Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - PanicBomber

Sivuja: [1] 2 3 ... 154
1
Resurssit ja taide / Vs: Yleinen grafiikka-aihe
« : 29. Tammikuu 2018, 02:01 »
Ei todellakaan käytetä toisten graffoja jos ei ite osaa fillaa, pelistä tulee helvetin ruma muuten.

2
Offtopic / Vs: Yleisthread #4
« : 29. Joulukuu 2017, 22:21 »
Ei tänne jaksa kirjotella ku ei oo ketää aktiivisia ihmisiä enää

3
Kiitoksia, en tosiaan huomannut, että senhän saakin näköjään verotukseen mukaan.

Jep ja jos ostat esim 2000€ maksavan tietokoneen niin saat sen 2000€ hintaan firmalle ja vielä 24% hinnasta veronpalautuksena koska pelialalla ei makseta alvia (2000€ verottomana siis, jos nostat palkkaa ni se on verotettua rahaa, ja tämähän myös miinustetaan kokonaisverotuksesta firmaltasi), kaikista google play, ios ja steam tuloista on ennen maksua jo kohdemaassa pidätetty alv, eli jos olet maksanut alvit tuloistasi ilmoita se kirjanpitäjällesi niin saat  kaiken palautuksena verovirastolta.

4
YEL otetaan huomioon verotuksessa, eli ne kompensoi toisiaan. Ei oo paha.

5
Moi,

Olen tähän mennessä joutunut maksamaan peleistäni verot normaalisti ja YEL tulee pian myös kuvioihin.
Olen tässä pohtinut, että miten asia menisi, jos muuttaisin ulkomaille ja tulot tulisivat edelleen Suomen pankkitililleni? Voisinko sanoa hyvästit Suomen verotukselle ja maksaa kohdemaahan jatkossa verot ainoastaan, vaikka tulot tulisivat Suomen tilin kautta? Alkaa tämä Suomen helkutin kova verotus ja "pakollinen" YEL kyrsimään.

Käsittääkseni Suomen verokarhulla ei ole oikeutta verottaa mitään tulojani, jos en asuisi Suomessa, vaikka raha tulisi Suomen tilille?
Kyseessä ei olisi kuitenkaan etätyö edes, vaan tekisin käytönnässä kohdemaahan työtä.
Vai pitäisikö siirtää tulot tulemaan kohdemaan tilille? (pitäisin mielummin Suomen tilin, niin ei tulisi turhaa häslinkiä)

Osaako joku neuvoa, miten asia on?

Kiitoksia paljon jo etukäteen!

Miksi edes mietit tällaista? Jos tulotasosi on noin pientä ni ei tämä suomen verotus kummoista ole, muutenkin esim kun me tehtiin miltsi liikevaihtoo ni tulovero on 20% ja osingot lähestulkoon ilmaisia. Ja veronmaksulle on syynsä, sillä maksetaan koulutus ja sairaalat jne. Mielummin keskittyisin siihen miten saa enemmän rahaa tehtyä, kun siihen että missä pääsisi helpoiten karkuun veroja.

10% veroista sun on ihan turha edes unelmoida, yhdessäkään maassa et tietyn tulorajan jälkeen pääse 40% vähemmällä ja jos sillä on väliä ni esim 0% vero maissa sulla ei olis edes varaa asua.

6
Yleinen keskustelu / Vs: Markkinointiaihe
« : 27. Syyskuu 2017, 14:18 »

Ajattelin, että ilmaiskoodin antaminen olisi sen verran uniikkia että se rohkaisisi youtubaajaa tekemään videon, ikäänkuin hän olisi "velkaa" peliarvostelun.

Kun kymmenet tuhannet devaajat spämmää ilmais avaimia tubaajille niin chance että juuri sinun avaimesi päätyy edes hänen pelilistalleen on aika pieni.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Steam Direct
« : 06. Kesäkuu 2017, 17:29 »
aika todella paskaa, olisin ite miettiny jotaa 1000€ hintaa pelin julkaisemiselle...

8
Pelinkehityslogit / Vs: To The Depths (Android/iOS)
« : 13. Maaliskuu 2017, 10:46 »
hyvältä näyttää!

ps. vaihtakaa nuo napit :D (oletankin että vielä placeholderit)

9
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 24. Helmikuu 2017, 15:41 »
Näyttää nätiltä. Hauska, että samankaltaisia systeemejä löytyy kuin Herosiegestäkin. Mutta herra isä, onko siellä tasohyppely kohtia? Perseenrepeily tulee varmaan tutuksi.

kyllä, tasohyppely tulee olemaan isossa roolissa :D

10
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 23. Helmikuu 2017, 20:36 »

enjoy pals :) exclusively!

11
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 21. Helmikuu 2017, 21:44 »


homma etenee!

12
Joo Game maker on erittäin hyvä työkalu jos ei halua tehdä muuta kuin simppeleitä 2d pelejä. Varmasti tässä ehkä jopa unityä parempi. Mutta jos online tai 3d puolelle menee niin on ehkä parempi katsoa muita softia.

Ja ymmärrän hyvin miksi tarvitset game makerin omia työkaluja. Pelintekoyrittäjänä firmalle on vain plussaa saada nopeaan tahtiin pelejä ulos. Itse taas harrastelijana haluan saada kerralla ulos jotain teknisesti hyvää ja jonka kehittämistä voi jatkaa pitkälle tulevaisuuteen. Tästä syystä luon esim. oman kenttäeditorin peleihini.

Ei Hero Siege ole kovin simppeli, pelissä on ihan massiivinen määrä koodia ja async multiplayer joka toimii aivan mainiosti, ei tässä ainakaan toistaiseksi oo tullu minkäänlaisia rajoitteita vastaan. Peliähän on kehitetty jo 3 vuotta nonstop, ja laajentuminen sekä kehittyminen vain jatkuu. Game Makerin room editor on ihan mainio kenttien luomiseen, en näe kenttäeditorille mitään hyötyä.

13
Game Maker on ollut siitä lähtien altavastaajana pelinkehityssovelluksissa, kun se siirtyi versioon 8. Tai jo aiemminkin. Unity kykenee kaikkeen mihin Game Maker Studio ja vielä pidemmällekin. Vanhemmissa Game Makereissa käyttäjällä on sentään suurempia vapauksia (esim. oikeudet muokata rekisteriä ja tiedostoja vapaasti), joka luo mahdollisuudet jopa eräänlaisten työkalujen ja ei-peli -ohjelmien tekemiseen, johon ei taida Unityllä pystyä.
Eli Game Maker Studiolla ei ole juuri mitään valttikorttia markkinoilla. Ehkä Game Makerin käyttö on hieman helpompaa oppia, mutta sen rajoitteet tulevat saman tien esille, kun opit sen käytön.

Ennen vanhaan, kun Game Maker ei ollut vielä Yoyo Gamesin omistuksessa, se toimi näiden pelintekosoftien lippulaivana indiekehittäjille. Sen käyttöliittymä ja tekniikka on kuitenkin vanhentunut ja perua jostain vuosituhannen alusta.

Ja tämä kommentti siis perustuu vuosien Game Makerin käyttökokemukseen. Versiot 6-Studio 1. En ole kakkoseen koskenut.

En ole siis lukenut GMS2:n muutoksista puhumattakaan sen testauksesta, mutta mun mielestä on aika hassua, että Yoyogames panostaa johonkin ohjelman sisäisiin työkaluihin, kun mun mielestä sen pitäisi panostaa Game Makerin suorituskykyyn. Ja esim. 3D:n toimivuuden parantamiseen. 3D on kuitenkin tätä päivää ja merkittävä leijonanosa markkinoilla olevista peleistä käyttää 3D-grafiikkaa.

Ja mitä level editoriin tulee, niin ainakin 2D-peleissä sanoisin, että kenttäeditori kannattaa tehdä itse. Näin saat tehtyä kentistä omat tiedostot ja ehkä voit jopa tämän editorin pohjalta luoda pelaajille omat editointityökalut kentille.

Mun mielestä ainakin meidän työkäyttöön GMS2:n panostus sisäisiin työkaluihin on todella tärkeä ja aikaa säästävä asia, myös 2D pelien suorituskykyä on parannettu huimasti. Game Maker on alustana täydellinen 2D peleille, itse en 3D:stä ole yhtään kiinnostunu joten niillä ei minulle ole mitään merkitystä.

14
Yleinen keskustelu / Vs: Yleinen keskustelu peliohjelmoinnista
« : 11. Helmikuu 2017, 21:25 »
mielestäni 5000$ hinta on ihan hyvä, karsii pelit jotka ei myy. sellaiset jotka on kehittäny ison pelin (vaikka pienet indiet) saa kyllä pankista lainan tuota varten ja nettoavat sen takaisin alta aikayksikön. Olen definitely sitä mieltä että greenlight oli todella huono juttu.

ottaen kuitenkin huomioon kuinka paljon hyvä peli tekee steamissa, ni 5000$ laatuvaatimus ei ole mitään.

15
Offtopic / Vs: Yleisthread #4
« : 06. Helmikuu 2017, 14:13 »
Panic, miten meni overwatch -kisat assemblyillä?

2x 3. sija. nerf gaming ja drift klubben oli kovia tiimejä. voitettii 600€ eniwei ja saatii pojille lanikokemusta, eihä täs olla vasta ku pari viikkoa pelattu yhteen aktiivisesti.

Sivuja: [1] 2 3 ... 154
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC