yliopiston Otaniemen kampusta. Pelaaja sekoittuu siihen vähän ikävästi, mutta toisaalta se antaa myös hyvän säväyksen pelille.

http://alqio.com/yojaynapeli/

11
Mikä olisi hyvä tapa toteuttaa Javalla/Scalalla tower defense pelissä tornin päivitysvalinnat? Tai puhun nyt lähinnä esim jostain päivitysrakennuksesta, josta pystyy avaamaan uusia rakennuksia ja esim nostamaan kaikkien tornien maksimi hp:ta.

Tällä hetkellä mulla on yksi objekti, jossa on kaikki globaalit arvot. Ajattelin, että sinne voi tallentaa mitkä tornit ja päivitykset on unlockattu, mutta en keksi järkevää tietorakennetta niitä varten. Olisiko järkevää olla esim. joku Mappi (esimerkki alapuolella), mihin tallennetaan kaikki mahdolliset päivitykset, ja sitten katsotaan mitkä niistä on avattu? Ja miten päivitysrakennus tietää listata kaikki oikeat päivitykset fiksusti ja valita, että mitä niistä päivitetään?

Koodia: [Valitse]
val unlocks = Map[String, Boolean](
    "hpBonus" -> true,
    "vesiTorni" -> false
)

Pitäisi toisaalta pitää kirjaa myös paljonko jokainen päivitys maksaa, voiko sen tehdä useasti(esim hpBonus1, hpBonus2 tms).

12
Offtopic / Vs: Päivän :) ja xD #2
« : 30. Maaliskuu 2017, 16:52 »
on kyllä hyvä pingi :D Onko palvelin naapurissa tms? :D
Helsingissä, eli ei ihan naapurissa mutta ei kyllä kaukanakaan.

13
Offtopic / Vs: Päivän :) ja xD #2
« : 30. Maaliskuu 2017, 14:46 »



Oliko tuo yhdistetty monelle sama netti ja mittaushetkellä muut eivät käyttäneet nettiä?
Ei, jokaiselle tulee toi 850-950 Mbps vaikka nettiä käyttäisikin moni.

14
Offtopic / Vs: Päivän :) ja xD #2
« : 30. Maaliskuu 2017, 11:07 »
Kyllä nyt on ihan kiva asua Otaniemessä  8-)

15
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 14. Maaliskuu 2017, 18:30 »
Tulipas witcher kolmosta pitkästä aikaa pelailtua. Kyllä tää peli vaan nostaa riman niin korkealle, että on muilla AAA firmoilla vähän hommaa jos ton haluavat ylittää.
Se on kyllä huippupeli. 2015 imo toka paras peli, paremmaksi ylti vaan Undertale, joka on muuten tehty Gamemakerilla.

Sivuja: [1] 2 3 ... 139
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC