Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - Peljätty Miksu

Sivuja: [1] 2 3 ... 47
1
Kilpailut / Vs: Viikonlopun pelikisat
« : 13. Marraskuu 2017, 23:32 »
Reaktorin peli oli kyllä harvinaisen viihdyttävä tuollaiseksi loputtomaksi hyppelypeliksi. Haastetta on juuri sopivasti, eikä ole alussakaan tylsä. En ole koskaan ollut tällaisten pelien ylin ystävä, mutta sopiva haaste ja nopeus saavat pelistä erittäin hyvän. Välillä tuo kolmen sekunnin viive lampaiden välissä meinasi vähän ärsyttää, erityisesti kun töskäsin kolme kertaa peräkkäin ensimmäisellä lampaalla. Ennätys taisi olla 15 pistettä.

Kiitoksia Mordercalle videoista, on aina mukava nähdä jonkun muun pelaavan omaa peliä, varsinkin kun kyseistä peliä tehdessä oli todella vaikea kuvitella miltä muiden pelaajien silmissä puzzlet vaikuttavat. Kiitokset myös kaikille muille kommenteista ja palautteesta.

Kylttien ja kiväärin palikoihintarttumisbugi olikin jo minulla tiedossa, kyse on yksinkertaisesta maski- ja origo-ongelmasta (kyltin origoa piti laittaa alaspäin että sitä ylipäätään pystyi heittämään). Nyt kun on aikaa niin pitää korjata. Maalipurkin meinasin muuttaa oikealla napilla käytetttäväksi kiväärin tapaan, jolloin sitä ei olisi tarvinut heitellä ja hakea alhaalta aina takaisin, mutta tykkään niin paljon tuosta maalin roiskumisesta että päätin sen kuitenkin jättää. Ukon palikoihin juuttumista en olekaan itse huomannut, mutta tiedän jo mistä kyseinen bugi johtuu, täytyypä korjata. Videolta huomasinkin viimeisen kentän lopusta pienoisen virheen, (spoiler alert!) loputtomasta loopista pääsee eteenpäin kääntymällä ympäri vain jos sattuu olemaan oikealla palikalla, Mordercalla kävi huono tuuri ja sattui aina väärälle. Tämä on tosiaan vain aivokatkos kenttäsuunnittelussa. Teemat jäivät tosiaan vähän köykäisiksi, kun pääsivät kiireessä tykkänään unohtumaan (aurinkolasien tilalta oli tarkoitus laittaa supervoimia, mutta muistin liian myöhään).

Tuota kalenterikisan järjestämistä harkitsen vielä, itselle kun tuo kenttäsuunnittelu tahtoo olla se hermoja raastavin osuus pelin teossa. Jouluna tuppaa mutenkin olemaan niin paljon äksöniä, ettei aika ja muisti tahdo millään riittää. Saatan kuitenkin kisan pitää, jos saan kunnollisen leveleditorin tehtyä.

2
Kilpailut / Vs: Viikonlopun pelikisat
« : 12. Marraskuu 2017, 22:04 »
Unipeli

Näet unta siitä, että yrität päästä takaisin omaan turvalliseen sänkyysi. Koska kyseessä on uni, et voi koskaan tietää, mitä seuraavan nurkan takaa tulee vastaan. Tai sitä peli ainakin yrittää olla, mutta kiireen takia toteutus jäi hiukan heikoksi ja ei niin monipuoliseksi. Peli on kuitenkin superrealistinen, sillä kukapa ei olisi nähnyt unta pomppivista prinsessoista!

Napit:
R - restart
N - seuraava kenttä (käytettävä omalla vastuulla)
Loput löytyvätkin itse pelistä.

Teemat: ACD (alunperin oli tarkoitus pistää foorumin jäseniä vihollisiksi, mutta en kerennyt)

Lataus: http://www.mediafire.com/file/df1g4ohzf9drcnw/Dream.zip


3
Pelisuunnittelu / Vs: Screenshot Saturday
« : 04. Marraskuu 2017, 17:05 »
Pistetääpäs tänne vähän todistetta ettei ihan toimettomana olla viimeistä puolta vuotta oltu:
Spoiler

Koulun ohjelmointikurssilla tehty ElastoManiamainen mopoilupeli leveleditorilla.

Spoiler

Hyppytunneilla tehty aurinkokuntasimulaattori, jossa kaikki toimii fysiikan lakien mukaan kuten oiekassa aurinkokunnassa. Pelattavaa ei juurikaan ole mutta voi jo lennellä aluksella ympäriinsä ja laskeutua planeetoille.

Spoiler

Flappy bird, ah kuinka mielentkiintoista. Itse asiassa vielä tylsempää, pelissä kun ei voi itse tehdä mitään, vaan neuroverkkoihin perustuva itseoppiva AI hoitaa pelaamisen puolestasi!

Spoiler

Unity-versio taannoisesta strategiapelistäni. Sisältää toimivan online multiplayerin, ja tavoitteena onkin kehittää mahdollisimman paljon diplomatiaa sisältävä moninpelikokemus.

Spoiler

Suurin koskaan aloittamani projekti, Gmodin parannettu versio. Aivan liika tekemistä yhdelle, joten taitaa tämäkin jäädä tekemättä. Tällä hetkellä voi hitsata proppeja yhteen, liikutella niitä, tehdä simppeleitä loogisia piirejä sekä ajella autolla. Mikä parasta, kaikki toimii online multiplayerissä.

Spoiler

3h-pelikisasta tutun palomieslampaan täysin uudistetu versio.


4
Keskeneräiset pelit / Vs: Cave Pilots
« : 20. Syyskuu 2017, 22:37 »
Itse teen vaihdettavat kontrollit sten, että joka pelaajalla (tai controllerilla) on array johon napit listataan tyyliin:
buttons[0] = vk_up;
buttons[1] = ord('A');

Nappien recordaaminen tapahtuu keyboard_lastkey-muuttujalla. Tuota recordaamista en ole mihinkään peliin vielä kerennyt tekemään, eli en tiedä onko siinä jotain ongelmia, mutta pitäisi varmaan toimia.

E: tämähän ei tietenkään toimi kuin näppäimistön kanssa, eli ohjaimille pitää säveltää jotain muuta.

5
Kilpailut / Vs: Kesäkisa 2017: Arvostelut & äänestys
« : 20. Syyskuu 2017, 20:48 »
Koeviikko ja yo-koe onnellisesti ohi ja tulokset viimein täällä täysin satunnaisessa järjestyksessä!

Randomgen v 1.0 - Artykin

Pelattavuus
Pelattavaa ei oikeastaan ole. En tiedä voiko peliä peliksi edes kutsua, kun siinä voi vain liikkua ympäriinsä ja katsoa tyhjähköä maailmaa. Maailma sinänsä näytti generoituvan todella hyvin, ja uskonkin että tästä saa todella hyvän pelin aikaan kunhan se vain moottorin päälle lisätään. Mitään bugeja ei löytynyt, mikä ei tämän laajuisessa moottorissa ole mikään ihme.

Viihdyttävyys: 5/100
Addiktoivuus/uudellenpelattavuusarvo: 0/100
Pelimekaniikat: 0/100
Laajuus: 0/100
Monipuolisuus: 0/100
Kontrollit/käyttöliittymä: 50/100
Bugisuus/bugien kriittisyys: 100/100
Uusi idea: 0/100
Juoni: 0/100
Ohjeistus: 0/100

3/50

Grafiikka
Grafiikka koostu liukuvärjätystä maasta, liukuvärjätystä taivaasta sekä ruohosta, puista, kukista ja kivistä. Taivas, maa ja vesi näyttävät lähinnä tylsiltä, niissä ei ole mitään tekstuureja eikä vaihtelua. Myös taustat puuttuvat. Parasta grafiikassa ovat pienet objektit, mutta nekään eivät monipuolisuudellaan ja vaihtelullaan loista. Grafiikkatyyli on kuitenkin yhtenäinen, vaikka liukuvärit eivät sovikaan niin hyvin yhteen pikseligrafiikan kanssa.

Laatu: 20/100
Yhtenäisyys: 75/100
Monipuolisuus: 20/100
Itse tehty: 100/100

6/25

Äänet
404 - sounds not found

0/25

Yhteensä: 9/50



Drake Escape - Murzy&Mattie

Pelattavuus
Pelattavuus sinänsä toimii todella hyvin, mutta haaste on aivan liian pieni. Peliä vaivaa monille runner-peleille ominainen ongelma, nimittäin hidas aloitus. Haaste ja nopeus kasvavat tuskastuttavan hitaasti, ja yleensä peli päättyy typerään virheeseen muuten todella helpossa kohdassa. Esteitä olisi voinut olla monipuolisemminkin, samoin kuin toimintaa ylipäätään. Uudelleenpelattavuusarvoa ei juuri ole, yksinkertainen highscore olisi jo auttanut asiaa. Tällä hetkellä peliä kuvaa lähinnä sanalla tylsä.

Viihdyttävyys: 33/100
Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 15/100
Pelimekaniikat: 80/100
Laajuus: 10/100
Monipuolisuus: 20/100
Kontrollit/käyttöliittymä: 100/100
Bugisuus/bugien kriittisyys: 100/100
Uusi idea: 0/100
Juoni: 0/100
Ohjeistus: 50/100

24/50

Grafiikka
Grafiikka onkin sitten se osa-alue missä tämä peli loistaa. Pikseligrafiikka on todella mahtavan näköistä, siinä ei ole mitään valittamista. Ongelmaksi muodostuukin sen sijaan se, mitä pelissä ei ole. Maasto on surullisen tyhjän näköinen, ja kaksi eri estettä eivät maisemaan juuri vaihtelua tuo. Muutama graafinen bugi (jos niitä nyt sellaisiksi voi nimittää) löytyi, tynnyrit olivat joskus aivan maapalikan reunalla, jolloin puolet tynnyristä varjoineen leijui tyhjän päällä. Kerran kolikot ja tynnyri olivat spawnanneet samaan kohtaan, jolloin kolikoiden varjot leijuivat keskellä tynnyriä.

Laatu: 95/100
Yhtenäisyys: 100/100
Monipuolisuus: 60/100
Itse tehty: 100/100

22/25

Äänet
Äänissä ei ole valittamisen aihetta, tosin musiikki puuttuu kokonaan. Äänet sopivat hyvin yhteen, olivat keskenään sopivalla voimakkuudella eikä mikään pistänyt ikävästi korvaan. Hypystä ja kuolemisesta ei kuulunut ääntä lainkaan, mutta puute ei ole kovinkaan suuri.

Laatu: 90/100
Yhtenäisyys: 100/100
Monipuolisuus: 75/100
Itse tehty: 0/100

16/25

Yhteensä: 62/100

Rautakangen MM-kisat - KP21121

Pelattavuus
En oikein sisäistänyt miten keihästä on tarkoitus heittää, välillä kanki lensi kauas ruudun ulkopuolelle ja välillä taas putosi aivan jalkojen juureen, vaikka omasta mielestäni heitin molemmat heitot samalla tavalla. Ilmeisesti palkki oli tarkoitus saada mahdollisimman täyteen menemättä kuitenkaan yli? Puolessa välissä palkkia keihäs lensi myös välillä todella pitkälle, mutta joskus myös aivan viereen. Uudelleenpelattavuus arvoa ja addiktoivuutta pelissä ei hirveämmin ole, peli toistuu samanlaisena koko ajan, eikä pistetilaston kasvua suurempaa tavoitetta ole. Yksi bugi tuli vastaan, kun heiton jälkeen painaa välilyöntiä pohjassa, heittopalkki jatkoi täyttymistä seuraavalla heitolla ja heittäjä jäi jumiin heittoasentoon. Idea on vähän käytetty, keihäänheittoa ja urheilua ylipäätään ei GDS:ssä kovin paljoa näy.

Viihdyttävyys: 30/100
Addiktoivuus/uudelleenpelattavuusarvo: 15/100
Pelimekaniikat: 20/100
Laajuus: 5/100
Monipuolisuus: 5/100
Kontrollit/käyttöliittymä: 90/100
Bugisuus/bugien kriittisyys: 95/100
Uusi idea: 75/100
Juoni: 0/100
Ohjeistus: 0/100

20/50

Grafiikka
Grafiikka on tämänkin pelin paras puoli, tykkään tyylistä ja toteutuksesta todella paljon. Lumisade, keihään osumakohta ja heittäjän juoksu-ura olivat mukavia lisiä muuten niin muuttumattomaan maisemaan. Jälleen monipuolisuutta ja vaihtelua olisi voinut olla enemmän, useampia eri taustoja, enemmän efektejä ynnä muuta. Pienenä miinuspuolena plus- ja miinusnapit, jotka eivät sopineet yhteen muun grafiikan kanssa. Samoin ukon animaation framemäärä oli turhan alhainen, vaikka äijä muuten olikin hienon näköinen. Kirkkaanpunainen nappi ja palkki pistivät ikävästi silmään muuten niin rauhallisen värimaailman keskellä, vähän vähemmän räikeä väri olisi sopinut paremmin.

Laatu: 85/100
Yhtenäisyys: 80/100
Monipuolisuus: 55/100
Itse tehty: 100/100

19/25

Äänet
Jälleen ei suuremmin moittimisen aihetta äänissä, tosin susien ulvonta oli vähän oudon kuuloinen. Kuuntelin aluksi että äijä alkoi itkeä häviötään. Erityisen hyvä oli kangen jäähän osumisen ääni. Musiikkia ei ollut.

Laatu: 85/100
Yhtenäisyys: 90/100
Monipuolisuus: 75/100
Itse tehty: 0/100

15/25

Yhteensä: 44/100

Laitumen Kuningatar - KP21121

Pelattavuus
Pelin täyden idean hahmottamiseen kului paljon aikaa, missään ei nimittäin mainittu että lehmää voi vaihtaa kesken kisan. Ajattelin aluksi ensimmäiseksi klikatun lehmän pysyvän valittuna loppuun asti ja ihmettelin vähän pelin pointtia; klikkaa kerran ja katso satuitko tuurilla voittamaan. Toisessa hevosten sarjassa tajusin tuon vaihtomahdollisuuden, ja pelin viihdyttävyys nousi huomattavasti. Tämäkään ei valitettavasti kovin pitkälle kanna, vaan peli käy hyvin nopeasti tylsäksi. Jonkinlainen merkki valitulle lehmälle olisi ollut kiva, niin olisi pysynyt paremmin perässä mikä on valittuna. Parasta antia olivatkin ehdottomasti sarjakuvat, joita muutama pelistä löytyi. Varsinaisia bugeja tai muita ongelmia ei löytynyt.

Viihdyttävyys: 30/100
Addiktoivuus/uudellenpelattavuusarvo: 10/100
Pelimekaniikat: 80/100
Laajuus: 10/100
Monipuolisuus: 20/100
Kontrollit/käyttöliittymä: 100/100
Bugisuus/bugien kriittisyys: 100/100
Uusi idea: 80/100
Juoni: 0/100
Ohjeistus: 20/100

22/50

Grafiikka
Kuten rautakankipelissä, tässäkin on todella tyylikkäät grafiikat. Oikeastaan ainoa häiritsevä asia on eläinten ja muun grafiikan tyyliero. Käsin piirretty grafiikka ei sovi yhteen valokuvattujen lehmien kanssa, mutta lopulta ero ei kuitenkaan ole kovin silmiinpistävä. Animaatiot toimivat oikein hyvin niin käsin piirretyssä kuin valokuvatussakin grafiikassa. Valikkojen painikkeet ovat tylsiä mustia laatikoita, mutta fontti sopii hyvin yhteen muun grafiikkatyylin kanssa.

Laatu: 95/100
Yhtenäisyys: 60/100
Monipuolisuus: 80/100
Itse tehty: 100/100

21/25

Äänet
Äänimaailmaltaan peli on oikein hyvä.Taustaääniä on mukavasti, ja yleisesti äänten laatu on korkeaa tyyli yhtenäistä. Mutta jälleen, musiikki puuttuu.

Laatu: 90/100
Yhtenäisyys: 95/100
Monipuolisuus: 80/100
Itse tehty: 100/100

16/25

Yhteensä 59/100

Cave Pilots - Reaktori

Pelattavuus
Pääsin testaamaan maksimissaan neljällä pelaajalla (mistä johtuu hienoinen arvostelujen viivästyminen), ja täytyy kyllä sanoa että viihdyttävyydeltään peli yltää kirkkaasti kisan kärkeen. Peli on sopivan kaoottista, mutta silti selkeää ja todella hauskaa. Yksi asia mitä jäin todella kaipaamaan on näppäinten vaihto-ominaisuus. WASD:illa pelaajan ranne vääntyy ampumanapin sijainnista johtuen erittäin hankalaan ja pitemmän päälle kivuliaaseen asentoon. Shiftillä ampuminen olisi parantanut tilannetta merkittävästi. Toinen syy kontrollien vaihtoon oli ohjaimen viallinen ampumanappi, jolla sinänsä ei pelin kanssa ollut mitään tekemistä. Vaikka peli on nyt jo varsin hyvä, kaipaa se ehdottomasti lisää sisältöä. Lisää kenttiä, palikoita, esineitä, aseita, niin paljon kuin ikinä voi keksiä. Yksi bugi tuli vastaan, joskus roundin alussa kaikki alukset randomisti räjähtivät. Idea sinänsä ei ole kovinkaan uusi, mutta monipuoliset aseet, vesi ja liaanit toivat siihen uniikkiutta. Tykkäsin valikon toteutuksesta ja koin sen hyvänä tutoriaalina, kaikki pelaajat kun eivät olleet niin kokeneita pelien parissa.

Spoiler

Aseita:
- laukaistaessa hetken aikaa latautuva railgun
- erittäin pomppivat ammukset
- pomppiva kranaatti
- seinistä kimpoava laser
- iso pommi, joka räjähtää toisella painalluksella
- koukku, joka osuessaan vetää esineitä pelaajaa kohti ja tekee damagea
- pommi, joka ei lennä juurikaan eteenpäin vaan tipahtaa alas

Kenttiä:
- todella sokkeloinen kenttä
- paljon hyvin nopeasti tuhoutuvia palikoita sisältävä kenttä
- luola täynnä yksittäisiä palikoita ja pieniä palikkaryhmiä

Gamemodeja:
- seiniin osuessa ottaa osumaa, ammukset puskevat voimakkaasti

Esineitä:
- pysyviä piikkipalloja
- lähintä pelaajaa kohti lentävä esine, joka ei tee damagea vaan häiritsee ohjausta


Viihdyttävyys: 75/100
Addiktoivuus/uudellenpelattavuusarvo: 55/100
Pelimekaniikat: 85/100
Laajuus: 40/100
Monipuolisuus: 40/100
Kontrollit/käyttöliittymä: 80/100
Bugisuus/bugien kriittisyys: 90/100
Uusi idea: 30/100
Juoni: 0/100
Ohjeistus: 80/100

40/50

Grafiikka
Grafiikka ei ole mitään aivan huikeaa, muttei toisaalta huonoakaan. Kaikki on selkeää ja yhtenäistä, joskin yksitoikkoisen puoleista. Palikat ovat kaikki samanlaisia, alukset yksinkertaisia kolmioita (tai oikeastaan nelikulmioita) ja liaanit yksivärisiä. Kirkkaat tynnyrit, liaanit ja alukset tuovat mukavaa vaihtelua ruskeansävyiseen maisemaan.

Laatu: 50/100
Yhtenäisyys: 90/100
Monipuolisuus: 30/100
Itse tehty: 100/100

10/25

Äänet
Äänet olivat hyviä, yhtenäisiä ja pelin muuhun tyyliin sopivia. Pisteitä laskee hiukan se, etteivät äänet olleet niin korvaystävällisiä kuin kisan muissa peleissä. Moottorin ääni kauan jatkuessaan olisi kaivannut vaihtelua, muttei suuremmin lopulta häirinnyt. Musiikkia ei tässäkään ollut.

Laatu: 80/100
Yhtenäisyys: 95/100
Monipuolisuus: 80/100
Itse tehty: 100/100

15/25

Yhteensä 65/100


Tulokset
Spoiler

1. Cave Pilots - Reaktori 65
2. Drake Escape -Murzy&Mattie 62
3. Laitumen Kuningatar - KP21121 59
4. Rautakangen MM-kisat - KP21121 44
5. Randomgen 1.0 - Artykin 9


Näin ensimmäistä kertaa kun tuomarina toimin, niin ottaisin erittäin mielelläni vastaan kommenttia ja kritiikkiä arvioinnista, ja tietenkin mahdolliset virheet kuulen myös.

Miksu kiittää ja kuittaa!

6
Kilpailut / Vs: Kesäkisa 2017: Osallistuminen ja keskustelu
« : 07. Syyskuu 2017, 10:54 »
Toivottavasti ei haittaa jos tuomarointiin menee aikaa kun koeviikko ja yo-kirjoitukset puskee päälle. Pyrin samaan mahdollisimman nopeasti tehtyä mutten lupaa mitään.

7
Kilpailut / Vs: Kesäkisa 2017: Osallistuminen ja keskustelu
« : 01. Syyskuu 2017, 15:22 »
Nyt kun en peliä saanut aikaan niin voisin periaatteessa toimia tuomarina.

8
Tuolla funktiolla voi ilmeisesti muuttaa olemassa olevaa tilemappia, ei laittaa tilejä roomiin (jos en nyt ihan väärin ymmärtänyt).

9
Kilpailut / Vs: Kesäkisa 2017: Osallistuminen ja keskustelu
« : 27. Kesäkuu 2017, 01:53 »
Osallistun mikäli motivaatio ja aika ei taas vaihteeksi lopu kesken.

10
Resurssit ja taide / Vs: 3D-grafiikka
« : 27. Kesäkuu 2017, 01:49 »

1582 kolmiota, 512x512 tekstuuri.

11
Yleinen keskustelu / Vs: Steam Direct
« : 07. Kesäkuu 2017, 01:57 »
Greenlightistä valitaan osa Steamiin ja loput saavat rahansa takaisin, kuten myös ne jotka ovat maksaneet maksun mutta jotka eivät ole peliä julkaisseet.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Steam Direct
« : 05. Kesäkuu 2017, 14:49 »
Itse asiassa Greenlight ei ollut ilmainen, siihen piti maksaa se 100$ kertamaksu, jonka jälkeen pystyi pistämään niin monta peliä kuin halusi.

13
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 17. Toukokuu 2017, 20:14 »

Eeppistä strategiaa!

14
Offtopic / Vs: Yleisthread #4
« : 01. Toukokuu 2017, 09:18 »
Kiitoksia!

15
Offtopic / Vs: Kuvaownaus
« : 18. Huhtikuu 2017, 08:16 »
Siitä vähän parempi "grinder".

Sivuja: [1] 2 3 ... 47
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC