Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - frutti

Sivuja: [1] 2 3 ... 96
1
Offtopic / Vs: Yleisthread #4
« : 24. Syyskuu 2016, 09:32 »
Veikkaisin että ohjelmointi jota esikoulussa ja ala-asteilla on, on vain algoritmista ajattelua kehittävää, jotta pystyy sitten yläasteella tarttumaan kovempiin aineisiin (tod. näk. C#/Java + pelinkehityskirjasto jossa on fysiikat ja grafiikat valmiina). Eli eskarissa ja ykkös/kakkosluokalla leikkejä jossa lapset käskevät tyhmää robottia (joku aikuinen leikkii robottia) piirtämään vaikka auton. Aikuinen sitten kyselee että "miten..? Millainen..?")

2
Moikka, tarvitsisin apua seuraavanlaisen asian parissa:

-+

Kuvan mukaisesti tarvitsisin, kuinka lasketaan niin, että vihollinen laskee etäisyyden pelaajasta ja kuinka korkealle sen täytyy heittää jotta se päätyy päämäärään muistaen etäisyyden.

Tein siis demonstraation, koska en osaa itse selittää taikka pähkäillä kuinka tämä toimii (ja googletin vaikka mitä, mutta ilmeisesti väärillä hakusanoilla.)

Eli gifissä selityksenä: Valkoinen vihollinen haluaa heittää punaisen dynamiitin vihreeseen pelaajaan, jonka lokaatio saattaa muuttua. Valkoinen vihollinen heittäessään laskee oman sijainnin perusteella kuinka korkealle sen täytyy heittää dynamiitti jotta se päätyy kuitenkin perille pelaajan lokaatioon. Gravitaatio on variable, arvoltaan 0.25.

Osaako joku helpottaa omaa tyhmyyttä ja kertoa, minkälaista laskutoimitusta tässä tarvitaan?

Point_directionin ja Point_distancen kanssa jotain pelleilin, mutta en saanut päähäni kuinka niiden pohjalta saan kaiken tämän kasaan. Pahoittelen yksinkertaisuuteni.

EDIT: Tosiaan, käytössä on siis Game Maker Studio!
Oliskohan seuraavanlainen kaava oikein/se mitä tarvit:
Heittokulma = 0.5*arcsin(g*d/(v*v))
g tarkoittaa painovoiman määrää, d etäisyyttä ja v nopeutta.

https://wikimedia.org/api/rest_v1/media/math/render/svg/0bebe3b0119e2be36e67d872a9cd71e8e2e3758b

3
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 15. Elokuu 2016, 19:31 »

Pikkuhiljaa alkaa menemään valmiimpaan päin. :)

4
Voit piirtää surfaceen vaikka end stepissä, surfacen voit piirtää vain drawissa.

5
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 19. Heinäkuu 2016, 12:34 »

Jotain pientä projektinpoikasta jota elvytämme. :D

6
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 11. Heinäkuu 2016, 03:04 »
Elder Scrolls Onlinen minmaxing on aika aivoja raksuttavaa. Sain tuossa taannoin weapon damagen nostettua 4000, crit chance on sellaiset 70% ja magickaa 9000, healthia 21 000, staminaa sellaiset jtn 35 000 ja stamina regen 900.

Kyseessä siis ihana stamina sorcererini joka on lasikanuuna, joka saa elkkaa jokaisesta crit iskusta.

7
Esimerkit, moottorit & tutoriaalit / Vs: Terraria-mato
« : 08. Kesäkuu 2016, 17:17 »
Itse juuri latasin ja pistin käyntiin, ensimmäinen asia mitä tulee:

___________________________________________
############################################################################################
FATAL ERROR in
action number 2
of  Step Event0
for object obj_worm:

lerp argument 1 incorrect type (5) expecting a Number (YYGR)
 at gml_Object_obj_worm_StepNormalEvent_2 (line 24) -         x = lerp(x1,x2,rat); //Katsokaa lerp():in toiminta manuaalista, mun lempparifunktioitani
############################################################################################


Alustana 64bittinen windows 10, game maker studion asetukset: Target: Windows, Configuration: Default.

Createsta kyllä löytyy tuo epsilon -lauseke, mutta se ei korjaa ongelmaa.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Yleinen keskustelu peliohjelmoinnista
« : 19. Toukokuu 2016, 12:57 »
Onko muut koittaneet Javalla devata? Millä olette grafiikat tehneet? Itse olen Swingillä tehnyt, mutta mietin että onko muita ideoita millä grafiikat tehdä?

9
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 29. Huhtikuu 2016, 12:51 »
Sain ilmaispakoista itse shifter zeruksen ja sitten menin ja disenchanttasin kultaisen bolfin jotta sain Yogg-Saronin. Yogg ei ole mikään huippukilpailullinen kortti, vaan ainoastaan hauska kortti. Väsäsin itselleni Semi-Control hunterin, joka koostuu useista hunterin damage spelleistä, sekä beasteista, shifteristä ja Yogg Saronista. Yleensä Yogg Saron tarjoaa minulle hyvän mahdollisuuden viimeistellä vihollinen seuraavalla vuorolla (pelaan Yogg:n vain, jos kädessä on alle 3 korttia). Yogg on tasan kerran kussut pelin: Stand Against Darkness (5x 1/1 silver hand recruitteja)+ Sprint (Nosta 4 korttia)+ Arcane Intellect (Nosta 2 korttia) + Doom! (Tuhoa kaikki minionit ja nosta niin monta korttia kuin minioneita oli) + Astral Communion (10 Manaa ja discardaa käsi). Lopputulos: Jouduin nostamaan pakan tyhjäksi ja otin hieman fatigue damagea, käteni oli tyhjä ja pöydälläkään ei ollut minioneita.
Kultaisin muisto Yogg Saronista oli:

 Ancestral Spirit YoggSaroniin(antoi itselleen: Deathrattle: Resummon this minion), Twisting Nether (tuhoa kaikki minionit), Avenging Wrath (tee 8 damagea randomisti vihollisten kesken), Blessed Champion itselleen (Tuplaa attackin), Call of the Wild (Summonii kaikki 3 animal companionia) ja sitten jotkut secretit (en muista näitä tarkalleen, olisiko ollut Dart Trap, Ice Block, Redemption).

Shifter Zerus on ollut tähän mennessä kohtuu hyödytön kortti, sillä sen kanssa ei voi suunnitella etukäteen ja alkupelistä se vain tukkii käden.

10
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 15. Huhtikuu 2016, 21:40 »
Meinasi alkaa tylsistyttämään Elder Scrolls Online. Onneksi päädyin trading guildiin, niin alkaa homma taas kiinnostaa. Kunnon kapitalismisimulaattori, kun täytyy verrata kysyntää ja tarjontaa, sekä hintoja.

11
Tietääkö joku miten HP:n läppäristä saa touchpadin pois päältä? Poistin ohjaimen siltä ja se lähti pois päältä mutta kun tuli uusi windows 10 päivitys niin se on taas päällä.


Edit: Ajattelin teipata paperinpalan sen päälle, mutta ottaako se kosketuksen senkin läpi?
Itselläni HP:n miniläppärissä on sellainen fyysinen "kuoppa" padin yläkulmassa. Tätä "kuoppaa" nopealla tahdilla naputtaen saa kosketushiiren pois päältä. En sitten tiedä muista HP:n läppäreistä, että onko niissä samaa ominaisuutta, vai onko se vain tämän mallin eksklusiivinen ominaisuus.

12
Pelisuunnittelu / Vs: Hypetys
« : 04. Huhtikuu 2016, 19:11 »
Nappasin N4VYK-9WCG8-CEYEC.

PS. kuuluuko tuon healthbarin mennä miinuksen puolelle? (Yli HUD:sta)

13
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 04. Huhtikuu 2016, 19:06 »
Ei kaikki AR ole niitä viiden sentin päässä olevia näyttöjä. :) Muistelisin eräältä luennolta kuulleeni laitteesta, joissa on normaalit lasit ja sitten projektorit, jotka heijastavat lasien kautta silmään lisätyn todellisuuden. Näin silmä pystyy katsomaan kauas, mutta lisätty todellisuus silti piirtyy verkkokalvoille. :D

Itse pääsin lukion lopussa käyttämään vartin ajan Oculus Riftin dev-kittiä (olisiko ollut Kajakin rekryteltta) ja siinä vartissa alkoi jo hieman tuntumaan pahalta. Mutta jos nyt tällä pelialalla tulen pysymään, niin todennäköisesti tarvitsee jossain vaiheessa AR/VR setit hommata ja niillekin opetella devaamaan.

14
Offtopic / Vs: Pelien yleisthread
« : 04. Huhtikuu 2016, 16:24 »
Itseäni hieman enemmän kiinnostaa AR (Augmented reality, lisätty todellisuus) kuin VR. VR:ssä kun tuijotetaan 5cm päässä olevia näyttöjä, kun AR:ssa voi tuijottaa monen metrin päähän. Vaikuttaa että saattaa aivot pian oksentaa VR:stä, koska katse kohdistunut liian lähelle liian pitkän aikaa. Saa nähdä kuitenkin nyt, mitä eteen tulee, kun VR/AR on kohtuu tuore alue.

15
Offtopic / Vs: Päivän :) ja xD #2
« : 22. Maaliskuu 2016, 09:27 »
Lomaa ( :) ) ja nyt soi laaturäppiä. :D

Sivuja: [1] 2 3 ... 96
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC