Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
    Viestit   Aiheet Liitteet  

Viestit - Tero Hannula

Sivuja: [1] 2 3
1
Keskeneräiset pelit / Vs: Minibots - GM48 jamipeli
« : 12. Elokuu 2019, 21:48 »
Neljänneksi tulin, pisteiden mukaan taisi olla aika tiukasti kiinni palkintosijoista.
Toisaalta vaikken voittanut, toiseksi tullut päätti lahjoittaa palkintonsa eteenpäin minulla, koska hänellä oli jo kaikki GMS2 lisenssit  (y)

Tällä hetkellä työstän tästä mobiilipeliä, jonka Playkauppaan voisi laittaa (:

2
Keskeneräiset pelit / Minibots - GM48 jamipeli
« : 22. Heinäkuu 2019, 23:43 »
Minibots - GM48 jamipeli


The minibots have small memory capacity, but you can work around it with program loops. Bots do their program and in the end of theis program they just start it over.


Osallistuin taas viime viikonlopun aikana olleeseen GM48 jamipelikisaan, jossa tehdää Game Maker Studiolla 48 tunnissa peli valitun teeman mukaan.
Haluaisinkin teidän kokeilevan peliä sekä äänestävän sitä :) Tietenkin kannattaa tutustua muihinkin jamipeleihin mitä siellä on ^^ Tehty Gamemaker Studio 2:lla.


Pelin latauslinkki löytyy pelin omalta jamisivulta: https://gm48.net/game/1360/minibots
Tästä on myös olemassa Android -porttaus, joka löytyy samalta sivulta. Tiedostomuoto on .zip, muuta muotoon .apk, niin asennus tulisi toimia (sivusto muutti päätteen jostain syystä)

- - -
Screenshotti
Spoiler


3
Valmiit pelit / Vs: Reload - GM48 jamipeli
« : 10. Toukokuu 2019, 18:28 »
Ja nyt olen GMS2 UWP lisenssin iloinen omistaja  (y)

4
Valmiit pelit / Vs: Reload - GM48 jamipeli
« : 08. Toukokuu 2019, 14:19 »
Jamiin osallistui 81 peliä.
Jokaisen osallistujan tehtävänä oli äänestää 10 muuta, muuten ei kyseisiä ei huomioida pisteiden laskussa.

5
Valmiit pelit / Vs: Reload - GM48 jamipeli
« : 07. Toukokuu 2019, 00:24 »
https://gm48.net/results/30/no-death-state

Menin voittamaan kyseisen jamin :D

6
Valmiit pelit / Vs: Reload - GM48 jamipeli
« : 29. Huhtikuu 2019, 17:21 »
Minäpä kirjoittelen sitten, viikon päästä se selviää.
Kyllähän se olisi mukava voittaa, kun palkintona vapaavalintainen GMS2 ilmaislisenssi.
Ihan hyvin sitä on tullut toisinaan sijoittua, kun aikaisemminkin osallistunut

7
Valmiit pelit / Vs: Reload - GM48 jamipeli
« : 29. Huhtikuu 2019, 08:38 »
Hei, äänestämistä varten tarvitsee luoda käyttäjä jos sitä ei ole entuudestaan.
Pelejä äänestetään antamalla arviot eri aihealueista, ja kaikkien saamien äänten keskiarvot lasketaan ja verrataan muiden pelien keskiarvoihin

8
Valmiit pelit / Reload - GM48 jamipeli
« : 28. Huhtikuu 2019, 15:25 »
Reload - GM48 jamipeli


The protagonist is gifted with ability, which became his curse. There is nothing in afterlife, no state of being after death.


Osallistuin taas viime viikonlopun aikana olleeseen GM48 jamipelikisaan, jossa tehdää Game Maker Studiolla 48 tunnissa peli valitun teeman mukaan.
Haluaisinkin teidän kokeilevan peliä sekä äänestävän sitä :) Tietenkin kannattaa tutustua muihinkin jamipeleihin mitä siellä on ^^ Tehty Gamemaker Studio 2:lla.

Kannattaa katsoa video, jossa näkyy pelin aloitusintro, kertoo lähtötilanteen.

Pelin latauslinkki löytyy pelin omalta jamisivulta: https://gm48.net/game/1275/reload

- - -
Screenshotteja
Spoiler

Spoiler

Spoiler

Spoiler

Spoiler

9
Valmiit pelit / Lighthouse.
« : 21. Tammikuu 2019, 22:49 »

Lighthouse. - GM48 jamipeli




Player has duty of lightguard, tedious task with forgotten meaning of purpose. Light the sky, but what for? Messaging, cultural ritual, or more?



Osallistuin taas viime viikonlopun aikana olleeseen GM48 jamipelikisaan, jossa tehdää Game Maker Studiolla 48 tunnissa peli valitun teeman mukaan.
Haluaisinkin teidän kokeilevan peliä sekä äänestävän sitä :)

You have been summoned to take care of the lighthouse as former light guard has grown old. We have always followed the lead of the East lighthouse and kept the same color, never failing to do so. The West tower has always ensued us, sure to bring honor with their swift response. Be sure to hold your spirit high and keep the light bright!

Pelin latauslinkki löytyy pelin omalta jamisivulta: https://gm48.net/game/1197/lighthouse

10
Valmiit pelit / Vs: Tour on the Underworld - GM48 jamipeli
« : 07. Elokuu 2018, 01:50 »
Sijoitus oli yhdeksäs 108 muusta pelistä  8-)

11
Valmiit pelit / Vs: Tour on the Underworld - GM48 jamipeli
« : 24. Heinäkuu 2018, 15:09 »
Sen verran pitää vaivaa nähdä, että pitää luoda käyttäjä. Sen jälkeen äänestys tapahtuu Ratettamalla, feedbackin antaminen ei ole pakollista.

12
Valmiit pelit / Tour on the Underworld - GM48 jamipeli
« : 24. Heinäkuu 2018, 13:28 »
Tour on the Underworld - GM48 jamipeli


Epäonninen ja kömpelö nuoriherra kävelee vahingossa pohjattomaan aukkoon, jossa hän putoaa Alamaailmaan. Täällä hän kohtaa pahan hengen, joka aikoo kirota sinut ikuisesti sinne! Keskeytä kirouksen langettaminen häiritsemällä pahaa henkeä, kunnes portti takaisin pintaan avautuu. Mene portille ennen kirousta, tai jatka hengen kiusaamista ja katso kuinka pitkään selviät.
Alamaailmassa pääset hengen luo piirtämällä oman tiesi, ja tarvittaessa voit pyyhkiä näitä piirrustuksia pois, mutta tämä vie voimia.




Osallistuin tällä pelillä viime viikonlopun aikana olleeseen GM48 jamipelikisaan, jossa tehdää Game Maker Studiolla 48 tunnissa peli valitun teeman mukaan.
Haluaisinkin teidän kokeilevan peliä sekä äänestävän sitä :)
Kisan palkintona on GMS2 vapaavalintainen lisenssi. Peli on tehty GMS1.4 :lla.

Pelin latauslinkki löytyy pelin omalta jamisivulta: https://gm48.net/game/986/tour-on-the-underworld
Tein pelille HTML5 porttauksen, mutta tämä on buginen.

13
Yleinen keskustelu / Vs: Game Maker Yleisthread
« : 17. Heinäkuu 2017, 03:45 »
Tulipahan taas osallistuttua GM48 pelijamiin: https://gm48.net/game/665/trolls-bowling-night


14
Mikäs olisi paras tapa käyttää 3D malleja?

Tällä hetkellä itselläni yksi objekti hallinnoi kaikkia malleja ja lataa käyttöön tarvittavat modellit kentässä oleville objekteille, josta nämä objektit ottavat käyttöön mallit käyttöön. Tällöin tulee tosin jatkuvia "obj_ctrl.model_car" tms. viittauksia, jotka käsittääkseni taitavat olla kohtuu hitaita? (kuten myös with(...)? )
Jos taas jokainen samanlainen objekti lataa mallin omaan muuttujaan, niin se vie muistia. Esimerkiksi autoja jos on 10 kentässä ja jokainen lataa erikseen mallin omaan käyttöön, vaikka sama malli kyseessä.
Sitten yksi tapa olisi jos tallettaisi ne globaaleiksi, ja poistaa globaaleista mikäli kukaan ei käytä? Tällöin olisi taas oma hallinnointiobjekti, mutta ei tulisi objektiviittauksia. En taas pidä siitä, että globaalit muuttujat pysyvät pelin loppuun asti.

Mitä muita tapoja on ja mikä oikeastaan on paras tapa, mikäli mallit toistuvat usein ja on useita objekteja jotka käyttävät samoja malleja?

15
Yleinen keskustelu / Vs: Game Maker Yleisthread
« : 01. Toukokuu 2017, 23:45 »
^Sijoituin jamissa seitsemänneksi, oli paras artti ja immersio

Sivuja: [1] 2 3
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC