Tai rekisteröidy jo tänään!
Näytä kirjoitukset
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
  Viestit   Aiheet   Liitteet  

Aiheet - Jizo

Sivuja: [1] 2
1
Moi,

Oon tässä värkkäillyt tälläistä pientä cräftäily-& mainauspeliä Androidille. iOS tulossa piakkoin myös.
Ideana tässä idle-pelissä on kerätä malmia, puuta ja nahkaa ja cräftäillä uusia varusteita ja tutkia uusia alueita.

Pocket Crafter meni juusi avoimeen betaan Play-kauppaan. Kuulisin mielelläni palautetta mistä pidit ja mistä et :)
Latauskoko noin 25 mb.

Latauslinkki: https://play.google.com/apps/testing/com.ruotogames.pocketcrafteridle


2
Hei kaikki,

Olen vääntänyt Steam Townia pitkään ja peli on vihdoin ulos julkisessa betatestauksessa.
Steam town on Suomeen sijoittuva steampunk-henkinen idle RPG Androidille.

Eeppinen juoni lyhyesti:
Timo ja Paavo ovat saunomassa kunnes heidän kylään hyökkää paha zombie-armeija.
Saunailta loppuu ja kaverukset lähtevät taisteluun 

Kyseessä on siis keyt roolipeli, eli tässä tapat vihuja ja rahalla päivittelet ukkojasi paremmiksi. 
Pari pääominaisuutta:
- laaja skilli-puu
- paljon artefakteja yms roinaa mitä ostaa ja päivitellä
- 192 erilaista sankaria, mitä värvätä joukkoon, esim kääpiösamurai, zombie tiedemies, yms..
- päivittäiset eventit
- paljon minipelejä, esim kalastus yms yms..
 
Koko noin 30mb

Android latauslinkki https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ruotogames.steamtown

Jätäthän palautetta mistä pidit pelissä ja mistä et pitänyt :)
Peli on aika alkuvaiheissaan vielä, joten kaikenlainen palaute on erittäin tervetullutta ja jos törmäät bugeihin.

iOS tulossa pian perästä.


3
Moi,

Julkaisin uuden pelini juuri Google Playhin suljettuun alpha-testiin. 
Beta ja Tuotanto kanavat näyttävät tyhjää. 
Minkä takia pelilleni tulee jo oikeita tähtiarvosteluita ja testaajilleni siinä ei edes lue "unpublished" vaikka peli ei ole tuotantokavanalla?

Kiitoksia avusta :)

4
Moi,

Olen tähän mennessä joutunut maksamaan peleistäni verot normaalisti ja YEL tulee pian myös kuvioihin.
Olen tässä pohtinut, että miten asia menisi, jos muuttaisin ulkomaille ja tulot tulisivat edelleen Suomen pankkitililleni? Voisinko sanoa hyvästit Suomen verotukselle ja maksaa kohdemaahan jatkossa verot ainoastaan, vaikka tulot tulisivat Suomen tilin kautta? Alkaa tämä Suomen helkutin kova verotus ja "pakollinen" YEL kyrsimään.

Käsittääkseni Suomen verokarhulla ei ole oikeutta verottaa mitään tulojani, jos en asuisi Suomessa, vaikka raha tulisi Suomen tilille?
Kyseessä ei olisi kuitenkaan etätyö edes, vaan tekisin käytönnässä kohdemaahan työtä.
Vai pitäisikö siirtää tulot tulemaan kohdemaan tilille? (pitäisin mielummin Suomen tilin, niin ei tulisi turhaa häslinkiä)

Osaako joku neuvoa, miten asia on?

Kiitoksia paljon jo etukäteen!

5
Apuosio / Google Cloud -tallennus
« : 20. Marraskuu 2017, 09:39 »
Hei,

Olen yrittänyt saada Google cloud savea ja loadia peliini nyt pidemään aikaa toimimaan GMS2:lla, mutta peli aina crashaa kun klikkaan save/load -nappia. 
Olen seurannut tätä tutoriaalia https://forum.yoyogames.com/index.php?threads/cloud-saving-on-android.27685/#post-230177

Missähän mahtaa olla vika. Tai onko kukaan saanut Google cloud tallennusta toimimaan GMS2:lla, jos voisit auttaa tässä :) 
Oon aika ummikko tässä cloud-jutussa, en oo koskaan sitä tehnyt mutta oon nyt koittanut jo useamman kuukauden saada tätä toimimaan eikä se oikeen mitenkään näytä onnistuvan. Pelissäni on IAP:t ja Googlen leaderboardit ja ne toimii kyllä hyvin.

Kiitos! :)

6
Valmiit pelit / Raid Away! - Idle RPG [Android & iOS]
« : 18. Marraskuu 2017, 14:00 »
Moro!

Oon tälläistä pientä Idle RPG:tä värkkäillyt Androidille tässä vikat kuukaudet, iOS tulee myös joskus hamassa tulevaisuudessa.
Raid Away on incremental/kliksuttelu -peli, missä ideana on tappaa vihuja, kerätä loottia ja nousta tasoja RPG-hengessä.

Peli on aika simppeli, eli täppää ja tuhoa vihuja, kerää rahaa, päivitä aseita, tapa vaikeampia vihuja jne..

Jätäthän palautetta, mistä asioista pidät ja mistä et pidä :)

Jos tämän genret pelit kiinnostaa, niin lataappas ihmeessa.
Peli löytyy Google Playstä https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ruotogames.raidaway
Ja App Storesta https://itunes.apple.com/us/app/raid-away-idle-rpg/id1328237229
Koko noin 19mt.


7
Valmiit pelit / Kakkapeli! - Ripulisimulaattori [Android]
« : 20. Elokuu 2017, 12:21 »
Kakkapeli on (ainoa?) ripulisimulaattori Androidille.
Simppeli taitopohjainen peli, suunnattu nuoremmille pelaajille.
Ladattavissa: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ruotogames.poopmore

Ohjeet:
- Swaippaa oikealta vasemmalle, niin ripuli lentää
- Mitä suorempi swaippaus, paremmit ripuli osuu pönttoon

Koko n. 10mb



8
Valmiit pelit / Dig Away! [Android]
« : 02. Elokuu 2017, 17:05 »
Hei,

Olen tässä viime kuukaudet värkkäillyt uutta idle/clicker -peliä, Dig Away!:tä, jonka sain juuri valmiiksi.
Peli löytyy Androidille https://play.google.com/store/apps/details?id=com.RuotoGames.DigAwayIdleMiningGame
EDIT: Karsittu versio myös PC:lle https://jizo.itch.io/dig-away

Dig Away! on retrotyylinen klikkailupeli, suht uniikilla pelimekaniikalla.
Jos peligenre kiinnostaa, käyhän ihmeessä tsekkaamassa ja jätäthän palautetta, mitä voisin tehdä paremmin, mikä on hyvää tai miksi peli ei vaikuttanut hyvältä.

Dig Away! on samantyylinen, mitä aikaisempi pelini Milk Away! oli ja mikä sai ihan kivasti latauksia.
Nyt lopputulos on hiotumpi ja kaikkea on enemmän ja paremmin (toivottavasti).

Muutamia ominaisuuksia ja uutuuksia verrattuna aikaisempaan:
-Craftaaminen
-Paljon ominaisuuksia mitä voi "researchata"
-Parempi pelitasapaino



Koko n.60mb Google Playssä, vienee enemmän tilaa puhelimesta.

9
Moikka,

Perustin juuri toiminimen ja kirjanpidosta askarruttaa tälläinen kysymys:
Olenko ammatinharjoittaja vai liikkeenharjoittaja, jos teen pelejä kotona sivutoimisesti, eli riittääkö yhdenkertainen(maksuperusteinen) vai kahdenkertainen(suoritusperusteinen) kirjanpito?

Oon googletellut asiaa koko päivän, enkä oikein löytänyt hyvää vastausta tähän. Tähän löytyin vain esimerkkejä esim:
"Ammatinharjoittaja on henkilö, joka harjoittaa ammattiaan yrittäjänä ilman kiinteää toimipaikkaa. Verottaja pitää yrittäjää yleensä liikkeenharjoittajana, jos yrityksellä on kiinteä toimipiste kuten esimerkiksi kampaajalla. "
Liikeenharjoittaja: "Liikkeenharjoittaja tuottaa raaka-aineiden, koneiden, työntekijöiden tai muiden tuotantotekijöiden avulla tuotteita tai palveluita, joiden myynnillä hän hankkii itselleen tuloa."
Ammatinharjoittaja: "Ammatinharjoittaja myy yleensä omaa osaamistaan ja työpanostaan. Ammatinharjoittajina toimivat usein mm. hammaslääkärit."

Kiitos jo etukäteen!

10
Moikka,

Aloin tekeen lypsysimulaattoria, kun tällä aiheella ei vielä ole pelejä näkynyt oikein.
'Milk Away!' on Incremental/klikkailu -peli. Ideana on lypsää lehmiä, vaihtaa maidot rahaksi ja ostaa päivityksiä.
Yritin tehdä peliin 8/16-bittisen retroluukin, en tiedä sopiiko tuo ja näyttääkö hyvältä?

Peli on Google Playssä avoimessa betassa nyt. Koitan viilaa vielä menuja ja grafiikkaa jonkun verran ja pelin tasapainoa tulisi vielä säätää ennen julkaisia.

Kaikenlainen palaute olisi erittäin tervetullutta, koska peli on vielä vaiheessa ja tämä on vasta toinen pelini mitä olen tehnyt GMS:llä.
 
Latauslinkki: https://play.google.com/apps/testing/com.ruotogames.milkaway
Tiedostokoko ~20MB.



11
Valmiit pelit / Lottokone [Android] -lottoamissimulaattori
« : 17. Syyskuu 2016, 15:54 »
Tein tälläsen Lotto-simulaattorin ajankuluksi, kun tykkään itsekin lottoilla ja tälläisiä tilastoja kaipaisin oikeeseenkin Lottoon.

Eli Lottokoneessa pelaat ilman oikeaa rahaa ja voit tilastoista katsella helposti, paljonko olet pelannut, paljonko mitäkin voittoja tullut yms.

Peli on vasta alkuvaiheissa ja pientä viilausta tarvii varmasti ja virheitä on mitä todennäköisemmin.
Palaute olisi toivottavaa, mitä voisi vielä parantaa yms :)

Koko noin 12 mb.
Latauslinkki:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jessesopanen.lottokone






12
Moikka,

Mulla on eka pelini Google Playssä ja ~1000 latauksen jälkeen nyt saan crash-reportteja HTC M9:ltä:

java.lang.NullPointerException
location: com.jessesopanen.Little_Economist.Gamepad.iCadeDeviceName
ava.lang.NullPointerException: Attempt to invoke virtual method 'boolean java.lang.String.contains(java.lang.CharSequence)' on a null object reference
at com.jessesopanen.Little_Economist.Gamepad.iCadeDeviceName(Gamepad.java:124)
at com.jessesopanen.Little_Economist.Gamepad.EnumerateDevices(Gamepad.java:332)
at com.jessesopanen.Little_Economist.RunnerActivity.doSetup(RunnerActivity.java:541)
at com.jessesopanen.Little_Economist.DemoRenderer$2.run(DemoRenderer.java:574)
at android.os.Handler.handleCallback(Handler.java:739)
at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java:95)
at android.os.Looper.loop(Looper.java:168)
at android.app.ActivityThread.main(ActivityThread.java:5845)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Native Method)
at com.android.internal.os.ZygoteInit$MethodAndArgsCaller.run(ZygoteInit.java:797)
at com.android.internal.os.ZygoteInit.main(ZygoteInit.java:687)

En tuosta ymmärrä juuri mitään :) Tuo tyyppi, kenellä pelini ei toiminut otti yhteyttä sanoen, että heti kun pelin käynnistää, sille tulee viesti "app has stopped working.."

Mahtaako vika olla mun pelin koodissa vai laitteessa (HTC M9)?
Muuten mitä olen peliäni testauttanut kavereiden eri puhelimissa, se on toiminut moitteettomasti.

Googlettelin noita virheilmoituksia, mutten päässyt puusta pitkälle, missä olisi vika.

13
Valmiit pelit / Little Economist, Idle/Klikkailu -peli [Android]
« : 12. Heinäkuu 2016, 14:25 »
Sain nyt ekan "oikean" pelini valmiiksi asti Game Makerilla edellisen harjoitusk*akan jälkeen, Little Economist.
Melkein vuoden nyt koittanut opiskella Game Makeria aina vapaa-ajalla ja tuntuu, että alkaa olemaan perushommat hanskassa.

Tarkoituksena on tehdä töitä (klikkailla), kehittyä uralla -> parempi palkka, sijoittaa osakkeisiin ja venailla, että niistä tulee osinkoa. Osinkoa tulee myös, kun peli on suljettuna.

Sanokaa mitä mieltä olette. Onko ihan huono viritelmä? Mitä voisi parantaa? Lähinnä kiinnostaa, miten teidän mielestä nuo menut toimii ja onko fontit yms sopivia ja muutenkin koko ulkoasu?
Ääniä tässä ei ole, tarviiko niitä teidän mielestä?
Mites nuo mainokset toimii teistä, onko tuo systeemi ihan fiksu? Klikkailun ohella voi löytyä harvinaisempia timantteja, joilla ostaa päivityksiä. Katsomalla mainoksen saa aina yhden timantin. Parin minuutin välein saa myös ilmoituksen, että jos katsot mainoksen, saat pysyvän palkankorotuksen (eli lisää rahaa, kun klikkailee).

Alla latauslinkki:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jessesopanen.Little_Economist

14
Apuosio / Ongelma Port on Screenin/Screen ration kanssa
« : 16. Marraskuu 2015, 10:09 »
Terve,

Mulla on toinen peliprojekti GMS:n kanssa, simppeli mäkihyppypeli kehittelyn alla.
Käytän tuossa samaa resoluutiota ja Port on screeniä, mitä ekassakin projektissa. 320 x 180 resoluutio ja 640 x 360 Port on screen.

Mikähä mulla mahtaa olla tehty eri tavalla tässä mäkihyppypelillä, mitä tein ekan projektin kanssa, kun Screen ratio menee erilaiseksi? Tuossa ekassa pelissä, kuva on litteämpi kuten pitää ja se sopii näytölle juuri sopivasti.
Uudessa pelissä näyttö menee enemmän nelikulmioksi ja androidille tulee mustat reunat näytölle. Sama Windowsin kanssa, tuo screen ratio näyttää täysin erilaiselta noissa ja tuossa mäkihypyssä kuva on Windowsilla lähes puolta isompi mitä ekassa pelissä. Vaikka asetusten pitäisi olla samat?

Tuossa uudessa projektissa, jos koitan vaihtaa Port on Screeniä, niin mitään ei tapahdu?

Varmaan tuohon on simppeli ratkaisu, mutta en millään keksinyt mitähän olen mahtanut tehdä eri tavoin näiden kanssa :)

Ohessa screenshotit molemmista projekteista:


15
Moi,

Kaipaisin vähän vinkkejä, kun työn alla on pieni Android peli, missä on pelin sisäisiä ostoksia.
Toivottavasti tämä topic meni oikeeseen lokeroon tänne "GameMaker Yleisesti" -alle :)

Käsittääkseni jos laitat peliin pelinsisäisiä ostoksia tai teet pelistä maksullisen, sun pitää perustaa Google Playhin kauppiastili.
Kauppiastilin perustaaksesi Google Play tarvitsee yrityksen nimen.

Ainakin minun tulisi tuota varten rekisteröidä toiminimi?
Ilmeisesti veroa ainakin pitää maksaa, mikäli peleistä tulleet vuositulot ylittivät jonkun pienen, muutaman satasen rajan.
Nykyinen kotivakuutus riittänee toiminimeen.
Ilmeisesti olen myös tällöin kirjanpitovelvollinen, eli pitää joka kuukausi teetättää kirjanpito, vai onko siinä joku raja jos et tienaa kuin muutaman euron, tarviiko silloin?
Pitääkö perustaa pankkiin yritystili, vai riittääkö että avaa tavallisen ilmaisen tilin missä liikkuu raha vain peleistäni?

Koitin Googletella näitä ja nuo asiat löysin, mitkä kuuluisi ilmeisesti ainakin hoitaa.

Onko jotakin muuta mitä pitäisi huomioida ja tietää, että saisin pelinsisäiset ostokset peliini ja teen kaiken lakipykälien mukaan? :)
Käsitinkö kulut oikein mitä näistä tulisi, eli toiminimen rekisteröinti on 110€ ja kirjanpitäjä(jos tarvii?) muutama kymppi kuukaudessa?

Kiitoksia neuvoista jo etukäteen ja pahoittelut jos kyselen tyhmiä näin ummikkona :)

Löysin pelifirman perustamisesta kattavammankin aiheen GameMaker Suomen foorumilta, mutta en löytänyt sieltä vastausta näihin. Se käsitteli vähän suurempaa toimintaa, starttirahoja yms. Haluaisin vähän kokeilu-/harrastusmielessä testata miten nuo maksulliset pelit toimivat Google Playssä.


Sivuja: [1] 2
Powered by SMF 2.0.11 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC